Laten we dat niet doenquote:Op zondag 23 juli 2023 21:38 schreef Centenbak het volgende:
Ze zouden een keer moeten beginnen met een tijdrit van 100km.
En daarna alleen nog maar vlakke sprintetappes 3 weken lang
Een tijdrit van 100km lijkt me wel wat, maar dan op het WK ofzoquote:
Valverde vindt dit geen leuke postquote:Op zondag 23 juli 2023 22:24 schreef Chiappucci het volgende:
Vind het nog steeds wel een raar idee dat de Tour volgend jaar in Italië gaat beginnen, en dan ook nog in Florence, wat niet meteen aan de grens ligt. Dat worden enorme Giro-vibes de eerste 3 ritten.
Natuurlijk had je dat dit jaar ook met Spanje/Baskenland, maar dat voelde toch iets normaler voor de Tour. Waarschijnlijk omdat ze door de jaren heen al wat vaker in Spanje zijn geweest. Bij Italië komen ze meestal niet verder dan Sestrières.
Nee hij kon ooit niet meedoen omdat hij vanwege Puerto niet in Italië mocht koersen, terwijl de Tour in Italië kwamquote:Op zondag 23 juli 2023 22:28 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Deze snap ik niet helemaal. Doel je op het WK 2013 in Florence?
Aah oké, klopt inderdaad. Klein ommetje was dat toen met die linke afdaling waar Voeckler rechtdoor ging.quote:Op zondag 23 juli 2023 22:28 schreef Szura het volgende:
[..]
Nee hij kon ooit niet meedoen omdat hij vanwege Puerto niet in Italië mocht koersen, terwijl de Tour in Italië kwam.
quote:Op maandag 24 juli 2023 07:23 schreef Koffieplanter het volgende:
Bij De Volkskrant vinden ze dat Thymen Arensman volgend jaar de kopman van Jumbo moet zijn.
Watquote:Op maandag 24 juli 2023 07:23 schreef Koffieplanter het volgende:
Bij De Volkskrant vinden ze dat Thymen Arensman volgend jaar de kopman van Jumbo moet zijn.
Zouden ze bij de afsluitende tijdritten gaan wisselen op de top van de klim?quote:Op zondag 23 juli 2023 21:26 schreef wimderon het volgende:
De derde van Vingegaard of de derde van Pogacar? Of toch de eerste van Remco of dan toch de eerste van Roglic? Neemt de progressie van Gall en Skjelmose nog lachwekkender vormen aan? Komt Ineos met wat beter dan een verzameling van plek 4 tot 10 renners? Komt Jumbo met een ploeg waarmee ze met 7 man bij de laatste 10 bergop zitten? En misschien kan David Gaudu, of nee, laat maar...
Zeg het maar jongens.
Etappe 1:
[ afbeelding ]
Etappe 2:
[ afbeelding ]
Etappe 3:
[ afbeelding ]
Etappe 20:
[ afbeelding ]
Etappe 21:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stel iemand is veel beter dan de rest zou je wel een dik verschil al kunnen hebbenquote:Op zondag 23 juli 2023 21:34 schreef heywoodu het volgende:
Op dag één na een paar kilometer al een klim van dik 12 kilometer, lekker hoor.
Gewoon afsluiten voor publiek. Net als Puy de Dome.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 08:43 schreef GlennQuagmire het volgende:
Zou mooi zijn, de zuidelijke alpen komen niet heel veel voor. Col de la Cayolle of Col d'Allos zou ik ook wel mooi vinden, maar die wegen zijn wellicht te smal
Col d'Allos is geen probleem, die kwam in 2015 nog in de Tour voorbij. Zelf lijkt mij een rondje Allos-Champs-Cayolle een ideaal scenario als de geruchten kloppen dat er een aankomst volgt in Barcelonnette of in Super Sauze boven Barcelonnette.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 08:43 schreef GlennQuagmire het volgende:
Zou mooi zijn, de zuidelijke alpen komen niet heel veel voor. Col de la Cayolle of Col d'Allos zou ik ook wel mooi vinden, maar die wegen zijn wellicht te smal
Aardig concreet inmiddels.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 02:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Ik lees in dit artikel toch een aantal dingen om erg vrolijk van te worden, ook al zijn het slechts speculaties.
Eindelijk weer de Bonette, dat zou tijd worden. En daarna aankomen op Isola 2000, dat is een suggestie waar we iets mee kunnen. Super Devoluy is overigens op zichzelf niet heel interessant, alleen in combinatie met de Col du Noyer de moeite waard.
Voor 2025 zouden ze zelfs nadenken over een aankomst op Mont Colombis, dat wil ik meemaken. En in 2025 waarschijnlijk meteen weer de Granon, wat een vrij snelle maar ook begrijpelijke terugkeer zou zijn.
Dat zou voor een keer een rit zijn waar ik geen negatieve kanttekeningen bij kan plaatsen. Een prachtig drieluik, met beklimmingen die we bijna nooit zien.quote:Op donderdag 21 september 2023 19:08 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Aardig concreet inmiddels.
Embrun - Col de Vars - Col de la Bonette - Isola 2000.
Lijkt mij een zeer fraaie rit. Inderdaad een poosje geleden dat ze daar geweest zijn en zo'n combinatie Alpenreus gevolgd door een '1e categorie klim' werkt doorgaans wel voor een vroege koers.
Dat was echt een topshow. Nog steeds jammer dat Van Aert daar min of meer de zaken gered heeft voor Jonas. Had het mooi gevonden als Pogacar daar 2 minuten had gepakt.quote:
Weer een intern rondje (start- en finishplaats dezelfde) i.p.v. een stuk van het totaalparkoers fietsen.quote:
Eigenlijk moet je dan in twee pelotons rijden. De even nummers in het klassement van de dag ervoor starten een uur eerder.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 11:31 schreef Marcoss het volgende:
Dat wordt vast een chaos bij de klassementsrenners (naar dan meer voor de stroken dan op de stroken zelf)
Altijd tegen RR.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:11 schreef Dale__Cooper het volgende:
Pau als startplaats naar Pla d'Adet lijkt zeker te zijn.
Wel een nieuw hoogtepunt in geen Nederlandse koersen faciliteiten, maar wel een grote ronde.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 21:33 schreef Marcoss het volgende:
Een Tour de Franse van 7 dagen en dan 4 etappes in Nederland ja?
Tijdrit van 6 kilometerquote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:08 schreef Pino112 het volgende:
Dordrecht - Rotterdam, 65km. Wat zijn dit voor afstanden
Is toch niet zo heel gek een halve etappe in de ochtend (65 is een halve etappe bij de vrouwen) en dan een proloog tijdrit in de middag. Klassieke combo is dat in de tours van de jaren 60 en 70.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:11 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Tijdrit van 6 kilometer_____!!!!!
Dat vond ik destijds wel mooi.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Is toch niet zo heel gek een halve etappe in de ochtend (65 is een halve etappe bij de vrouwen) en dan een proloog tijdrit in de middag. Klassieke combo is dat in de tours van de jaren 60 en 70.
een best of Amstel Gold/LBL rondje, wel leuk.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:28 schreef Sjoerd102 het volgende:
https://www.letourfemmes.fr/en/stage-4
Ook hier relatief klein rondje door Zuid Limburg dus weinig politiecapaciteit nodig.
6 kilometer in de totale ronde is schandalig weinigquote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Is toch niet zo heel gek een halve etappe in de ochtend (65 is een halve etappe bij de vrouwen) en dan een proloog tijdrit in de middag. Klassieke combo is dat in de tours van de jaren 60 en 70.
Nee, ik ga echt niet winnen.quote:
Begin lijkt me wel leuk, vergelijkbaar met dit jaar, maar daarna is het wel heel lang wachten op de ritten waar verschil gemaakt kan worden jaquote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ben doorgaans niet zo negatief over parcoursen, maar dit is echt een drama. Backloading tot en met.
Ja je had toch wel meer met de Alpen/Jura/Vogezen/Centraal-Massief kunnen doen in de eerste 2/3e zonder heel erg af te wijken van deze route?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ben doorgaans niet zo negatief over parcoursen, maar dit is echt een drama. Backloading tot en met.
Absoluut. Er zitten best wel een aantal leuke etappes bij, maar voor echte strijd in een bergrit is het waarschijnlijk wachten tot week 3. Ik geloof niet dat de Galibier via de Lauteret tot een volwaardige strijd leidt.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 14:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ja je had toch wel meer met de Alpen/Jura/Vogezen/Centraal-Massief kunnen doen in de eerste 2/3e zonder heel erg af te wijken van deze route?
Ik denk juist wel dat die etappe interessant wordt. Ik vind het wel een mooi parkoers deze hele Tour. Een mooie eerste week, de tweede week met enkele overgangsetappes tot de Pyreneeën is ook wel goed op dat tijdstip. Beter dan met dit soort etappes te beginnen.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 14:30 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Absoluut. Er zitten best wel een aantal leuke etappes bij, maar voor echte strijd in een bergrit is het waarschijnlijk wachten tot week 3. Ik geloof niet dat de Galibier via de Lauteret tot een volwaardige strijd leidt.
Bradley Wigginsquote:Op woensdag 25 oktober 2023 14:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wie gaat er wegvallen op 2800 meter?
Kan me voorstellen dat de OS dan prioriteit heeftquote:Op woensdag 25 oktober 2023 18:34 schreef wimderon het volgende:
[..]
Kopecky weet nog niet of ze mee gaat doen, het omnium is de dag voor de Tour ()
Piti zal de Tour weer net niet gaan winnenquote:Op woensdag 25 oktober 2023 14:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wie gaat er wegvallen op 2800 meter?
Nieuwe Giro was goed gekeurd of niet? Gras is blauw?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:52 schreef Chiappucci het volgende:
R_R die het Tourparcours volledig afbrandt.
Gras is groen. Water is nat.
Die doet ze sowieso ja, vraag is nog of ze meteen doorgaat met de Tour.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 19:54 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat de OS dan prioriteit heeft
Dat lijkt me sterk, want zo goed is het Giro-parcours niet. Tenzij ik wat dingen over het hoofd zie.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:24 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Nieuwe Giro was goed gekeurd of niet? Gras is blauw?
Ik heb de Giro nog niet van commentaar voorzien.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:24 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Nieuwe Giro was goed gekeurd of niet? Gras is blauw?
Jammer dat ze wéér die WK-lus van stal halen. Die heb ik ondertussen wel een keer gezien. Blijkbaar is het buiten de AGR verboden om in Zuid-Limburg een creatieve route uit te stippelen.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:35 schreef Sjoerd102 het volgende:
etappe Valkenburg-Luik zal ongeveer deze route zijn.
Neutralisatie + WK lus
https://maps.app.goo.gl/XojTZwKUyq5yGjSa6
Daarna zsm in zuidelijke richting op bij Theux de finale van LBL op te pakken.
https://maps.app.goo.gl/YKKb4Nt66pA5ZqLD8
Ik vind het Giro parcours beter dan het Tour parcours.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 22:18 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, want zo goed is het Giro-parcours niet. Tenzij ik wat dingen over het hoofd zie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |