Temperatuurquote:1 De hoogste temperatuur (graden C):
2 De laagste temperatuur (graden C):
3 Hoeveelheid Neerslag (mm):
4 Zon (uren):
5 Gemiddelde Windsnelheid (m/s):
6 Aantal warme dagen:
7 Aantal zomerse dagen:
8 Aantal tropische dagen:
Ik mag hopen dat je 3.4 bedoelt bij de windsnelheidquote:Op maandag 24 juli 2023 17:55 schreef Hallojo het volgende:
1 De warmste temperatuur (graden C): 24,4
2 De koudste temperatuur (graden C): 3,6
3 Hoeveelheid Neerslag (mm): 210
4 Zon (uren): 134
5 Gemiddelde Windsnelheid (m/s): 34
6 Aantal warme dagen: 14
7 Aantal zomerse dagen: 3
8 Aantal tropische dagen: 0
Aangepastquote:Op maandag 24 juli 2023 19:24 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je 3.4 bedoelt bij de windsnelheid
Dat is wel riskant hoor, inzetten op 20 zomerse dagen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 18:23 schreef aloa het volgende:
1 De hoogste temperatuur (graden C): 30
2 De laagste temperatuur (graden C): 11
3 Hoeveelheid Neerslag (mm): 95
4 Zon (uren): 200
5 Gemiddelde Windsnelheid (m/s): 3.1
6 Aantal warme dagen: 28
7 Aantal zomerse dagen: 20
8 Aantal tropische dagen: 3
Eigenlijk wel ja. Misschien pas ik het nog aan.quote:Op zondag 30 juli 2023 23:46 schreef core2duo het volgende:
[..]
Dat is wel riskant hoor, inzetten op 20 zomerse dagen.
Mijn inzet:
1 De hoogste temperatuur (graden C): 27.7
2 De laagste temperatuur (graden C): 9.5
3 Hoeveelheid Neerslag (mm): 105
4 Zon (uren): 175
5 Gemiddelde Windsnelheid (m/s): 3.8
6 Aantal warme dagen: 25
7 Aantal zomerse dagen: 3
8 Aantal tropische dagen: 0
Ja, ik moest er gisteravond in bed aan denken. Ik was al aan het balen dat ik te laat wasquote:Op woensdag 2 augustus 2023 09:50 schreef aloa het volgende:
Kan nog vandaag.
En anders morgen nog![]()
@:GarlandBriggs
@:Starhopper
@:NM07
@:Dr8gonOfLife
@:Frutsel
@:Invictus
@:Core2duo
@:SpeedyGJ
@:Grimselman
@:Misshobje
@:Nattekat
Nog iemand vergeten?
Overheen gelezenquote:Op woensdag 16 augustus 2023 09:53 schreef Frutsel het volgende:
Nooit geweten dat @:Nattekat een "ze" is. Leer elke dag wat nieuws. FOK!
Dat is voor mij ook nieuwquote:Op woensdag 16 augustus 2023 09:53 schreef Frutsel het volgende:
Nooit geweten dat @:Nattekat een "ze" is. Leer elke dag wat nieuws. FOK!
Eigenlijk klopt het niet helemaal. Maar geen idee hoe het anders zou moeten.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 09:56 schreef Frutsel het volgende:
Als je dus de neerslag/zonuren goed mis hebt ben je eigenlijk al kansloos voor een goed resultaat![]()
Daar valt de meeste winst/verlies te halen
Volgende keer daar maar meer op letten ipv zomaar wat invullen
Hadden we daar destijds geen berekening op los gelaten? Kun je dat niet terugvinden in oude topics?quote:Op woensdag 16 augustus 2023 10:00 schreef aloa het volgende:
[..]
Eigenlijk klopt het niet helemaal. Maar geen idee hoe het anders zou moeten.
Eens over brainstormen
Ik weet het niet meer. Er was toen nog een mod volgens mij die dat deed.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 10:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hadden we daar destijds geen berekening op los gelaten? Kun je dat niet terugvinden in oude topics?
Iets met gedeeld door tien of zo.
Hier is die reeks in elk gevalquote:Op woensdag 16 augustus 2023 10:06 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik weet het niet meer. Er was toen nog een mod volgens mij die dat deed.
Was iets met punten per zoveel afwijking, meen ik. Als je er b.v. 10 zonuren naast zit 1 punt. 20 zonuren 2 punten etc etc.
Kunnen we niet met een procentuele afwijking werken. Dan heeft het aantal zonuren en neerslag een minder grote invloed op het eindresultaat dan nu.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 10:00 schreef aloa het volgende:
[..]
Eigenlijk klopt het niet helemaal. Maar geen idee hoe het anders zou moeten.
Eens over brainstormen
Zou ook kunnen idd. @SpeedyGJ ?quote:Op woensdag 16 augustus 2023 12:19 schreef grimselman het volgende:
[..]
Kunnen we niet met een procentuele afwijking werken. Dan heeft het aantal zonuren en neerslag een minder grote invloed op het eindresultaat dan nu.
Wel een klein probleempje als een waarde 0 is zoals bijvoorbeeld bij de tropische dagen. Dan loopt het in de soepquote:Op woensdag 16 augustus 2023 12:19 schreef grimselman het volgende:
[..]
Kunnen we niet met een procentuele afwijking werken. Dan heeft het aantal zonuren en neerslag een minder grote invloed op het eindresultaat dan nu.
Misschien toch beter om een wegingsfactor aan elke variabele te hangen zodat elke variabele even zwaar meetelt.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 13:51 schreef grimselman het volgende:
[..]
Wel een klein probleempje als een waarde 0 is zoals bijvoorbeeld bij de tropische dagen. Dan loopt het in de soep
Als ik de afwijking van het aantal zonuren en de neerslag voor 25% meereken en de afwijking gemiddelde windkracht voor 400% dan kom ik op onderstaande uitslagen voor augustus.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 14:03 schreef grimselman het volgende:
[..]
Misschien toch beter om een wegingsfactor aan elke variabele te hangen zodat elke variabele even zwaar meetelt.
Dan heb je geen last van 0 waarden
In mijn laatste voorbeeld telt de score op neerslag en zonuren een factor 4 minder mee in het eindtotaal. Dan tellen de overige variabelen dus sterker mee.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 17:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hmm dit is iets om over de brainstormen idd, maar naast het aanpassen van de scoreaantal moeten we ook kijken of dit wel iets meeweegt in het eindresultaat voor de users. Enige wat we nu gaan doen is de score wat naar beneden brengen, maar de uiteindelijke lijst blijft uiteindelijk gewoon gelijk dus moeten we wel kijken of deze inspanning wel nodig is.
Maar dat is toch niet logische dat je zelf van plek 2 naar plek 4 gaat ondanks dat de andere variabelen mee tellen? Dus als ik zowel Zon/Neerslag goed zou hebben zou ik als nog afwijken naar plek 3/4, in mijn ogen gaat dit dan helemaal de andere kant op.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 18:05 schreef grimselman het volgende:
[..]
In mijn laatste voorbeeld telt de score op neerslag en zonuren een factor 4 minder mee in het eindtotaal. Dan tellen de overige variabelen dus sterker mee.
Zelf zak ik bijvoorbeeld van plek 2 naar plek 4
En daarom dus niks aan doen met de getallen, het zijn voorspellingen en daar moet je gewoon geluk mee hebben maar dat is bij alles zo hetzij de getallen wat minder in wegen in de totaal score.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 18:32 schreef grimselman het volgende:
Precies. Mijn berekening is gebaseerd op de opmerking van @:Frutsel dat als je met zon en neerslag niet in de buurt zit je kansloos bent. Ook al heb je bijvoorbeeld de min en max temp helemaal goed.
Komt omdat zon van 0;tot zo’n 350 loopt en neerslag tot zo’n 150. Daar is dus de winst te behalen.
Zou je voor deze maand ook al kunnen doen, dit was een tussenstand tot nu toe.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 19:04 schreef grimselman het volgende:
Ik maak begin volgende maand hetzelfde lijstje als nu. Kunnen we zien wat het scheelt in de positie van iedere deelnemer. Ik heb alles toch al in excel gezet
Ik doe het weer goedquote:Op woensdag 16 augustus 2023 20:54 schreef grimselman het volgende:
Mijn aangepast berekening voor Juli. Top 3 hetzelfde, daaronder verschuivingen.
Core2duo 23,5
Grimselman 27,55
Nattekat 31,6
Dr8gonOfLife 47,8
MissHObje 54,25
NM07 55
SpeedyGJ 58,35
Frutsel 59,65
Aloa 64,95
INViCTus 75,9
GarlandBriggs 91,1
Starhopper 121,4
Ik kom steeds hogerquote:Op woensdag 16 augustus 2023 17:59 schreef grimselman het volgende:
als ik bij neerslag geen factor gebruik dan kom ik tot onderstaande cijfers
Nattekat 38,175
MissHobje 40,675
Starhopper 40,725
Grimselman 42,175
Core2duo 51,925
Hallojo 65,325
INViCTus 66,225
SpeedyGJ 66,725
Dr8gonOfLife 66,725
NM07 69,375
Aloa 69,775
Frutsel 70,525
GarlandBriggs 70,875
Dan is dit een overzicht van de verandering van plaatsen, - is daling + is stijging, dat zou betekenen dat Dr8gonOfLife heeft met 3+ stijging beter gedaan dan Frutsel met -3 daling.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 20:54 schreef grimselman het volgende:
Mijn aangepast berekening voor Juli. Top 3 hetzelfde, daaronder verschuivingen.
Core2duo 23,5
Grimselman 27,55
Nattekat 31,6
Dr8gonOfLife 47,8
MissHObje 54,25
NM07 55
SpeedyGJ 58,35
Frutsel 59,65
Aloa 64,95
INViCTus 75,9
GarlandBriggs 91,1
Starhopper 121,4
Oktober kunnen we zomerse dagen wel afschaffen, warme dagen zou ik er nog even inhouden en zomerse/tropische vervangen door vorst dagen.quote:Op zondag 20 augustus 2023 15:05 schreef aloa het volgende:
Trouwens een aantal vragen moeten straks veranderd worden, aangezien je straks nog maar een kleine kans hebt op tropische en zomerse dagen. Warme dagen kan nog, maar die kans wordt ook steeds minder.
Per oktober (of november) wou ik die veranderen in:
Aantal vorstdagen
Aantal ijsdagen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |