Je leest over 'en elders' heen.quote:Op maandag 24 juli 2023 19:03 schreef Staaf het volgende:
Wat is dit voor onzintopic, het is nu niet echt bepaald heet te noemen in NL
Toen was het in Nederland vooral heel erg warm.quote:Op maandag 24 juli 2023 19:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je leest over 'en elders' heen.
In bijvoorbeeld Italië en Bulgarije worden records verbroken met 45+.
En deze reeks is gestart toen het begin juni al heel erg warm was en dat een paar weken lang aanhield.
Vind het wel grappig dat als het slecht weer is dit topic dood is. jij niet?quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 07:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Heb je ook nog inhoudelijk dingen te zeggen?
Nou, deze zomer herinnert me daar zo aan.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ben je al aan het dementeren dat je de verregende zomers uit je jeugd niet meer herinnert?
Wel attent dat je het topic weer even wakker maakt.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 07:36 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Vind het wel grappig dat als het slecht weer is dit topic dood is. jij niet?
Dankje. We mogen niet verslappen als het even regent.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 08:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel attent dat je het topic weer even wakker maakt.
Nu het hier niet meer zo heet is kunnen we mooi eens rustig naar de feiten kijken.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 08:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel attent dat je het topic weer even wakker maakt.
Sterkte ermee, lijkt me niet tof, zo warm.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 07:49 schreef Managarm het volgende:
Voorspelling voor komende week in onze regio in Portugal, code geel![]()
[ afbeelding ]
Het wordt bloedverziekend heet, ga denk ik mijn dag maar omgooien en opstaan om 3:00 en werken tot aan het huis tot 11:00.
Ik had ergens gelezen dat die warmste dag uiteindelijk helemaal niet de warmste dag zou zijn geweest (Geenstijl was volgens mij de boodschapper, maar ik kan het ook elders gelezen hebben). Iemand die daar meer van weet?quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 08:24 schreef Naqin het volgende:
[..]
Nu het hier niet meer zo heet is kunnen we mooi eens rustig naar de feiten kijken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is wel weer een hele bijzondere quote:quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 12:47 schreef Basp1 het volgende:
Een wat dieper stukje journalistiek uit de nyt met wat meer achtergrond informatie over de hoge oceaan temperaturen.
Voor iedereen te lezen met de link.
What This Year’s ‘Astonishing’ Ocean Heat Means for the Planet
Zonder de menselijke invloed had er ook best een jaar kunnen met een piek van extreme temperaturen, maar die piek had nooit zo hoog kunnen zijn zonder AGW. Het is namelijk een piek bovenop een steeds verder stijgende trend.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 13:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit is wel weer een hele bijzondere quote:
“The level of warmth we are seeing today is only possible because of the warming over the past 150 years due to human activity,” Dr. Hausfather said.
Een onverwachte piek in de gemeten temperatuur en dan zeggen dat juist deze piek alleen maar mogelijk kan zijn vanwege menselijke invloed. Terwijl juist die menselijke invloed zorgt voor een langzame, maar zekere opwarming. En niet een piek die geen enkel verband houdt met de concentratie CO2.
Feit is gewoon dat helemaal niemand weet waar deze piek vandaan komt. Het kan (deels) met menselijke invloed te maken hebben. Maar om dat maar weer als feitelijk gegeven te presenteren...
Zelfs dan klopt de uitspraak die ik aanhaalde niet, maar goed. Waar het om gaat is dat deze man suggereert dat de piek te maken heeft met menselijk handelen. In eerdere berichtgeving hierover zag je vooral dat men aangaf geen idee te hebben hoe deze piek nu tot stand kwam. Lijkt mij beter dan steeds maar weer net te doen alsof alles aan klimaatverandering ligt. Daarmee krijg je alleen maar onnodige discussie.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 14:24 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Zonder de menselijke invloed had er ook best een jaar kunnen met een piek van extreme temperaturen, maar die piek had nooit zo hoog kunnen zijn zonder AGW. Het is namelijk een piek bovenop een steeds verder stijgende trend.
Dat lees ik er niet echt in terug. Tuurlijk heb je altijd jaren die warmer zijn en jaren die kouder zijn en soms een extreem jaar, waar de temeraturen veel hoger boven de baseline liggen. Maar als je die baseline naar boven schuift, zullen de extremen logischerwijs ook hoger worden. Het is niet zo dat dit jaar global warming opeens in een versnelling is geraakt, het is, wat ik al zei, een extreem jaar bovenop een gemiddelde dat steeds hoger wordt.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 15:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zelfs dan klopt de uitspraak die ik aanhaalde niet, maar goed. Waar het om gaat is dat deze man suggereert dat de piek te maken heeft met menselijk handelen. In eerdere berichtgeving hierover zag je vooral dat men aangaf geen idee te hebben hoe deze piek nu tot stand kwam. Lijkt mij beter dan steeds maar weer net te doen alsof alles aan klimaatverandering ligt. Daarmee krijg je alleen maar onnodige discussie.
Dit bericht gaat specifiek over een echt bizar afwijkende piek.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 15:40 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat lees ik er niet echt in terug. Tuurlijk heb je altijd jaren die warmer zijn en jaren die kouder zijn en soms een extreem jaar, waar de temeraturen veel hoger boven de baseline liggen. Maar als je die baseline naar boven schuift, zullen de extremen logischerwijs ook hoger worden. Het is niet zo dat dit jaar global warming opeens in een versnelling is geraakt, het is, wat ik al zei, een extreem jaar bovenop een gemiddelde dat steeds hoger wordt.
Jouw leesvaardigheid is slechter dan die van mijn 8 jarige dochter (het is immers heel standaard dat je maar de helft meekrijgt). Ik geef aan dat ik een bepaalde quote bijzonder vind. Echt heel duidelijk en ik begin nota bene mijn post daarmee.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 15:48 schreef Basp1 het volgende:
Zeuren over onnodige discussie maar zelf wel selectief quoten want zover ik het artikel interpreteer is het een antwoord op de vraag of deze opwarming niet voor een groot deel te danken is aan de tonga uitbarsting.
Volgende week mogelijk 30 graden in NL.quote:Op maandag 24 juli 2023 19:03 schreef Staaf het volgende:
Wat is dit voor onzintopic, het is nu niet echt bepaald heet te noemen in NL
De eerste wet van de thermodynamica weerspiegelt het beginsel van behoud van energie. De wet stelt dat energie gemaakt noch vernietigd kan worden. Daaruit volgt dat de totale energie in een gesloten systeem altijd behouden blijft, en dus constant blijft en slechts van de ene vorm overgaat in de andere.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 14:12 schreef Basp1 het volgende:
De schattingen van de zettajoules geaccumuleerde warmte in de oceanen zijn natuurlijk ook uit de dikke duim gezogen.![]()
Feit is dat we redelijk goed weten hoeveel warmte door de CO2 stijging extra in onze atmosfeer blijft hangen. Vanwege de eerste wet van de thermodynamica weten we dat deze warmte ook niet verdwijnt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |