Prima doe-weer.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 08:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Weer waarin je gewoon normaal kunt functioneren, werken, sporten of een dagje weg kunt.
Niks mis mee en stukken beter dan die bloedhitte in zuid Europa. Ik snap dat er een hoop mensen niet blij van worden en warmer weer willen, maar voor nu vind ik het wel best zo. Augustus krijgt weer een nieuwe kans.
Eens, al is er ook een tussenweg mogelijk met 25-30 in plaats van 20 graden met storm en regen. Althans dat was vroeger zo, tegenwoordig gaan we van het ene extreme weertype naar het andere lijkt het.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 08:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Weer waarin je gewoon normaal kunt functioneren, werken, sporten of een dagje weg kunt.
Niks mis mee en stukken beter dan die bloedhitte in zuid Europa. Ik snap dat er een hoop mensen niet blij van worden en warmer weer willen, maar voor nu vind ik het wel best zo. Augustus krijgt weer een nieuwe kans.
Dat is natuurlijk onzin, vroeger was het veel vaker onder de 20 graden in de zomer als Tmax. Is meer je eigen perceptie van de zomer.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 12:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Eens, al is er ook een tussenweg mogelijk met 25-30 in plaats van 20 graden met storm en regen. Althans dat was vroeger zo, tegenwoordig gaan we van het ene extreme weertype naar het andere lijkt het.
-Bloedhitte
-Windkracht 6 met lagere temperaturen en elke dag wel regen
Dat ontken ik toch nergens? In zeg alleen dat op de dagen dat het dan warm werd het vaker aangenaam warm was met 25-30 en niet meteen krankzinnig heet waardoor je nog geen reet kan doen buiten. Als je nu in een zuidelijke aanvoer terecht zou komen berg je dan maar met die hitte in Zuid Europa.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 12:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, vroeger was het veel vaker onder de 20 graden in de zomer als Tmax. Is meer je eigen perceptie van de zomer.
Dat weet ik ook nog wel. Was het 1/2 dagen 30 graden. Werd dat afgestraft met terreur buien en vervolgens paar dagen 17/18 graden. Sneue zomers waren datquote:Op dinsdag 18 juli 2023 12:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, vroeger was het veel vaker onder de 20 graden in de zomer als Tmax. Is meer je eigen perceptie van de zomer.
En daarom ging iedereen naar het zuiden. Om icm een aangename temperatuur zeker te zijn van wat zon, een weekje of 2. Nu is het daar in sommige gevallen niet meer uit te houden en rent iedereen naar het noordenquote:Op dinsdag 18 juli 2023 12:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat weet ik ook nog wel. Was het 1/2 dagen 30 graden. Werd dat afgestraft met terreur buien en vervolgens paar dagen 17/18 graden. Sneue zomers waren dat
Ik blijf dat wel interessant vinden. Blijft een rare gewaarwording, maar Nederland is zo'n betonnen jungle, icm met de vaak hoge luchtvochtigheid maakt dat het echt niet leuk is als je niet de hele dag in een hangmat kan liggen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:06 schreef StateOfMind het volgende:
Die 30+/35+ mogen ze ergens steken waar de zon niet schijnt
Ik vind dat kaartje al handig.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:20 schreef heywoodu het volgende:
Wat is de beste plek waar je een kaartje van heel Europa hebt met de huidige temperaturen? Ik kom bij dit soort dingen uit, maar die geven maar een klein aantal locaties:
https://www.eldoradoweath(...)eantemperatures.html
Ik zoek dus eigenlijk zo'n KNMI-waarnemingenpagina maar dan voor heel Europa
Mestreechquote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:55 schreef KingRoland het volgende:
maastricht 26-27 graden zaterdag/zondag
Ja, was er maar zoiets als een overkoepelend Europees meteorologisch instituut dat alles gewoon netjes bijhoudtquote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:20 schreef heywoodu het volgende:
Wat is de beste plek waar je een kaartje van heel Europa hebt met de huidige temperaturen? Ik kom bij dit soort dingen uit, maar die geven maar een klein aantal locaties:
https://www.eldoradoweath(...)eantemperatures.html
Ik zoek dus eigenlijk zo'n KNMI-waarnemingenpagina maar dan voor heel Europa
Zwemband?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:34 schreef Nattekat het volgende:
Het zou mooi weer moeten zijn vandaag
Ligt er net een band met bewolking precies boven me.
Stukje death valley.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 16:14 schreef Momo het volgende:
45 graden bereikt in Catalonië vandaag (station Pantà de Darnius-Boadella)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |