abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210043644
De Rabobank stopt met dienstverlening aan Nederlanders die in het buitenland wonen. Ik kreeg hierover een persoonlijke brief en moet om te beginnen mijn beleggingsrekening voor 19 januari 2024 opheffen.

Ik mag mijn betaal- en spaarrekening op dit moment houden. De toon van de brief maakt echter duidelijk dat die ook opgeheven gaan worden. Dat is tenminste mijn interpretatie, maar je kunt het hier zelf na-lezen:

https://www.rabobank.nl/p(...)verlening-buitenland

(Deze link stond in mijn brief en de inhoud van de webpages is ongeveer dezelfde als die van de brief).
pi_210043710
Die brief heb ik nog niet gekregen. Handig voor alle grenswerkers :(
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 26 juli 2023 @ 12:41:24 #3
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210044061
Bij ABN hebben ze de buitenlandtoeslag flink verhoogd. Ik neem aan dat ik op termijn ook daar mijn rekening mag gaan opheffen.. zal wel te duur zijn voor ze met regelgeving (ik zit in niet (en hopelijk nooit) EU)).
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_210044592
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2023 12:41 schreef JimmyJames het volgende:
Bij ABN hebben ze de buitenlandtoeslag flink verhoogd. Ik neem aan dat ik op termijn ook daar mijn rekening mag gaan opheffen.. zal wel te duur zijn voor ze met regelgeving (ik zit in niet (en hopelijk nooit) EU)).
Ik verbaas me dat je nog een ABN AMRO rekening hebt. Ik zit ook buiten de EU en moest mijn ABN AMRO rekening ergens in 2015 al opzeggen.
pi_210044700
Het is de schuld van de Rabobank _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_210044953
En vragen of je korting krijgt op je producten omdat je geen gebruik kan maken van de “full experience”
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  woensdag 26 juli 2023 @ 14:13:10 #7
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_210045010
Veel banken hielden sowieso al niet van Nederlanders in het buitenland. EU is vaak nog te doen, maar buiten de EU is het al snel rekening dichtgooien. Zal met toenemende compliance eisen alleen maar erger worden.

In veel T&Cs staat ook dat je adres wijzigingen moet doorgeven en in een zeker gebied moet wonen, maar op deze wijze zal er wel creatiever mee omgesprongen worden.
The more debt, the better
pi_210086152
Dan bankier je toch elders?
pi_210090756
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 19:30 schreef Prego het volgende:
Dan bankier je toch elders?
Welke bank in Nederland accepteert Nederlanders met een buitenlands adres ?
pi_210090833
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 06:50 schreef jaco het volgende:

[..]
Ik heb er nog geen gevonden :N
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_210091085
quote:

[..]
Bunq.
Prima moderne bank. Je kan er gewoon je hypotheek mee betalen. 10 passen aanvragen. Apple pay, creditcar etc.

Alleen vraag ik mij af waarom je uberhaupt een Nederlandse bank wil. Voor privacyredenen is een buitenlandse bank binnen de eu ook prima.

Ik zou graag wat uitgebreider willen typen maar zit op mijn mobieltje in de buitenland atm.
pi_210091096
quote:

[..]
Bunq wellicht?

Ah iemand was me al voor, idd een van de weinige banken die een beetje met de tijd mee gaat/ eigenlijk vooral voorop loopt in de tijd
pi_210114278
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 09:01 schreef RoW_0 het volgende:

[..]
Alleen vraag ik mij af waarom je uberhaupt een Nederlandse bank wil. Voor privacyredenen is een buitenlandse bank binnen de eu ook prima.
Ik woon buiten de EU (Maleisie). Ik heb hier uiteraard ook een lokale bankrekening. Ik gebruik mijn Rabobank rekening voor dingen die nog in Nederland lopen, zoals incasso machtigingen voor een uitvaartverzekering, NPO Plus abonnement, opslagruimte, OV-Chipkaart, etc. Dat wordt heel onhandig om vanaf mijn Maleisische rekening te betalen en in sommige gevallen waarschijnlijk onmogelijk.

Ik ga de suggestie voor Bunq onderzoeken !
pi_210122527
Net bijvoorbeeld mijn credircard veelvuldig in italie gebruikt waaronder creditcard. Na aankomst blokkeer ik italie zodat bijvoorbeeld de verhuurder geen gekke kosten aftrekt. Bunq is daarvoor echt ideaal.
pi_210123377
Bunq is een interessante suggestie. Ik heb mijn rabobank op een gegeven moment overgeschreven naar het adres van een familie lid, en heb deze brief niet gehad.
Jesus saves but death prevails.
pi_210402365
quote:

[..]
ING volgens mij nog steeds wel.

Ik werd bij ABN Amro eind 2018 buiten gezet, niet geheel ontoevallig net nadat mijn laatste 10 jaars deposito afliep.
Kon zonder problemen bij ING een rekening openen. Er werd me geadviseerd om een NL adres op te geven.

Een half jaartje geleden kreeg ik een flinke vragenlijst van de ING, met betrekking tot internationale overboekingen (van en naar mijn eigen rekening in het land waar ik woon, en naar mijn Openbank rekening, omdat je daar wel een redelijke rente krijg).
Deze vragen heb ik netjes beantwoord, inclusief het opgeven van mijn woonadres. Sinds die tijd betaal ik wel een buitenland toeslag, maar hoor verder niks over mogelijk opheffen van mijn rekening.

Weet niet of het scheelt, maar ik hou wel een redelijke aandelen portefeuille aan bij ING, zodat ze langs die kant nog wat aan mij verdienen. Banken hebben nu eenmaal graag dat je meer bij ze afneemt als alleen maar een betaalrekening.
pi_210402392
De robabank wil niet eens in Nederland woonachtige particuliere klanten. Dat was iig de mededeling toen we gingen samenwonen en een gezamenlijke rekening wilden openen. Oké prima dan maar alles naar een andere bank. Vonden ze toch wat minder leuk. :')

Ik heb er in een ver verleden gewerkt trouwens. :')
pi_210405148
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 02:07 schreef ETphonehome het volgende:
Weet niet of het scheelt, maar ik hou wel een redelijke aandelen portefeuille aan bij ING, zodat ze langs die kant nog wat aan mij verdienen. Banken hebben nu eenmaal graag dat je meer bij ze afneemt als alleen maar een betaalrekening.
Ik heb een behoorlijke aandelen portefeuille bij de Rabobank (> 50,000), maar dit is juist het eerste dat ze willen opheffen. Het lijkt erop dat het de Rabobank inderdaad veel tijd en risico's kost om de juridische en fiscale aspecten te beheren. Het interesseert ze blijkbaar niet wat ze er aan verdienen.

Dus ik geloof de reden die ze opgeven en ik denk daarom dat ook de betaalrekening en de spaarrekening eraan gaan voor buitenlandse Nederlanders. Het lijkt me niet dat hun risico's mbt deze rekeningen beter te managen zijn dan beleggingsrekeningen. Ik proef het ook al een beetje in de toon van de brief.

Als je miljoenen aanhoudt dan is er waarschijnlijk geen probleem, zowel bij Rabo als ING of welke bank dan ook. Dan is het voor hen lucratief genoeg om je persoonlijk te screenen.

Affijn, ik heb mijn aandelen overgeboekt naar Interactive Brokers en kan de Rabo beleggingsrekening binnenkort opheffen. Ik ga nog wel proberen om de kosten daarvan bij Rabobank terug te vragen.
pi_210466547
Ik heb een postadres bij mijn moeder in NL, nog nooit vragen gehad van ING.
pi_210632393
Beleggingsrekening :') wat begrijpen mensen niet aan you will own nothing
pi_210634154
quote:

[..]
Geen problemen met de ING.

Woon nu al 12 jaar in het buitenland, vorige week nog met een aardige mevrouw gewebchat over m'n pas die niet aangekomen was. Helemaal makkelijk, allemaal goed geregeld (pas niet aankomen was m'n eigen schuld).
Doei.
pi_210634712
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 16:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik heb een postadres bij mijn moeder in NL, nog nooit vragen gehad van ING.
Dit.

Ook niet van bunq, trouwens.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 14-09-2023 16:37:31 ]
pi_210639524
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 15:28 schreef Faithy het volgende:

[..]
Geen problemen met de ING.

Woonde je al in het buitenland toen je deze rekening opende ?

Ik weet dat sommige banken je service blijven geven als je verhuist naar het buitenland, maar ik vraag de rekening aan vanuit het buitenland.
pi_210651575
Tijdens Covid bleef ING zeuren met vragen over waar ik belastingplichtig was. Netjes alles opgestuurd, klopte mijn handtekening niet, ik moest naar kantoor komen. Tijdens de eerst lockdown, dat was helemaal niet mogelijk. Nooit meer wat van gehoord.
pi_210651597
Mijn vriendin heeft overigens een Bunq rekening vanuit Portugal kunnen openen zonder problemen.
pi_211234939
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 07:50 schreef jaco het volgende:

[..]
Ik woon buiten de EU (Maleisie). Ik heb hier uiteraard ook een lokale bankrekening. Ik gebruik mijn Rabobank rekening voor dingen die nog in Nederland lopen, zoals incasso machtigingen voor een uitvaartverzekering, NPO Plus abonnement, opslagruimte, OV-Chipkaart, etc. Dat wordt heel onhandig om vanaf mijn Maleisische rekening te betalen en in sommige gevallen waarschijnlijk onmogelijk.

Ik ga de suggestie voor Bunq onderzoeken !
Ik zou voor Revolut kiezen. Is makkelijk schakelen tussen valuta.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211235127
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 15:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik zou voor Revolut kiezen. Is makkelijk schakelen tussen valuta.
Revolut inderdaad.

Als KAA'er ben ik ook zeer content met mijn bunq-account :) Schakelen tussen valuta's is daar ook mogelijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 08-11-2023 16:31:40 ]
pi_211293985
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2023 12:41 schreef JimmyJames het volgende:
Toen die verhoging er kwam heb ik mijn postadres weer teruggezet naar NL (bij mijn ouders) en toen werd de toeslag niet meer ingehouden. :') Terwijl mijn buitenlandse belastingnummer (EU) gewoon bleef staan.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_211347185
Wat raar. Ik heb een account bij Openbank, dat een Spaanse bank ik, en dat is allemaal geen probleem ondanks ik in Nederland woon en als je als Nederlander in buitenland gaat wonen gooit je huidige bank jou eruit.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 16:31 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Revolut inderdaad.

Als KAA'er ben ik ook zeer content met mijn bunq-account :) Schakelen tussen valuta's is daar ook mogelijk.
Ik heb ook Bunq gehad totdat dat een van de duurste banken werd. :P

[ Bericht 66% gewijzigd door HSG op 19-11-2023 13:12:37 ]
Ô mon citoyens vous serez unis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')