abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 juli 2023 @ 10:55:09 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210032194
'Armoede in Groot-Brittannië: waarom zijn miljoenen Britten blut?'

Groot-Brittannië heeft een historisch laag werkloosheidspercentage van 3,6%. Toch breken de huidige armoedecijfers alle records. Het is een paradoxale situatie: bijna 15 miljoen Britten worden tegenwoordig als arm beschouwd, terwijl er voldoende werkgelegenheid is.

De oorzaak van de armoede: inflatie en hoge energiekosten. De groeiende inflatie en een dramatische stijging van de energiekosten in de afgelopen maanden hebben miljoenen Britten in armoede gebracht.

In de afgelopen 10 jaar, te beginnen met David Cameron, heeft de regering haar steun aan kwetsbare mensen in de samenleving teruggeschroefd. Het resultaat: een lagere levensverwachting.

Kansarme Britten sterven 10 jaar eerder dan hun rijkere landgenoten - slachtoffers van wat bekend staat als het "shit life syndrome" - een leven gekenmerkt door slechte levensomstandigheden, ziekte en verslaving. De documentaire van DW portretteert mensen die een baan hebben maar zich niets extra's kunnen veroorloven - van Blackpool in het westen tot Ashton-under-Lyne en Cumbria, aan de grens met Schotland.

dinsdag 25 juli 2023 @ 10:58:14 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210032219
Ook een goede video, Scotland gaat zich nooit afscheiden van de UK omdat ze niet hun eigen broek kunnen ophouden. Er wonen alleen oude mensen daar afhankelijk zijn van de staat, de jonge mensen zijn allemaal vertrokken naar de steden waar er werk is zoals Londen.

pi_210032222
Omdat je in 2023 niet meer andere landen zomaar mag plunderen.
  dinsdag 25 juli 2023 @ 11:16:02 #4
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210032400
Het komt er dus op neer dat je met een normale baan niet meer rond kan komen.
De lonen te laag en/of de prijzen te hoog. En de winsten voor grote bedrijven worden elk jaar hoger en hoger. Curieus.

In NL gebeurt hetzelfde.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210032408
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 10:55 schreef slashdotter3 het volgende:

Groot-Brittannië heeft een historisch laag werkloosheidspercentage van 3,6%. Toch breken de huidige armoedecijfers alle records. Het is een paradoxale situatie: bijna 15 miljoen Britten worden tegenwoordig als arm beschouwd, terwijl er voldoende werkgelegenheid is.

De oorzaak van de armoede: inflatie en hoge energiekosten. De groeiende inflatie en een dramatische stijging van de energiekosten in de afgelopen maanden hebben miljoenen Britten in armoede gebracht.

In de afgelopen 10 jaar, te beginnen met David Cameron, heeft de regering haar steun aan kwetsbare mensen in de samenleving teruggeschroefd. Het resultaat: een lagere levensverwachting.

Kansarme Britten sterven 10 jaar eerder dan hun rijkere landgenoten - slachtoffers van wat bekend staat als het "shit life syndrome" - een leven gekenmerkt door slechte levensomstandigheden, ziekte en verslaving. De documentaire van DW portretteert mensen die een baan hebben maar zich niets extra's kunnen veroorloven - van Blackpool in het westen tot Ashton-under-Lyne en Cumbria, aan de grens met Schotland.

Armoede was altijd al in het Verenigd Koninkrijk.
  dinsdag 25 juli 2023 @ 11:33:19 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210032591
Het kent echt een onderklasse met een cultuur van overmatig alcoholgebruik, veel roken, tienerzwangerschappen, gokverslavingen, door de week doelloos in de pub hangen, sportverering, er cetera.
Zouden ze focussen op een gezonde leefstijl, hard werken, hun kinderen laten studeren, sparen etc, net zoals bijv Duitsers, Joden of Chinezen doen dan waren er veel minder armen daar.
The End Times are wild
pi_210032702
De scherpe randjes ervan worden door overheidsmaatregelen en de economie zo nu en dan versterkt of juist verzacht, maar het is mijn indruk dat je in GB, veel meer dan Nederland, altijd al een duidelijk af te tekenen onderkant van kanslozen/arme ploeteraars hebt gehad. Toch een wat duidelijker klassemaatschappij daar.
  dinsdag 25 juli 2023 @ 11:44:27 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210032718
Gaat goed he, die Brexit.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 25 juli 2023 @ 11:48:33 #9
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210032761
Intussen staan nog steeds hele flats en kantoorgebouwen leeg, maar zie je savonds ontzettend veel daklozen in oa Londen.

Het geld is er wel, maar extreem slecht verdeeld.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210032788
quote:
84s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 11:44 schreef Starhopper het volgende:
Gaat goed he, die Brexit.
Nou, voor de Brexit was het ook al niet best gesteld daar..
Maar beter is het er niet op geworden idd...
  dinsdag 25 juli 2023 @ 11:53:41 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210032841
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 11:50 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Klopt. En nu die Brexit er overheen..... Tis dieptriest daar ;(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210032974
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 11:33 schreef LXIV het volgende:
Het kent echt een onderklasse met een cultuur van overmatig alcoholgebruik, veel roken, tienerzwangerschappen, gokverslavingen, door de week doelloos in de pub hangen, sportverering, er cetera.
Zouden ze focussen op een gezonde leefstijl, hard werken, hun kinderen laten studeren, sparen etc, net zoals bijv Duitsers, Joden of Chinezen doen dan waren er veel minder armen daar.
Recent nog eens in een iets grotere Duitse stad geweest?
  dinsdag 25 juli 2023 @ 12:08:26 #13
14505 OProg
A Life in Music
pi_210033037
Er was een groot deel van de bevolking die veel problemen die ze trouwens al generaties lang hebben toeschoven aan Europa en die ze dan met dat 'Take Back Control' verhaal wel eens op gingen lossen.

Bijvoorbeeld dat die NHS die al jaren en jaren kraakt dan wel eens goed zou gaan draaien want dan zou er immers geen 350 miljoen pond per week meer naar Europa gaan maar naar de gezondheid enzo. Naja, dat de EU uitsluitend geld kost en het bedrag van 350 miljoen pond was ook al een leugen.

Terwijl de echte problemen veel dieper en intern in de maatschappij zitten. De arbeidersklasse heeft het nooit echt geweldig gehad daar en van de meest recente problemen waaronder Brexit, inflatie en noem maar op is het ook deze klasse die de zwaarste klappen krijgt.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 25 juli 2023 @ 12:25:46 #14
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_210033209
Ik heb wel een oplossing.

Iedereen die een buitenlands paspoort heeft moet zijn gekochte huis verkopen. Laten we eerlijk zijn. Het was slechts een investeringsdingetje voor je. Ja jij Aladin-Abr Al Rachman (verzonnen naam) en je olievriendjes... Het appartement staat al jaren leeg. Het feestje is voorbij. Tijd voor ruimte op de woningmarkt. Lagere huurkosten. Lagere starterskosten. Hoppatee plots heeft de lagere middenklasse meer geld beschikbaar.

Maargoed ik zal het wel allemaal weer niet snappen of zo.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_210033257
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 11:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Het geld is er wel, maar extreem slecht verdeeld.
Dat lossen de Tories op met Trickle down economics _O-
pi_210033372
Amerikaanse praktijken,het grote voorbeeld.

Minstens 3 banen nodig om de huur te betalen.
pi_210033375
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 10:55 schreef slashdotter3 het volgende:

Video gekeken. Ik wist dat het al een aantal jaar erg slecht ging in GB, maar dit was wel schokkend om te zien. De onderste klassen en ook de middenklasse vangen alle klappen op met desastreuze gevolgen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 25 juli 2023 @ 12:43:55 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210033404
Sja het is een eiland met relatief weinig grondstoffen. Als je je dan ook afsluit van handel en integratie met landen om je heen dan is 1+1=2. Brexit heeft bestaande problematiek verergerd. Er is ook weinig zicht op verbetering de komende jaren.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210033407
We gaan hier precies dezelfde kant op.
  dinsdag 25 juli 2023 @ 12:44:58 #20
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210033417
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 12:44 schreef ReplaR het volgende:
We gaan hier precies dezelfde kant op.
Als we voor Nexit gaan, zeker.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210034745
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 10:58 schreef slashdotter3 het volgende:
Ook een goede video, Scotland gaat zich nooit afscheiden van de UK omdat ze niet hun eigen broek kunnen ophouden. Er wonen alleen oude mensen daar afhankelijk zijn van de staat, de jonge mensen zijn allemaal vertrokken naar de steden waar er werk is zoals Londen.

Ik kan het niet echt beoordelen maar ik vind dit wel heel erg gekleurd. Schotste steden ben ik niet geweest maar in het buitengebied en b.v. Oban zie ik juist heel veel mensen die van alles opbouwen of al hebben. Dat komt bij mij niet bepaald als armoedig of voornamelijk oudere mensen over.

Het valt in zowel Schotland als Wales wel op dat er overal borden langs de weg staan dat projecten in samenwerking met de EU tot stand zijn gekomen.

Maar ik ben alleen als toerist in de UK geweest en dan nog alleen buiten de economisch belangrijke gebieden. Hoewel ik er wel van schrok dat een eiland als Islay met slechts 3000 inwoners voor een kwart van de UK voedselexport verantwoordelijk is.
  dinsdag 25 juli 2023 @ 14:39:04 #22
168739 Red_85
'echt wel'
pi_210034870
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 11:50 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Brexit of niet. Dit had er toch geweest.

Sommige zaken zijn daar echt raar gesteld.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 25 juli 2023 @ 14:46:48 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210034984
Misschien moet je grootste industrie niet bestaan uit "bankieren"?
Kwee nie :?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 25 juli 2023 @ 15:59:43 #24
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_210035681
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 10:58 schreef slashdotter3 het volgende:

Uiteindelijk is het niet meer dan een keuze tussen economische welvaart en zelfbeschikking.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_210035794
Denk dat het van alle tijden is maar door massamedia wordt er meer nadruk op gelegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')