?quote:
Daar kan ik niet over oordelen want dat lees ik nergensquote:Op donderdag 27 juli 2023 16:03 schreef Rnie het volgende:
[..]
?
Accountnaam is het toch gewoon? Vanwaar die aanhalingstekens? Ook in de veronderstelling dat zijn account gekaapt is?
Ik snap dat het spectaculair klinkt hoor op deze manier.
Oprechte vraag: ben je een van de 5 pubers die nog te vinden zijn op fok ofzo? Normale gesprekken met klanten zijn je vreemd en je morele kader gaat niet verder dan het uiterste minimum van wat er in de wet staat.quote:Op donderdag 27 juli 2023 15:41 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat het feitelijk juist is wat Twitter doet, want Twitter handeld binnen de kaders van de wet, hoe kan je dan van onbeschoft gedrag spreken als Twitter hem compenseert? In je hele betoog geef je nergens aan dat de accounthouder wel degelijk gecompenseert is, net zo min in je voorbeeld omtrent dat restaurant. Geef gewoon toe dat het te min is in jouw ogen, je het idee hebt dat je goud in handen hebt om het door te verkopen en je nu naast de pot pist omdat de eigenaar het graag terug wilt hebben.
Het is juist onbeschoft gedrag om te denken dat je als accounteigenaar, van een niet aan merkrechten gebonden account, het gore lef hebt om te denken dat je in een positie zit om meer dan dat te eisen.Gelukkig doet die eigenaar dat ook door het af te doen als geintje wat betreft verkoop, Tesla of een ritje naar de maan.
Compensatie die de accounthouder heeft gekregen is niet het uiterste minimum. Musk had de accountsnaam ook kunnen afpakken zonder de compensatie en de communicatie in de vorm van een email met de accounthouder niet willen voeren. Dat jij deze casus inschat op een tweerichtingsgesprek, met een betere uitkomst voor diegene die technisch gezien niets heeft om te leveren is hierin is aan jou.quote:Op donderdag 27 juli 2023 16:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Oprechte vraag: ben je een van de 5 pubers die nog te vinden zijn op fok ofzo? Normale gesprekken met klanten zijn je vreemd en je morele kader gaat niet verder dan het uiterste minimum van wat er in de wet staat.
Je maakt het nogal persoonlijk, dat is zonde voor een discussie.quote:Op donderdag 27 juli 2023 16:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Oprechte vraag: ben je een van de 5 pubers die nog te vinden zijn op fok ofzo? Normale gesprekken met klanten zijn je vreemd en je morele kader gaat niet verder dan het uiterste minimum van wat er in de wet staat.
Wat zou je er zelf van vinden als Fok! wordt hernoemd naar Repentless en ze noemen jou van de ene op de andere dag Repentless9038458393290 zonder je daar van te voren over in te lichten?quote:Op donderdag 27 juli 2023 16:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als Fok besluit dat ze over twee weken verder willen gaan als 'Glazenmaker' en ze sturen jou een mail waarin ze aangeven dat ze jouw accountnaam dus willen hebben, waarvoor je in ruil wat t-shirts en een bezoek aan het hoofdkantoor worden aangeboden en er gekeken wordt naar een alternatieve naam voor je account waar je zelf ook inspraak in hebt, wat vind je daar dan van?
Hij is vooraf ingelicht.quote:Op donderdag 27 juli 2023 17:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat zou je er zelf van vinden als Fok! wordt hernoemd naar Repentless en ze noemen jou van de ene op de andere dag Repentless9038458393290 zonder je daar van te voren over in te lichten?
Dinsdagmiddag de mail, dinsdagavond aangepast. Is het nu minder onbeschoft?quote:Op donderdag 27 juli 2023 17:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoals ik het lees is-ie pas ingelicht toen het al gebeurd was.
Taghi zoekt ook nog iemand die kan lullen als brugman.quote:Op donderdag 27 juli 2023 16:39 schreef Rnie het volgende:
[..]
Compensatie die de accounthouder heeft gekregen is niet het uiterste minimum. Musk had de accountsnaam ook kunnen afpakken zonder de compensatie en de communicatie in de vorm van een email met de accounthouder niet willen voeren. Dat jij deze casus inschat op een tweerichtingsgesprek, met een betere uitkomst voor diegene die technisch gezien niets heeft om te leveren is hierin is aan jou.
Elon verkoopt al je persoonlijke data, dus gebruikers zijn gewoon klant. Ik snap ook niet de behoefte om überhaupt dit woordenspelletje te spelen bij die scammer.quote:Op donderdag 27 juli 2023 16:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je maakt het nogal persoonlijk, dat is zonde voor een discussie.
Een oprechte vraag aan jou: beschouw jij jezelf als klant of gebruiker van Fok? Er even van uitgaande dat je geen Premium-abo hebt. Heb je die wel, dan ben je sowieso klant.
Dat verschil tussen klant en gebruiker is namelijk de essentie hier. Wanneer je betaalt voor een dienst die je gebruikt, ben je klant. Wanneer je niet betaalt voor een dienst, ben je gebruiker. Dat geeft simpelweg een andere dynamiek in benadering. Niet dat dat betekent dat je alleen tegen betalende klanten netjes moet zijn en tegen niet-betalende gebruikers automatisch 'onbeschoft' (mocht iemand dat willen tegenwerpen). Je hebt echter als niet-betalende gebruiker wat minder eisen te stellen, want je bent geen klant die betaalt voor de dienst.
Als Fok besluit dat ze over twee weken verder willen gaan als 'Glazenmaker' en ze sturen jou een mail waarin ze aangeven dat ze jouw accountnaam dus willen hebben, waarvoor je in ruil wat t-shirts en een bezoek aan het hoofdkantoor worden aangeboden en er gekeken wordt naar een alternatieve naam voor je account waar je zelf ook inspraak in hebt, wat vind je daar dan van?
Deze casus is het hele internet overgegaan en is wederom slechte pr voor Musk. Het idee dat deze klant niks te leveren had is dus al feitelijk onjuist.quote:Op donderdag 27 juli 2023 16:39 schreef Rnie het volgende:
[..]
Compensatie die de accounthouder heeft gekregen is niet het uiterste minimum. Musk had de accountsnaam ook kunnen afpakken zonder de compensatie en de communicatie in de vorm van een email met de accounthouder niet willen voeren. Dat jij deze casus inschat op een tweerichtingsgesprek, met een betere uitkomst voor diegene die technisch gezien niets heeft om te leveren is hierin is aan jou.
Je staat niet erg open voor een discussie, maar wilt gewoon je gal spuien. Je oordeel staat bij voorbaat al vast: het is kut. Argumenten uitwisselen heeft dan weinig zin, want dat betitel je slechts als "woordspelletjes voor een scammer".quote:Op donderdag 27 juli 2023 17:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Elon verkoopt al je persoonlijke data, dus gebruikers zijn gewoon klant. Ik snap ook niet de behoefte om überhaupt dit woordenspelletje te spelen bij die scammer.
Maar net zoals de user waarop ik reageerde mis je stap 1 in iedere vorm van klantenservice waar de oplossing niet hapklaar is. Je bent namelijk aan het invullen voor de klant wat hij zou willen. Gok eens hoe je dat zou kunnen oplossen?
Bij Elon ga ik uit van het slechtse ja.quote:Op donderdag 27 juli 2023 17:37 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je staat niet erg open voor een discussie, maar wilt gewoon je gal spuien. Je oordeel staat bij voorbaat al vast: het is kut. Argumenten uitwisselen heeft dan weinig zin, want dat betitel je slechts als "woordspelletjes voor een scammer".
Terwijl er gewoon een wezenlijk verschil is tussen het begrip 'klant' en 'gebruiker' en er ook een verschil is in rechten en privileges tussen betalende klanten en niet-betalende afnemers van een gratis service die ze vrijwillig gebruiken. Dat is gewoon een feit, of je het nu leuk vindt of niet.
Het vooraf doen van een voorstel aan een gebruiker, want in dit geval gewoon is gebeurd, betitel je ook al als "invullen voor de klant wat hij zou willen". Als het maar negatief is, dan is het goed.
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar zelfs als betalende klant krijg ik regelmatig mededelingen van bedrijven waar ik een dienst afneem. Mijn energieleverancier bijvoorbeeld, die mij informeert dat mijn tarieven met ingang van de eeestvolgende maand verhoogd gaan worden. Er is mij niet eens gevraagd of ik dat allemaal wel wil, dat vullen ze zomaar voor me in. Schandalig.
Dat lees je dan verkeerd.quote:Op donderdag 27 juli 2023 17:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoals ik het lees is-ie pas ingelicht toen het al gebeurd was.
Het blijkt wel dat je uitgaat van het slechtste. Prima als je Musk een klootzak vindt, daar is niks mis mee. Het vertroebelt echter wel je kijk op zaken en zorgt ervoor dat je simpele feiten gaat ontkennen om je onderbouwing overeind te houden.quote:Op donderdag 27 juli 2023 17:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bij Elon ga ik uit van het slechtse ja.
Maar wat ik zei over interactie met je klant komt niet uit het niets aanwaaien. En hoe ze het hier hebben aangepakt is gewoon kut richting x en ook nog eens onnodig duur.
Het was blijkbaar een paar uur van te voren. Dus: wat zou je ervan vinden als jou dat hier zou overkomen? Zou je Fok! Repentless Forum nog een toffe site vinden?quote:
Ik denk dat het de toch al magere advertentie-inkomsten van Twitter/X geen goed doen om er weer zo slecht op te staan in de media.quote:In welk opzicht is dit overigens "onnodig duur"?
Ja, want ik zit hier vanwege nieuws/discussies/het uitwisselen van gedachten met andere mensen, niet vanwege mijn accountnaam. Die functie blijft onveranderd na de aanpassing van mijn accountnaam. Ik ondervind verder ook geen enkele hinder van de aanpassing, want ik gebruik mijn accountnaam niet voor eigen commerciële doeleinden, ik heb er geen merkidentiteit rondom opgebouwd en daarin geïnvesteerd, ik loop geen opdrachten mis en het kost mij geen cent om de aanpassing van mijn accountnaam te wijzigen op allerlei plekken (omdat ik geen merchandise, briefpapier, bedrijfswagens, online banners of weet ik veel wat heb waarop ik verwijs naar mijn account).quote:Op donderdag 27 juli 2023 18:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het was inderdaad een paar uur van te voren. Dus: wat zou je ervan vinden als jou dat hier zou overkomen? Zou je Fok! Repentless Forum nog een toffe site vinden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |