Snap ik en helemaal mee eensquote:Op maandag 4 december 2023 20:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, maar wel op de plekken waarvan ik weet dat er daklozen komen. Ik snap niet dat we niet zoals in andere landen van die ringen hebben om klikos. Dan kan ik ze daar in zetten.
Dat vind ik ook wel weer zielig, en ook niet hygiënisch. Dan ben ik eerder voor een afvoerputje en zo'n waterfles voor hamsters met suikerwater waar ze een paar slokjes uit mogen nemen als ze hun flesje leeggooien. De kosten betalen we dan van het statiegeld op blikjes en blikjes die alsnog weggeflikkerd worden.quote:Op maandag 4 december 2023 21:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten we dus her en der blikjes gevuld met pis achterlaten.
Er zijn landen waar je platgestampte blikjes kan inleveren. Dat scheelt al een boel. Ook zit er in sommige landen gewoon een medewerker achter die razendsnel alle blikjes telt. Enige nadeel is dat er dan een oud of buitenlands blikje tussen zit dat geen statiegeld heeft.quote:Op maandag 4 december 2023 20:35 schreef Erasmus het volgende:
Ik snap niet echt waarom dit een probleem in Nederland is, maar dat ze dit in omringende landen al jaren probleemloos doen.
ik ga altijd heel vroeg, in het weekend.quote:Op maandag 4 december 2023 19:36 schreef littlemindy het volgende:
Wat een drama, die blikjes.
Vooral als je net achter iemand in de rij bij de automaat staat die 60 stuks in één keer wil inleveren![]()
In 90% van de gevallen 'pakt' de automaat ze ook niet en komt het weer terug.
Ik gooi ze ook nog steeds gewoon weg.
Die paar rotcenten had ook een gewone prijsverhoging kunnen zijn.
In België is er geen statiegeld op pet flessen en blikjes. Dus daar zal het inderdaad niet snel problemen geven.quote:Op maandag 4 december 2023 20:35 schreef Erasmus het volgende:
Ik snap niet echt waarom dit een probleem in Nederland is, maar dat ze dit in omringende landen al jaren probleemloos doen.
Daarom schreef ik omringende landen, en geen aangrenzende (buur-)landen.quote:Op maandag 4 december 2023 22:15 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In België is er geen statiegeld op pet flessen en blikjes. Dus daar zal het inderdaad niet snel problemen geven.
Kinderen leren recyclen, weer een leuke opvoedkundige taak voor de docent.quote:Op maandag 4 december 2023 17:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wie zou die dingen gaan betalen trouwens? Of moet dat uit het reguliere onderwijsbudget?
zoals wat dan?quote:Op dinsdag 5 december 2023 07:17 schreef -Hakuna- het volgende:
Wat mij nog steeds verbaast bij mijn dagelijkse flessen en blikken ronde is dat er nog steeds te veel wegwerp flessen en blikken in omloop zijn. Vooral van de bekende merken. Schijnbaar is er een verborgen wet die producenten (en verkopers) in staat stellen om eindeloos wegwerp verpakkingen in omloop te blijven brengen om proberen aan de statiegeld verplichting onderuit te komen.
Wat mij erg verbaast is dat mensen vergeten waarom we zoveel plastic gebruiken. Het is vaak niet voor de lol.quote:Op dinsdag 5 december 2023 07:17 schreef -Hakuna- het volgende:
Wat mij nog steeds verbaast bij mijn dagelijkse flessen en blikken ronde is dat er nog steeds te veel wegwerp flessen en blikken in omloop zijn. Vooral van de bekende merken. Schijnbaar is er een verborgen wet die producenten (en verkopers) in staat stellen om eindeloos wegwerp verpakkingen in omloop te blijven brengen om proberen aan de statiegeld verplichting onderuit te komen.
Of een koppeltje dat 2 machines bezet houdt omdat ze samen 2 megazakken aan het inleveren zijn.quote:Op maandag 4 december 2023 19:53 schreef Hathor het volgende:
Er komen hier in de supermarkt in de buurt mensen met tassen vol blikjes en die staan daar gewoon een kwartier/20 minuten aan dat apparaat voor een grijpstuiver, je moet het er maar voor over hebben.
Elke keer als ik ga, neem ik mee wat ik heb. Heb er zelf ook een hekel aan om een kwartier bij die automaat te staan.quote:Op maandag 4 december 2023 19:53 schreef Hathor het volgende:
Er komen hier in de supermarkt in de buurt mensen met tassen vol blikjes en die staan daar gewoon een kwartier/20 minuten aan dat apparaat voor een grijpstuiver, je moet het er maar voor over hebben.
Je kan het dan ook in de automaat stoppen en weglopen zonder te laten uitbetalen. Als je het in de vullisbak doet dan wordt er daar naar gezocht en krijg je veel troep op straat.quote:Op maandag 22 januari 2024 14:51 schreef KingRadler het volgende:
Op station heb je een vuilnisbak voor plastic, naast een statiegeld automaat.
Voor die paar cent is een vuilnisbak wel makkelijk.
Hardstikke mooi man, een dieet van 50 Schultenbrau per dag.quote:Op maandag 4 december 2023 19:36 schreef littlemindy het volgende:
Wat een drama, die blikjes.
Vooral als je net achter iemand in de rij bij de automaat staat die 60 stuks in één keer wil inleveren![]()
In 90% van de gevallen 'pakt' de automaat ze ook niet en komt het weer terug.
Ik sta me soms echt te verbazen als ik weer eens zo'n persoon zie die met een hele grote plastic zak vol met blikjes een klein half uur staat te pielen bij zo'n automaat. Dan sta je daar een slordige 100 lege blikken in dat apparaat te schuiven voor een grijpstuiver.quote:Op maandag 4 december 2023 17:49 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ik gooi mijn blikjes gewoon nog steeds weg in de PMD zak of hoe dat heet.
Waar het voorheen moest, met plastic samen.
Ik vertik het om met vieze plakkerige blikjes te gaan lopen sjouwen voor die paar centen.
Flessen met dop en kratten bier is, een ander verhaal, daar worden de auto en je handen niet vies van.
Dat is 15 euro.. laat die mensen.quote:Op maandag 22 januari 2024 15:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik sta me soms echt te verbazen als ik weer eens zo'n persoon zie die met een hele grote plastic zak vol met blikjes een klein half uur staat te pielen bij zo'n automaat. Dan sta je daar een slordige 100 lege blikken in dat apparaat te schuiven voor een grijpstuiver.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |