abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209851226
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes:
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Peacefulll
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Barreltje
SPOILER
-------------------------------------------------------------

Belangrijke data

In het vorige topic uitgezwaaid:

[ Bericht 4% gewijzigd door MaJo op 19-02-2024 17:18:43 ]
pi_209851233
Mijn laatste bericht even in de herhaling:

quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 17:52 schreef sinaas het volgende:
Ik vind het wel/geen verwachtingen hebben heel herkenbaar. Wij mogen over iets meer dan een week terugplaatsen, maar gezien de matige kwaliteit van dit laatste embryo zijn de verwachtingen laag. Ik probeer mezelf soms aan te praten om veel vertrouwen te hebben, maar dat voelt verkeerd. Net als het hebben van lage verwachtingen.
Vind ik ook heel herkenbaar. Ik heb volgende week een cryo terugplaatsing. Maar ik zat na de echo gisteren in de auto en zei tegen m'n vriend 'ik heb eigenlijk wel weer zin in een punctie'. Niet het prikken, de behandeling, de pijn of al het gedoe. Maar gewoon weer echt iets doen.

Mijn hoofd vind het op dit moment heel lastig om echt hoop te hebben in een terugplaatsing. Met zo'n punctie voelt het alsof je er veel voor moet doen en alsof je het dus ergens 'verdiend'. En deze cryo was ook met wat vertraging ingevroren omdat die op dag 5 nog niet ver genoeg was, dus dat geeft ook twijfels.

En ik weet echt dat het nergens op slaat. Ik ben blij met elke kans. En ze doen dit heus alleen als het kans heeft. Maar toch. Het ene moment moet ik de hoop dus echt omhoog praten en het andere moment moet ik de verwachtingen juist een beetje temperen. :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 20:28 schreef AgnesGru het volgende:
Begin van de week eerste echo, wel voldoende blaasjes maar niet groot genoeg. Vandaag weer echo, ze zijn wel iets gegroeid maar minimaal. Dus nu dosis Gonal F opgehoogd. Dus duimen dat begin volgende week het wel voldoende is.

De (mogelijke) punctie schuift hiermee ook een aantal dagen op.
Gaat het nu al de goede kant op?
pi_209851746
Ik had gisteren echo, expres om half 8 gepland want moest eigenlijk om 7u werken. Moest ik nog naar de apotheek in het ziekenhuis, zijn ze pas om half 9 open… kom ik daar krijg ik 1 spuit die ik thuis nog had liggen pff :')
Vorige week kreeg ik autopech onderweg en kon de afspraak niet doorgaan, daarna stond ik jankend op mijn werk nog nooit meegemaakt.
Morgen weer een afspraak terwijl ik moet werken, niemand die ook vraagt waarom ik elke keer zo laat ben ook apart :')
(Lief dagboek)
pi_209851798
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 13:14 schreef Myraela het volgende:
Mijn laatste bericht even in de herhaling:
[..]
Vind ik ook heel herkenbaar. Ik heb volgende week een cryo terugplaatsing. Maar ik zat na de echo gisteren in de auto en zei tegen m'n vriend 'ik heb eigenlijk wel weer zin in een punctie'. Niet het prikken, de behandeling, de pijn of al het gedoe. Maar gewoon weer echt iets doen.

Mijn hoofd vind het op dit moment heel lastig om echt hoop te hebben in een terugplaatsing. Met zo'n punctie voelt het alsof je er veel voor moet doen en alsof je het dus ergens 'verdiend'. En deze cryo was ook met wat vertraging ingevroren omdat die op dag 5 nog niet ver genoeg was, dus dat geeft ook twijfels.

En ik weet echt dat het nergens op slaat. Ik ben blij met elke kans. En ze doen dit heus alleen als het kans heeft. Maar toch. Het ene moment moet ik de hoop dus echt omhoog praten en het andere moment moet ik de verwachtingen juist een beetje temperen. :')
[..]
Gaat het nu al de goede kant op?
Succes met de terugplaatsing, ik hoop met je mee :*
Hopelijk voor Agnes ook grotere eitjes nu :P
pi_209873813
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 13:47 schreef Magica het volgende:
Ik had gisteren echo, expres om half 8 gepland want moest eigenlijk om 7u werken. Moest ik nog naar de apotheek in het ziekenhuis, zijn ze pas om half 9 open… kom ik daar krijg ik 1 spuit die ik thuis nog had liggen pff :')
Vorige week kreeg ik autopech onderweg en kon de afspraak niet doorgaan, daarna stond ik jankend op mijn werk nog nooit meegemaakt.
Morgen weer een afspraak terwijl ik moet werken, niemand die ook vraagt waarom ik elke keer zo laat ben ook apart :')
(Lief dagboek)
Weet niemand het bij jou op je werk? Ik heb het hier maar gewoon verteld, want met al die afspraken was het echt onmogelijk.
pi_209873869
Hebben jullie trouwens ook dat jullie het soms lastig verder vooruit plannen vinden? Eigenlijk al vanaf het moment van kinderwens vond ik sommige dingen moeilijk te voorspellen, maar het hele IVF-traject heeft dat gevoel wel versterkt. Ik heb bijvoorbeeld gisteren tickets voor een concert over een jaar gekocht, maar dan spookt toch die gedachte door je hoofd van 'wat als we tegen die tijd een baby hebben of hoogzwanger zijn..'. En de vakantie er omheen boeken we ook maar gewoon alles annuleerbaar.

En dingen minder ver vooruit vind ik soms ook lastig. Begin september een lang weekend weg. Maar als de komende terugplaatsing geen succes is, moet ik dan dat weekend alweer echo's? Als het alleen spuiten is, dan neem ik ze mee. En misschien denk ik nu wel gewoon weer na over dingen die (hopelijk) niet eens nodig zijn. Ik ben een planner, en dat werkt dus niet altijd. :')
  donderdag 13 juli 2023 @ 08:42:37 #7
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_209873919
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 13:50 schreef Magica het volgende:

[..]
Succes met de terugplaatsing, ik hoop met je mee :*
Hopelijk voor Agnes ook grotere eitjes nu :P
Dinsdag was er rechts al wel wat groei te zien, links bleef wat achter. Ze hadden met vier dagen ook niet verwacht dat het voldoende zou zijn. Morgen weer echo, dus hoop dat het nu wel goed is. Kans bestaat dat ik moet gaan stoppen met spuiten.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_209880685
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 08:31 schreef Myraela het volgende:

[..]
Weet niemand het bij jou op je werk? Ik heb het hier maar gewoon verteld, want met al die afspraken was het echt onmogelijk.
Jawel mijn locatiemanager en teamcoördinator weten het en twee collega’s. Maar de rest gaat het gewoon geen flikker aan. Vond het al irritant dat ik het hun moest vertellen maar ik ben nogal een privé persoon :P heb ook geen zin in vragen (hoe gaat het nu?) of oordelen of geroddel. Maar ja Miss komt dat nu juist :+
pi_209880708
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 08:36 schreef Myraela het volgende:
Hebben jullie trouwens ook dat jullie het soms lastig verder vooruit plannen vinden? Eigenlijk al vanaf het moment van kinderwens vond ik sommige dingen moeilijk te voorspellen, maar het hele IVF-traject heeft dat gevoel wel versterkt. Ik heb bijvoorbeeld gisteren tickets voor een concert over een jaar gekocht, maar dan spookt toch die gedachte door je hoofd van 'wat als we tegen die tijd een baby hebben of hoogzwanger zijn..'. En de vakantie er omheen boeken we ook maar gewoon alles annuleerbaar.

En dingen minder ver vooruit vind ik soms ook lastig. Begin september een lang weekend weg. Maar als de komende terugplaatsing geen succes is, moet ik dan dat weekend alweer echo's? Als het alleen spuiten is, dan neem ik ze mee. En misschien denk ik nu wel gewoon weer na over dingen die (hopelijk) niet eens nodig zijn. Ik ben een planner, en dat werkt dus niet altijd. :')
Jawel, zeker wel. Ging vorige week en nachtje weg, had ik in de ochtend een echo, die kon ik gelukkig verzetten. Ook voor de start van ivf expres een maand uitgesteld want we hadden vakantie. Concerten en zo wel gepland want ik verwacht nog steeds niet veel :') ben al zolang bezig dat ik toch wel dingen vooruit plan, kan niet mijn hele leven ‘on hold’ zetten
pi_209880714
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 08:42 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Dinsdag was er rechts al wel wat groei te zien, links bleef wat achter. Ze hadden met vier dagen ook niet verwacht dat het voldoende zou zijn. Morgen weer echo, dus hoop dat het nu wel goed is. Kans bestaat dat ik moet gaan stoppen met spuiten.
En dan overslaan deze poging? :o
Ik had ook maar 3 fatsoenlijke grote follikels. Nu morgen weer terug, hoop dat het iets meer is maar anders doen ze het met deze maar dan is de kans nog kleiner, als ik 1 embryo zou hebben zou ik al blij zijn
pi_209881097
quote:
Hebben jullie trouwens ook dat jullie het soms lastig verder vooruit plannen vinden? (...)
Ik ben ook een echte planner. Over het algemeen denk ik: als ik zwanger blijk te zijn, zeg ik met liefde alles af. Ik deel het 'ik-kan-mijn-leven-niet-voor-eeuwig-on-hold-zetten-gevoel'. Maar ondertussen hebben we vakantieplannen drastisch gewijzigd, de bruiloft verzet en spaar ik mijn vakantiedagen voor het geval ik mij de volgende keer weer ziek voel na de punctie. Dus de realiteit en het gevoel lopen soms wat uit elkaar :P
pi_209886041
quote:

Ik had mijn wintersport van dit jaar een jaar vooraf gepland ookal wilde ik toen al zwanger worden. Ik wist niet hoe ermee om te gaan want ik dacht: binnen een jaar zal ik toch hopelijk wel zwanger zijn en dan sneuvelt die wintersport.
Maar ik vond het een nog ergere gedachte dat ik NIET zou gaan maar uiteindelijk ook zonder baby op komst zou zitten.

Dus maar gewoon gepland. En toen bleek ik na al die maanden niet zwanger en ben ik gewoon op wintersport gegaan, was hartstikke leuk. Dus meteen maar de wintersport voor volgend jaar gepland.

Maar die gaat nu wel het raam uit vliegen want nu ben ik wel zwanger. So be it, annuleren is makkelijk.

Ik heb sinds 2020 altijd alles gepland zonder rekening te houden met evt zwangerschappen. Heb alles wat ik wilde kunnen doen, dit is de 1e keer dat iets niet doorgaat
pi_209887117
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 08:42 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Ik blijf nog wel even voor je duimen hoor. Hopelijk slaat het toch nog goed aan.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 18:31 schreef sinaas het volgende:
Ik ben ook een echte planner. Over het algemeen denk ik: als ik zwanger blijk te zijn, zeg ik met liefde alles af. Ik deel het 'ik-kan-mijn-leven-niet-voor-eeuwig-on-hold-zetten-gevoel'. Maar ondertussen hebben we vakantieplannen drastisch gewijzigd, de bruiloft verzet en spaar ik mijn vakantiedagen voor het geval ik mij de volgende keer weer ziek voel na de punctie. Dus de realiteit en het gevoel lopen soms wat uit elkaar :P
Precies dit, ja. :D Ik zeg natuurlijk ook alles met liefde af. Beter nog, hoeveel zin ik ook in (vakantie)plannen heb, ik hoop eigenlijk nog harder dat ik niet kan gaan. Tenminste, als het voor een zwangerschap is. Maar in dit traject is het ook gewoon vaak leuke dingen afzeggen vanwege ziekenhuisafspraken, spuiten, puncties en herstel na puncties. En die vrije dagen opsparen herken ik ook heel erg.

Dat is wel een constante afweging en daar heeft ook niet altijd iedereen evenveel begrip voor. Als ik mensen al voorzichtig waarschuw dat ik mogelijk niet naar hun verjaardag/bruiloft of whatever kan komen vanwege het ziekenhuis, dan zijn ze soms toch wat verontwaardigd. En ook m'n man zit ondertussen wel op het punt dat hij puncties liever een maand uitstelt als we anders in de knoop raken met een vakantie, terwijl ik dat uitstellen toch erg lastig vind.
pi_209887950
Waren nu al paar op de goede grootte en nog een heel stel die ook weer flink gegroeid waren. Zondag weer terug en hopelijk punctie dinsdag dan. Woensdag moet ik werken maar misschien niet handig…
pi_209887968
Eerst maar ff afwachten zondag, ben wel blij ze waren een stuk positiever dan twee dagen geleden.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 11:07:01 #16
482080 AgnesGru
pi_209888729
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 17:45 schreef Magica het volgende:

[..]
En dan overslaan deze poging? :o
Ik had ook maar 3 fatsoenlijke grote follikels. Nu morgen weer terug, hoop dat het iets meer is maar anders doen ze het met deze maar dan is de kans nog kleiner, als ik 1 embryo zou hebben zou ik al blij zijn
Ja, dat heeft er mee te maken dat ik in een PGT traject zit. Ze hebben minimaal 4 grote follikels nodig. Er moet ook nog getest worden of er geen overerving is

Maar het zag er weer beter uit *O*
Een aantal al groot genoeg, zondag weer terug en dan kunnen hopelijk de punctie gaan plannen.
pi_209890049
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 11:07 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Ja, dat heeft er mee te maken dat ik in een PGT traject zit. Ze hebben minimaal 4 grote follikels nodig. Er moet ook nog getest worden of er geen overerving is

Maar het zag er weer beter uit *O*
Een aantal al groot genoeg, zondag weer terug en dan kunnen hopelijk de punctie gaan plannen.
Hee zelfde als bij mij dan qua tijd succes *O*
  vrijdag 14 juli 2023 @ 23:15:19 #18
482080 AgnesGru
pi_209898242
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 13:10 schreef Magica het volgende:

[..]
Hee zelfde als bij mij dan qua tijd succes *O*
Jij ook *O*

Gekke vraag misschien, maar hebben jullie tijdens het spuiten van de hormonen ook last gehad van ontstoken tandvlees? Lijkt wel alsof her steeds erger wordt |:)
pi_209898591
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 23:15 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Jij ook *O*

Gekke vraag misschien, maar hebben jullie tijdens het spuiten van de hormonen ook last gehad van ontstoken tandvlees? Lijkt wel alsof her steeds erger wordt |:)
Nee ikke niet :N
  zaterdag 15 juli 2023 @ 21:25:09 #20
482080 AgnesGru
pi_209908714
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 10:09 schreef Magica het volgende:
Eerst maar ff afwachten zondag, ben wel blij ze waren een stuk positiever dan twee dagen geleden.
Succes morgen *O*
pi_209909825
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 21:25 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Succes morgen *O*
Tnx, jij ook! :D
  zondag 16 juli 2023 @ 17:32:00 #22
482080 AgnesGru
pi_209918545
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 22:29 schreef Magica het volgende:

[..]
Tnx, jij ook! :D
Hoe was het bij jou vandaag?
pi_209918824
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 17:32 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Hoe was het bij jou vandaag?
Ja wel goed, stuk of 13 aan de ene kant waarvan de helft op goede grootte en veel bijna, en nog een stel aan de andere kant. Nog 1 dag spuiten en dan woensdag punctie. En bij jou?
pi_209920363
Wat goed @Magica! Wauw 13, succes woensdag ^O^

Bij jou ook oké, Agnes?

Ik herken het wel wat jullie zeiden over het plannen van zaken om dit hele gedoe heen. Nu zit ik weer in een soort pauzetijd dus probeer ik nu maar veel af te spreken, dan weet ik in elk geval zeker dat ik het niet last minute met een smoes hoef af te blazen.

Tweeëneenhalf jaar geleden maakte ik me ook al druk bij het solliciteren naar mijn huidige baan, omdat het nogal een lange procedure was dacht ik dat het misschien lastig zou zijn als ik dan direct zou moeten vertellen dat ik zwanger was. Dat is in elk geval geen probleem geweest :')
Nu denk ik erover om intern door te solliciteren en hou ik er ook soort van rekening mee dat het traject dan nog kan lopen en dat het dan ongemakkelijk is bij een nieuw team enzo...
Ik heb het op mijn werk alleen mijn leidinggevende verteld, het lukt tot nu toe goed om het redelijk ongemerkt te plannen allemaal. Zelfs mijn leidinggevende had ik het achteraf misschien liever niet verteld :@
  zondag 16 juli 2023 @ 21:37:46 #25
482080 AgnesGru
pi_209922582
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2023 17:49 schreef Magica het volgende:

[..]
Ja wel goed, stuk of 13 aan de ene kant waarvan de helft op goede grootte en veel bijna, en nog een stel aan de andere kant. Nog 1 dag spuiten en dan woensdag punctie. En bij jou?
Bij mij zag het er goed uit. Hoor morgen wanneer de punctie is. Die zal (waarschijnlijk) woensdag of donderdag zijn. Heeft te maken met de planning van de biopsie (PGT onderzoek).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')