abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210334886
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 21:59 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ow is that so?
Weet je Uncle? Probably they will.. Dat is als ze Rusland het land uitjagen, of wanneer de Navo ingrijpt en fysiek aan Oekrainse zijde gaat meevechten wat WW3 zal ontketenen.

Dus ik moet dat ook nog zien, tenzij ze alles overboord gooien en Oekraine binnenkort al Navo lid maken wat ook WW3 betekent.

Ik moet het allemaal nog zien, zie het niet snel gebeuren.
Lach met een schone bips
pi_210334910
En die F16's? Tegen zomer volgend jaar ofzo?
Zelfde euforie als de HIMARS, de Patriots, de Bradley's, de Leopard 2's en wat nog allemaal.
Het verandert niets.
Het maakt het alleen maar slechter voor Oekraine.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_210334922
-teksten van andere users aanpassen doen we niet, antwoorden geven wel-

[ Bericht 92% gewijzigd door loveyoulongtime op 18-08-2023 22:11:21 ]
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_210334954
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 22:06 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Weet je Uncle? Probably they will.. Dat is als ze Rusland het land uitjagen, of wanneer de Navo ingrijpt en fysiek aan Oekrainse zijde gaat meevechten wat WW3 zal ontketenen.

Dus ik moet dat ook nog zien, tenzij ze alles overboord gooien en Oekraine binnenkort al Navo lid maken wat ook WW3 betekent.

Oekraïne wordt geen lid van de NAVO.

Dat is hetzelfde als een brandverzekering willen afsluiten als het huis in brand staat.

Die hele Russische retoriek over dat Oekraïne NAVO lid wilde worden en Rusland daarom ingreep slaat eigenlijk nergens op.
Zolang Donbass onrustig was kon Oekraïne sowieso geen lid worden.
pi_210335024
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 22:06 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Benieuwd welke landen spontaan zullen kiezen om hetzelfde lot als Oekraine te ondergaan, of erger.
En ik betwijfel of de VS die stap durft zetten. Die gaan door tot de laatste oekrainer. En Blackrock hoopt al op een wederopbouw contract van een slordige 400 miljard $. Het MIC heeft zijn zakken al meer dan gevuld.
Oorlog is en blijft een verdienmodel. Mss moet ik mn centjes maar es van de beurs halen en anders beleggen
:+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_210335046
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 22:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oekraïne wordt geen lid van de NAVO.

Dat is hetzelfde als een brandverzekering willen afsluiten als het huis in brand staat.

Die hele Russische retoriek over dat Oekraïne NAVO lid wilde worden en Rusland daarom ingreep slaat eigenlijk nergens op.
Zolang Donbass onrustig was kon Oekraïne sowieso geen lid worden.
Weet je Wantie, of ze het nu wel of niet worden boeit me echt geen zak. Wat me wel boeit is hoe het doden stopt. En dan kun je simpel reageren met 'Rusland moet weg' en prima. Daar ben ik het compleet mee eens, maar ik denk wel dat we vrij simpel zijn om te denken dat Rusland 'All in' is gegaan in de Oekraine. Hebben ze zich vergist in de slagkracht en mentaliteit van de Oekrainers, ja dat zeker.

Maar Rusland wil ook geen WW3 daarom lijkt het meer een schaakspel te zijn geworden nu waar vele onschuldige levens sterven.
Lach met een schone bips
pi_210335229
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 22:17 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Benieuwd welke landen spontaan zullen kiezen om hetzelfde lot als Oekraine te ondergaan, of erger.
En ik betwijfel of de VS die stap durft zetten. Die gaan door tot de laatste oekrainer. En Blackrock hoopt al op een wederopbouw contract van een slordige 400 miljard $. Het MIC heeft zijn zakken al meer dan gevuld.
Oorlog is en blijft een verdienmodel. Mss moet ik mn centjes maar es van de beurs halen en anders beleggen
:+
Dit is deels compleet off topic, maar inderdaad staan er een paar vermogensbeheerders te trappelen om uit 'Filantropische gevoelens' bij te springen....
Lach met een schone bips
pi_210335280
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 22:18 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Weet je Wantie, of ze het nu wel of niet worden boeit me echt geen zak. Wat me wel boeit is hoe het doden stopt. En dan kun je simpel reageren met 'Rusland moet weg' en prima. Daar ben ik het compleet mee eens, maar ik denk wel dat we vrij simpel zijn om te denken dat Rusland 'All in' is gegaan in de Oekraine. Hebben ze zich vergist in de slagkracht en mentaliteit van de Oekrainers, ja dat zeker.

Maar Rusland wil ook geen WW3 daarom lijkt het meer een schaakspel te zijn geworden nu waar vele onschuldige levens sterven.
Iedereen die zich uitspreekt voor een weg naar vrede, wordt verketterd.
Dus het zal nog wel ff duren

https://www.hln.be/buiten(...)diging-uit~a85f1886/

En beide partijen, NATO >< Rusland keep the best for last.
En ondertussen blijven de oekrainers sneuvelen, voor een verloren zaak.
En wij ons maar verlekkeren op de russen die ook gedood worden.
Verblind door haat …
pi_210335491
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 22:33 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Iedereen die zich uitspreekt voor een weg naar vrede, wordt verketterd.
Dus het zal nog wel ff duren

https://www.hln.be/buiten(...)diging-uit~a85f1886/

En beide partijen, NATO >< Rusland keep the best for last.
En ondertussen blijven de oekrainers sneuvelen, voor een verloren zaak.
En wij ons maar verlekkeren op de russen die ook gedood worden.
Verblind door haat …
Nee, dat doen ze niet.
NAVO speelt geen rol in dit conflict. En Rusland heeft ni5 de middelen om dit conflict verder te escaleren.

Verder wil iedereen een uitweg uit deze oorlog, alleen is de enige oplossing dat Rusland met de oorlog stopt.
En die gaan dat niet doen. En zolang dat niet gebeurt kan Oekraïne niet anders dan zich verdedigen.
pi_210335509
quote:

[..]

WW3 wordt het sowieso niet. Geen enkele partij heeft daar belang bij.
Wat in Oekraïne gebeurt is vreselijk. En dat kan alleen ten einde komen als Rusland ermee stopt.
pi_210335549
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 22:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
WW3 wordt het sowieso niet. Geen enkele partij heeft daar belang bij.
Wat in Oekraïne gebeurt is vreselijk. En dat kan alleen ten einde komen als Rusland ermee stopt.
Maar dit heb ik je ook al 100x gezegd, die blijven onschuldigen het front insturen. Wat zou jouw oplossing zijn? Rusland stopt niet, Oekraine raakt ook door onschuldige levens heen... Dit vraag ik je serieus Wantie, zonder de simpele opmerking Rusland moet oprotten (waar ik het mee eens ben) Wat stel jij voor als snelle oplossing van dit bloedvergieten?
Lach met een schone bips
pi_210335582
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 22:56 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Wat stel jij voor als snelle oplossing van dit bloedvergieten?
Die snelle oplossing is er helaas niet. De Russische agressie gaat nog voor veel doden zorgen. En Oekraïne zal zich moeten blijven verdedigen.
Цой жив
pi_210335602
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 22:56 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Maar dit heb ik je ook al 100x gezegd, die blijven onschuldigen het front insturen. Wat zou jouw oplossing zijn? Rusland stopt niet, Oekraine raakt ook door onschuldige levens heen... Dit vraag ik je serieus Wantie, zonder de simpele opmerking Rusland moet oprotten (waar ik het mee eens ben) Wat stel jij voor als snelle oplossing van dit bloedvergieten?
Een snelle oplossing is er niet.

Dit is het 21e militaire conflict in voormalig Sovjet-gebied waarbij Rusland betrokken is.

Als Oekraïne de Donbass opgeeft en zich terugtrekt is het een kwestie van tijd voordat Rusland het volgende doelwit uitzoekt.
pi_210335614
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 22:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dat doen ze niet.
NAVO speelt geen rol in dit conflict.
:')
Zonder nato en vs was dit al een jaar geleden gestopt.
Al die slachtoffers zijn te wijten aan onze wapenleveringen.
Ofwel onderhandelt oekraine voor nog enig behoud, ofwel vechten ze door tot ... tja
quote:
En Rusland heeft ni5 de middelen om dit conflict verder te escaleren.
Uhu. I want to believe...

quote:
Verder wil iedereen een uitweg uit deze oorlog, alleen is de enige oplossing dat Rusland met de oorlog stopt.
De enige oplossing die jij wil zien.
pi_210335638
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:02 schreef Wantie het volgende:
een kwestie van tijd voordat Rusland het volgende doelwit uitzoekt.
Says who?
Ingepeperd door de VS?
pi_210335694
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 22:59 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Die snelle oplossing is er helaas niet. De Russische agressie gaat nog voor veel doden zorgen. En Oekraïne zal zich moeten blijven verdedigen.
Wat jij zegt klopt, maar wat ik dus ook Wantie vroeg. Hoe kan dit snel opgelost worden. Want laten we heel eerlijk zijn, en dan praat ik puur over nummers.. Het interesseert Putin echt geen fuck hoeveel Russen er sterven in de Oekraine, hij stuurt er gewoon wat meer.. Die man is niet goed snik, en wat blijft er van de Oekraine over? Die gooien ook heel veel jonge mensen hun dood in. Hoe lang kan dit door gaan?

Weet je? Ik snap het gewoon niet meer. Zoveel jonge levens, zoveel kinderen die opgroeien zonder vader aan beide kanten. En voor wat? En in principe doet Zelensky hetzelfde al zijn de Oekrainers die nu nog vechten veel meer bereid tot aan het gaatje te gaan en begrijpelijk. Het is hun land en hun vrijheid.

Zal wel de pacifist in mij zijn :)
Lach met een schone bips
pi_210335695
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:03 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Door de VS apart te benoemen geef je eigenlijk al aan dat je weet dat de NAVO niet betrokken is.

Veel individuele landen steunen Oekraïne in het verdedigen van hun grondgebied. Daar zitten ook NAVO landen tussen.
Maar de NAVO zelf is niet betrokken bij de oorlog.

Zonder steun van andere landen zou de situatie er inderdaad anders hebben uitgezien.
Oekraïne heeft ruim 50% van het ingenomen gebied terug. Dat was dan anders geweest.

quote:
Nee, aan Rusland.

Rusland is de agressor.

quote:
Ofwel onderhandelt oekraine voor nog enig behoud, ofwel vechten ze door tot ... tja
[..]
[..]
Jij will daarentegen dat Oekraïene verdwijnt, zogenaamd om slachtoffers te besparen.

En hoe gaat Rusland dan met Oekraïne om?

En wat gebeurt er met Moldavië?
De volgende in de rij?
pi_210335716
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:03 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]
[..]
Fair to be fair, zonder NAVO was er geen Oekraine meer geweest. En dat zou iedere Oekrainer ook in het hart raken.
Lach met een schone bips
pi_210335723
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:05 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Says who?
Je ziet toch wie dat getypt heeft?

quote:
Ingepeperd door de VS?
Nope, helaas voor je heeft de VS geen enkele rol gespeeld in de Post Sovjet conflicten van de afgelopen 20 jaar.
pi_210335725
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:03 schreef UncleScorp het volgende:.
Vertel dat eens aan een Oekrainer
pi_210335728
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:12 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Fair to be fair, zonder NAVO was er geen Oekraine meer geweest. En dat zou iedere Oekrainer ook in het hart raken.
Nou, zonder de VS en Europese landen.
NAVO is niet betrokken bij dit conflict.
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 23:13:54 #272
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_210335731
quote:

[..]

Het is ook een kwestie van regels voor het lidmaatschap. Zo mag er bijvoorbeeld geen gewapend conflict binnen de landsgrenzen zijn, of iets van die strekking. Daarom alleen al kan Ukraine nu geen lid worden.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_210335747
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:13 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Het is ook een kwestie van regels voor het lidmaatschap. Zo mag er bijvoorbeeld geen gewapend conflict binnen de landsgrenzen zijn, of iets van die strekking. Daarom alleen al kan Ukraine nu geen lid worden.
Dat weet iedereen :) Denk ook dat je de verkeerde post hierover quote :)
Lach met een schone bips
pi_210335760
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:13 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Vertel dat eens aan een Oekrainer
Die moet gewoon beseffen dat hij een Rus is...

Of zoiets...

Kijk, dat Rusland Oekraïne wil innemen is heel normaal.
Rusland mag daarvoor alle middelen gebruiken die ze tot hun beschikking hebben.

Het is echter abnormaal dat Oekraïne zich daartegen verdedigt.
Dat zorgt juist voor de slachtoffers. Niet het feit dat Rusland het land is binnengevallen.
Nog erger is dat Oekraïene buitenlandse steun krijgt om zich te verdedigen. Dat zorgt voor nog meer slachtoffers.
Dat Rusland bijvoorbeeld steun van Iran krijgt is dan weer geen probleem. De aanvallende partij zorgt niet voor slachtoffers. De verdedigende partij doet dat...

Eigenlijk is het heel simpel als je het zo bekijkt.
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 23:17:32 #275
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_210335762
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 23:10 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Wat jij zegt klopt, maar wat ik dus ook Wantie vroeg. Hoe kan dit snel opgelost worden. Want laten we heel eerlijk zijn, en dan praat ik puur over nummers.. Het interesseert Putin echt geen fuck hoeveel Russen er sterven in de Oekraine, hij stuurt er gewoon wat meer.. Die man is niet goed snik, en wat blijft er van de Oekraine over? Die gooien ook heel veel jonge mensen hun dood in. Hoe lang kan dit door gaan?

Weet je? Ik snap het gewoon niet meer. Zoveel jonge levens, zoveel kinderen die opgroeien zonder vader aan beide kanten. En voor wat? En in principe doet Zelensky hetzelfde al zijn de Oekrainers die nu nog vechten veel meer bereid tot aan het gaatje te gaan en begrijpelijk. Het is hun land en hun vrijheid.

Zal wel de pacifist in mij zijn :)
Het probleem is ook dat het land opgeven het mensenleed ook niet doet stoppen. Dat hebben we gezien in hoe de Russen zich als bezetter gedragen. Damned if you do, damned if you don't. Dan maar vechten voor je leven en vrijheid.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')