quote:'Namen lesbische moeders van Italiaanse geboorteaktes gehaald'
In Italië zijn de namen van niet-biologische lesbische moeders van de geboorteaktes van hun kinderen gehaald. Dit kan vanwege nieuwe wetgeving van de conservatieve regering-Meloni.
Eerder werd al bekend dat alleen de naam van de biologische ouder nog op de geboorteakte mag komen te staan. In de noordelijke stad Padua zijn nu met terugwerkende kracht geboorteaktes aangepast.
Justitie in Padua heeft aan CNN bevestigd dat de namen van 27 moeders uit 27 geboortecertificaten zijn gehaald. Het gaat om de partners van vrouwen die in het buitenland kunstmatige inseminatie hebben ondergaan en zo zwanger zijn geworden.
Door de wijziging krijgen de niet-geregistreerde ouders minder rechten, schrijft de nieuwssite. Zo hebben zij toestemming nodig om alledaagse taken uit te kunnen voeren, zoals het kind uit school ophalen of namens het kind gebruikmaken van publieke diensten.
Toestemming nodig om je kind uit school te halen? Toestemming voor het gebruikmaken van publieke diensten (welke diensten dan)?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 09:12 schreef Wantie het volgende:
Zo hebben zij toestemming nodig om alledaagse taken uit te kunnen voeren, zoals het kind uit school ophalen of namens het kind gebruikmaken van publieke diensten.
Eng en zeer onmenselijk. Je ontneemt mensen het (officiële) ouderschap.quote:
En dit gaat niet in tegen een EU-mensenrechten-ding-wet? Dit kan gewoon volgens de EHRM in Italie?quote:Dit kan vanwege nieuwe wetgeving van de conservatieve regering-Meloni.
Nu nog de andere moeder gok ik, maar laat het aan de conservatieve horden over om daar de volgende poot van te maken om aan te zagen.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 09:36 schreef Wantie het volgende:
De vraag is ook: wat als de biologische moeder komt te overlijden?
Wie krijgt dan zeggenschap over het kind?
Mogelijk om het traditionele gezin als instituut te behouden.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 09:50 schreef Farenji het volgende:
Ik vraag me heel erg af wat men precies probeert te bereiken met deze achterlijke wet.
Striktgenomen was het al niet toegestaan om de niet-biologische moeder op het geboortecertificaat te krijgen maar kon via een loophole toch. Deze registraties zijn nu met terugwerkende kracht onwettig verklaard omdat die loophole er nooit had mogen zijn.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 09:44 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
En dit gaat niet in tegen een EU-mensenrechten-ding-wet? Dit kan gewoon volgens de EHRM in Italie?
Minderheden pesten doet het nou eenmaal altijd goed in conservatieve kringen.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 09:50 schreef Farenji het volgende:
Ik vraag me heel erg af wat men precies probeert te bereiken met deze achterlijke wet.
Tja, ik vrees van niet.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 09:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nu nog de andere moeder gok ik, maar laat het aan de conservatieve horden over om daar de volgende poot van te maken om aan te zagen.
Klopt helemaal. Dit is het zogeheten woke denken waar onze aanstaande premier Yesilgöz aangaf dat het de democratische rechtsstaat ondermijnt.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 09:50 schreef KaheemSaid het volgende:
Misschien moeten ze er in Italië eerst eens voor zorgen dat er kinderen komen, ze hebben het laagste reproductiecijfer van Europa.
Verder vind ik het altijd wel grappig dat die rechtse conservatieve regeringen niks van Islamieten moeten hebben maar tegelijk zo rap mogelijk op weg zijn naar een soortgelijke cultuur!
Doe mij maar het hier op FOK! zo verachte progressieve!
Kun je dan niet gewoon de andere moeder als voogd aanstellen? Verder vreselijk dat het zo moet natuurlijk…quote:Op zaterdag 22 juli 2023 09:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nu nog de andere moeder gok ik, maar laat het aan de conservatieve horden over om daar de volgende poot van te maken om aan te zagen.
Hoe werkt dat dan als je als vrouw hertrouwd? Kan de stiefvader dan ook geen kinderen van school halen?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 09:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Toestemming nodig om je kind uit school te halen? Toestemming voor het gebruikmaken van publieke diensten (welke diensten dan)?
Behoorlijk bureaucratisch als je dat allemaal vast moet leggen.
Daar komt het in essentie wel op neer.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:03 schreef SpecialK het volgende:
als vreemde mannen zich mogen inschrijven op een geboorteakte dan snap ik niet wat er mis is met het bijschrijven van vreemde vrouwen
Een verzoek moeten doen om je kind van school af te halen is het alledaagse bestaan ja?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De geboorteakte zegt iets over het biologische evenement "geboorte".
De realiteit is nu eenmaal dat niet biologische ouders niets met het biologische evenement "geboorte" te maken hebben gehad.
Dat is voor sommigen misschien niet leuk om te horen maar de realiteit is nu eenmaal niet altijd leuk.
We leven in een tijd waarin mensen de realiteit van het alledaagse bestaan niet meer kunnen accepteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |