SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
100.000 katjes
Fuck the EBU!
Dat was 2 dagen terug. Volgens mij was het toen 90% bij 23 graden.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Het dauwpunt ligt nu rond de 13-14 graden, lijkt me stug dat je daar van gaat zweten (mits flinke inspanning).
Is allemaal spierquote:
En dan te bedenken dat er figuren zijn die er vrijwillig naartoe gaan om te wonen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:51 schreef Frutsel het volgende:
Lekker weertje... beter als die Shitsaharazooi in Zuid Europa
Zijn die er?quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat er figuren zijn die er vrijwillig naartoe gaan om te wonen.
MallorcaGod.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:55 schreef Nattekat het volgende:
Komend weekend 39 graden met 41% luchtvochtigheid in Mallorca. Lekker man.
Buien? Wie? Wat? Waar?quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Het voelt wel benauwd/vochtig aan maar dat kan te maken hebben met de pittige buien van vanmiddag
Hier trok vannacht even wat over, ellendige bende. Duurt ook zo lang voor de luchtvochtigheid in huis dan weer zakt.quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:05 schreef Haags het volgende:
[..]
Buien? Wie? Wat? Waar?
Hier al de hele dag zon.
Het is minder aangenaam met een hogere luchtvochtigheid ik vond de juni-hitte ook veel beter te behappen ondanks dat het toen gemiddeld 5 graden warmer was.quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Het dauwpunt ligt nu rond de 13-14 graden, lijkt me stug dat je daar van gaat zweten (tenzij flinke inspanning).
Tijd voor aircogenot.quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier trok vannacht even wat over, ellendige bende. Duurt ook zo lang voor de luchtvochtigheid in huis dan weer zakt.
Ja, die had dus even nodig. Zonder luchtvochtigheid heeft binnen no-time het hele huis koel, nu lukt dat niet eens.quote:
Of gewoon je handen uit je ballenknijper/zak halen ?quote:Op donderdag 13 juli 2023 15:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Het voelt wel benauwd/vochtig aan maar dat kan te maken hebben met de pittige buien van vanmiddag
Die keiharde wind helpt ook niet mee om de boel een beetje te ventileren. Van de week waaide uit het niets de woonkamerdeur dicht al mijn star wars lego omgeflikkerd dat ik met mijn neefje had gebouwd en tijdelijk had uitgestald in de gangquote:Op donderdag 13 juli 2023 16:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, die had dus even nodig. Zonder luchtvochtigheid heeft binnen no-time het hele huis koel, nu lukt dat niet eens.
Dat was vannacht wel een dingetje jaquote:Op donderdag 13 juli 2023 16:19 schreef Elan het volgende:
En waag het niet om als je weg gaat alles open te laten want dan kan het zomaar naar binnen regenen.
Vliegend ongedierte tiert idd ook welig bij dit soort moessonweer. Hopelijk binnenkort een ander weertype zo'n Indian summer a la 2018, wat een genot was datquote:Op donderdag 13 juli 2023 16:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat was vannacht wel een dingetje ja
Ik wist dat het ging komen, maar anders had ik alles open laten staan wat er open kon zonder dat er hordes insecten binnen komen.
En als er nou gewoon geweldig onweer kwam om het af te straffen, maar zelfs dat is te veel gevraagd.quote:Op donderdag 13 juli 2023 16:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Vliegend ongedierte tiert idd ook welig bij dit soort moessonweer. Hopelijk binnenkort een ander weertype zo'n Indian summer a la 2018, wat een genot was dat.
Of gewoon echt koud Noordelijke stromingen met 18 graden en regen. Dit is precies niks.
Kwam hier (regio Arnhem Nijmegen) wel een pittig exemplaar overquote:Op donderdag 13 juli 2023 16:05 schreef Haags het volgende:
[..]
Buien? Wie? Wat? Waar?
Hier al de hele dag zon.
Dat is muf, dat is wat andersquote:Op donderdag 13 juli 2023 16:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Of gewoon je handen uit je ballenknijper/zak halen ?
Erg mooi. Augustus nog even overleven - deze vind ik qua temperatuur en benauwdheid e.d. vaak al draaglijker - en dan zijn we er weer doorheen.quote:
Waar doorheen? Daarna begint de ellende weerquote:Op donderdag 13 juli 2023 18:42 schreef Haags het volgende:
[..]
Erg mooi. Augustus nog even overleven - deze vind ik qua temperatuur en benauwdheid e.d. vaak al draaglijker - en dan zijn we er weer doorheen.
September een wekenlange nazomer. Oktober is ook zo gek nog niet.quote:Op donderdag 13 juli 2023 18:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waar doorheen? Daarna begint de ellende weer
Ik zie hier toch prima zomer weer staan. Zaterdag t/m woensdag 28-24-24-26-22quote:
Ik stem voor. En dan oktober ook nog 15-17 graden graagquote:Op donderdag 13 juli 2023 18:48 schreef Haags het volgende:
[..]
September een wekenlange nazomer. Oktober is ook zo gek nog niet.
Weeronline, daar ga je alquote:Op donderdag 13 juli 2023 18:56 schreef THEFXR het volgende:
Het staat er nog steeds
[ afbeelding ]
.
https://www.weeronline.nl/Europa/Duitsland/Limburg/4919554
Hij praat toch ook niet direct over de komende dagen? Maar de rest van juli. Tja je kan ook gewoon de ensemble runs bekijken in zijn tweet. Dan zie je ook gewoon de onzekerheid van de voorspelling van de modellen. Daar baseren een weeronline of andere weerapp ook gewoon hun voorspelling op, geen van dat soort website heeft een eigen weermodel dat is iets voor wetenschappelijke instituten.quote:Op donderdag 13 juli 2023 18:56 schreef THEFXR het volgende:
Het staat er nog steeds
[ afbeelding ]
.
https://www.weeronline.nl/Europa/Duitsland/Limburg/4919554
het gaat gewoon over zaterdag 15 juli, 34 graden, das best een grote afwijking op 2 dagen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 19:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij praat toch ook niet direct over de komende dagen? Maar de rest van juli. Tja je kan ook gewoon de ensemble runs bekijken in zijn tweet. Dan zie je ook gewoon de onzekerheid van de voorspelling van de modellen. Daar baseren een weeronline of andere weerapp ook gewoon hun voorspelling op, geen van dat soort website heeft een eigen weermodel dat is iets voor wetenschappelijke instituten.
Je gebruikt een weeronline link voor Duits Limburg, de ensemble run is voor regio West in Nederland...quote:Op donderdag 13 juli 2023 19:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het gaat gewoon over zaterdag 15 juli, 34 graden, das best een grote afwijking op 2 dagen.
provincie Limburg, dus ZOquote:Op donderdag 13 juli 2023 19:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Je gebruikt een weeronline link voor Duits Limburg, de ensemble run is voor regio West in Nederland...
In je link staat (je krijgt zelfs een plaatje van Duitsland erbij als je erop klikt)quote:
Aha, ik ben geneptquote:Op donderdag 13 juli 2023 19:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Je gebruikt een weeronline link voor Duits Limburg, de ensemble run is voor regio West in Nederland...
Wel mooi ditquote:
Het zal weer eens niet. @Nattekatquote:Op donderdag 13 juli 2023 19:41 schreef cherrycoke het volgende:
Het westen gaat weer dood van de benauwdheid zaterdag.
heel fijn en bedankt
Sorry hoor, maar wie gaat er dan ook in de woestijn wonenquote:Op donderdag 13 juli 2023 20:10 schreef INViCTuS het volgende:
Dit lijkt me dus echt verschrikkelijk! En er wonen gewoon 1.6 miljoen mensen. Dat trek je toch niet? Hoe kan je dan uberhaupt iets ondernemen
Langdurig boven 40 graden
In de stad Phoenix, Arizona, komt de temperatuur al bijna 2 weken lang dagelijks boven 43 graden uit. De stad ligt in de woestijn en is wat hitte en droogte wel iets gewend, maar de huidige temperaturen slaan ook daar alles. Vandaag wordt het er opnieuw een graad of 44 en in het weekend is het nog heter, met naar verwachting 44 tot 48 graden. Ook de nachten zijn er aanhoudend erg warm, met regelmatig nog temperaturen boven 30 graden. In de nacht naar afgelopen woensdag verliep de nacht zelfs recordwarm, met minimumtemperaturen van 94 graden Fahrenheit en dat is meer dan 34 graden! En afgelopen nacht verliep vergelijkbaar.
Opmerkelijk lang heet
Tot en met gisteren, woensdag, had de stad Phoenix al 13 opeenvolgende dagen te maken met temperaturen boven 110 graden Fahrenheit, ofwel 43 graden of meer. De enige keer dat het nog langer zo heet was in die stad was in het jaar 1974, met toen 18 dagen achter elkaar 43 graden of meer (110 graden Fahrenheit of hoger).
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |