Vanavond weerquote:Op maandag 31 juli 2023 13:10 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Nee, ben ik niet vergeten. Toen zaten we twee weken in het Sauerland en was het zelfs een dag 11 graden.
Maar toen was het, in mijn beleving iig, niet zooo lang, zooo beroerd. Toen zaten we nog geregeld in het zwembad in Juli en Augustus. Vergeet dat maar rustig dit jaar..tenzij je van het ruwe bolster, stalen pit bent natuurlijk
Je hebt op papier opzeker gelijk. In Juni waren een paar heerlijke dagen. De meeste dagen echter stond er m.i. een hinderlijke noordenwind. 8 Juli was briljant!quote:Zo lang is het nog helemaal niet slecht hoor. Het weekend van 8 en 9 juli was het nog 30+ graden. Pas de laatste 10-14 dagen is het omgeslagen na een giga warme en droge juni maand en een droge 2e helft van mei. Blijkbaar wordt dat plots compleet vergeten als het nu in korte tijd ineens te fris en te nat is.
Over de grens is er nu ook niet bepaald een garantie op goed en fijn zomerweer.quote:Op maandag 31 juli 2023 12:35 schreef GarlandBriggs het volgende:
Ben al aardig wat jaartjes op deze kloot maar kan met enige zekerheid zeggen dat dit de beroerdste zomer is die ik heb meegemaakt.
Het is in mijn ogen ook zeker niet normaal. Heb ze allemaal meegemaakt. Te koud, te nat, te warm, te winderig etc. Maar deze combinatie is bijzonder. Bijzonder verneukeratief welteverstaan.
Dit gaat ook wel een behoorlijk effect hebben op de recreantensector. Zowel dit jaar (duh) als de komende jaren. Ik denk dat aardig wat mensen wel even klaar zijn met het recreëren in eigen land na deze triestheid. Die gaan weer lekker de grens over.
Garanties heb je nooit. Toch denk ik dat er procentueel iets meer kans op mooi zomerweer is in Kroatië, Italië of Zuid Frankrijk dan, pak hem eens beet, Petten Noord-Hollandquote:Op maandag 31 juli 2023 14:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Over de grens is er nu ook niet bepaald een garantie op goed en fijn zomerweer.
Waarschijnlijk gaan we dit vaker meemaken. En met 'dit' bedoel ik eigenlijk niet kwakkelend weer zoals nu, maar meer lange periodes met hetzelfde weer. Hoe zwakker de straalstroom is, hoe waarschijnlijker lange periodes met hetzelfde weer worden.quote:Op maandag 31 juli 2023 13:17 schreef GarlandBriggs het volgende:
Sorry, zit te prutsen...
[..]
Je hebt op papier opzeker gelijk. In Juni waren een paar heerlijke dagen. De meeste dagen echter stond er m.i. een hinderlijke noordenwind. 8 Juli was briljant!
Ik zie echter wel wat licht aan het einde van de tunnel na 10 augustus...eerst zien dan geloven. Ik steek wel 20 kaarsjes an in 10 kerken want vanaf de 11e heb ik vakantie
quote:Op maandag 31 juli 2023 14:10 schreef DonDruiper het volgende:
Schijnt iemand te zijn overleden vandaag van de honger. Hij wilde schuilen voor de regen en heeft daar drie dagen op moeten wachten
Nou dan ken je lang wachtenquote:Op maandag 31 juli 2023 15:14 schreef Wereldgozer het volgende:
Als het straks droog is even lekker de benen strekken!
Weet je, je hebt theoretisch natuurlijk helemaal gelijk. De cijfers spreken voor zich.quote:Op maandag 31 juli 2023 14:56 schreef Dven het volgende:
Juni een 'paar heerlijke dagen'.
Met afstand de warmste en zonnigste juni ooit gemeten
Iew, emoties, daar moeten weerautisten niets van hebbenquote:Op maandag 31 juli 2023 15:32 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Weet je, je hebt theoretisch natuurlijk helemaal gelijk. De cijfers spreken voor zich.
Maar in de mooie maand Juni zijn verreweg ook de meeste mensen aan het werk en zitten ze op kantoren in de airco te worstelen. De kinderen op school, naar muziekles of naar een willekeurige sport. Dan zit alles strak in het stramien en ben je voornamelijk afhankelijk van de weekenden.
Dat is, in beleving althans, echt iets anders dan de relaxte zomervakantie waarin alles meer chill is, de tuindeuren lekker openstaan, het zwembad achterthuis staat, de ligbedden, de tuinset etc. Lekker die lange juli-avonden..
En als alles al bijna een maand oftwel afgedekt, oftwel opgeborgen is, de kinderen zeuren, er niemand buiten speelt, de outdoor uitjes kletsnat zijn etc..dan is het in beleving iets heeeel anders dan wat de statistieken uit De Bilt vertellen. Ook al kloppen die als een bus
Onze moestuin doet het 39,760% beter dan vorig jaar. Let op: significante cijfers!quote:Op maandag 31 juli 2023 15:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iew, emoties, daar moeten weerautisten niets van hebben
Enkel harde cijfers tellen hier.
Nat en koud hierquote:Op maandag 31 juli 2023 15:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier is het al wel de hele middag droog sinds 11.30 of zo. Maar wel wind en grauw en grijs. Beh... Ik wil zomer!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |