abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210026092
Alles over je jeugd/post-kleuter/kleuter-geweest/schoolkind/kind.

Nja, over kinderen die ouder zijn dan kleuters maar nog niet volwassen. Ofzo. En iedereen die mee wil praten.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  maandag 24 juli 2023 @ 19:30:04 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_210026257
Verplichten tot gezellig doen leidt zelden tot gezellig doen.

Maak het dus zo gezellig dat hij het niet meer kan weerstaan :P

Wat doen jullie zelf doorgaans op een vakantiedag?
disclaimer
  maandag 24 juli 2023 @ 19:32:25 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_210026289
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 18:58 schreef DjVero het volgende:

[..]
I know, maar ik word hier in een hoek gedreven waar ik niet van houd! Post 272 schets ik een duidelijke situatie, mét duidelijke hulpvraag: hoe vindt hij aansluiting bij de andere jeugd, waarbij hij nota bene zélf aangeeft dat hij dat eerste contact eng vindt? Dát is wat ik vraag, ik wil hem namelijk helpen, maar ik weet zelf ook niet hoe! ;)

Vervolgens krijg ik alleen maar het advies dat hij best 12 dagen lang filmpjes kan kijken
. Dat is bij mij echt het verkeerde advies, want dat is geen vakantie.

Ik weet echt wel hoe een puber werkt (deels), maar dat betekent niet dat hij vrij is van regels (niet dagenlang achter elkaar op je kamer rare filmpjes kijken wat hij thuis ook continu doet bijvoorbeeld). Voor de rest laat ik hem met rust of neem ik hem op sleeptouw.

Als antwoord op de post onder jou:

- zwembad
- badminton
- jeu de boules
- tafeltennis
- met de kleine spelen
- strand
- kanoën (moet nog gebeuren)
- spelletjes

Om aan te geven dat er genoeg gebeurt, maar op 15-jarige leeftijd vind ik het ook vrij normaal om niet maar steeds met je ouders dingen te ondernemen, maar dat zal wel weer aan mij liggen.
Dikgedrukte is overigens pertinent onwaar. Er kwamen meerdere nuttige tips, maar daar reageer je verder ook niet echt op :D
disclaimer
  maandag 24 juli 2023 @ 19:37:25 #4
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210026351
Het probleem is dat we jou niet kunnen helpen met je concrete hulpvraag DJVero. Ik zou niet weten hoe je hem kunt helpen met contact leggen. Het zal uit hemzelf moeten komen. Het helpt misschien dat zijn data op is en hij nu wel wat moet doen. Maar komt het niet, dan komt het niet en heeft hij een kutvakantie.

Het enige wat jij kunt doen is het voor jezelf een leuke vakantie maken en je niet zo aan hem te ergeren. Ik verwacht dat de kans dan ook groter is dat hij ook een leukere vakantie heeft.

En kom alsjeblieft niet met het argument dat je speciaal voor hem 1200 km. hebt gereden en een dure vakantie hebt geboekt als hij daar niet om heeft gevraagd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210026590
Als tiener deed ik op de camping dingen met mijn zusje. Alleen als anderen het initiatief namen, gingen we wat met onbekenden doen. Als je alleen bent, is dat nog lastiger.
pi_210026687
Is er een taalbarriere DJVero? Ik legde als puber nooit contact op Franse campings, maar toen mijn ouders switchten naar Nederlandse campings had ik binnen no time contact.

En verder klinkt het als een onzekere puber, heel normaal denk ik. En de oplossing heb ik niet, behalve hem tijd geven.
pi_210026706
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2023 19:32 schreef SQ het volgende:

[..]
Dikgedrukte is overigens pertinent onwaar. Er kwamen meerdere nuttige tips, maar daar reageer je verder ook niet echt op :D
Dat advies neem ik ook echt wel ter harte, hoor ;)

Alleen posts met "ga ik doen" zijn nog nietszeggender dan de filmpjes die hij kijkt :+

Maar goed, ik ga m'n best doen me niet zo aan hem te ergeren.

Edit: nog niet eens zozeer aan hem als persoon natuurlijk, maar wel dat vreselijk slappe gedrag!
pi_210026721
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 20:03 schreef exode het volgende:
Is er een taalbarriere DJVero? Ik legde als puber nooit contact op Franse campings, maar toen mijn ouders switchten naar Nederlandse campings had ik binnen no time contact.

Meer dan driekwart is Nederlands hier. ;) Vreselijk, maar dat terzijde.
  Moderator maandag 24 juli 2023 @ 20:16:12 #9
236264 crew  capricia
pi_210026850
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 20:06 schreef DjVero het volgende:

[..]
Meer dan driekwart is Nederlands hier. ;) Vreselijk, maar dat terzijde.
Welke activiteiten onderneem jij samen met hem op deze vakantie?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210026869
Je bent ook wel stellig over wat een vakantie moet inhouden, DJVero. Hoe denkt hij daar dan over? Misschien heeft hij daar nog helemaal geen idee bij. Bij zo'n vakantie als jij beschrijft zou ik ook 'slap gedrag' vertonen, omdat het niet mijn soort vakantie is.

Om maar aan te geven dat je verschillend kunt denken over hoe je een vakantie het best invult en dat de invulling ook invloed heeft op hoe je je gedraagt.

En hoe jij over hem denkt heeft mogelijk ook invloed en zo te lezen denk je niet zo positief over hem. :{

[ Bericht 6% gewijzigd door Sumppi op 24-07-2023 20:45:18 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_210027107
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 20:16 schreef Sumppi het volgende:
Je bent ook wel stellig over wat een vakantie moet inhouden, DJVero. Hoe denkt hij daar dan over? Misschien heeft hij daar nog helemaal geen idee bij. Bij zo'n vakantie als jij beschrijft zou ik ook 'slap gedrag' vertonen, omdat het niet mijn soort vakantie is.

Om maar aan te geven dat je verschillend kunt denken over hoe je een vakantie het best invult en dat de invulling ook invloed heeft op hoe je je gedraagt.

En hoe jij over hem denkt heeft ook invloed en zo te lezen denk je niet zo positief over hem. :{
Ja, zeker als het zijn eerste vakantie is zoals je zegt, dan weet hij toch niet wat het verwachtingspatroon is wat jij hebt van jouw vakantie en zijn gedrag erin. Zeker als filmpjes kijken de eerste drie dagen wordt getolereerd en de vierde dag opeens niet meer goed is.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator maandag 24 juli 2023 @ 21:25:45 #12
5428 crew  miss_sly
pi_210028186
Nogmaals: zijn data zijn op, dus filmpjes kijken is dan als het goed is afgelopen. Dus onderneem samen wat, laat hem verveling ervaren, en geef hem ruimte om te ontdekken hoe zo’n vakantie werkt en wat hij wel en niet leuk vindt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210028235
De meeste campings hebben ook van die foldertjes liggen met dingen die je in de omgeving kan doen. Misschien kan je hem daar iets uit laten kiezen? Kasteel bezoeken, klimpark, dat soort dingen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator maandag 24 juli 2023 @ 21:45:10 #14
5428 crew  miss_sly
pi_210028523
Onze tiener is ook niet van de aansluiting zoeken bij andere tieners. Dat was zo anders toen ze jonger was; binnen tien minuten op de camping had ze nieuwe beste vriendinnen. Met tieners is dat echt lastiger.

Dus is het aan jou als ouder om samen dingen te ondernemen zonder per se in te zetten op aansluiting bij andere tieners. In Frankrijk kun je op veel plekken kanoën, ga dat samen doen. Inderdaad badmintonnen of jeu de boules, zwemmen, een balletje trappen. Maar ga er niet van uit dat je tiener wel even aansluiting vindt bij anderen en dus de hele tijd gezellig sociaal gaat doen met hen. Mocht dat gebeuren, helemaal prima, maar ga er niet van uit.
  dinsdag 25 juli 2023 @ 10:01:22 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_210031689
Wij gaan vandaag, wat eerder dan gepland, naar de camping bij mijn vriend in de achtertuin. De jongens hebben de tent voor zichzelf en hebben stroom, een koelkast en utp in de tent. Met het avondeten gaan de laptops naar binnen (of als ze weg gaan) en in de avond hebben we andere zaken gepland staan. Ze hebben zelf een heel lijstje gemaakt met dingen die ze wel leuk vinden aan spelletjes en zijn van plan om vooral in de avonden leuke dingen te gaan doen.

Ze weten dus dat ze overdag wel mogen gamen, maar dat ze op een bepaalde tijd uit bed verwacht worden, op een bepaalde tijd geacht worden om te helpen met het koken en dergelijke en daarna iets leuks gaan doen.

Over een paar weken horen jullie wel of het geslaagd was :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210031746
Hier inderdaad ook vooraf de verwachtingen uitgesproken. Met de reis gaan de nieuwe afspraken in. Thuis is het eind van de ochtend en eind van de middag game-tijd. 15-jarige mag in de avond ook nog wel(die ligt de ochtend gametijd vaak nog plat). Op vakantie zorg ik dat er tijd is voor schermpjes (grotendeels op hun telefoon), maar daar staat tegenover dat ze niet mopperen als we gaan wandelen/cultuursnuiven. Die combinatie-afspraak zorgde vorig jaar ook voor weinig gedoe.
We gaan voor dit jaar ook nog samen een lijstje maken met spelletjes die mee gaan en googlen op dingen die zij graag zouden doen.

(wij zitten in particuliere huisjes, dus geen vermaak/andere vakantiejongeren om contact mee te maken)
  dinsdag 25 juli 2023 @ 10:47:32 #17
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210032112
Lastig hoor, die tienerleeftijd en vakanties. Ik herinner me mijn eigen vakanties met mijn ouders en dat het me erg veel stress gaf om vrienden te moeten zoeken. Pffft. Mijn oudere zus zat alleen maar contactgestoord in haar tentje. Toen zij een vriendje kreeg en die eens mee ging, kon ik tenminste met hem leuke dingen doen :D

Even een dilemma tussendoor:
Bijna kinderfeestje van onze (dan) 7-jarige. Die heeft soms een verrassende keuze van genodigden. Wij weten natuurlijk niet wat zich afspeelt op dat schoolplein, dus ik snap wel dat we keuze uiteindelijk aan hem moeten overlaten. Alleen is hij de afgelopen periode best op een aantal leuke (en dure!) feestjes uitgenodigd. Ik ben totaal niet voor het "voor wat hoort wat" en hij moet lekker kiezen wat 'ie wil, maar toch heb ik een beetje gewetensnood. Daarnaast gaan we met de kinderen (tevens klasgenoten) van 2 vriendinnen op vakantie volgende week. Hij speelt leuk met ze, wordt uitgenodigd op feestjes, maar hij wil ze niet op zijn eigen feestje. Pffft. What to do? (zonder dat ik straks 15 kinderen meesleep)
pi_210032242
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 10:47 schreef Quoi het volgende:
Lastig hoor, die tienerleeftijd en vakanties. Ik herinner me mijn eigen vakanties met mijn ouders en dat het me erg veel stress gaf om vrienden te moeten zoeken. Pffft. Mijn oudere zus zat alleen maar contactgestoord in haar tentje. Toen zij een vriendje kreeg en die eens mee ging, kon ik tenminste met hem leuke dingen doen :D

Even een dilemma tussendoor:
Bijna kinderfeestje van onze (dan) 7-jarige. Die heeft soms een verrassende keuze van genodigden. Wij weten natuurlijk niet wat zich afspeelt op dat schoolplein, dus ik snap wel dat we keuze uiteindelijk aan hem moeten overlaten. Alleen is hij de afgelopen periode best op een aantal leuke (en dure!) feestjes uitgenodigd. Ik ben totaal niet voor het "voor wat hoort wat" en hij moet lekker kiezen wat 'ie wil, maar toch heb ik een beetje gewetensnood. Daarnaast gaan we met de kinderen (tevens klasgenoten) van 2 vriendinnen op vakantie volgende week. Hij speelt leuk met ze, wordt uitgenodigd op feestjes, maar hij wil ze niet op zijn eigen feestje. Pffft. What to do? (zonder dat ik straks 15 kinderen meesleep)
Ik merk ook dat ik nog erg struisvogel over hoe de vakanties kunnen veranderen als de jongens gaan puberen :@. Ik vind deze leeftijd juist leuk omdat we van alles kunnen ondernemen en dat ze de meeste dingen ook gewoon nog leuk vinden (ok, met uitzondering van het bezoeken van Franse marktjes, maar daar valt mee te leven). Ik zeg nu wel makkelijk dat je je eigen verwachtingen moet loslaten, maar ik kan me ook voorstellen dat dat onwijs moelijk is als het eenmaal zo ver is.

Wat betreft partijtjes: ik heb het altijd losgelaten. Kind mag kiezen, wij stellen alleen een maximum in het aantal kinderen vast. En ja, dat heeft wel eens voor een ongemakkelijke situatie gezorgd (voor mij dan), maar ervaring leert dat kinderen daar helemaal niet zo moeilijk over doen. De oudste was vroeger ook heel attent, hij nodigde elk jaar andere kinderen uit, want "die en die waren vorig jaar al op mijn feestje, dus nu kies ik voor andere kinderen." Met uitzondering van zijn bestie, die mag wel altijd komen :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator dinsdag 25 juli 2023 @ 11:26:08 #19
5428 crew  miss_sly
pi_210032514
Wij gingen jaren met drietjes naar een camping in Frankrijk en dat beviel uitstekend. Ook toen ze 11-12 was vond ze het nog steeds leuk om uitstapjes te maken en had ze bovendien altijd we aansluiting. De uitstapjes zijn nu ook het probleem niet, maar de aansluiting. Dat wilde niet vlotten vorig jaar.

Dus hebben we het nu over een andere boeg gegooid: een rondreis door Engeland met drietjes. We zijn drie weken onderweg en zitten op vijf verschillende plekken. We doen verschillende activiteiten; soms specifiek voor de tiener, soms iets wat wij echt heel graag willen en wat we alle drie leuk vinden. So far (we zijn pas drie dagen onderweg :+ ) is het heel gezellig en fijn.
  dinsdag 25 juli 2023 @ 11:56:20 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_210032875
Ik bleef best wel eens gewoon alleen op de camping als vijftienjarige als mijn moeder marktjes wilde bezoeken :+
disclaimer
pi_210032930
Over feestjes: ik heb met T vorig jaar een gesprek gevoerd over wat feestjes zijn en waarom je ze viert. En wie je dan uitnodigt. Hij dacht dat het vooral was om nieuwe vrienden te maken, had er nooit bij stilgestaan dat je feestjes meestal viert met de mensen die je heel leuk vindt. Dit omdat hij zijn beste vriend niet wilde uitnodigen 'want daar speelde hij toch al mee.' De uiteindelijke keuze heb ik wel losgelaten trouwens.
pi_210033036
Onze zomervakanties bestonden uit 3 weken op een camping in Zuid Frankrijk en de enige uitstapjes waren naar het strand :) Toen mijn broer en zus niet meer meegingen, gingen we in Nederland op vakantie. Mijn ouders zetten toen hun caravan op een seizoensplek. Ik ging vaak niet mee en bleef thuis, mijn broer en zus hielden dan een soort van toezicht op me.
Heerlijke zomers :)

Partijtjes dus, wij sturen het wel een beetje, niet om voor wat hoort wat maar omdat ze richting hun feestjes ineens een bups nieuwe vrienden krijgen....maar buiten dat we dat uitleggen en dus proberen te voorkomen ligt de eindbeslissing bij B zelf.
  dinsdag 25 juli 2023 @ 12:15:23 #23
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210033116
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 10:47 schreef Quoi het volgende:
Lol wat? :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 25 juli 2023 @ 12:18:35 #24
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210033138
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 12:15 schreef daNpy het volgende:

[..]
Lol wat? :D
Ha-ha. Zoals badmintonnen :9

30 jaar later trouwens en nu mijn zwager
  dinsdag 25 juli 2023 @ 12:20:06 #25
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210033154
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 12:18 schreef Quoi het volgende:

[..]
Ha-ha. Zoals badmintonnen :9
Ja, dat snap ik.
Echter, neem je dus je vriendje mee op vakantie en dan ga je heel de dag saai doen zodat hij met je zusje iets gaat doen?
En als vriendje zelf heb je dus een saaie truus die zelfs op vakantie niks wil doen? :')

Voor jou leuk natuurlijk :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')