abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209990165
Namen lesbische moeders van Italiaanse geboorteaktes gehaald

Het zoveelste voorbeeld dat gelijke rechten voor LGBTwhatever ook in het westen niet vanzelfsprekend is.

quote:
'Namen lesbische moeders van Italiaanse geboorteaktes gehaald'

In Italië zijn de namen van niet-biologische lesbische moeders van de geboorteaktes van hun kinderen gehaald. Dit kan vanwege nieuwe wetgeving van de conservatieve regering-Meloni.

Eerder werd al bekend dat alleen de naam van de biologische ouder nog op de geboorteakte mag komen te staan. In de noordelijke stad Padua zijn nu met terugwerkende kracht geboorteaktes aangepast.

Justitie in Padua heeft aan CNN bevestigd dat de namen van 27 moeders uit 27 geboortecertificaten zijn gehaald. Het gaat om de partners van vrouwen die in het buitenland kunstmatige inseminatie hebben ondergaan en zo zwanger zijn geworden.

Door de wijziging krijgen de niet-geregistreerde ouders minder rechten, schrijft de nieuwssite. Zo hebben zij toestemming nodig om alledaagse taken uit te kunnen voeren, zoals het kind uit school ophalen of namens het kind gebruikmaken van publieke diensten.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_209990210
/care
U MAD?
pi_209990236
Enge ontwikkeling.
pi_209990279
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 09:12 schreef Wantie het volgende:
Zo hebben zij toestemming nodig om alledaagse taken uit te kunnen voeren, zoals het kind uit school ophalen of namens het kind gebruikmaken van publieke diensten.
Toestemming nodig om je kind uit school te halen? Toestemming voor het gebruikmaken van publieke diensten (welke diensten dan)?

Behoorlijk bureaucratisch als je dat allemaal vast moet leggen.
pi_209990305
We leven toch in 2023 , maar sommige regeringen leven nog steeds niet naar het motto leven en laten leven.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 09:33:32 #6
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_209990319
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 09:22 schreef qajariaq het volgende:
Enge ontwikkeling.
Eng en zeer onmenselijk. Je ontneemt mensen het (officiële) ouderschap.

Dit soort rechten bestaan alleen bij de gratie van het bestaan van een aandeel in de samenleving dat groot genoeg is om er pal voor te staan. Dat betekent dat het een voortdurende inspanning moet zijn om ze te blijven garanderen.
pi_209990345
De vraag is ook: wat als de biologische moeder komt te overlijden?
Wie krijgt dan zeggenschap over het kind?
pi_209990418
quote:
Dit kan vanwege nieuwe wetgeving van de conservatieve regering-Meloni.
En dit gaat niet in tegen een EU-mensenrechten-ding-wet? Dit kan gewoon volgens de EHRM in Italie?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 09:46:13 #9
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_209990430
Dit is toch een compleet debiele ontwikkeling, in een Europees land nota bene!
pi_209990475
Ik vraag me heel erg af wat men precies probeert te bereiken met deze achterlijke wet.
pi_209990476
Misschien moeten ze er in Italië eerst eens voor zorgen dat er kinderen komen, ze hebben het laagste reproductiecijfer van Europa.

Verder vind ik het altijd wel grappig dat die rechtse conservatieve regeringen niks van Islamieten moeten hebben maar tegelijk zo rap mogelijk op weg zijn naar een soortgelijke cultuur!

Doe mij maar het hier op FOK! zo verachte progressieve!
  zaterdag 22 juli 2023 @ 09:53:12 #12
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_209990503
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 09:36 schreef Wantie het volgende:
De vraag is ook: wat als de biologische moeder komt te overlijden?
Wie krijgt dan zeggenschap over het kind?
Nu nog de andere moeder gok ik, maar laat het aan de conservatieve horden over om daar de volgende poot van te maken om aan te zagen.
pi_209990524
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 09:50 schreef Farenji het volgende:
Ik vraag me heel erg af wat men precies probeert te bereiken met deze achterlijke wet.
Mogelijk om het traditionele gezin als instituut te behouden.
Dat zie je ook gebeuren in Hongarije en in mindere mate in Polen.
In Hongarije zijn kinderboeken waarin andere gezinsvormen dan het traditionele gezin voor komen verboden bijvoorbeeld.
En ook in kinderprogramma's, tv programma's tot 11 uur en in reclame uitingen mag geen homofilie te zien zijn.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 09:56:49 #14
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209990528
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 09:44 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
En dit gaat niet in tegen een EU-mensenrechten-ding-wet? Dit kan gewoon volgens de EHRM in Italie?
Striktgenomen was het al niet toegestaan om de niet-biologische moeder op het geboortecertificaat te krijgen maar kon via een loophole toch. Deze registraties zijn nu met terugwerkende kracht onwettig verklaard omdat die loophole er nooit had mogen zijn.

Schandalig natuurlijk om zo iemand feitelijk het ouderlijk gezag te ontnemen maar er is weinig aan te doen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_209990530
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 09:50 schreef Farenji het volgende:
Minderheden pesten doet het nou eenmaal altijd goed in conservatieve kringen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209990561
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 09:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nu nog de andere moeder gok ik, maar laat het aan de conservatieve horden over om daar de volgende poot van te maken om aan te zagen.
Tja, ik vrees van niet.
We zagen tijdens de Aids crisis in de jaren tachtig dat de partner van een aidspatient nergens recht op had als de familie van de patiënt hun relatie afkeurde. Zelfs de toegang tot de zieke partner kon ontzegd worden.
Dat zag je vooral in de VS.

Bij deze wetgeving wordt de tweede ouder niet bij wet erkend.
Dat verandert niet als de biologische ouder komt te overlijden.
Dus volgens mij kan de familie dan voogdij over het kind krijgen als ze kwaad willen.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 10:03:38 #17
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_209990595
als vreemde mannen zich mogen inschrijven op een geboorteakte dan snap ik niet wat er mis is met het bijschrijven van vreemde vrouwen
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_209990624
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 09:50 schreef KaheemSaid het volgende:
Misschien moeten ze er in Italië eerst eens voor zorgen dat er kinderen komen, ze hebben het laagste reproductiecijfer van Europa.

Verder vind ik het altijd wel grappig dat die rechtse conservatieve regeringen niks van Islamieten moeten hebben maar tegelijk zo rap mogelijk op weg zijn naar een soortgelijke cultuur!

Doe mij maar het hier op FOK! zo verachte progressieve!
Klopt helemaal. Dit is het zogeheten woke denken waar onze aanstaande premier Yesilgöz aangaf dat het de democratische rechtsstaat ondermijnt.

Dus ook hier gaan we deze kant op.
Eerst worden asielzoekers in de Middelandse zee en Tunesische woestijn gedumpt, daarna komen transgenders aan de beurt, daarna de rest van lhbtqi+.
pi_209990626
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 09:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Kun je dan niet gewoon de andere moeder als voogd aanstellen? Verder vreselijk dat het zo moet natuurlijk…
  zaterdag 22 juli 2023 @ 10:07:39 #20
319979 Fok-it
All is well
pi_209990629
Maar LiNkS is ErGeR!! Einzz!!
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_209990654
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 09:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Toestemming nodig om je kind uit school te halen? Toestemming voor het gebruikmaken van publieke diensten (welke diensten dan)?

Behoorlijk bureaucratisch als je dat allemaal vast moet leggen.
Hoe werkt dat dan als je als vrouw hertrouwd? Kan de stiefvader dan ook geen kinderen van school halen?
pi_209990656
Een geboorteakte is een poging tot het vastleggen van de biologische ouders van iemand.
Het opvoeren van een 2e vader of moeder help je het doel van deze registratie per definitie om zeep dus in die zin begrijp ik zo'n maatregel wel. Al is het natuurlijk wel opvallend dat dit soort acties vrijwel altijd uit (oer)conservatieve hoek komen.
Overigens is in de praktijk de registratie ook niet waterdicht want naar schatting is in 10% van de gevallen de opgegeven vader niet de biologische vader.
-
pi_209990666
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:03 schreef SpecialK het volgende:
als vreemde mannen zich mogen inschrijven op een geboorteakte dan snap ik niet wat er mis is met het bijschrijven van vreemde vrouwen
Daar komt het in essentie wel op neer.
-
pi_209990668
De geboorteakte zegt iets over het biologische evenement "geboorte".

De realiteit is nu eenmaal dat niet biologische ouders niets met het biologische evenement "geboorte" te maken hebben gehad.

Dat is voor sommigen misschien niet leuk om te horen maar de realiteit is nu eenmaal niet altijd leuk.

We leven in een tijd waarin mensen de realiteit van het alledaagse bestaan niet meer kunnen accepteren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 22 juli 2023 @ 10:14:03 #25
319979 Fok-it
All is well
pi_209990686
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De geboorteakte zegt iets over het biologische evenement "geboorte".

De realiteit is nu eenmaal dat niet biologische ouders niets met het biologische evenement "geboorte" te maken hebben gehad.

Dat is voor sommigen misschien niet leuk om te horen maar de realiteit is nu eenmaal niet altijd leuk.

We leven in een tijd waarin mensen de realiteit van het alledaagse bestaan niet meer kunnen accepteren.
Een verzoek moeten doen om je kind van school af te halen is het alledaagse bestaan ja?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')