PORTUGALquote:Eerste interland: Frankrijk 4–0 Nederland
(Hazebroek; 17 april 1971)
Grootste overwinning:
Nederland 12–0 Israël
(Zaandam; 27 augustus 1977),
Nederland 13–1 Macedonië
(Zwolle; 29 oktober 2009)
Nederland 12–0 Cyprus
(Groningen; 8 april 2022)
Grootste nederlaag:
Zweden 7–0 Nederland
(Borås; 26 september 1981)
Optredens 2 (eerste keer: 2015)
Beste resultaat Tweede (2019)
Optredens 4 (eerste keer: 2009)
Beste resultaat Winnaar (2017)
quote:Eerste interland:
Frankrijk 0–0 Portugal
(Le Mans, Frankrijk; 24 oktober 1981)
Grootste overwinning:
Portugal 7–1 Marokko
(Abrantas, Portugal; 15 november 2003)
Grootste nederlaag:
Duitsland 13–0 Portugal
(Reutlingen, Duitsland; 29 september 2001)
Optredens 1 (eerste keer: 2017)
Beste resultaat Groepsfase (2017)
Die mevrouw zit vaker bij Oranje, is dus haar 'ding'. Net als die indiaan bij de mannen.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom zou je daar gaan zitten met een kaas op je hoofd?
Don't take the wattus home?quote:
Nee. Almere 3e zondagelftal is nog vinnigerquote:Op zondag 23 juli 2023 11:08 schreef Zorro het volgende:
Nou, laat ik eens een heel klein stukje meekijken.
Is het wat? Zal wel niet he.
Hij had Beerensteyn gewoon thuis moeten laten en die topscoorder mee moeten nemen.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:08 schreef Netsplitter het volgende:
Hij had Beerenstyn ook meteen moeten wisselen...
Eerste helft was echt prima van NL, maar tweede helft is dramatisch.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:08 schreef Zorro het volgende:
Nou, laat ik eens een heel klein stukje meekijken.
Is het wat? Zal wel niet he.
Kalma. Ja, dat is wel onbegrijpelijk dat die niet eens bij de selectie zit. Zeker niet als je Miedema ook al mist.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hij had Beerensteyn gewoon thuis moeten laten en die topscoorder mee moeten nemen.
Ik was er al bang voor.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:08 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
Nee. Almere 3e zondagelftal is nog vinniger
Ja onvoorstelbaar dat Kalma niet mee is.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hij had Beerensteyn gewoon thuis moeten laten en die topscoorder mee moeten nemen.
Ik zie dat Beerensteyn speelt, dus dat snap ik wel.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:09 schreef Legoblokje het volgende:
[..]
Eerste helft was echt prima van NL, maar tweede helft is dramatisch.
Doe eens normaal.quote:
Ik klaag niet want ik kan mij Shanice van der Sanden nog herinnerenquote:Op zondag 23 juli 2023 11:16 schreef TommyL0204 het volgende:
De altijd zonder resultaat opbrengende dribbelende Martens
Dan nog. Het leuk vinden dat iemand eruit geschopt word is gewoon sneu.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:17 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik denk aan het resultaat .
Het is een beetje ingekakt inderdaad, je ziet ook dat er wat mogelijkheden voor Portugal ontstaan.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het lijkt haast wel 'op' sinds de 60e minuut, dat vind ik wel zorgelijk
Ik zeg nergens dat ik het leuk vind.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:18 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dan nog. Het leuk vinden dat iemand eruit geschopt word is gewoon sneu.
Zonder dat Nederland echt in gevaar komt overigensquote:Op zondag 23 juli 2023 11:18 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Het is een beetje ingekakt inderdaad, je ziet ook dat er wat mogelijkheden voor Portugal ontstaan.
Beetje en wat mogelijkheden? We mogen blij zijn dat het nog geen 1-1 staat. Het vizier van Portugal staat nog niet goed afgesteld.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:18 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Het is een beetje ingekakt inderdaad, je ziet ook dat er wat mogelijkheden voor Portugal ontstaan.
Er is welgeteld 1 echt gevaarlijk moment geweest.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Beetje en wat mogelijkheden? We mogen blij zijn dat het nog geen 1-1 staat. Het vizier van Portugal staat nog niet goed afgesteld.
Niet alleen die van Portugal.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Beetje en wat mogelijkheden? We mogen blij zijn dat het nog geen 1-1 staat. Het vizier van Portugal staat nog niet goed afgesteld.
Ligt dat aan het goede verdedigende werk van Nederland of het gebrek aan kwaliteit bij Portugal?quote:Op zondag 23 juli 2023 11:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zonder dat Nederland echt in gevaar komt overigens
Ja +5 met een hoop onzinquote:Op zondag 23 juli 2023 11:21 schreef BaksteenMongool het volgende:
Ik had laatst trouwens een topic aangemaakt over dat het vrouwenvoetbal nog in de kinderschoenen stond (ondanks de grote groei van de laatste jaren) en toen werd mij verteld dat dat niet waar was maar als je ziet dat de wedstrijd bijna af is en we hier op FOK! pas aan het begin van topic #2 zijn zegt helaas alles.
Bij de mannen haal je makkelijk #5+
Moeilijk te zeggen, ik zie Nederland ook nauwelijks prutsen.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:22 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Ligt dat aan het goede verdedigende werk van Nederland of het gebrek aan kwaliteit bij Portugal?
Ik denk het laatste
Het is natuurlijk wel zondagochtend.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:21 schreef BaksteenMongool het volgende:
Ik had laatst trouwens een topic aangemaakt over dat het vrouwenvoetbal nog in de kinderschoenen stond (ondanks de grote groei van de laatste jaren) en toen werd mij verteld dat dat niet waar was maar als je ziet dat de wedstrijd bijna af is en we hier op FOK! pas aan het begin van topic #2 zijn zegt helaas alles.
De mannen spelen de laatste paar jaren ook ruk. Ook geen tempo, creativiteit. Achterover leunen bij een voorsprong.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:21 schreef BaksteenMongool het volgende:
Ja, voor het heren wk zouden de heren wel hun bed uitkomen.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:22 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel zondagochtend.
Jamaica - Frankrijk is al om 12 uur.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:25 schreef superniger het volgende:
Hier verder:
TDF / Tour de France Femmes 2023 #1
Jammer dat Lineth hier niet aan mee kan doen.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:25 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Nu een week lang trainen op afronden.
quote:Op zondag 23 juli 2023 11:26 schreef Zorro het volgende:
Commentator probeert mensen wijs te maken dat je hier om 3:00 voor moet opstaan.
HAHAHAHAHAAAAAAAAAAA
Mijn reactie was ook geen aanval op het vrouwenvoetbal of de kwaliteit daarvan, waarom neem je dat zo aan?quote:Op zondag 23 juli 2023 11:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De mannen spelen de laatste paar jaren ook ruk. Ook geen tempo, creativiteit. Achterover leunen bij een voorsprong.
Bean, altijd een welverdiende like waard.quote:
Voor de echte fans niet nee maar mensen die alleen kijken 'omdat het het WK is' die zullen ook dan wel afhaken dus ik vermoed dat je dan ook 10-20% minder kijkers hebt. Echter, dan houdt je er nog miljoenen over en dat is hier, zeker aan het begin van het toernooi gewoon niet het geval.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, voor het heren wk zouden de heren wel hun bed uitkomen.
Denk wel dat voor een populairder toernooi tijd relatief minder uitmaakt namelijk.
Gewoon wakker blijvenquote:Op zondag 23 juli 2023 11:26 schreef Zorro het volgende:
Commentator probeert mensen wijs te maken dat je hier om 3:00 voor moet opstaan.
HAHAHAHAHAAAAAAAAAAA
Ik twijfel nog, ik moet de dag erna wel werken maar misschien ga ik eens vroeg naar bed (zeg 21:00) en dan sta ik om 02:55 op om te gaan kijken en begin ik vroeg met werken.quote:
Ik ben al jaren NEC supporter, dat is ook niet om aan te gluren maar toch support ik ze nog steedsquote:Op zondag 23 juli 2023 11:28 schreef de_boswachter het volgende:
Schandalig slecht was het. In de reserveklassen zie je beter voetbal
En alsnog 10x beter om te kijken dan dit vrouwen-WK als ik de commentaren allemaal zie.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De mannen spelen de laatste paar jaren ook ruk. Ook geen tempo, creativiteit. Achterover leunen bij een voorsprong.
Mwah. Volg maar eens een live topic als de mannen ruk spelen.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:34 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En alsnog 10x beter om te kijken dan dit vrouwen-WK als ik de commentaren allemaal zie.
Ja ok, ik herstel mijzelf. Het leeft alsnog 10x meer.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:35 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mwah. Volg maar eens een live topic als de mannen ruk spelen.
Amerika doet niet mee als 1 geheel.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:40 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dat zei die commentator. Lekker tegen Amerika, geen druk
wat??quote:Op zondag 23 juli 2023 11:49 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
De mannelijke trainer mocht nog niet in de kleedkamer.
Toch raar dat ze daar niet even een momentje voor maken meteen na de wedstrijd.
