abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210027315

Bassie en Adriaan is een van de succesvolste duo's uit de Nederlandse televisiegeschiedenis. Generaties kinderen groeiden op met hun avonturenseries op televisie. De series zijn in verschillende uitgaves verkrijgbaar op videoband, waar met name de oude banden gewild zijn onder liefhebbers vanwege de klassieke achtergrondmuziek. In latere uitgaves is de muziek vervangen door nieuwe, op elkaar aansluitende maar ook meer generieke achtergrondmuziek van Bert Smorenburg.

Bassie en Adriaan tourden ook door het land met een Lachspektakelshow en hadden in de jaren 70 en 80 zelfs hun eigen circus. Samen met theatergrootheid Joop van den Ende maakten ze deel uit van de top van de Nederlandse varieté. In 2003 maken ze bekend te stoppen als televisieduo, het einde van een tijdperk. De afscheidstournee moet vroegtijdig worden afgebroken omdat bij Aad van Toor (Adriaan) kanker wordt ontdekt. Gelukkig herstelt hij en in de jaren erna maken Bassie en Adriaan nog regelmatig hun entree op film en televisie.

Op het moment leidt Bas een teruggetrokken bestaan in verband met een verslechterde gezondheid en renteniert Adriaan in Spanje. Beide heren schreven een boek, waarin met name in het boek van Aad behoorlijk wat vuile was wordt buiten gehangen over eigenlijk, ehh, nou ja iedereen waar ze ooit mee hebben samengewerkt. Alles is voor Bassie (En Aad), is wel zo'n beetje een treffende samenvatting.

Een overzicht van de bekende televisieseries: De Plaaggeest, Het geheim van de sleutel, De diamant, De Huilende Professor, Het geheim van de schatkaart, De verdwenen kroon, De geheimzinnige opdracht (Europa) en De reis vol verrassingen (Amerika)

Een overzicht van de pikkeboeven waar het duo het regelmatig mee aan de stok kreeg:

Officiële website:
www.bassie-adriaan.nl
Youtube kanaal:
https://www.youtube.com/user/bassieadriaanchannel
Interessante 'docu-serie' met veel anekdotes van B&A:
't Echte en 't ware!
pi_210027403
Wie van de boeven zou als Elvis verkleed zijn en wie als Gene Simmons?
pi_210027620
Ik zie dat de TT niet helemaal klopt. Ik zit mobiel in Tokyo, haha. Kan iemand daar nog 'Bassie en Adriaan ' aan toevoegen?

Wel hulde voor dit vorige topic, om deze dingen hou ik van dit forum

quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 20:44 schreef Writersright het volgende:
Wie van de boeven zou als Elvis verkleed zijn en wie als Gene Simmons?
Ik vermoed dat de Baron Elvis zou worden, met een snor. De bakkebaarden waren dan makkelijk weg te werken.

Die hele verkleedscene blijft een verhaal. Misschien was het niet raar geweest als we er mee opgegroeid waren, maar de boven die zich echt verkleden en een lied zingen; het voelt heel gek. Nu heeft de hele Curaçao/inbraak sequentie sowieso een grote 'niemansland' vibe, maar toch.
't Echte en 't ware!
pi_210027964
En ik sla nog even een bruggetje met een paar mooie posts uit het vorige topic;

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 12:59 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Vind ik juist een mooi opstapje náár Amerika. Vergeet ook niet dat de serie door de mislukte val van Japie op de Emmabrug compleet overhoop gehaald is. Achtervolgingen konden niet meer rennend, B&A konden niet meer op onderzoek of zelf achter iemand... Aangaan... Hé. Ik bedenk ineens iets.

Ergens heb ik zo het idee dat, maar nu wordt het echt een theorie vol speculatie, dat Bassie en Adriaan de boeven aan het eind van de Curacao-saga spotten en daadwerkelijk achter ze aan gingen, de wereld rond. In plaats van Europa waar het vooral een "de boefjes volgen hen, maar B&A hebben tot het eind niets door op Bassie na"-situatie was (iets wat Amerika uiteindelijk opnieuw werd), denk ik dat de achtervolging na Curacao een voorbode was voor de rest van de reeks; Bassie en Adriaan gaan achter de boefjes aan en achtervolgen ze héél Amerika door. Het klopt dan ook veel meer met de hoogst idiote videoband-titels 'Op zoek in San Francisco/Las Vegas/Het Wilde Westen/Amerika'. Op zoek, waarnaar? Souvenirs?

Het is een prima bruggetje, die originele sequence. Ze rijden weg in een roze chevrolet (hallo Flodder), dús kunnen B&A denken, ze zullen wel naar Amerika willen gaan. Die hele quiz met Tineke Verburg voelt namelijk ook in alles als een gigantisch bizarre plotwending (waarom wil Bassie ineens meedoen aan een quiz?). Vervang dat door een 'de Nederlandse politie heeft door jullie avonturen op de televisie gezien hoe goed jullie zijn in het vangen van boeven, gaan JULLIE ze maar achterna, kosten noch moeite gespaard'.

Vergeet ook niet: na alles wat op koopvideo 1 (Curacao) is gepropt komt de avonturenserie van B&A (die bij de TROS wordt uitgezonden in dat serie-universum) ook totaal niet meer terug. Ze zijn televisiesterren, maar het wordt enkel en alleen nog maar één keer aangehaald door de meisjes die de boeven tijdens de inbraak herkennen en B&A hierover bellen.

Ik denk oprecht dat we echt een geweldige laatste grote avonturenreeks zijn misgelopen.
Het is een mooi scenario, maar ik denk dat het wensdenken is. Het is bekend dat de eigenlijke opzet voor Amerika ook het zoeken van pakjes was. Alleen was de Baron dan de opdrachtgever, en zou het Curaçao-scenario zich gewoon steeds herhalen. Dat werd toch te flauw en herhalend ivm de reeks ervoor gevonden, waarmee de quiz dus een alternatief werd om toch naar Amerika te gaan. Anders dan wat wordt geschetst, is de quiz dus wel een 'plan B'.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 19:15 schreef Writersright het volgende:

[..]
Dat idee klinkt in ieder geval als een beter idee. Je hebt ook gelijk dat die quiz echt als soort plot device wordt gebruikt om te rechtvaardigen dat ze naar Amerika gaan. Dat van die titels klinkt inderdaad wel apart.

Daarbij zitten er ook stukjes in de Amerika-serie die restandjes van een vorig script lijken, zoals de Amerikaanse collegas van de Baron. Dat gebeurde in New York...en daarna opeens niet meer? Was er maar 1 collega? Later zijn er volgens mij wel telefonische collegas maar er is maar 1 fysieke rol gecast als ik het goed heb.

Even aannemend dat je gelijk hebt met jouw aanname dan zouden veel stukken enorm veel interessanter kunnen zijn met de boeven die ipv random pech steeds net moeten ontsnappen. Alcatraz, het deel met de Indianen, Universal Studios, het zou allemaal een stuk spannender en logischer kunnen zijn.

Zoals de serie uiteindelijk geworden is kunnen de boeven er uiteindelijk voor 90% uitgeknipt worden gezien ze niet echt invloed op het verhaal hebben. Ik kan me niet indenken dat dit de oorspronkelijke bedoeling was. Je hebt zo'n groot canvas en je maakt er op die manier niet echt gebruik van. Daarnaast kost het filmen ed van de boevenscenes ook tijd en geld.
Als de serie "Bassie en Adriaan op vakantie" zou zijn vanaf het begin dan hadden ze beter meer locaties kunnen aandoen en de boeven er uit kunnen halen.
Mee eens dat de plot van ArnieAlberts inderdaad tot een veel dynamischer serie had geleid, en het qua opnames niet eens zoveel had hoeven veranderen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 22:40 schreef Retroboy2023 het volgende:
Het is trouwens mogelijk dat de scènes met het boevenlied en de vermomming zouden worden gebruikt bij het ontsnappen van het inbreken van het huis in aflevering 3. De tekst die de baron in aflevering 4 had moeten zeggen is namelijk: we vermommen ons weer als die rockband.
En dit is de quote/user die het balletje aan het rollen brengt! Omdat jij ook niet weet of het echt om de inbraak gaat, wil ik hier nog wel op door fantaseren. Ik zie het op Curaçao namelijk wel gebeuren dat de boeven (toch al in Hawaï hemd en Jungle kostuum) een willekeurig gebouw in vluchten en verkleedkleren vinden. Alles om maar te zorgen dat Bassie en Adriaan er niet achter komen dat zij ook op Curaçao zijn. Het is gewoon niet iets wat je in Nederland verwacht, ofzo. Dan is het ook logisch dat de Baron, na het zien van de quiz, zegt dat ze zich weer als die rockband vermommen. Dan is dat niet iets wat ze praktisch de dag ervoor al hebben gedaan, maar iets langer terug. Het enige wat niet strookt met een Curaçao-scenario, is dat de politie ook achter de boeven aan zat, volgens het boek van Aad (maar hoe geloofwaardig is die bron, terwijl het de originele bedenker is 😂)

Sowieso kun je je afvragen wat eigenlijk het nut van die inbraak is. Het is inderdaad geen vehikel waardoor Bassie en Adriaan achter de aan gaan. Alleen iets om ze 'strafbaar' te maken.
't Echte en 't ware!
pi_210028720
De boeven leven nog. Zal eens kijken of ik ze een mailtje kan sturen. Als ze reageren hebben we iig de andere kant vh verhaal.

Die Curacao theorie can @Japepk klinkt ook aannemelijk trouwens.
(Gaaf dat je in Tokyo zit btw. Geweldige stad. Ga ik later dit jaar ook weer heen)

Volgens mij hadden de boeven op Curacao helemaal geen ervaring mwt de politie. Dat klopt.

Eigenlijk zit volgens mij de politie alleen achter ze aan in Nederland? Voor de rest zie je dacht ik alleen twee "heren" van de marachausee op Sint-Maarten?
pi_210028842
Vind de hele structuur van de Amerika-serie sowieso uniek. Eerst dat gebeuren op Curacao, wat haast als losstaand mini-avontuur gezien kan worden. Wat daar gebeurt staat volgwns vrij los van wat er in de rest vd serie gebeurt. Voelt ook wat anders door de setting en Japie.

Dan een klein stukje Nederland, waarin het thema Amerika gepresenteerd wordt en dan de lap in Amerika.
pi_210030878
Wat wel zou stroken met de verkleedscene op 'Curacao', is dat de opnames er voor de boeven dan op zaten als ze dat niet op hoefden te nemen. In de uiteindelijke serie is de hele afwikkeling van Curaçao ook gewoon een voice over. Wel een typische Aad-oplossing. Maar dit is natuurlijk allemaal speculatie.
't Echte en 't ware!
pi_210031967
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 08:29 schreef Japepk het volgende:
Wat wel zou stroken met de verkleedscene op 'Curacao', is dat de opnames er voor de boeven dan op zaten als ze dat niet op hoefden te nemen. In de uiteindelijke serie is de hele afwikkeling van Curaçao ook gewoon een voice over. Wel een typische Aad-oplossing. Maar dit is natuurlijk allemaal speculatie.
Volgens Aad zijn boek speelde dit zich af in augustus 1993, dus na de opnames in het buitenland. Daarnaast was Paul van Soest niet aanwezig in Curacao, Florida en Sint Maarten. Kortom de enige plek waar dit kan in de serie is als de boeven inbreken en vluchten in Nederland. En zoals ik eerder aangaf is er een alternatieve scène te zien van het draaiboek in aflevering 3 rond de 27e minuut. Kortom deze wijziging is in overleg gegaan met de acteurs en niet zoals Aad beweert dat hij op een blauwe maandag als de grote regisseur besloot scènes te schrappen zodat de acteurs geen opnames meer hadden en hij van ze af was.

[ Bericht 0% gewijzigd door JOO op 25-07-2023 10:40:16 ]
pi_210033267
Zo heb ik ook mijn twijfels over de 'power' van Aad om de samenwerking met Jaap Stobbe stop te zetten. In het hoofdstuk van de Plaaggeest beweert Aad dat ze na de opnames besloten; ''Jaap Stobbe, dat nooit meer!!''. Vervolgens in het hoofdstuk van Het geheim van de sleutel blijkt dat het geen beslissing van Bas en Aad te zijn, maar van de TROS zelf. "Ik was blij met die beslissing, want geen Plaaggeest betekende ook geen Stobbe." Dus dat spreekt zichzelf al tegen.

Ik denk dat Jaap Stobbe zelf gestopt is met de rol in overleg met de TROS/Joop van den Ende. Hij vond de plaaggeest een leuk figuurtje en de TROS niet (en dit kwam voor Aad goed uit). Vervolgens is die met alles gestopt, dus ook de productie en het schrijven van de draaiboeken, want voor hem viel er niks meer te winnen want zijn doel was zelf in de belangstelling staan. Vervolgens zaten Bas en Aad in eerste instantie met een probleem want wie moest nu de draaiboeken schrijven. Nederlands was niet hun sterkte eigenschap, wat de reden was voor het aanstellen van Stobbe in eerste instantie.

In dit artikel uit 1978 blijkt ook dat hij het gewoon te druk had met andere activiteiten. Hij ging gewoon verder.

dinsdag 25 juli 2023 @ 12:59:31 #10
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_210033570
Achteraf, na zoveel jaar, lopen de verhalen daarover steeds meer uiteen, ieder z'n eigen ervaringen en ze hebben het vast niet meer uitgepraat. B&A zelf zullen wel een beetje hun eigen echokamer zijn geweest :P
Maar op het moment zelf zeg je natuurlijk ook niet: 'we komen net kijken, maar Jaap is verschrikkelijk en we willen nooit meer met hem werken' want dan is de kans groot dat er geen tweede B&A serie komt.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen en daar kunnen best meerdere redenen voor zijn geweest.
pi_210033614
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 12:59 schreef Ceviche het volgende:
Achteraf, na zoveel jaar, lopen de verhalen daarover steeds meer uiteen, ieder z'n eigen ervaringen en ze hebben het vast niet meer uitgepraat. B&A zelf zullen wel een beetje hun eigen echokamer zijn geweest :P
Maar op het moment zelf zeg je natuurlijk ook niet: 'we komen net kijken, maar Jaap is verschrikkelijk en we willen nooit meer met hem werken' want dan is de kans groot dat er geen tweede B&A serie komt.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen en daar kunnen best meerdere redenen voor zijn geweest.
In de krant zet je dan inderdaad dat Jaap reuze druk is, niet dat het een kwal van een vent is.

Maar goed, Jaap zal wat betreft Bassie en Adtiaan wel langzaam de uitgang in gemanoeuvreerd zijn. Bassie en Adriaan hadden toen nog niet de middelen om zelf alle beslissingen te nemen en het zonder de Tros en Joop van den Ende zelf te doen.
pi_210036198
Als ze Jaap Stobbe echt zo naar vonden dan hadden ze hem niet uitgenodigd voor een gastrol in de shorties.
(Clown Gino in "Gefeliciteerd")

Wacht eens...aan het einde van de Plaaggeest zegt Douwe dat hij misschien wel een clown zou willen worden....onbedoelde continuiteit dus?
pi_210036703
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 17:03 schreef Writersright het volgende:
Als ze Jaap Stobbe echt zo naar vonden dan hadden ze hem niet uitgenodigd voor een gastrol in de shorties.

Wacht eens...aan het einde van de Plaaggeest zegt Douwe dat hij misschien wel een clown zou willen worden....onbedoelde continuiteit dus?
Dat is geen Jaap Stobbe, maar Joop Teuteberg.
pi_210036976
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 18:02 schreef JOO het volgende:

[..]
Dat is geen Jaap Stobbe, maar Joop Teuteberg.
Vreemd. Jaap Stobbe staat zelfs in de credits op de DVD.
pi_210037163
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 10:32 schreef JOO het volgende:

[..]
Volgens Aad zijn boek speelde dit zich af in augustus 1993, dus na de opnames in het buitenland. Daarnaast was Paul van Soest niet aanwezig in Curacao, Florida en Sint Maarten. Kortom de enige plek waar dit kan in de serie is als de boeven inbreken en vluchten in Nederland. En zoals ik eerder aangaf is er een alternatieve scène te zien van het draaiboek in aflevering 3 rond de 27e minuut. Kortom deze wijziging is in overleg gegaan met de acteurs en niet zoals Aad beweert dat hij op een blauwe maandag als de grote regisseur besloot scènes te schrappen zodat de acteurs geen opnames meer hadden en hij van ze af was.
Ik heb de draaiboeken er nog ff bij gepakt. Helaas ontbreken 15 bladzijde van het draaiboek
van aflevering 3. Dit is dus de aflevering waarin de boefjes inbreken. De rest van de draaiboeken gaat over Curaçao etc. Hierin wordt niet over de vermomming gesproken. Dus ik denk vermomming scenes zich toch in Nederland hadden moet afspelen.
pi_210038442
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 18:59 schreef Retroboy2023 het volgende:

[..]
Ik heb de draaiboeken er nog ff bij gepakt. Helaas ontbreken 15 bladzijde van het draaiboek
van aflevering 3. Dit is dus de aflevering waarin de boefjes inbreken. De rest van de draaiboeken gaat over Curaçao etc. Hierin wordt niet over de vermomming gesproken. Dus ik denk vermomming scenes zich toch in Nederland hadden moet afspelen.
Geweldig dat je die hebt. Even om dingen uit te sluiten: het draaiboek wat je hebt is uiteindeljke versie? Er kan daarna geen revisie meer zijn?

Blijft iig een interessant mysterie.
pi_210055797
Hoe kunnen jullie t nu nog steeds topicslang over b en a hebben?
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_210056980
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 11:44 schreef Scorpion_17 het volgende:
Lees ze en je weet het, zou ik zeggen
't Echte en 't ware!
pi_210075130
Aad is 5, 9 en 12 Augustus in Nederland voor meet and greets. Wie van de vaste topicgangers hier gaat Aad grillen over dat boevennummer?😉
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 28 juli 2023 @ 23:17:51 #20
39237 crew  H_T
2733
pi_210075958
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 11:44 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik ben blij dat ze het doen :) Ik heb niks toe te voegen, maar lees wel heel graag mee O+
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_210075966
''Kijk, daar gaan boeven met een auto erin !!''

:o
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 29 juli 2023 @ 09:41:38 #22
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_210077819
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 22:01 schreef Writersright het volgende:
Aad is 5, 9 en 12 Augustus in Nederland voor meet and greets. Wie van de vaste topicgangers hier gaat Aad grillen over dat boevennummer?😉
Ik zou Aad weleens willen horen praten over die nep Bassie bij Jenssen destijds. :P
Honi de Cirkel tekenaar.
Well, if it seems to be real, it's illusion
For every moment of truth, there's confusion in life
pi_210078190
Een vraag voor Aad kan ook zijn, wat nou de verwijderde scènes zijn van de Plaaggeest en het geheim van de sleutel
pi_210079521
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 10:18 schreef WouterBoeve het volgende:
Een vraag voor Aad kan ook zijn, wat nou de verwijderde scènes zijn van de Plaaggeest en het geheim van de sleutel
Ik ook, al vraag ik me af in hoeverre Aad bereid is om met name over de Plaaggeest te praten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 09:41 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Ik zou Aad weleens willen horen praten over die nep Bassie bij Jenssen destijds. :P
Heb het idee dat Aad daar wel om kan lachen
pi_210080368
Dit heeft mij ook altijd wel gefascineerd. Hoe zou het zijn geweest als de boeven uit de sleutel/diamant in Het geheim van de schatkaart te zien waren geweest. Of dat de Reis vol verrassingen oorspronkelijk zich zou afspelen in Mexico en de Huilende professor op Malta.
pi_210081359
Deel 4 is nooit uitgekomen toch?
pi_210082842
Toch jammer dat de strip nooit is uitgekomen, ben wel benieuwd hoe het verhaal zou zijn met de Boevenbaas en B1
pi_210088855
Ik zou weleens willen weten hoe ze op het idee zijn gekomen om Tubular bells van Mike Oldfield te gebruiken :Y
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 30 juli 2023 @ 09:33:04 #29
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_210091297
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 22:56 schreef TLC het volgende:
Ik zou weleens willen weten hoe ze op het idee zijn gekomen om Tubular bells van Mike Oldfield te gebruiken :Y
Ze vonden The Exorcist een prima maatstaaf voor de series. ;)
Honi de Cirkel tekenaar.
Well, if it seems to be real, it's illusion
For every moment of truth, there's confusion in life
pi_210091816
Tja, voor alle originele dingen hebben ze ook aardig wat ehhh gejat.
Het einde van de Kroon is rechtstreeks uit Chitty Chitty Bang Bang gepakt.
pi_210091884
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 12:24 schreef Writersright het volgende:

[..]
Ik ook, al vraag ik me af in hoeverre Aad bereid is om met name over de Plaaggeest te praten.
[..]
Heb het idee dat Aad daar wel om kan lachen
Mensen dachten dat dat de echte Bassie was die zo grof was op de radio, dus dat schaadde dan wel hun merk.. mensen riepen gewoon Hey Bassiee.. teringleieerr!! naar hem. 🥲
Kijk eens dom, ja ho maar
  zondag 30 juli 2023 @ 12:04:34 #32
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_210092860
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 10:23 schreef Writersright het volgende:
Tja, voor alle originele dingen hebben ze ook aardig wat ehhh gejat.
Het einde van de Kroon is rechtstreeks uit Chitty Chitty Bang Bang gepakt.
Het einde van De Reis vol Verrassingen is toch ook gejat van De Heineken Ontvoering? Het feit dat Cor van Hout en Holleeder gepakt zijn op Sint-Maarten.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zondag 30 juli 2023 @ 12:10:04 #33
328189 ArnieAlberts
pi_210092901
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 17:03 schreef Writersright het volgende:

Urban legend, al jaren geleden ontkracht. Deze informatie moet echt een keer losgelaten worden, want dat is een eigen leven gaan leiden.
  zondag 30 juli 2023 @ 12:12:24 #34
328189 ArnieAlberts
pi_210092909
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 18:59 schreef Retroboy2023 het volgende:

[..]
Ik hoop dat je het mij niet kwalijk neemt dat ik een beetje op de oppervlakte en dus wat sceptisch blijf, de enige foto die je deelde was vanuit de expositie en nu heb je zelf ook draaiboeken. Ik weet uit eerdere ervaringen dat er nogal wat types zijn geweest door de jaren heen die interessant kwamen doen met (naar later bleek) verzonnen onzin, dus als je daadwerkelijk wat kan fotograferen en laten zien zou dat heel tof zien. :D
  zondag 30 juli 2023 @ 12:15:45 #35
328189 ArnieAlberts
pi_210092922
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 13:19 schreef JOO het volgende:
Dit heeft mij ook altijd wel gefascineerd. Hoe zou het zijn geweest als de boeven uit de sleutel/diamant in Het geheim van de schatkaart te zien waren geweest. Of dat de Reis vol verrassingen oorspronkelijk zich zou afspelen in Mexico en de Huilende professor op Malta.
[ afbeelding ]
Ik vond die previewschetsen zó mooi. O+ Oprecht jammer dat de Schatkaart-strip van Verschoor er nooit gekomen is, De Diamant was een voltreffer qua tekenstijl maar als het volgende deel nog abstracter was geworden zoals deze tekeningen was het in mijn ogen ook schitterend geweest.
  zondag 30 juli 2023 @ 12:17:13 #36
328189 ArnieAlberts
pi_210092933
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 22:56 schreef TLC het volgende:
Aad kennende: platen luisteren. Luisteren, luisteren, luisteren. Wellicht dat hij de film eerder gezien had en het muziekje zich kon herinneren, daar wel vond passen, dus de fonotheek van Hilversum in en hup, eronder gemonteerd. Zo was het monteren van en editingkeuzes maken voor B&A in a nutshell.
pi_210111068
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 12:10 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Urban legend, al jaren geleden ontkracht. Deze informatie moet echt een keer losgelaten worden, want dat is een eigen leven gaan leiden.
Heel gek vind ik het niet. De man lijkt op Stobbe en volgens mij wordt Stobbe ook vermeld in de credits
pi_210112054
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 12:12 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Ik hoop dat je het mij niet kwalijk neemt dat ik een beetje op de oppervlakte en dus wat sceptisch blijf, de enige foto die je deelde was vanuit de expositie en nu heb je zelf ook draaiboeken. Ik weet uit eerdere ervaringen dat er nogal wat types zijn geweest door de jaren heen die interessant kwamen doen met (naar later bleek) verzonnen onzin, dus als je daadwerkelijk wat kan fotograferen en laten zien zou dat heel tof zien. :D
Het was geen foto van de expositie:)

Nou bij deze incl tekst over de vermomming:
https://i.ibb.co/tL28sYC/20230731-214342.jpg

https://i.ibb.co/dpntNbr/20230731-214318.jpg
pi_210112499
Gaaf dat je die hebt zeg. Unieke items en denk ik heel vermakelijk om zo nu en dan door te lezen denk ik.
pi_210123762
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 21:55 schreef Retroboy2023 het volgende:

[..]

Gaaf dat je die hebt hoor!
pi_210123810
Yes.....Fantastic..... We coming so soon as posible.

Ik vraag me af of de Baron doelbewust zo slecht in Engels is, of dat Aad gewoon slecht is in Engels.

Posible met één S duidt op het laatste.
pi_210127717
En ook een spelfout in boeven verblijf. Niet per se overtuigd? Maar misschien wil ik er wel ook gewoon niet aan hahah. Het is gewoon dezelfde tekst als in de huidige scène, en dan zitten de boeven random in vermomming? Terwijl tussen de inbraak en het telefoontje uit New York enkele weken zitten..
't Echte en 't ware!
pi_210129657
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 09:11 schreef Japepk het volgende:
En ook een spelfout in boeven verblijf. Niet per se overtuigd? Maar misschien wil ik er wel ook gewoon niet aan hahah. Het is gewoon dezelfde tekst als in de huidige scène, en dan zitten de boeven random in vermomming? Terwijl tussen de inbraak en het telefoontje uit New York enkele weken zitten..
Daarom zegt de Baron ook we vermommen ons 'weer', wat te lezen was in het vorige topic ;)

https://i.ibb.co/pR5TvG4/20230721-213142.jpg
pi_210135021
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 11:30 schreef Retroboy2023 het volgende:

[..]
Daarom zegt de Baron ook we vermommen ons 'weer', wat te lezen was in het vorige topic ;)

Ik snap het nu. Ik dacht dat de boeven er hier pas achter kwamen dat B&A in Amerika waren, maar dat klopt natuurlijk niet. Dat wisten ze met het winnen van de quiz al.
't Echte en 't ware!
pi_210138675
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 11:30 schreef Retroboy2023 het volgende:

[..]

Ik twijfel niet aan de echtheid en ik vind het lastig voor te stellen dat de Baron een zin als "We vermommen ons weer als die rockband." zou uitspreken.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:42:51 #46
328189 ArnieAlberts
pi_210158403
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 21:55 schreef Retroboy2023 het volgende:

[..]

En daar volgen spontaan de PB's en DM's van de gekkies :D Ik heb zo het idee dat ik weet wie er achter dit profiel steekt, if so: leuk! Welkom en dank voor deze mooie bijdrage :D Vind die toevoeging 'definitief' ook zo lekker. Iets van een datum vermeld in de scripts?
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:45:48 #47
328189 ArnieAlberts
pi_210158462
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:38 schreef Writersright het volgende:

[..]
Heel gek vind ik het niet. De man lijkt op Stobbe en volgens mij wordt Stobbe ook vermeld in de credits
Ja waarom Jaap op de aftiteling van die shorty-compilatie genoemd wordt is me ook niet duidelijk (Sowieso hadden de losse shorties zelf nooit credits), maar wellicht is daar de fout destijds erin geslopen omdat iemand (Martijn?) daar ook foutief Jaap Stobbe in herkende ofzo.
pi_210161717
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 14:42 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
En daar volgen spontaan de PB's en DM's van de gekkies :D Ik heb zo het idee dat ik weet wie er achter dit profiel steekt, if so: leuk! Welkom en dank voor deze mooie bijdrage :D Vind die toevoeging 'definitief' ook zo lekker. Iets van een datum vermeld in de scripts?
Wie denk je dat ik ben?;)

Helaas geen data vermeld in de scripts.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 23:24:28 #49
328189 ArnieAlberts
pi_210165426
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 19:16 schreef Retroboy2023 het volgende:

[..]
Wie denk je dat ik ben?;)

Helaas geen data vermeld in de scripts.
In de hoop niet teveel informatie te delen; er zijn een paar namen waar ik even over twijfelde. Ik weet dat Paul ooit na het aanhoudend gezeik al zijn B&A meuk heeft weggedaan aan een groot fan, ik dacht heel even dat je wellicht die persoon was (maar waarom zou Paul een 'reserve copy' hebben)? Toen dacht ik eigenlijk aan Aads technische rechterhand Martijn, óf Bas jarenlange trouwe side-kick Evert. Inmiddels denk ik het wel te weten, not sure :)
pi_210169923
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 23:24 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
In de hoop niet teveel informatie te delen; er zijn een paar namen waar ik even over twijfelde. Ik weet dat Paul ooit na het aanhoudend gezeik al zijn B&A meuk heeft weggedaan aan een groot fan, ik dacht heel even dat je wellicht die persoon was (maar waarom zou Paul een 'reserve copy' hebben)? Toen dacht ik eigenlijk aan Aads technische rechterhand Martijn, óf Bas jarenlange trouwe side-kick Evert. Inmiddels denk ik het wel te weten, not sure :)
Of...plottwist...het is Aad zelf ;)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')