abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 juli 2023 @ 14:58:20 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209852719

Van 16 tot 29 juli worden de wereldkampioenschappen waterpolo voor zowel de mannen als de vrouwen gespeeld op het WK Zwemsporten 2023 in Fukuoka, Japan. Alle wedstrijden worden gespeeld in het Marine Messe Fukuoka. Het vorige WK is maarliefst één jaar geleden (uitgesteld wegens een pandemie) en werd gewonnen door Spanje bij de heren en de VS bij de dames.

Bij de heren doet Nederland net zoals vorig jaar helaas niet mee, ze grepen op het EK dat eveneens vorig jaar gehouden werd nipt naast een ticket: ze waren het zesde nog niet geplaatste team terwijl er maar drie tickets beschikbaar waren. De Nederlandse dames zijn door brons op het vorige WK wel weer van de partij, en zullen wederom een gooi doen naar een medaille.

Op het herentoernooi zal er wel weer vuurwerk te verwachten zijn. Dit toernooi wordt van oudsher gedomineerd door landen uit de Balkan, en de voormalig Joegoslavische landen in het bijzonder, maar recente regelwijzigingen hebben ertoe geleid dat ook landen als Spanje, Italië en de VS hoge ogen kunnen scoren. Spanje en Italië zijn de teams om rekening mee te houden dit jaar; de twee landen hebben in de finale van 2019 en 2022 gestaan.

Het vrouwentoernooi kent een zekere vorm van voorspelbaarheid tot de kwartfinale, dus dat is iets minder boeiend. De Verenigde Staten is al sinds jaar en dag de onbetwiste nummer 1 en zal ook nu het te kloppen team zijn. Daarachter ontlopen Hongarije, Nederland, Griekenland, Italië, Spanje en Australië elkaar amper. Buiten deze zeven landen zijn er geen andere kandidaten voor het goud, dus zelfs in de kwartfinale is niet elke wedstrijd een spannende.

De Nederlandse dames zijn ingedeeld in poule B samen met Spanje, Israel en Kazachstan. Van die drie zal enkel Spanje een lastige pot zijn, die andere twee wedstrijden zijn alleen leuk voor het doelsaldo. De groepswinnaar van elke poule gaat direct door naar de kwartfinale, waar er gespeeld gaat worden tegen de winnaar van de play-off ronde waar alle nummers twee en drie voor geplaatst zijn.

Net zoals altijd zal het mooi zijn om de VS uit poule A te ontlopen tot de finale, iets dat met deze poule-indeling mogelijk is als of Nederland of de VS niet als groepswinnaar naar de kwartfinale gaat. Groepswinnaar worden is voor Nederland extra belangrijk, want dan is Nederland als enige land verzekerd van een zwakke tegenstander in de kwartfinale. Het is dan wel aannemlijk dat de VS al in de halve finale getroffen wordt, maar die moet ook verslagen worden om wereldkampioen te worden w/

Speelschema Nederland
16 juli 05:00: Nederland - Spanje
18 juli 02:00: Kazachstan - Nederland
20 juli 13:30: Israel - Nederland

De tijden zijn zwaar bout, maar na de ko-fase zijn alle wedstrijden op schappelijkere tijden.
Alles zal weer te kijken zijn in een krakkemikkig NOS streampje op nos.nl.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 11 juli 2023 @ 15:06:15 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_209852853
Wat voor regelwijzigingen?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 juli 2023 @ 15:12:55 #3
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209852960
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 15:06 schreef heywoodu het volgende:
Wat voor regelwijzigingen?
Stamt volgens mij nog van voor de lockdowns, het is zo lang geleden dat ik de details niet eens meer ken. Er wordt sneller en strenger gefloten voor verdedigende overtredingen, en snel en dynamisch spel wordt op die manier beloond. Die oostbloklanden waren van het worstelen, en dat gaat dus niet zomaar meer.

Er is komend seizoen ook nog een wijziging betreffende de twee-meter zone (een soort buitenspel), maar ik kan niet vinden of ie ook op dit WK al geldt. Feitelijk wordt die lijn een gebied direct om het doel heen, in plaats van een gebied over de hele breedte.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209861748
Vermoedelijk willen Spanje en Nederland allebei tweede worden in de poule, zodat de route naar de finale (en dus een Olympisch ticket) open komt te liggen. Ben benieuwd hoe ze dat in de eerste wedstrijd tegen elkaar gaan oplossen. Zou me niet verbazen als er een gelijkspel uitrolt en het later in de week op doelsaldo wordt bepaald (zodra duidelijk is dat VS nummer 1 in de andere poule wordt).
  Redactie Sport woensdag 12 juli 2023 @ 10:48:17 #5
274204 crew  Mexicanobakker
pi_209861802
Het zou matig zijn als NL of Spanje de OS niet haalt. Wie heeft de beste papieren als de VS ze eruit kegelt voor latere kwalificaties?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 juli 2023 @ 11:17:45 #6
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209862210
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2023 10:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het zou matig zijn als NL of Spanje de OS niet haalt. Wie heeft de beste papieren als de VS ze eruit kegelt voor latere kwalificaties?
Alles zit heel dicht bij elkaar, dus dat kan echt alle kanten op. In het meest gunstige geval staan er twee Europese landen in de finale, dan gaan alle toplanden naar de OS.

Ik zal wel Australië in de gaten gaan houden, die hebben als enigen al met de nieuwe regels (die dus hier gelden) de competitie gespeeld.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Sport woensdag 12 juli 2023 @ 12:44:12 #7
pi_209863517
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 11:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Alles zit heel dicht bij elkaar, dus dat kan echt alle kanten op. In het meest gunstige geval staan er twee Europese landen in de finale, dan gaan alle toplanden naar de OS.

Ik zal wel Australië in de gaten gaan houden, die hebben als enigen al met de nieuwe regels (die dus hier gelden) de competitie gespeeld.
Oh ik zie het al, er zijn 6 'globale' plaatsen en daarnaast maar 1 EU plaats. Dusja, gewoon hopen dat hier VS en Australië niet in de finale staan. Vooral die laatste niet.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 juli 2023 @ 13:04:37 #8
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209863943
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 12:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Oh ik zie het al, er zijn 6 'globale' plaatsen en daarnaast maar 1 EU plaats. Dusja, gewoon hopen dat hier VS en Australië niet in de finale staan. Vooral die laatste niet.
Ik zie net dat er volgend jaar weer een WK is. Ik weet niet wat de FINA in godsnaam aan het doen is, maar dit slaat echt nergens op _O-
Op dat WK worden ook weer twee tickets verdeeld.

In het minst gunstige geval heb je dan maar 3 Europese landen op de OS. Ik wist niet eens dat de kwalificatieprocedure was aangepast, maar dit is echt belachelijk in een sport waar 5 van de 7 beste landen Europees zijn. En dan voor absolute nobodies als Nieuw-Zeeland oid.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Sport woensdag 12 juli 2023 @ 13:30:53 #9
pi_209864282
Oh mja ik keek scheef. 4 zal wel het minimum zijn tenzij er een grote stunt komt, maar Frankrijk zit daarbij.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 juli 2023 @ 13:35:20 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209864314
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 13:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh mja ik keek scheef. 4 zal wel het minimum zijn tenzij er een grote stunt komt, maar Frankrijk zit daarbij.
3. Eentje van het EK en 2 van het WK volgend jaar.

Kunnen er 5 zijn als er twee Europese landen in de finale staan nu. De VS en Australië kwalificeren zich dan via lokale toernooien.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Sport woensdag 12 juli 2023 @ 13:44:22 #11
pi_209864390
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 13:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]
3. Eentje van het EK en 2 van het WK volgend jaar.

Kunnen er 5 zijn als er twee Europese landen in de finale staan nu. De VS en Australië kwalificeren zich dan via lokale toernooien.
Ja, 4 dus. Maar Frankrijk nemen wij inderdaad niet serieus.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 juli 2023 @ 13:48:15 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209864418
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 13:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, 4 dus. Maar Frankrijk nemen wij inderdaad niet serieus.
Zo serieus neem ik Frankrijk, dat ik er niet eens aan dacht.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209868119
Ze hadden gewoon na dit WK en na het Europees kwalificatietoernooi een OKT moeten organiseren om de laatste tickets. Het kan nu heel oneerlijk uitpakken als je door loting dit jaar én volgend jaar het bijna onverslaanbare VS treft in de kwart -of halve finale. Stel dat Nederland dat overkomt, hebben ze eigenlijk alleen op het Europees kwalificatietoernooi (dat is het EK) een échte kans.

Tickets uitdelen terwijl er al gekwalificeerde landen meedoen, is nooit eerlijk.

Stel je voor dat VS en Australië dit WK de finale halen. Dan heb je dus op de OS:

Frankrijk - zwak
VS
Canada - zwakker dan alle Europese toplanden
Australië
Nieuw-Zeeland - zwak
Zuid-Afrika - onwaarschijnlijk zwak
China - zwak
En 3 Europese landen

De FINA had echt wel wat beters kunnen bedenken.

Maar goed, normaal gesproken is het Nederlandse damesteam goed genoeg om zich voor de OS te plaatsen. Ze hebben echt talentvolle speelsters en een goede coach, dus ik heb er - ondanks de loting - vertrouwen in.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 juli 2023 @ 19:02:34 #14
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209868395
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 18:43 schreef Riofan83 het volgende:
Ze hadden gewoon na dit WK en na het Europees kwalificatietoernooi een OKT moeten organiseren om de laatste tickets
Dat OKT is het WK van volgend jaar. Enige verschil met de vorige OS is dat er het ticket van de world league verhuisd is naar dit WK.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209869894
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 19:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat OKT is het WK van volgend jaar. Enige verschil met de vorige OS is dat er het ticket van de world league verhuisd is naar dit WK.
Het grootste verschil is dat al geplaatste landen meedoen aan dat OKT. Op een 'normaal' OKT is dat niet zo.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 juli 2023 @ 21:02:05 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209870261
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 20:40 schreef Riofan83 het volgende:

[..]
Het grootste verschil is dat al geplaatste landen meedoen aan dat OKT. Op een 'normaal' OKT is dat niet zo.
Dat is ook zo. Gelukkig is dat eenmalig door FINA gepruts.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Sport woensdag 12 juli 2023 @ 21:04:12 #17
pi_209870292
Ik wil gewoon NL en Spanje op de OS. Al moet ik zeggen dat waterpolo allerminst mijn favoriete teamsport op de Spelen is.
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 juli 2023 @ 08:23:10 #18
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209912309
7-6
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_209914801
Waterpolsters winnen van Spanje en lijken daarmee hun eigen graf te hebben gegraven wat betreft het binnenhalen van een Olympisch ticket. Plekje in de halve finale op dit WK is wel een stukje realistischer geworden met deze uitslag.
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 juli 2023 @ 13:51:20 #20
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209915767
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 12:18 schreef Riofan83 het volgende:
Waterpolsters winnen van Spanje en lijken daarmee hun eigen graf te hebben gegraven wat betreft het binnenhalen van een Olympisch ticket. Plekje in de halve finale op dit WK is wel een stukje realistischer geworden met deze uitslag.
Dat is ook wel belangrijk, een makkelijk traject. Om de dag spelen is een behoorlijke slijtageslag.

Nu maar hopen dat Australië de VS naar de playoffs weet te krijgen. De VS is niet onverslaanbaar, die zijn gewoon heel goed in pieken op de OS.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 juli 2023 @ 13:57:45 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209915823
quote:
Waterpolosters beginnen WK met nipte, maar belangrijke zege op Spanje

De Nederlandse waterpolosters zijn het WK in het Japanse Fukuoka begonnen met een overwinning. In een slordige en spannende wedstrijd klopte Oranje de Europees kampioen Spanje met 7-6.

Door die zege zet Nederland nu al een grote stap naar de eerste plaats in de groep, en daarmee directe plaatsing voor de kwartfinales, want met de andere tegenstanders Kazachstan en Israël zal de ploeg van Evangelos Doudedis normaal gesproken geen enkele moeite hebben.

Tegen de Spaansen moest Nederland wel tot het uiterste gaan, zeker nadat het in de eerste twee kwarten aanvallend te veel fouten maakte en maar weinig gevaarlijk kon worden.

Na rust was Oranje minder slordig en werd met vier treffers op rij een 3-5 achterstand omgebogen. Mede dankzij een sterke keepster Laura Aarts, die tien reddingen verrichtte op zestien schoten, kon Spanje niet meer langszij komen.

Aarts: "Het was niet mooi en niet goed, maar het is wel een heel belangrijke overwinning."
Ander dingetje dat opviel vandaag (alle toplanden speelden verder tegen mindere landen): Australië had verrassend moeite met Frankrijk. Ben benieuwd of Frankrijk zo goed is, of dat Australië een mindere dag had.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 18 juli 2023 @ 05:26:41 #22
194695 franklop
Fran knock
pi_209936948
30-2 tegen Kazachstan
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 juli 2023 @ 11:44:40 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209939931
Spannende pot
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 juli 2023 @ 11:53:57 #24
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209940007
De VS heeft helaas gewonnen van Australië, dus die gaan de groep winnen. In het perfecte scenario wint één van de Europese landen dan die kwartfinale zodat het ticket van Noord-Amerika naar de VS in plaats van Canada gaat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209941030
Kwartfinales liggen zo'n beetje vast:

VS - Griekenland
Nederland - Canada
Italië - Australië
Hongarije - Spanje

Waarbij Griekenland en Italië nog kunnen omwisselen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 juli 2023 @ 10:11:51 #26
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209978483
Nederland heeft dus zeer verrassend in een zinderende wedstrijd gewonnen van Israel (8-24) en is geplaatst voor de halve finale. Leuke verrassingen zijn er niet echt, de VS is helaas ook groepswinnaar geworden. Nederland treft Canada, een tegenstander die niet onderschat mag worden (Hongarije won die wedstrijd maar met 11-10), maar ook eentje die op zich wel gewonnen moet worden.

De play-offs boeien helemaal niets omdat van elke play-off al met potlood kan worden ingevuld welk land er door gaat naar de kwartfinale, en @Riofan83 zat er een beetje naast ;)

De wedstrijden op 24 juli:
09:00: Verenigde Staten - Italië
10:30: Nederland - Canada
12:00: Griekenland - Australië
13:30: Hongarije - Spanje

We juichen uiteraard voor Italië en Griekenland om maar zo veel mogelijk Europese landen op de OS te krijgen, maar ook voor Spanje voor mexicanobakker.

De heren hebben nu hun laatste speeldag van de groepsfase, dus daar gaat het toernooi op de 23e echt van start.

Allemaal hier te kijken: https://aquatics.eurovisionsports.tv/main
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209987921
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 10:11 schreef Nattekat het volgende:
Nederland heeft dus zeer verrassend in een zinderende wedstrijd gewonnen van Israel (8-24) en is geplaatst voor de halve finale. Leuke verrassingen zijn er niet echt, de VS is helaas ook groepswinnaar geworden. Nederland treft Canada, een tegenstander die niet onderschat mag worden (Hongarije won die wedstrijd maar met 11-10), maar ook eentje die op zich wel gewonnen moet worden.

De play-offs boeien helemaal niets omdat van elke play-off al met potlood kan worden ingevuld welk land er door gaat naar de kwartfinale, en @:Riofan83 zat er een beetje naast ;)

De wedstrijden op 24 juli:
09:00: Verenigde Staten - Italië
10:30: Nederland - Canada
12:00: Griekenland - Australië
13:30: Hongarije - Spanje

We juichen uiteraard voor Italië en Griekenland om maar zo veel mogelijk Europese landen op de OS te krijgen, maar ook voor Spanje voor mexicanobakker.

De heren hebben nu hun laatste speeldag van de groepsfase, dus daar gaat het toernooi op de 23e echt van start.

Allemaal hier te kijken: https://aquatics.eurovisionsports.tv/main
Canada is zeker niet te onderschatten, maar dit Nederland hoort dat eigenlijk wel te winnen. Zo niet, dan is de hele discussie om het Olympisch ticket ook voor niks geweest, want dan zijn ze gewoon (nog) niet goed genoeg.

Maar daar gaan we niet van uit. Dit Nederland hoort bij de laatste vier én op de OS.

We gaan juichen voor Italië, Nederland, Griekenland en Spanje!
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 juli 2023 @ 12:29:40 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210006847
De grote Balkan derby tussen Kroatië en Montenegro is verrassend gewonnen door die tweede. Dus daar waar Kroatië vorig jaar nog voor het eerst in meer dan 15 jaar naast de medailles greep met een vierde plek, stranden ze nu voor het eerst sinds 2003 al voor de halve finale. Einde van een tijdperk.

De VS heeft de Noord-Amerikaanse derby dan gewonnen van Canada, en Frankrijk heeft de Australiërs uitgeschakeld. Ik weet niet wat ze allemaal aan het doen zijn daar in Frankrijk, maar het gaat lekker. Tot voor kort was Frankrijk bij de mannen van hetzelfde niveau als Nederland, dus al blij zijn als je het WK überhaupt haalt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Sport maandag 24 juli 2023 @ 09:37:25 #29
pi_210019345
Veegpartij voorlopig.

Italië overigens gewonnen van de VS, dus de weg ligt open.
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 juli 2023 @ 09:50:30 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210019515
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 09:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Veegpartij voorlopig.

Italië overigens gewonnen van de VS, dus de weg ligt open.
_O_

Hopelijk Griekenland dan van Australië ook, dan wordt het wel heel lastig om nog naast te grijpen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 juli 2023 @ 09:51:49 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210019527
Ik heb geen idee waar ik die 10:30 vandaan heb overigens, kuttijdzones.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Sport maandag 24 juli 2023 @ 09:52:46 #32
pi_210019538
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 09:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]
_O_

Hopelijk Griekenland dan van Australië ook, dan wordt het wel heel lastig om nog naast te grijpen.
Dat kan alleen als Canada een pretloting heeft komend WK denk ik. Of als er zwaar gesjookt wordt.
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 juli 2023 @ 09:54:20 #33
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210019545
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 09:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat kan alleen als Canada een pretloting heeft komend WK denk ik. Of als er zwaar gesjookt wordt.
Die gaat nu naar de VS. De winst van Italië zorgt ervoor dat Canada nu op een WK een ticket moet verdienen, en dat ligt niet echt voor de hand.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Sport maandag 24 juli 2023 @ 09:57:35 #34
pi_210019574
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 09:51 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb geen idee waar ik die 10:30 vandaan heb overigens, kuttijdzones.
De Jappen hebben geen zomertijd.

quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 09:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Die gaat nu naar de VS. De winst van Italië zorgt ervoor dat Canada nu op een WK een ticket moet verdienen, en dat ligt niet echt voor de hand.
Dat bedoel ik precies, Canada heeft nu een pretloting op het WK nodig (aangezien ik ze de VS zéker niet zie verslaan op de Panam)
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 juli 2023 @ 10:01:11 #35
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210019607
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 09:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat bedoel ik precies, Canada heeft nu een pretloting op het WK nodig (aangezien ik ze de VS zéker niet zie verslaan op de Panam)
Wat ik dan zeg is dat een uitschakeling van Australië er ook voor zorgt dat Nieuw-Zeeland niet naar de OS gaat, dat is een plek die weer naar een Europees land kan. Canada is dan niet helemaal kansloos, maar die moeten heel veel mazzel hebben met de loting volgend jaar om nog een goede kans te maken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Sport maandag 24 juli 2023 @ 10:02:53 #36
pi_210019629
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 10:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wat ik dan zeg is dat een uitschakeling van Australië er ook voor zorgt dat Nieuw-Zeeland niet naar de OS gaat, dat is een plek die weer naar een Europees land kan. Canada is dan niet helemaal kansloos, maar die moeten heel veel mazzel hebben met de loting volgend jaar om nog een goede kans te maken.
Ja, Australië moet er nog even uit inderdaad zodat zij lekker hun lokale quotum moeten pakken. Ook wel beter voor het toernooi. Gaat de groepsfase nog steeds nergens over, maar toch.
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 juli 2023 @ 10:28:43 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210019865
Het is wel een enorm doelpuntenfestijn deze wedstrijd.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Sport maandag 24 juli 2023 @ 10:38:11 #38
pi_210019987
10 tegengoals vind ik best veel.
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 juli 2023 @ 10:40:53 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210020019
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 10:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
10 tegengoals vind ik best veel.
Gebeurt eigenlijk vrij makkelijk als je de controle hebt over de wedstrijd. Enerzijds omdat de tegenpartij meer kansen krijgt als je iedere keer al vroeg in de aanval weet te scoren en anderzijds omdat je niet zo meer zo veel energie hoeft te stoppen in verdedigen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 juli 2023 @ 10:41:24 #40
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210020027
10:00 dus woensdag. Dubbelgecheckt dit keer :7
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210020152
De weg ligt nu wel open door die Italiaanse stunt, maar dan zul je net zien dat ze er uitvliegen :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Redactie Sport maandag 24 juli 2023 @ 11:05:16 #42
pi_210020357
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 10:52 schreef TheVulture het volgende:
De weg ligt nu wel open door die Italiaanse stunt, maar dan zul je net zien dat ze er uitvliegen :P
Denk gewoon een nederlaag in de vinale tegen Spanje.
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 juli 2023 @ 11:09:34 #43
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210020438
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 11:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Denk gewoon een nederlaag in de vinale tegen Spanje.
Moet Spanje eerst maar eens zien te winnen van Hongarije.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 juli 2023 @ 11:18:17 #44
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210020571
Gaat aardig gelijk op tussen Griekenland en Australië, 4-4 momenteel (begin 2e periode)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 juli 2023 @ 11:57:55 #45
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210021094
8-9 voor AUS met nog 2 minuten te spelen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Sport maandag 24 juli 2023 @ 12:02:43 #46
pi_210021152
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 11:57 schreef Nattekat het volgende:
8-9 voor AUS met nog 2 minuten te spelen.
En gebleven. Ja, jammer. Dan moet Spanje maar winnen van de Ozzies.
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 juli 2023 @ 12:04:52 #47
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210021171
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 12:02 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
En gebleven. Ja, jammer. Dan moet Spanje maar winnen van de Ozzies.
* Nattekat ratelt weer iets over Hongarije
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Sport maandag 24 juli 2023 @ 12:07:39 #48
pi_210021202
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 12:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]
* Nattekat ratelt weer iets over Hongarije
Dat wordt gewoon gewonnen :)
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 juli 2023 @ 13:09:30 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210022148
Deze wedstrijd is minder spannend dan ik hem verwacht had.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 juli 2023 @ 13:22:51 #50
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210022364
8-10 voor Spanje halverwege de laatste periode.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 juli 2023 @ 13:25:56 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210022395
Ja, dit is klaar. Gefeliciteerd @Mexicanobakker
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210036523
Woensdag 10.00 uur de eerste kans voor de waterpolosters op Olympische kwalificatie. Normaal gesproken hét moment voor een Nederlands team om te choken. Erik van Dijk en Iefke van Belkum ratelden tijdens de wedstrijd van Nederland tegen Canada al dat Nederland eigenlijk het sterkste land op dit WK is, hopelijk hebben ze het bij het rechte eind. En hopelijk is de arbitrage morgen niet - zoals altijd - pro-Italië.

En bij een nederlaag tegen Italië wordt het gewoon hopen op een Spaanse zege tegen Australië.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 juli 2023 @ 19:05:01 #53
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210037206
Bij de heren zijn ook weer wat mooie dingen gebeurd.

Spanje en Italië hebben in 2019 en 2022 het goud en zilver verdeeld, maar dit jaar mag weer een oostblokland aantreden in de finale. Olympisch kampioen Servië heeft Italië met penalties uitgeschakeld en tref nu Griekenland in de halve finale, een herhaling van de Olympische finale in 2021. Spanje heeft verrassing van het toernooi Frankrijk verslagen en mag zich klaar gaan maken voor Hongarije, dat van de VS won.

Alle vier de resterende landen hebben in de afgelopen olympische cyclus een keer in een finale van een groot toernooi gestaan, dus het is echt onmogelijk om hier een favoriet aan te wijzen.

Leuk detail: elke wedstrijd is met 1 doelpunt verschil beslist. Bij de heren is het toernooi in de breedte een stuk interessanter dan bij de dames in ieder geval :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210042239
We gaan beginnen tegen Italie *O*
  woensdag 26 juli 2023 @ 10:02:29 #55
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_210042258
Op de streams
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  Redactie Sport woensdag 26 juli 2023 @ 10:10:01 #56
pi_210042316
Klein gaatje, voor het eerst.
pi_210042319
Het ziet er wel goed uit bij Nederland hoor :Y

4-2 *O*
  Redactie Sport woensdag 26 juli 2023 @ 10:13:28 #58
pi_210042350
Nederland is beter OP ALLE FRONTEN
pi_210042370
Mooie goal :o
  woensdag 26 juli 2023 @ 10:17:41 #60
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_210042390
Wel vrouwenvoetbal op tv, maar dit niet, matig
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_210042402
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 10:17 schreef Szura het volgende:
Wel vrouwenvoetbal op tv, maar dit niet, matig
Slaat eigenlijk nergens op inderdaad, halve finale WK _O-
  Redactie Sport woensdag 26 juli 2023 @ 10:24:10 #62
pi_210042452
Tis nu wat minder, beide kanten op.
pi_210042461
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 10:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tis nu wat minder, beide kanten op.
Vooral Nederland zakt wel weg nu, die geven zometeen 3 goals voorsprong weg...
pi_210042469
Sjookgenot, HOLLANDSE ZIEKTE incoming

quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 10:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nederland is beter OP ALLE FRONTEN
Jinxgod
Jack does it in real time...
pi_210042481
Valt mee dat daar niet voor gefloten werd :')
  Redactie Sport woensdag 26 juli 2023 @ 10:26:39 #66
pi_210042489
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2023 10:25 schreef DeeBee het volgende:
Sjookgenot, HOLLANDSE ZIEKTE incoming
[..]
Jinxgod
Dat zei de commentator he.
  Trouwste user 2022 woensdag 26 juli 2023 @ 10:32:56 #67
7889 tong80
Spleenheup
pi_210042549
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 10:00 schreef TheVulture het volgende:
We gaan beginnen tegen Italie *O*
Niks op tv. :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_210042551
Een Nederlandse goal zou wel weer eens fijn zijn
  Redactie Sport woensdag 26 juli 2023 @ 10:39:57 #69
pi_210042609
Nou, hehe. Gelukje maar die mogen ook
pi_210042612
7-5 nu met een mazzeltje, wat maken ze het zichzelf moeilijk
pi_210042642
Twee pingels verder en 8-6 *O*

Persoonlijke foutenlast bij Italianen ligt volgens mij wel hoger dan bij NL
pi_210042654
Kwalificatie voor de Spelen boeit mij nog veel meer dan een eventuele titel hier. _O-
Jack does it in real time...
  Redactie Sport woensdag 26 juli 2023 @ 10:45:24 #73
pi_210042660
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2023 10:44 schreef DeeBee het volgende:
Kwalificatie voor de Spelen boeit mij nog veel meer dan een eventuele titel hier. _O-
Dan moet je straks maar voor Spanje juichen.
pi_210042676
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 10:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dan moet je straks maar voor Spanje juichen.
Als in dat er dan twee Europese landen al gekwalificeerd zijn en dus meer ruimte voor NL :?
  Redactie Sport woensdag 26 juli 2023 @ 10:48:08 #75
pi_210042697
Momentum blijft voor Italië, maar andere factoren zijn mogelijk wel voordelig voor Nederland.
pi_210042751
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 10:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Momentum blijft voor Italië, maar andere factoren zijn mogelijk wel voordelig voor Nederland.
Je voelt het misgaan eigenlijk
  Redactie Sport woensdag 26 juli 2023 @ 10:52:49 #77
pi_210042757
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 10:52 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Je voelt het misgaan eigenlijk
Als het gelijk wordt heeft NL een GROOT probleem.
pi_210042758
9-7 *O*
pi_210042763
Dit is toch echt een van de gemeenste sporten he,wat er toch allemaal onder water gebeurt _O-
  woensdag 26 juli 2023 @ 10:55:14 #80
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_210042783
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 10:53 schreef TheVulture het volgende:
Dit is toch echt een van de gemeenste sporten he,wat er toch allemaal onder water gebeurt _O-
Ze kleden elkaar half uit :')
pi_210042794
Goed verdedigd hoor _O_
pi_210042811
Van der Kraats is echt een beest in de verdediging ja :Y
pi_210042852
Het zit aanvallend ook niet mee hoor
  woensdag 26 juli 2023 @ 11:02:37 #84
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_210042874
Poh redding _O_
pi_210042878
Wat een billenknijpen dit, maar hij is binnen *O*
  Redactie Sport woensdag 26 juli 2023 @ 11:03:03 #86
pi_210042879
Lekker ontsnappen met die laatste bal hoor.

Op naar de Spelen allen.
  woensdag 26 juli 2023 @ 11:03:04 #87
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_210042880
Zo *O* w/
Musica Español
Come On
pi_210042888
Aanvallend wel echt te weinig gebracht denk ik in 3 van de 4 kwarten...
pi_210042940
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 11:03 schreef TheVulture het volgende:
Aanvallend wel echt te weinig gebracht denk ik in 3 van de 4 kwarten...
Het was vooral heel angstig allemaal, bang om het door het nemen van wat risico achterin open te gooien.
  woensdag 26 juli 2023 @ 11:18:00 #90
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_210043061
Eens kijken wie onze tegenstandsters worden .. Spanje of Australië...
Musica Español
Come On
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 juli 2023 @ 11:25:23 #91
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210043176
Kutwerk ;(
Trekken ze me een meeting in precies op het moment dat ik daar helemaal geen zin in heb.

Maar juichen *O*
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 juli 2023 @ 11:27:31 #92
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210043203
En nu juichen voor Spanje, wij willen Nieuw-Zeeland niet op de OS zien.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 26 juli 2023 @ 11:40:19 #93
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_210043393
Dit is gespeeld
  Redactie Sport woensdag 26 juli 2023 @ 11:54:48 #94
pi_210043561
Spanje ruim voor, erg mooi.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 juli 2023 @ 12:04:09 #95
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210043657
Spanje is in de eerste minuten 2 punten voor gekomen en dat is nog geen moment anders geweest volgens mij.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 juli 2023 @ 12:08:24 #96
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210043701
Oh, ik heb niets gezegd :+
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 juli 2023 @ 12:18:11 #97
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210043799
En weer 2 punten bij aanvang vierde periode.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 juli 2023 @ 12:29:16 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210043921
Over en uit, Spanje naar de finale *O*
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 26 juli 2023 @ 12:30:22 #99
181124 chufi
Hace frio o no?