Bij NEC kunnen ze tenminste de bal aannemen en naar de goede kleur schieten. Zo af en toe dan. Vrouwenvoetbal is en blijft een onbeholpen zooitje. Heel veel blabla, maar 99/100 wedstrijden zijn niet om aan te gluren. Ze kunnen een voorbeeld nemen aan de dames die topsport bedrijven met bijvoorbeeld handbal of volleybal. Weinig gemekker, maar ze leveren wel en het is voor het publiek leuk om te kijken. Deze zooi van vanmorgen niet.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:30 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Ik ben al jaren NEC supporter, dat is ook niet om aan te gluren maar toch support ik ze nog steeds
Die heeft een bril op waarmee hij door kleren heen kan kijkenquote:Op zondag 23 juli 2023 11:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Edgar Davids en vrouwen gaan niet zo goed samen.
Niet als je jezelf lam zuiptquote:Op zondag 23 juli 2023 11:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Voordeel van die ochtendwedstrijden is wel dat je daarna nog iets aan je dag hebt.
Als je bij NEC een pass ziet over 40 meter die aankomt bij de juiste kleur dan zitten de mensen te juichen hoorquote:Op zondag 23 juli 2023 12:36 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Bij NEC kunnen ze tenminste de bal aannemen en naar de goede kleur schieten. Zo af en toe dan. Vrouwenvoetbal is en blijft een onbeholpen zooitje. Heel veel blabla, maar 99/100 wedstrijden zijn niet om aan te gluren. Ze kunnen een voorbeeld nemen aan de dames die topsport bedrijven met bijvoorbeeld handbal of volleybal. Weinig gemekker, maar ze leveren wel en het is voor het publiek leuk om te kijken. Deze zooi van vanmorgen niet.
Waarom niet? Ze denken toch ook recht te hebben op hetzelfde salaris? Voor een van Gogh betaal je ook wat meer als voor een Brood.quote:Op zondag 23 juli 2023 13:16 schreef BaksteenMongool het volgende:
Ik denk wel dat het goed zou zijn om het niet constant met de mannen te vergelijken.
Was de derde wedstrijd op een rij zonder pingel (inmiddels zijn dat vier op een rij).quote:Op zondag 23 juli 2023 11:39 schreef Legoblokje het volgende:
Was dit trouwens de eerste wedstrijd zonder penalty?
Alleen dezelfde vergoeding voor de wedstrijden met het Nederlands elftal, niet met de clubs waar ze spelen.quote:Op zondag 23 juli 2023 14:08 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Waarom niet? Ze denken toch ook recht te hebben op hetzelfde salaris? Voor een van Gogh betaal je ook wat meer als voor een Brood.
En Leuchter en Kalma zitten thuis op de bank. Domme domme Jonker.quote:Op zondag 23 juli 2023 14:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Hoop trouwens voor Nederland niet dat die blessure van Beerensteyn ernstig is want dan heb je nog maar 1 spits in je selectie.
je hebt Renate Jansen en Katja Snoeijs tochquote:Op zondag 23 juli 2023 17:43 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
En Leuchter en Kalma zitten thuis op de bank. Domme domme Jonker.
Snoeijs oké, maar Renate Jansen is het beste ondertussen wel af. En Beerensteyn is al geen echte doelpuntenmaker. Snap gewoon niet waarom niet Kalma ķf Leuchter mee is. Zeker als er wat geforceerd moet worden is het toch fijn als je iemand hebt die gegarandeerd dodelijk is in de zestien.quote:Op zondag 23 juli 2023 17:51 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
je hebt Renate Jansen en Katja Snoeijs toch
Gewoon een enorme miskleun.quote:Op zondag 23 juli 2023 18:13 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Snoeijs oké, maar Renate Jansen is het beste ondertussen wel af. En Beerensteyn is al geen echte doelpuntenmaker. Snap gewoon niet waarom niet Kalma ķf Leuchter mee is. Zeker als er wat geforceerd moet worden is het toch fijn als je iemand hebt die gegarandeerd dodelijk is in de zestien.
missen de nodige ervaring, alleen maar in de eredivisie speeltijd, voeg je weinig toe op een WK met wereldklasse verdedigersquote:Op zondag 23 juli 2023 18:13 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Snoeijs oké, maar Renate Jansen is het beste ondertussen wel af. En Beerensteyn is al geen echte doelpuntenmaker. Snap gewoon niet waarom niet Kalma ķf Leuchter mee is. Zeker als er wat geforceerd moet worden is het toch fijn als je iemand hebt die gegarandeerd dodelijk is in de zestien.
Dat is ook maar een gok of dat zo is.quote:Op maandag 24 juli 2023 09:27 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
missen de nodige ervaring, alleen maar in de eredivisie speeltijd, voeg je weinig toe op een WK met wereldklasse verdedigers
voorin is ons probleem niet, dadelijk tegen de VSquote:Op maandag 24 juli 2023 09:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is ook maar een gok of dat zo is.
Die doet dat 30 minuten en dan moet ze alweer gewisseld worden, Alex Morgan is niet meer de ster van dat team.quote:Op maandag 24 juli 2023 09:40 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
voorin is ons probleem niet, dadelijk tegen de VS
als Alex Morgan door onze verdediging walst met heel veel gemak
oh, dan zie ik dat jij weinig amerikaans voetbal volgtquote:Op maandag 24 juli 2023 09:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die doet dat 30 minuten en dan moet ze alweer gewisseld worden, Alex Morgan is niet meer de ster van dat team.
Je bent wel van de aannames, die je maar al waarheid verkondigt. Kalma voegt onbewezen niets toe op een WK, Morgan levert altijd op WK's ongeacht de leeftijd...quote:Op maandag 24 juli 2023 09:43 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
oh, dan zie ik dat jij weinig amerikaans voetbal volgt
Alex Morgan = Mia Hamm 2.0
die presteert op WK's altijd
Leuchter was mee naar het vorige EK, maakte daar nog de 2-1 en 4-1 tegen Zwitserland als invaller in de slotfase.quote:Op maandag 24 juli 2023 09:27 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
missen de nodige ervaring, alleen maar in de eredivisie speeltijd, voeg je weinig toe op een WK met wereldklasse verdedigers
van welke club is zij, oh ja Ajaxquote:Op maandag 24 juli 2023 09:55 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Leuchter was mee naar het vorige EK, maakte daar nog de 2-1 en 4-1 tegen Zwitserland als invaller in de slotfase.
Het is algemeen bekend dat de dames presteren op het niveau van 13-14 jarige jongens.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:28 schreef de_boswachter het volgende:
Schandalig slecht was het. In de reserveklassen zie je beter voetbal
Als dat het belangrijkste selectiecriterium is voor jou dan houdt het op hč. Ik geloof dat ze een transfer wil maken deze zomer, dus misschien komt ze volgende keer in aanmerking?quote:Op maandag 24 juli 2023 09:58 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
van welke club is zij, oh ja Ajax
dus nee bedankt, ben blij dat zij niet mee is
quote:Op maandag 24 juli 2023 10:02 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Als dat het belangrijkste selectiecriterium is voor jou dan houdt het op hč. Ik geloof dat ze een transfer wil maken deze zomer, dus misschien komt ze volgende keer in aanmerking?
quote:Op maandag 24 juli 2023 11:02 schreef KingRadler het volgende:
Begin niet over Leuchter en Kalma, ze zijn heel moeilijk om mee samen te werken en liggen niet goed in de groep. Zo niet had Jonker ze wel meegenomen.
Het is niet zo dat het scorend vermogen ontbreekt, en vervolgens noem je een hele rits speelsters met laag rendement en kan Roord (met laag rendement) ook in de spits?quote:Op maandag 24 juli 2023 11:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]![]()
Overigens kan altijd nog Roord daar spelen.
Het is niet zo dat scorend vermogen ontbreekt, maar dat het vooral in de achterste linie ligt.
Helpt ook niet dat het rendement van vd Donk, Roord, Martens en Groenen laag is. Vooral vd Donk is niet scherp voor het doel.
Tegen Amerika vooral een hoge nederlaag voorkomen. Zeker aangezien heel wat kleine landen (als je ziet dat Vietnam het 'slecht' doet) het redelijk doen.
Het scorend rendement zit in de verdediging. Daarvan is vd Gragt in het verleden weleens als stormram gebruikt. De rest is niet als diepe spits geschikt (bv. een Pelova zou je wel als een 10 kunnen spelen).quote:Op maandag 24 juli 2023 11:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is niet zo dat het scorend vermogen ontbreekt, en vervolgens noem je een hele rits speelsters met laag rendement en kan Roord (met laag rendement) ook in de spits?
Lijkt me meer het probleem van die oudere speelsters, dat lijkt me wel zo'n groepje speelsters waar je als buitenstaander niet in komt, vandaar dat mensen als Janice en Kika nog zo lang meedongen naar een plek in de selectie, terwijl die er al jaren geen fuck meer van kunnen.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:02 schreef KingRadler het volgende:
Begin niet over Leuchter en Kalma, ze zijn heel moeilijk om mee samen te werken en liggen niet goed in de groep. Zo niet had Jonker ze wel meegenomen.
Heeft af en toe haar momenten gehad in Oranje maar over de hele gewoon een matige spits die te vaak niet levert.quote:Op maandag 24 juli 2023 18:06 schreef TheVoice4ever het volgende:
echt heel jammer dat Beerensteyn geblesseerd is![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |