Dikgedrukte is overigens pertinent onwaar. Er kwamen meerdere nuttige tips, maar daar reageer je verder ook niet echt opquote:Op maandag 24 juli 2023 18:58 schreef DjVero het volgende:
[..]
I know, maar ik word hier in een hoek gedreven waar ik niet van houd! Post 272 schets ik een duidelijke situatie, mét duidelijke hulpvraag: hoe vindt hij aansluiting bij de andere jeugd, waarbij hij nota bene zélf aangeeft dat hij dat eerste contact eng vindt? Dát is wat ik vraag, ik wil hem namelijk helpen, maar ik weet zelf ook niet hoe!
Vervolgens krijg ik alleen maar het advies dat hij best 12 dagen lang filmpjes kan kijken. Dat is bij mij echt het verkeerde advies, want dat is geen vakantie.
Ik weet echt wel hoe een puber werkt (deels), maar dat betekent niet dat hij vrij is van regels (niet dagenlang achter elkaar op je kamer rare filmpjes kijken wat hij thuis ook continu doet bijvoorbeeld). Voor de rest laat ik hem met rust of neem ik hem op sleeptouw.
Als antwoord op de post onder jou:
- zwembad
- badminton
- jeu de boules
- tafeltennis
- met de kleine spelen
- strand
- kanoën (moet nog gebeuren)
- spelletjes
Om aan te geven dat er genoeg gebeurt, maar op 15-jarige leeftijd vind ik het ook vrij normaal om niet maar steeds met je ouders dingen te ondernemen, maar dat zal wel weer aan mij liggen.
Dat advies neem ik ook echt wel ter harte, hoorquote:Op maandag 24 juli 2023 19:32 schreef SQ het volgende:
[..]
Dikgedrukte is overigens pertinent onwaar. Er kwamen meerdere nuttige tips, maar daar reageer je verder ook niet echt op
Meer dan driekwart is Nederlands hier.quote:Op maandag 24 juli 2023 20:03 schreef exode het volgende:
Is er een taalbarriere DJVero? Ik legde als puber nooit contact op Franse campings, maar toen mijn ouders switchten naar Nederlandse campings had ik binnen no time contact.
Welke activiteiten onderneem jij samen met hem op deze vakantie?quote:Op maandag 24 juli 2023 20:06 schreef DjVero het volgende:
[..]
Meer dan driekwart is Nederlands hier.Vreselijk, maar dat terzijde.
Ja, zeker als het zijn eerste vakantie is zoals je zegt, dan weet hij toch niet wat het verwachtingspatroon is wat jij hebt van jouw vakantie en zijn gedrag erin. Zeker als filmpjes kijken de eerste drie dagen wordt getolereerd en de vierde dag opeens niet meer goed is.quote:Op maandag 24 juli 2023 20:16 schreef Sumppi het volgende:
Je bent ook wel stellig over wat een vakantie moet inhouden, DJVero. Hoe denkt hij daar dan over? Misschien heeft hij daar nog helemaal geen idee bij. Bij zo'n vakantie als jij beschrijft zou ik ook 'slap gedrag' vertonen, omdat het niet mijn soort vakantie is.
Om maar aan te geven dat je verschillend kunt denken over hoe je een vakantie het best invult en dat de invulling ook invloed heeft op hoe je je gedraagt.
En hoe jij over hem denkt heeft ook invloed en zo te lezen denk je niet zo positief over hem.
Ik merk ook dat ik nog erg struisvogel over hoe de vakanties kunnen veranderen als de jongens gaan puberenquote:Op dinsdag 25 juli 2023 10:47 schreef Quoi het volgende:
Lastig hoor, die tienerleeftijd en vakanties. Ik herinner me mijn eigen vakanties met mijn ouders en dat het me erg veel stress gaf om vrienden te moeten zoeken. Pffft. Mijn oudere zus zat alleen maar contactgestoord in haar tentje. Toen zij een vriendje kreeg en die eens mee ging, kon ik tenminste met hem leuke dingen doen![]()
Even een dilemma tussendoor:
Bijna kinderfeestje van onze (dan) 7-jarige. Die heeft soms een verrassende keuze van genodigden. Wij weten natuurlijk niet wat zich afspeelt op dat schoolplein, dus ik snap wel dat we keuze uiteindelijk aan hem moeten overlaten. Alleen is hij de afgelopen periode best op een aantal leuke (en dure!) feestjes uitgenodigd. Ik ben totaal niet voor het "voor wat hoort wat" en hij moet lekker kiezen wat 'ie wil, maar toch heb ik een beetje gewetensnood. Daarnaast gaan we met de kinderen (tevens klasgenoten) van 2 vriendinnen op vakantie volgende week. Hij speelt leuk met ze, wordt uitgenodigd op feestjes, maar hij wil ze niet op zijn eigen feestje. Pffft. What to do? (zonder dat ik straks 15 kinderen meesleep)
Lol wat?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 10:47 schreef Quoi het volgende:
Lastig hoor, die tienerleeftijd en vakanties. Ik herinner me mijn eigen vakanties met mijn ouders en dat het me erg veel stress gaf om vrienden te moeten zoeken. Pffft. Mijn oudere zus zat alleen maar contactgestoord in haar tentje. Toen zij een vriendje kreeg en die eens mee ging, kon ik tenminste met hem leuke dingen doen![]()
Ja, dat snap ik.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |