Het is ook geen excuus, daarom zit ze al 55 jaar in de cel. Maar dat zo'n oude vrouw nog een paar jaar van het zonnetje en de bloemetjes mag genieten voordat ze de pijp uitgaat, dat gun ik haar wel.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:24 schreef ZanneG het volgende:
Toch vind ik dat ze gehersenspoeld is door Manson geen excuus voor de gruwelijkheden
In feite is Thijs H door zijn psychose ook tijdelijk gehersenspoeld geweest en genoeg mensen vinden dat hij geen nieuwe kans meer verdiend.
De Manson misdrijven zijn zo gruwelijk. Puur sadisme
Thijs H. heeft een psychische stoornis. Volgens mij heeft deze Leslie van Houten dat niet, behalve dat ze destijds behoorlijk beinvloedbaar was.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:24 schreef ZanneG het volgende:
Toch vind ik dat ze gehersenspoeld is door Manson geen excuus voor de gruwelijkheden
In feite is Thijs H door zijn psychose ook tijdelijk gehersenspoeld geweest en genoeg mensen vinden dat hij geen nieuwe kans meer verdiend.
Precies het type waar charles naar op zoek was.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:36 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat ook natuurlijk. Ik las op wiki dat haar ouders gingen scheiden toen zij 14 was. Ze liep een paar keer weg, raakte aan de drugs, werd zwanger, haar moeder dwong haar tot een abortus en daarna moest ze de foetus begraven in hun achtertuin.
Het is niet zo raar dat Leslie zo labiel was.
Dit vind ik altijd zo moeilijk. Je moet dan onderscheid gaan maken in de geestelijke gesteldheid van de moordenaar, terwijl de daad zelf net zo gruwelijk is. Idem wat leeftijd betreft. Een minderjarige dader krijgt meer coulance dan een volwassene. Als het een beestachtige sadistische moord betreft, moeten ze dat halfzachte gewauwel aan de kant zetten en zich focussen op de daad zelf.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:27 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Thijs H. heeft een psychische stoornis. Volgens mij heeft deze Leslie van Houten dat niet, behalve dat ze destijds behoorlijk beinvloedbaar was.
Ja.quote:Op woensdag 12 juli 2023 07:57 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ook als het slachtoffer je eigen kind of moeder was? Die komen ook immers na 55 jr niet terug uit de dood.
Tja, maar er komt dus best vaak ontoerekeningsvatbaarheid bij een moord kijken en dan zijn er verzachtende omstandigheden. Kun je veel van vinden, maar dat recht heeft een verdachte nou eenmaal.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:34 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd zo moeilijk. Je moet dan onderscheid gaan maken in de geestelijke gesteldheid van de moordenaar, terwijl de daad zelf net zo gruwelijk is. Idem wat leeftijd betreft. Een minderjarige dader krijgt meer coulance dan een volwassene. Als het een beestachtige sadistische moord betreft, moeten ze dat halfzachte gewauwel aan de kant zetten en zich focussen op de daad zelf.
Helaas wel ja.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:52 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Tja, maar er komt dus best vaak ontoerekeningsvatbaarheid bij een moord kijken en dan zijn er verzachtende omstandigheden. Kun je veel van vinden, maar dat recht heeft een verdachte nou eenmaal.
Als ik mij niet vergis wilde Leslie zelf heel graag en heeft ze zich min of meer vrijwillig aangemeld om de tweede avond mee te gaan met de moord crew. De eerste avond toen Sharon Tate vermoord is was ze er niet bij en toen voelde ze zich min of meer buitengesloten. Het was 100% een bewuste keuze dus. Gevangenisstraf was dik verdiend.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:15 schreef LXIV het volgende:
Ze stond zwaar onder invloed van die Manson. In hoeverre het een bewuste keuze was valt te bediscussiëren.
Dat wil niet zeggen dat zij zich niet onder zijn invloed bevond.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:23 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Als ik mij niet vergis wilde Leslie zelf heel graag en heeft ze zich min of meer vrijwillig aangemeld om de tweede avond mee te gaan met de moord crew. De eerste avond toen Sharon Tate vermoord is was ze er niet bij en toen voelde ze zich min of meer buitengesloten. Het was 100% een bewuste keuze dus. Gevangenisstraf was dik verdiend.
Heeft het meeste spijt betuigd maar natuurlijk ook 1 van de meest gestoorde van het stel. Samen met Tex Watson het meest gewelddadig geweest.quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:53 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Gaat dit ook iets betekenen voor de mogelijkheid tot vrijlating van Patricia Krenwinkle?
@Kukelecucktsju10quote:Op woensdag 12 juli 2023 12:08 schreef Tengano het volgende:
Je zal als kwetsbaar meisje maar zo'n mongool tegenkomen.
Gelijk heel je leven naar de kut.
[ afbeelding ]
Ik geloof dat de film die ik ooit gezien heb Helter Skelter heette. Daarin waren ook scènes van het proces en die vrouwen begonnen in die rechtszaal voluit te zingen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 12:55 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Ze gingen in ieder geval vrolijk de cel in. Allemaal een "x" -je in het voorhoofd gekerfd.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meerdere zelfs.quote:Op woensdag 12 juli 2023 12:56 schreef SEMTEX het volgende:
Damn, wist niet dat Manson ook nog een zoon had: https://allthatsinteresti(...)on-charles-manson-jr
Waren er bij die Thijs H niet ernstige twijfels over die psychose? Dat ie het had doen voorkomen alsof ie een psychose had etc..quote:Op woensdag 12 juli 2023 10:24 schreef ZanneG het volgende:
De Manson misdrijven zijn zo gruwelijk. Puur sadisme
Dat zijn aannames wat je hier doet. Het zal best waar zijn dat Manson haar op een bepaalde manier in zijn macht had, maar als iemands karakter niet moorddadig is, kan niemand jou dat laten doen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 12:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat zij zich niet onder zijn invloed bevond.
Als ze Manson niet tegengekomen was, dan zou ze hoogst waarschijnlijk gewoon een goede moeder zijn geworden in een buitenwijk van San Fransisco.
Manson zelf was onder iedere omstandigheid in de bak of op de stoel gekomken.
Het lachen is haar duidelijk wel vergaan.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:15 schreef LXIV het volgende:
Ze stond zwaar onder invloed van die Manson. In hoeverre het een bewuste keuze was valt te bediscussiëren. Wat mij betreft is het mooi genoeg geweest nu.
Ook zonde van het leven van zo’n jong meisje. Dat is net zo goed weggegooid.
Manson zelf kreeg nog honderden brieven van aanbidsters per jaar toen hij in de gevangenis zat. Dat is een trekje van vrouwen dat ik nooit zal begrijpen.
[ afbeelding ]
Nabestaande bepaalt in de islam, jij mag de moordenaar de doodstraf geven en een ander mag een moordenaar vergeven. Jij mag niet voor anderen bepalen dat een moordenaar altijd de doodstraf krijgt en anderen mogen niet voor jou bepalen dat een moordenaar altijd vergeven wordt.quote:Op woensdag 12 juli 2023 07:57 schreef roos94 het volgende:
Ook als het slachtoffer je eigen kind of moeder was? Die komen ook immers na 55 jr niet terug uit de dood.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |