schandalig dat men een jong en gezond gezin geen toekomst geeft , terwijl nederland zit te springen om jonge mensenquote:Op zondag 13 augustus 2023 16:39 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ken-ze-weer-a4171684
Vier kinderen over leven in een azc: ‘Mijn leven hier is tijdverspilling. Elke dag verloopt hetzelfde’
De leefomstandigheden in de gezinslocaties van azc’s zijn schadelijk voor kinderen. Fotograaf Mona van den Berg portretteerde twee gezinnen. „Ik leef zonder toekomst.”
De Babayants uit Oezbekistan
Het gezin Babayants uit Oezbekistan verblijft al negen jaar in Nederland, waarvan bijna zeven jaar in azc Emmen, dat deels ook gezinslocatie is. Het gezin bestaat uit moeder Karina (40), vader Aleksander (47), zoon Aram (19) en de dochters Ariana (13), Amelia (9) en Aleksa (bijna 2).
[ afbeelding ]
Aram (19), met op de bank Amelia (9), moeder Karina, zusjes Aleksa en Ariana (13) en vader Aleksander (47) in azc Emmen.
Ariana (13): „Ik praat tegen God. Ik bid verschillende keren op een dag. Dan vraag ik: laat slechte dingen wegblijven? Laat mij een goed mens zijn? Ik zou niet zonder God kunnen leven. Hij ziet het als ik bang ben, als ik wakker lig, als ik huil. Ik vertel God over mijn angsten. Hij móet dat weten. Hij kan er dan voor zorgen dat het allemaal goed komt.
„Ik heb geen herinneringen aan Oezbekistan. Ik was vier jaar toen ik er wegging. Ik heb geen idee hoe mijn leven daar zou kunnen zijn.
„Ik durf niks anders te denken dan dat ik in Nederland mag blijven. Ik wil actrice worden. Ik ben een emotionele persoon. Ik kan heel blij én heel verdrietig zijn. Zulke gevoelens kun je kwijt bij toneelspelen, wat ik op school graag doe. Ik zit ook op dansles. Hiphop. Vind ik heel fijn. Als je danst, vergeet je alles. Ik doe mee aan wedstrijden.
„Of ik wil studeren om chiropractor te worden. Dat beroep heb ik gevonden toen ik op internet zocht wat je kunt doen tegen rugpijn. Mijn vader heeft daar veel last van. Dat komt door de stress. Een chiropractor kan je helpen, zodat je geen pijn meer hebt.”
Aram (19): „Mijn leven hier is tijdverspilling. Elke dag verloopt hetzelfde. Wachten. Negen jaar wachten we nu al. Wij kunnen werken. Mag niet. Wij willen plannen maken. Durven we niet.
„Ik slaap slecht. Nachten zijn moeilijk. Bij elk geluidje schrik ik wakker. Ieder moment kunnen hier busjes komen aanrijden, meestal ’s ochtends vroeg, als het nog donker is. Zwarte busjes, met dik glas, en tralies voor de ramen. In een van die busjes zitten dan politiemensen met kogelvrije vesten. Ze komen een gezin ophalen, dat nog in bed ligt. Vaak hoor je een hoop geschreeuw. Huilende kinderen. Dan denk ik: volgende keer zijn wij aan de beurt.
„Vrienden durf ik hier niet meer te maken. Steeds vertrekken ze weer. Of ze krijgen een verblijfsvergunning – dan denk ik: waarom zij wel, en wij niet? Of ze worden het land uitgezet.
„Een tijdlang was een jongen uit Afghanistan mijn beste vriend. Op een dag was hij plotseling weg. Zonder afscheid. Onlangs kreeg ik een tip van iemand: mijn vriend is te zien op een video uit Kabul. Ik kan er bijna niet naar kijken; het is verschrikkelijk hoe zijn familie daar moet leven.
„Ik ben een sportman. Ik móét met mijn lijf bezig zijn, anders word ik gek. Hardlopen. Ik voetbal, bij DZOH, een club hier in Emmen. Ik droom van een carrière als profvoetballer, maar dat is lastig, voor een jongen in mijn situatie. Ik doe nu intensief aan calisthenics, waarbij je zó sterk wordt dat je controle hebt over alle spieren in je lichaam. Officieel mag ik niet werken, maar wel kan ik video’s gaan maken om influencer te worden, als calisthenics-trainer. Let maar op, daarmee ga ik succes hebben!
Lees verder: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ken-ze-weer-a4171684
Hier zijn zoveel vragen die naar boven komen, hoe zit het met die beste vriend die “opeens” weg was? Hebben ze geen mobieltjes met whatsapp ofzo? Idem met die gezinnen die zogenaamd weg worden gevoerd - dat gebeurt echt niet zomaar en dat horen de gezinnen van te voren. Daarnaast - hebben ze een status gekregen of zitten ze in hun zoveelste beroepsprocedure? Want 9 jaar in NL zonder 1 uitspraak - dat geloof ik niet.quote:Op zondag 13 augustus 2023 16:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
schandalig dat men een jong en gezond gezin geen toekomst geeft , terwijl nederland zit te springen om jonge mensen
er kan een dag komen dat ze ook na 10 jaar worden opgehaald en op het vliegtuig gezet worden naar Oezbekistan of Afghanistanquote:Op zondag 13 augustus 2023 18:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hier zijn zoveel vragen die naar boven komen, hoe zit het met die beste vriend die “opeens” weg was? Hebben ze geen mobieltjes met whatsapp ofzo? Idem met die gezinnen die zogenaamd weg worden gevoerd - dat gebeurt echt niet zomaar en dat horen de gezinnen van te voren. Daarnaast - hebben ze een status gekregen of zitten ze in hun zoveelste beroepsprocedure? Want 9 jaar in NL zonder 1 uitspraak - dat geloof ik niet.
Dat volk is inderdaad al vele malen afgewezen. Omdat ze minderjarige kinderen hebben worden ze niet op straat gezet en dienen ze tig nieuwe aanvragen in.quote:Op zondag 13 augustus 2023 18:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hier zijn zoveel vragen die naar boven komen, hoe zit het met die beste vriend die “opeens” weg was? Hebben ze geen mobieltjes met whatsapp ofzo? Idem met die gezinnen die zogenaamd weg worden gevoerd - dat gebeurt echt niet zomaar en dat horen de gezinnen van te voren. Daarnaast - hebben ze een status gekregen of zitten ze in hun zoveelste beroepsprocedure? Want 9 jaar in NL zonder 1 uitspraak - dat geloof ik niet.
okquote:Op zondag 13 augustus 2023 18:43 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat volk is inderdaad al vele malen afgewezen. Omdat ze minderjarige kinderen hebben worden ze niet op straat gezet en dienen ze tig nieuwe aanvragen in.
Snap niet waarom dit soort gezinnen nog enig mededogen wordt getoond.
Omdat mensen er geld aan verdienen.quote:Op zondag 13 augustus 2023 18:43 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat volk is inderdaad al vele malen afgewezen. Omdat ze minderjarige kinderen hebben worden ze niet op straat gezet en dienen ze tig nieuwe aanvragen in.
Dit inderdaad. De multinationals zitten erachter. Die spelen een slim spelletjequote:Op zondag 13 augustus 2023 19:24 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Omdat mensen er geld aan verdienen.
De hele molen haalt zo’n gezin uit de kast. Pa en ma vragen asiel aan, wordt afgewezen. Daar gaan ze tegen in beroep en daarna weer in beroep. Normaliter is het dan klaar, maar ze hebben gelukkig een kind (hier geboren). Dus vraagt kind asiel aan en begint het spelletje weer opnieuw. Die mensen leven tien jaar in ellende en na een jaar of tien is het inderdaad inhumaan om ze nog uit te wijzen. Heel vervelend dat zoiets kan en in sommige gevallen zelfs nog ‘beloond’ wordt.quote:Op zondag 13 augustus 2023 18:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De geboorte van een kind zou niets uit moeten maken vind ik. Allemaal trucjes om toch maar hier te blijven.quote:Op zondag 13 augustus 2023 20:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De hele molen haalt zo’n gezin uit de kast. Pa en ma vragen asiel aan, wordt afgewezen. Daar gaan ze tegen in beroep en daarna weer in beroep. Normaliter is het dan klaar, maar ze hebben gelukkig een kind (hier geboren). Dus vraagt kind asiel aan en begint het spelletje weer opnieuw. Die mensen leven tien jaar in ellende en na een jaar of tien is het inderdaad inhumaan om ze nog uit te wijzen. Heel vervelend dat zoiets kan en in sommige gevallen zelfs nog ‘beloond’ wordt.
Ik krijg bijna tranen in mijn ogen. Maar, niet echt.quote:Op zondag 13 augustus 2023 16:58 schreef michaelmoore het volgende:
schandalig dat men een jong en gezond gezin geen toekomst geeft , terwijl nederland zit te springen om jonge mensen
vier weken haha, die lui mogen echt alles. D666 rechtersquote:DRACHTEN - Een 26-jarige asielzoeker werd vrijdag veroordeeld tot vier weken celstraf voor twee winkeldiefstallen en een zakkenrollerij. De verdachte was niet aanwezig op de rechtbank in Leeuwarden.
Waldnet.nl
Lilly & Howick all over again inderdaad. Om te kotsen dat dit soort beroepsprocedeerders maar door kan blijven procederen op kosten van de staat. Bah.quote:Op zondag 13 augustus 2023 18:43 schreef Confetti het volgende:
[..]
Sterker nog, kinderen passen zich juist veel sneller aan dan volwassenen. Mits pa & ma het stimuleren natuurlijk.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:45 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
De geboorte van een kind zou niets uit moeten maken vind ik. Allemaal trucjes om toch maar hier te blijven.
Blame the game...not the players. Het systeem maakt het mogelijk, dit soort types hebben veel te verliezen dus zullen alles proberen om te mogen blijven.quote:Op maandag 14 augustus 2023 13:45 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Lilly & Howick all over again inderdaad. Om te kotsen dat dit soort beroepsprocedeerders maar door kan blijven procederen op kosten van de staat. Bah.
Het is niet alsof die kinderen er iets aan kunnen doen hè?quote:Op zondag 13 augustus 2023 23:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik krijg bijna tranen in mijn ogen. Maar, niet echt.
Dat arme kind loopt zelfs met een kapotte broek...quote:Op zondag 13 augustus 2023 16:39 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ken-ze-weer-a4171684
Vier kinderen over leven in een azc: ‘Mijn leven hier is tijdverspilling. Elke dag verloopt hetzelfde’
De leefomstandigheden in de gezinslocaties van azc’s zijn schadelijk voor kinderen. Fotograaf Mona van den Berg portretteerde twee gezinnen. „Ik leef zonder toekomst.”
De Babayants uit Oezbekistan
Het gezin Babayants uit Oezbekistan verblijft al negen jaar in Nederland, waarvan bijna zeven jaar in azc Emmen, dat deels ook gezinslocatie is. Het gezin bestaat uit moeder Karina (40), vader Aleksander (47), zoon Aram (19) en de dochters Ariana (13), Amelia (9) en Aleksa (bijna 2).
[ afbeelding ]
Aram (19), met op de bank Amelia (9), moeder Karina, zusjes Aleksa en Ariana (13) en vader Aleksander (47) in azc Emmen.
Ariana (13): „Ik praat tegen God. Ik bid verschillende keren op een dag. Dan vraag ik: laat slechte dingen wegblijven? Laat mij een goed mens zijn? Ik zou niet zonder God kunnen leven. Hij ziet het als ik bang ben, als ik wakker lig, als ik huil. Ik vertel God over mijn angsten. Hij móet dat weten. Hij kan er dan voor zorgen dat het allemaal goed komt.
„Ik heb geen herinneringen aan Oezbekistan. Ik was vier jaar toen ik er wegging. Ik heb geen idee hoe mijn leven daar zou kunnen zijn.
„Ik durf niks anders te denken dan dat ik in Nederland mag blijven. Ik wil actrice worden. Ik ben een emotionele persoon. Ik kan heel blij én heel verdrietig zijn. Zulke gevoelens kun je kwijt bij toneelspelen, wat ik op school graag doe. Ik zit ook op dansles. Hiphop. Vind ik heel fijn. Als je danst, vergeet je alles. Ik doe mee aan wedstrijden.
„Of ik wil studeren om chiropractor te worden. Dat beroep heb ik gevonden toen ik op internet zocht wat je kunt doen tegen rugpijn. Mijn vader heeft daar veel last van. Dat komt door de stress. Een chiropractor kan je helpen, zodat je geen pijn meer hebt.”
Aram (19): „Mijn leven hier is tijdverspilling. Elke dag verloopt hetzelfde. Wachten. Negen jaar wachten we nu al. Wij kunnen werken. Mag niet. Wij willen plannen maken. Durven we niet.
„Ik slaap slecht. Nachten zijn moeilijk. Bij elk geluidje schrik ik wakker. Ieder moment kunnen hier busjes komen aanrijden, meestal ’s ochtends vroeg, als het nog donker is. Zwarte busjes, met dik glas, en tralies voor de ramen. In een van die busjes zitten dan politiemensen met kogelvrije vesten. Ze komen een gezin ophalen, dat nog in bed ligt. Vaak hoor je een hoop geschreeuw. Huilende kinderen. Dan denk ik: volgende keer zijn wij aan de beurt.
„Vrienden durf ik hier niet meer te maken. Steeds vertrekken ze weer. Of ze krijgen een verblijfsvergunning – dan denk ik: waarom zij wel, en wij niet? Of ze worden het land uitgezet.
„Een tijdlang was een jongen uit Afghanistan mijn beste vriend. Op een dag was hij plotseling weg. Zonder afscheid. Onlangs kreeg ik een tip van iemand: mijn vriend is te zien op een video uit Kabul. Ik kan er bijna niet naar kijken; het is verschrikkelijk hoe zijn familie daar moet leven.
„Ik ben een sportman. Ik móét met mijn lijf bezig zijn, anders word ik gek. Hardlopen. Ik voetbal, bij DZOH, een club hier in Emmen. Ik droom van een carrière als profvoetballer, maar dat is lastig, voor een jongen in mijn situatie. Ik doe nu intensief aan calisthenics, waarbij je zó sterk wordt dat je controle hebt over alle spieren in je lichaam. Officieel mag ik niet werken, maar wel kan ik video’s gaan maken om influencer te worden, als calisthenics-trainer. Let maar op, daarmee ga ik succes hebben!
Lees verder: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ken-ze-weer-a4171684
Dan gaan ze toch gewoon terug naar Oezbekistan. Het is geen oorlogsgebied. Er zijn zelfs mensen die daar naartoe vluchten en daar asiel aanvragen!quote:Op maandag 14 augustus 2023 14:17 schreef Noek het volgende:
[..]
Het is niet alsof die kinderen er iets aan kunnen doen hè?
Ik kan hier niet ongevoelig voor zijn. Niet voor de kinderen iig. Dat NL hieraan meewerkt en die ouders ook, dat is wel schandalig.
Of ze immigreren legaal naar West-Europa ipv de asielprocedure te misbruiken.quote:Op maandag 14 augustus 2023 14:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan gaan ze toch gewoon terug naar Oezbekistan. Het is geen oorlogsgebied. Er zijn zelfs mensen die daar naartoe vluchten en daar asiel aanvragen!
Dat klopt wel inderdaad het is achterlijk dat we dit toestaan. 1 aanvraag en 1 beroep, zou ik zeggen. Als je aanvraag in beide gevallen afgewezen wordt. Dan opzouten. Er wordt gewoon teveel geld verdiend aan deze procedures waardoor er veel mensen zijn die dit zo lang mogelijk willen rekken.quote:Op maandag 14 augustus 2023 13:59 schreef descon het volgende:
[..]
Blame the game...not the players. Het systeem maakt het mogelijk, dit soort types hebben veel te verliezen dus zullen alles proberen om te mogen blijven.
Het zijn politieke keuzes dat we dit toelaten.
Dat kun je nu al zien , dat men van Zuid naar Noord trektquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 01:27 schreef slashdotter3 het volgende:
Boekreview:
• De aarde gaat 4 graden opwarmen
• De Noordpool en Alaska worden ijsvrij en mensen gaan er wonen
• 1,5 miljard asielzoekers migreren allemaal noordwaarts vanwege droogte, hitte, honger, watergebrek, etc...
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-noordpool-a4171746
Wetenschapsjournalist Gaia Vince: ‘Over een paar decennia wonen er miljoenen mensen in het Noordpoolgebied’
Dat honderden miljoenen mensen vanwege de opwarming van de aarde noordwaarts zullen trekken is onvermijdelijk, volgens wetenschapsjournalist Gaia Vince. „Laten we het dan ook goed faciliteren.”
Ja dat zie je ook aan de kinderen en kleinkinderen van immigratie uit Somalië, Marokko en Turkije. Hun Nederlands is echt 100% ABN.quote:Op maandag 14 augustus 2023 13:58 schreef descon het volgende:
[..]
Sterker nog, kinderen passen zich juist veel sneller aan dan volwassenen. Mits pa & ma het stimuleren natuurlijk.
Als kind leer je veel sneller een taal als iemand die volwassen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |