Wat een mooie, uitgebreide en inhoudelijke reactie! Hulde hiervoor. Dat leidt nou tot interessante discussies.quote:
Een wereldkampioenschap gaat per definitie om een strijd tussen teams/individuën die uitkomen voor hun land, net zoals op de Olympische Spelen. Net zoals bij voetbal is het mooie daaraan dat je succes niet kan kopen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:31 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Wat een mooie, uitgebreide en inhoudelijke reactie! Hulde hiervoor. Dat leidt nou tot interessante discussies.
Naja, als je nu ziet met wat voor team de Belgen komen en met wat voor team de Slovenen komen, dan vind ik dat ook niet heel erg eerlijk. Ok tuurlijk ze kunnen ook Roglic en Mohoric meenemen, maar de landenteams zijn zeer ongelijk en effectief wint er toch bijna altijd een renner van de grootste teams.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Een wereldkampioenschap gaat per definitie om een strijd tussen teams/individuën die uitkomen voor hun land, net zoals op de Olympische Spelen. Net zoals bij voetbal is het mooie daaraan dat je succes niet kan kopen.
Met Sagan, Kwiatkowski, Pedersen en Costa als winnaars in het recente verleden valt dat toch ook wel mee?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:44 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Naja, als je nu ziet met wat voor team de Belgen komen en met wat voor team de Slovenen komen, dan vind ik dat ook niet heel erg eerlijk. Ok tuurlijk ze kunnen ook Roglic en Mohoric meenemen, maar de landenteams zijn zeer ongelijk en effectief wint er toch bijna altijd een renner van de grootste teams.
Laatste 15 edities hebben 11 verschillende landen een WK-winnaar afgeleverd. Hoe gevarieerd wil je het hebben? Het WK is juist één van de meest onvoorspelbare koersen van het jaar.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:44 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Naja, als je nu ziet met wat voor team de Belgen komen en met wat voor team de Slovenen komen, dan vind ik dat ook niet heel erg eerlijk. Ok tuurlijk ze kunnen ook Roglic en Mohoric meenemen, maar de landenteams zijn zeer ongelijk en effectief wint er toch bijna altijd een renner van de grootste teams.
Sporza erkent de kinderfietsjes niet. Flopomroep.quote:
Omdat er veel geld is betaald voor het mogen organiseren van dit WK en derhalve is negatieve publiciteit verboden.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Raar verhaal wordt het op deze manier, waarom zou Bini moeten liegen over een afgewezen visa?
@TAmaru wordt hier gigantisch met feiten om de oren geslagen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Met Sagan, Kwiatkowski, Pedersen en Costa als winnaars in het recente verleden valt dat toch ook wel mee?
Oh dan had ik die gemist misschien, er zijn in totaal 200 regenboogtruien te verdienen volgens mij(ook veel parasport), maar ik denk niet dat de mensen hier blij worden als alles in de OP wordt gezet.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
In de OP ontbreekt overigens WK MTB Downhill 4 en 5 augustus. Wel leuk om te kijken.
Kwiatkowski reed toen voor Quick-Step. Sagan reed wel twee keer voor Tinkoff. Ja dat was geen topteam. Pedersen voor Trek-Segafredo; toch ook geen slecht team te noemen. Costa voor Movistar, wat in die tijd ook een goed team was.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Met Sagan, Kwiatkowski, Pedersen en Costa als winnaars in het recente verleden valt dat toch ook wel mee?
Jij had het expliciet over landenteams.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:11 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Kwiatkowski reed toen voor Quick-Step. Sagan reed wel twee keer voor Tinkoff. Ja dat was geen topteam. Pedersen voor Trek-Segafredo; toch ook geen slecht team te noemen. Costa voor Movistar, wat in die tijd ook een goed team was.
Het alternatief is dat je elk WK een fucking Parijs-Nice trein van Jumbo krijgt om van Aert 6x wereldkampioen te maken.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:11 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Kwiatkowski reed toen voor Quick-Step. Sagan reed wel twee keer voor Tinkoff. Ja dat was geen topteam. Pedersen voor Trek-Segafredo; toch ook geen slecht team te noemen. Costa voor Movistar, wat in die tijd ook een goed team was.
Momo weet niet dat we in WLR wel lange OP’s gewend zijn.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Oh dan had ik die gemist misschien, er zijn in totaal 200 regenboogtruien te verdienen volgens mij(ook veel parasport), maar ik denk niet dat de mensen hier blij worden als alles in de OP wordt gezet.
Oké en wat zou je dan precies bereiken door met merkenteams te rijden in plaats van landenteams?quote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:11 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Misschien kan Frank Lammers een leuk volkslied inzingenquote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:13 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het alternatief is dat je elk WK een fucking Parijs-Nice trein van Jumbo krijgt om van Aert 6x wereldkampioen te maken.
WK moet voor landenteams blijven, inclusief dubieuze selectiekeuzes, tactische blunders en ploeggenoten die elkaar het bloed onder de nagels vandaan halen.
Ik verwacht dan wel dat alle 200 evenementen besproken wordenquote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Momo weet niet dat we in WLR wel lange OP’s gewend zijn.
Voorkomen dat x niet niet achter y aanrijdt want sponsorbelangen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:15 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Oké en wat zou je dan precies bereiken door met merkenteams te rijden in plaats van landenteams?
In de WK wedstrijd merk je toch vaak dat onderhuidse ploegenbelangen prevaleren boven Volk en Vaderland...quote:Op woensdag 2 augustus 2023 13:44 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Daar is men dan al te laat mee, want de paratrack is al begonnen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik verwacht dan wel dat alle 200 evenementen besproken worden
Daar denken ze bij Sporza anders over.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:19 schreef kibo het volgende:
[..]
In de WK wedstrijd merk je toch vaak dat onderhuidse ploegenbelangen prevaleren boven Volk en Vaderland...
Sporza is wel voorstanders van wat meer sponsorbemoeienisquote:Op woensdag 2 augustus 2023 14:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Daar denken ze bij Sporza anders over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |