abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210498975
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 14:07 schreef exode het volgende:
Bij mij is het niet zozeer honger maar gewoon echt misselijk worden. Ik heb ooit 1 keer gefietst nadat ik veel te licht had ontbeten, toen maakte ik kennis met het fenomeen flauwvallen.

Fijn dat het zo goed werkt!

Ik ontbijt vrij licht, 2 wasa crackers met kip of smeerkaas. Dat verwerk ik vast heel snel :D
Flauwvallen en hongerklop zijn wel echt zaken die je lichaam kan afleren door een heel andere energiehuishouding.

IF en dergelijke kunnen dat veranderen, maar ook een tijd koolhydraatarm kan daarin veel verschil maken. Ikzelf moet dus vooral veel minder koolhydraten eten dan ik vroeger deed; dan heb ik minder honger. Maar echt koolhydraatarm (Atkins / keto / paleo etc) is voor mij niet nodig maar was wel een tijdje fijn om er goed in te komen (en nieuwe eetpatronen & recepten te ontdekken).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210499026
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 september 2023 14:20 schreef sigme het volgende:

[..]
Flauwvallen en hongerklop zijn wel echt zaken die je lichaam kan afleren door een heel andere energiehuishouding.

IF en dergelijke kunnen dat veranderen, maar ook een tijd koolhydraatarm kan daarin veel verschil maken. Ikzelf moet dus vooral veel minder koolhydraten eten dan ik vroeger deed; dan heb ik minder honger. Maar echt koolhydraatarm (Atkins / keto / paleo etc) is voor mij niet nodig maar was wel een tijdje fijn om er goed in te komen (en nieuwe eetpatronen & recepten te ontdekken).
Best wel wat aanpassingen en gewenning dus.

Interessant, maar niet interessant genoeg voor mij nu. Fijn al die uitleg want ik vroeg me echt af of het dus zonder issues kan.
pi_210499093
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 14:24 schreef exode het volgende:

[..]
Best wel wat aanpassingen en gewenning dus.

Interessant, maar niet interessant genoeg voor mij nu. Fijn al die uitleg want ik vroeg me echt af of het dus zonder issues kan.
De kunst is voor iedereen om te leven zoals goed bij je past, en dat wordt gevormd door zoveel zaken dat het echt heel raar is dat veel mensen denken dat 'je gewoon dit-of-dat' moet doen. Of laten.
En het moet maar net uitkomen om te experimenteren met veranderingen daarin, dat is gewoon heel vaak niet goed in te passen in de rest van het leven ;).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210499108
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 september 2023 14:30 schreef sigme het volgende:

[..]
De kunst is voor iedereen om te leven zoals goed bij je past, en dat wordt gevormd door zoveel zaken dat het echt heel raar is dat veel mensen denken dat 'je gewoon dit-of-dat' moet doen. Of laten.
En het moet maar net uitkomen om te experimenteren met veranderingen daarin, dat is gewoon heel vaak niet goed in te passen in de rest van het leven ;).
Zeker!
Ik vind het fijn om juist hier te lezen hoe iedereen het aanpakt en de beste manier voor zichzelf vindt en er resultaat mee haalt. Leerzaam ook.
  vrijdag 1 september 2023 @ 15:20:46 #230
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210499683
Eten voor goede workout; check!
Op traindagen is dat standaard Brinta 250 ml melk en 10 scheppen Brinta.

Crackers doe ik als ontbijt mijn maal niet mee, als ik niets te verbranden heb, vreet ik mijn spieren op. #zondevandeenergie

Vanmiddag had ik een broodje zalm, dat was erg lekker! Op 2 bruine volkoren boterhammen.

Vanavond eten we zelfgemaakte Turkse Pizza, daar heb ik wel trek in. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 1 september 2023 @ 15:24:40 #231
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_210499716
10 scheppen Brinta op 250ml, wordt dat geen schokbeton? :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 1 september 2023 @ 15:25:14 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_210499724
Brrrrrinta. Smeriger kan haast niet, in mijn ogen. Zoveel mensen zoveel smaken :D
disclaimer
  vrijdag 1 september 2023 @ 15:30:26 #233
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_210499782
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 15:25 schreef SQ het volgende:
Brrrrrinta. Smeriger kan haast niet, in mijn ogen. Zoveel mensen zoveel smaken :D
Eens, ik mijd het zelf als de pest. :Y

Maar wel oprecht nieuwsgierig naar de structuur die je krijgt bij 10 scheppen. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_210499873
Ik heb ook snel last van eten voor het sporten. Ik sport in principe altijd om 10.30 met PT, als ik dan om 7.30 een kleine banaan of plakje ontbijtkoek eet dan gaat dat nog wel soort van oke, maar later echt niet. Ik heb soort tussenoplossing: ik eet niet tevoren, maar drink wel sportdrank (isostar of isotone AA) tijdens. Want ik merk dat dat toch net wat meer energie geeft voor tijdens het sporten dan helemaal niks. Soms ook een dextro erbij.

Maar ik heb sowieso in de ochtend vrijwel nooit echt trek. Dus meestal doe ik IF gewoon omdat ik sowieso niet echt ontbijt, voor sport maak ik dan met sportdrank en dextro een uitzondering omdat ik wel net even die extra energie nodig heb dan.

Met hockey heb ik het ook, dat ik niet goed kan eten ervoor. Op dinsdag is dat wat onhandig, want dan heb ik 20-21.30 training. Ik probeer dan warm te lunchen, en dan om 16u een banaantje, daarna eet ik dan niet meer. Op zondag ligt het aan hoe laat ik speel. Als ik 13u speel dan eet ik wel een banaantje vooraf, als ik om 11u speel meestal niks maar dan wel sportdrank en dextro. Als ik om 15u speel dan ontbijt ik wel, maar lunch ik niet. Ik vind het wel irritant, want ik merk dat ik eigenlijk wel wat energie tekort kom om echt vol te gaan (zeker bij hockey, een wedstrijd is zo 900-1000kcal inclusief inlopen etc) maar echt iets substantieels eten ervoor kan dus meestal niet want misselijk dan zodra ik ga sporten.
pi_210500014
Ik sport om 20u en probeer dan vroeg te eten, rond 17u30 (anders red ik het ook gewoon niet). En dan gewoon warm eten en ik heb nergens last van.
Behalve bij yoga, toen ik dat deed kon ik niet meer dan een cracker eten op voorhand. En dan nog werd ik misselijk bij erg gedraaide houdingen. En die met de billen omhoog en knieën langs je oren, hoe die ook heet.
  vrijdag 1 september 2023 @ 15:55:46 #236
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210500027
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 15:24 schreef IJsdraakje het volgende:
10 scheppen Brinta op 250ml, wordt dat geen schokbeton? :D
Haha.. betonmortel O-)
Nee, dat vind ik dus meevallen. Maar zoals ik al zei, ik moet iets te verbranden hebben. Ik verbrand vrij snel, anders moet ik tijdens het trainen gaan eten, niet erg maar het duurt ruim 20 minuten voordat mijn lichaam iets goed opneemt.

Maar goed, ik doe geen eetlepels met een top erop hè, dat scheelt wel.

Isotone frisdrank drink ik al helemaal niet tijdens het trainen. Dat zijn instant suikerboosters voor mij, waardoor suikerwaarden als een malle de lucht in gaan en je lijf vervolgens in korte tijd weer snakt naar energie. Een cirkeltje dus. Voor mij een goed ontbijt en veeeeel water drinken.
  vrijdag 1 september 2023 @ 15:58:14 #237
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_210500052
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 15:55 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]
Haha.. betonmortel O-)
Nee, dat vind ik dus meevallen. Maar zoals ik al zei, ik moet iets te verbranden hebben. Ik verbrand vrij snel, anders moet ik tijdens het trainen gaan eten, niet erg maar het duurt ruim 20 minuten voordat mijn lichaam iets goed opneemt.

Maar goed, ik doe geen eetlepels met een top erop hè, dat scheelt wel.

Isotone frisdrank drink ik al helemaal niet tijdens het trainen. Dat zijn instant suikerboosters voor mij, waardoor suikerwaarden als een malle de lucht in gaan en vervolgens in korte tijd weer snakt naar energie. Een cirkeltje dus. Voor mij een goed ontbijt en veeeeel water drinken.
Was ook niet bedoeld als kritiek hoor. :D Ik vind het altijd wel leuk om die verschillende voorkeuren te horen, vooral wanneer het zoveel afwijkt van wat ik zelf prettig vind. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_210500189
Ik hou van Brinta, is mijn favoriete ontbijt in de winter. Eens vragen tegen die tijd aan mijn coach of het mag in mijn eetschema.
Maar ik gooi er wel diepvries fruit doorheen.
pi_210500211
Fit20 heeft nu ook confetti als je iets goed doet *O* *O* *O*

Die confetti komt niet consistent -O- -O- -O-

Afgebeuld :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 1 september 2023 @ 16:13:02 #240
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210500226
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 15:58 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Was ook niet bedoeld als kritiek hoor. :D Ik vind het altijd wel leuk om die verschillende voorkeuren te horen, vooral wanneer het zoveel afwijkt van wat ik zelf prettig vind. :P
Daarom zei ik ook, betonmortel?
Want dat hoor ik ook ontzettend vaak, Brinta moet je echt kunnen eten, net als kwark. Ik vind de laatste dus alleen goed en lekker als het magere kwark is, Franse magere kwark dus weer niet, die consistentie.. bwuhhh :X :r
  vrijdag 1 september 2023 @ 16:14:27 #241
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210500244
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 16:12 schreef Vanyel het volgende:
Fit20 heeft nu ook confetti als je iets goed doet *O* *O* *O*

Die confetti komt niet consistent -O- -O- -O-

Afgebeuld :'(
Hihi, voel je je wel goed? Want dat is ook belangrijk. :)
pi_210500428
Ik heb juist vrij weinig last van sporten en eten. S'ochtends voor het sporten eet ik niet, maar dat is puur omdat ik normaal altijd pas rond 10 uur ontbijt. En in de avond eet ik prima om 18 uur als ik om 19 uur moet trainen.
  vrijdag 1 september 2023 @ 16:55:27 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_210500607
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 16:32 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb juist vrij weinig last van sporten en eten. S'ochtends voor het sporten eet ik niet, maar dat is puur omdat ik normaal altijd pas rond 10 uur ontbijt. En in de avond eet ik prima om 18 uur als ik om 19 uur moet trainen.
Ik ook niet, vreet gerust om 19u een bord pasta om om 20:00 twee uur te sporten.

De gore oprispingen komen dan overigens wel na het sporten, maar goed, dan lig ik op de bank dus /care.
disclaimer
pi_210500796
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 16:14 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]
Hihi, voel je je wel goed? Want dat is ook belangrijk. :)
Nu voel ik me even afgebeuld.
Maar zonder kilos kwijt te raken pas ik nog steeds elke week beter in mijn kleren, dus dikke win.

Tevens kweek ik onder mijn pens echt killer buikspieren *)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210500947
Ik heb nooit last van wel eten, was het maar zo. :P
pi_210501923
Ik kan wel weer een schop onder de kont gebruiken. Het gaat niet slecht maar ook niet zo goed als het zou kunnen gaan. Te veel sociale dingen en een huis vol ongezondheid.

Ik heb net wel een half uur op halve kracht gesport. En ipv zoutjes net paprika, komkommer, druif en appel op. Dat zal vast de 2 ongezonde lunches, 2 ongezonde diners en verjaardag van dit weekend compenseren *O*
Spoilers!
pi_210502133
Het is beter dan op de bank zitten en bierdrinken. *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_210502163
Ik neem bewust isotone sportdrank ipv gewone (hypertone), daar zit veel minder suiker in namelijk. De isostar maak ik ook half zo sterk aan als volgens verpakking moet. Dan kom je op 75 kcal en 14g suiker op een halve liter. Ik heb gelukkig geen last van suikerdips daarvan. Wel interessant en grappig om te lezen hoe erg dat kan verschillen tussen personen, een Brinta ontbijt zou mijn lijf dan juist weer heel slecht op reageren. Het blijft toch voor iedereen uitvinden wat specifiek voor jezelf werkt.

Schopje voor @Lucky_Strike, en veel plezier dit weekend!
pi_210503109
Godver, ik had vandaag echt zin om even te knallen met boksen. Was er bijna niemand en moest ik met een meisje wat net 1 maand bokste. Tja, ik boks zelf al 5 jaar dus heb letterlijk geen druppel gezweet. Iedereen moet het leren, maar toch wel frustrerend :X
pi_210516243
Dit weekend loopt vrij rommelig. Gisteren werd het door een slechte planning lunch bij McDonalds. Avondeten braaf wat soep en mijn lunchsalade opgegeten. Om dan 's avonds het restant van de happy meals op te warmen :')
Calorietechnisch valt het gelukkig nog mee voor een weekenddag. Maar toch.

Ik heb nu maar een winterjas besteld in een maat te klein. Nu moet ik wel toch?
(Dan vergeet ik maar even dat ik vorig jaar hetzelfde gedaan heb en ik pas eind van de winter mij erin geperst kreeg. Maar hey, nu pas ik 'm wel :+ )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')