https://meppelercourant.n(...)minder-28510078.htmlquote:Inwoners Drenthe gaan nog meer betalen voor waterschap, boeren juist minder
Hogere belastingen voor inwoners, lagere voor boeren. Dat is het besluit van het algemeen bestuur van Waterschap Drents Overijsselse Delta op 27 juni. Met dit besluit gaan agrarische bedrijven 9 procent minder betalen aan het waterschap. Inwoners en natuurorganisaties gaan daarentegen meer bijdragen aan de kosten.
Het zijn de eerste directe effecten van de nieuwe coalitie van BBB, VVD, CDA en Ongebouwd in het dagelijks bestuur van Waterschap Drents Overijsselse Delta.
Water Natuurlijk, PvdD, ChristenUnie en Natuurterreinen stemden tegen het voorstel. Dit omdat inwoners in het waterschap al relatief veel meebetalen aan de kosten en agrarische bedrijven veel minder. Dat blijkt bijvoorbeeld uit vergelijkend onderzoek van de Unie van Waterschappen. Fractievoorzitter Esmée Pater constateerde dat met dit voorstel Waterschap Drents Overijsselse Delta voor inwoners bij de duurste drie waterschappen van Nederland gaat behoren.
Voor agrarische bedrijven geldt het tegenovergestelde: het waterschap zal voor hen relatief goedkoop zijn. Water Natuurlijk vindt dit niet terecht en wil de lastenverhoging voor inwoners in deze tijden van hoge inflatie, verslechterende economische omstandigheden en hogere andere belastingen zoveel mogelijk beperken en de lasten eerlijk verdelen. Daar is nu geen sprake van.
Geen uitstel
Normaliter wordt een besluit over de toedeling van kosten maar eens in de vijf jaar genomen. Zo kan het waterschap schommelingen in de tarieven voorkomen. De vorige kostentoedelingsverordening is pas twee jaar geleden vastgesteld. Het voorstel van Water Natuurlijk en ChristenUnie om de discussie een jaar uit te stellen haalde geen meerderheid. Zij wilden dit vanwege de economische onzekerheid en de veranderende huizenprijzen.
De verordening moet overigens nog definitief worden vastgesteld. Dat is gepland in de begrotingsvergadering in november.
Laat ze maar lekker veel van dit soort acties doen komende maanden. Dat scheelt hopelijk een hoop zetels in novemberquote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:38 schreef Candaasje het volgende:
Gelukkig is de BBB er voor de boeren én burgers![]()
…. Oh wacht
Is het gepast om te spreken over een wolf in schaapskleren?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:38 schreef Piles het volgende:
[..]
Laat ze maar lekker veel van dit soort acties doen komende maanden. Dat scheelt hopelijk een hoop zetels in november
Verder geen medelijden met de Drentenaren. Zelf op gestemd
Nee want de rekening komt gewoon ergens anders te liggen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:40 schreef Het_Bokje het volgende:
En over 3 jaar een gigantisch water-budget-probleem? Jaja....
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:26 schreef xzaz het volgende:
Inwoners en natuurorganisaties gaan daarentegen meer bijdragen aan de kosten.
Eens. Bij de BBBurgers inderdaad.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:55 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee want de rekening komt gewoon ergens anders te liggen.
Dit is iets dat iedereen met een beetje interesse in politiek ook gewoon had moeten weten. Snap niet dat er nog mensen zijn die anders durven te beweren.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:40 schreef Het_Bokje het volgende:
Nou, iedereen allemaal janken over de VVD met z'n Multinational-policy, maar BBB is dus gewoon hetzelfde
Ja, het voor mij ook geen verrassing hoor. Dat was al lang duidelijk bij de oprichting van die club. (of vlak daarna, toen sommige media eens gingen uitzoeken hoe-en-wat ...follow the moneyz....quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is iets dat iedereen met een beetje interesse in politiek ook gewoon had moeten weten. Snap niet dat er nog mensen zijn die anders durven te beweren.
Dit is precies hoe het zou moeten, want de BBB is de grootse partij in het waterschap.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:12 schreef Red_85 het volgende:
Ja, da's niet zo als het zou moeten.
Wel zie ik graag de exacte tarieven. Dit gaat om relatief. En absoluut dan?
Blijft weinig over waar je op kan stemmen dan....quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:09 schreef jogy het volgende:
Soms kan je er maar 1 ding op zeggen: Derp.
Doe dat dan volgend jaar na de tweede kamer verkiezingen voordat je vingers, duimen en Tarzan dildo's in het achterwerk van je stemmers manoeuvreert.
Gelul, dit toont gewoon aan dat de Nederlandse burger achter de boer staat!!!! Zoals vele handen licht werk maken zo kunnen we GEZAMENLIJK er ook voor zorgen dat de arme boer eindelijk een beetje ontzien kan wordenquote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:09 schreef jogy het volgende:
Soms kan je er maar 1 ding op zeggen: Derp.
Doe dat dan volgend jaar na de tweede kamer verkiezingen voordat je vingers, duimen en Tarzan dildo's in het achterwerk van je stemmers manoeuvreert.
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is precies hoe het zou moeten, want de BBB is de grootse partij in het waterschap.
Ja de tweede B wordt vaak vergeten. Voor de rest geen medelijden hier hebben ze voor gestemd.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:38 schreef Candaasje het volgende:
Gelukkig is de BBB er voor de boeren én burgers![]()
…. Oh wacht
Met vvd hadden vervuilende grote bedrijven niets hoeven te betalen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is precies hoe het zou moeten, want de BBB is de grootse partij in het waterschap.
Jup, er zijn eigenlijk alleen maar grijze partijen of partijen met een bozige tegenstem instelling die op meerdere vlakken om te janken zijn. Jammer dat de piratenpartij in NL gewoon een verspilde stem blijft.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Blijft weinig over waar je op kan stemmen dan....
De rode band aan de mastzijde graag zodat we het verschil kunnen zien.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:17 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
Even een vraagje tussendoor: hoe moet de wappie zijn vlag nu gaan hangen?
Horizontaal, zoals de franse vlag?
Uiteraard, maar nee.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Gelul, dit toont gewoon aan dat de Nederlandse burger achter de boer staat!!!! Zoals vele handen licht werk maken zo kunnen we GEZAMENLIJK er ook voor zorgen dat de arme boer eindelijk een beetje ontzien kan worden
Ik hang de Friese vlag ondersteboven.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:17 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
Die staat wel synoniem voor rellen tegenwoordig. Beetje financiële instellingen bezetten en zo.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:17 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
Pompeblêden ondersteboven?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik hang de Friese vlag ondersteboven.
Ja want bij een andere partij zal het anders zijn. Notquote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:03 schreef over_hedge het volgende:
Wel fijn. Misschien denken mensen nu 2x na voor ze straks weer op bbb gaan stemmen
Ik heb aan niets een grotere hekel dan mensen die alleen aan zichzelf denken als het op populistische onderwerpen aan komt en daarbij compleet blind zijn voor de gevolgen voor de rest van Nederland. Elke andere partij wil wat het beste is voor Nederland, op hun eigen soms vergezochte manier. Iedereen die een beetje tussen de regels door las wist dat de BBB net zo slecht voor de huizenmarkt is als GL, net zo slecht voor de werkende burger is als de VVD en zo regressief als de CU. En dat allemaal om een hele kleine schreeuwerige minderheid dit land verder te laten slopen. BBB is een afschuwelijke partij als het op het landsbelang aan komt, en het interesseert me niet hoe veel slechte dingen je kan bedenken over de rest, BBB steekt er met kop en schouders boven uit.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo dit nou weer, natte?
Waar stoel je die aanname op dan? Wie zegt dat ik uberhaupt heb gestemd bij het waterschap. Als iets niet boeit...
En bbb, is dat een soort? Dit soort uitspraken moet je eens doen als je het hebt over bij1 of denk ofso. Of in de marokkanendiscussie. Post verwijderd en note. Te vaak doen, dagje sinbin.
Kom op natte, je bent beter dan dit.
Klopt. Het zou idd anders zijn.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:26 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ja want bij een andere partij zal het anders zijn. Not
Er zijn zo veel one issue partijen. pvdd bijvoorbeeld, ook maar 1 ding. d66 dan? Na, die mooie idealen die ze ooit hadden voor bestuurlijke vernieuwing en progressie zijn ook vervallen naar policor/woke/links/alles moet wijken voor klimaat en asielzoekers gejank.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb aan niets een grotere hekel dan mensen die alleen aan zichzelf denken als het op populistische onderwerpen aan komt en daarbij compleet blind zijn voor de gevolgen voor de rest van Nederland. Elke andere partij wil wat het beste is voor Nederland, op hun eigen soms vergezochte manier. Iedereen die een beetje tussen de regels door las wist dat de BBB net zo slecht voor de huizenmarkt is als GL, net zo slecht voor de werkende burger is als de VVD en zo regressief als de CU. En dat allemaal om een hele kleine schreeuwerige minderheid dit land verder te laten slopen. BBB is een afschuwelijke partij als het op het landsbelang aan komt, en het interesseert me niet hoe veel slechte dingen je kan bedenken over de rest, BBB steekt er met kop en schouders boven uit.
PvdD is al heel lang geen one-issue partij meer, en zij denken uiteindelijk ook gewoon in landsbelang. Gewoon op hun eigen manier, van wat zij denken wat het beste voor het land is. D66 vind ik maar een vervelende machtspartij zonder eigen idealen, maar daar zit nog steeds niemand die juist schade wil toebrengen aan dit land. Dat jij het niet eens bent met die partijen maakt niet automatisch dat een absolute meerderheid voor één van die partijen meteen dit hele land om zeep helpt. Partijen als GL zijn ook niet blind voor de stijgende kosten voor hen die geen ene cent te besteden hebben. De BBB is wel blind voor alles en iedereen die geen boer is, en daar zien we hier de eerste gevolgen al van. Dat stikstofdossier gaat ook nog wel genadeloos hard terugbijten, zeker als letterlijk al het andere stil komt te liggen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er zijn zo veel one issue partijen. pvdd bijvoorbeeld, ook maar 1 ding. d66 dan? Na, die mooie idealen die ze ooit hadden voor bestuurlijke vernieuwing en progressie zijn ook vervallen naar policor/woke/links/alles moet wijken voor klimaat en asielzoekers gejank.
Het is op het moment 1 grote bende en heb mijn twijfels bij meerdere partijen en hun denken in 'landsbelang'.
Ja, maar D66 heeft natuurlijk nooit een écht idee gehad (afgeziek van de Gekozen Burgemeesterquote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er zijn zo veel one issue partijen. pvdd bijvoorbeeld, ook maar 1 ding. d66 dan? Na, die mooie idealen die ze ooit hadden voor bestuurlijke vernieuwing en progressie zijn ook vervallen naar policor/woke/links/alles moet wijken voor klimaat en asielzoekers gejank.
Het is op het moment 1 grote bende en heb mijn twijfels bij meerdere partijen en hun denken in 'landsbelang'.
Klopt! Goed nagedachtquote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:26 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ja want bij een andere partij zal het anders zijn.
Soms moet een plek even goed branden voor er uit het as weer wat moois kan komen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:49 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ja, maar D66 heeft natuurlijk nooit een écht idee gehad (afgeziek van de Gekozen Burgemeester). Lekker dwepen met 'onderwijs!' in de jaren '90...nou, we weten hoe dat is afgelopen. Later zijn ze (omdat dat populair werd) ook wat groener geworden.
Ach ja, ze zoeken het maar uit. Als over een paar jaar half Drenthe is afgebrand door een sigaretje en een tekort aan bluswater, dan praten we wel weer verder.
Ik denk daar anders over. In miijn optiek is D'66 de enige partij met een duidelijk(e) programma/agenda inzake het eea dat toch echt moet gebeuren vroeg of laat. Ontkennen zie ik als uitstel van executie.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ben tien jaar lid van ze geweest, geen spijt van. Ze begonnen met 1 zetel weet ik nog.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
PvdD is al heel lang geen one-issue partij meer, en zij denken uiteindelijk ook gewoon in landsbelang. Gewoon op hun eigen manier, van wat zij denken wat het beste voor het land is. D66 vind ik maar een vervelende machtspartij zonder eigen idealen, maar daar zit nog steeds niemand die juist schade wil toebrengen aan dit land. Dat jij het niet eens bent met die partijen maakt niet automatisch dat een absolute meerderheid voor één van die partijen meteen dit hele land om zeep helpt. Partijen als GL zijn ook niet blind voor de stijgende kosten voor hen die geen ene cent te besteden hebben. De BBB is wel blind voor alles en iedereen die geen boer is, en daar zien we hier de eerste gevolgen al van. Dat stikstofdossier gaat ook nog wel genadeloos hard terugbijten, zeker als letterlijk al het andere stil komt te liggen.
Niets van gemerkt tot nu toe. Ze hebben een visie en over de rest heb ik ze nog niet gehoord. Bio industrie moet weg, vleestaks moet er op en voor de rest?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
PvdD is al heel lang geen one-issue partij meer, en zij denken uiteindelijk ook gewoon in landsbelang.
Standaard antwoord van ze op alles: meer eu, minder soevereiniteit voor onze eigen staat. Als dat geen slopen is van ons land...quote:Gewoon op hun eigen manier, van wat zij denken wat het beste voor het land is. D66 vind ik maar een vervelende machtspartij zonder eigen idealen, maar daar zit nog steeds niemand die juist schade wil toebrengen aan dit land.
Volgens mij zijn zij ook medestander van allerlei belastingen op zaken als vleestaks, accijnsverhogingen en maakbaarheidspushes met geld. Als dat geen kostenstijgingen voor minima betekend, weet ik het ook niet meer.quote:Dat jij het niet eens bent met die partijen maakt niet automatisch dat een absolute meerderheid voor één van die partijen meteen dit hele land om zeep helpt. Partijen als GL zijn ook niet blind voor de stijgende kosten voor hen die geen ene cent te besteden hebben.
Laat ze het maar proberen. Die andere boerenpartij, cda, heeft alle logica de rug toegekeerd in de afgelopen jaren door continu met de leugens van rutte mee te lopen. Nieuwe partijen in de politiek is nodig, welke even geen historie hebben en allerlei verwevenheden met het verleden en daarom hun poppetjes willen beschermen.quote:De BBB is wel blind voor alles en iedereen die geen boer is, en daar zien we hier de eerste gevolgen al van. Dat stikstofdossier gaat ook nog wel genadeloos hard terugbijten, zeker als letterlijk al het andere stil komt te liggen.
Laat dat 'even goed branden' voor heel NL in de afgelopen jaren gegolden hebben. Zeg maar de laatste 8 jaar rutte.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Soms moet een plek even goed branden voor er uit het as weer wat moois kan komen.
Ik zie geen negatieve gevolgen, jij wel? Bio industrie weg haalt het slot van de stikstofbende, dus ze lossen zelfs problemen op.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niets van gemerkt tot nu toe. Ze hebben een visie en over de rest heb ik ze nog niet gehoord. Bio industrie moet weg, vleestaks moet er op en voor de rest?
Heb jij ze wel eens gehoord over het woning tekort?
Ik zei net al: dat je het er niet mee eens bent maakt het niet meteen schadelijk.quote:[..]
Standaard antwoord van ze op alles: meer eu, minder soevereiniteit voor onze eigen staat. Als dat geen slopen is van ons land...
https://amsterdam.groenli(...)jkheid-tegen-te-gaanquote:[..]
Volgens mij zijn zij ook medestander van allerlei belastingen op zaken als vleestaks, accijnsverhogingen en maakbaarheidspushes met geld. Als dat geen kostenstijgingen voor minima betekend, weet ik het ook niet meer.
Laat ze het maar proberen? We zitten verdomme in een topic over de eerste gevolgen die iedereen met hersenen zag aankomen. Deze partij geeft geen ene neuk om jou, mij of wie dan ook. Boeren nummer 1, 2 en 3, de rest van het land mag de absolute tering krijgen. Geen woningbouw, meer stikstofuitstoot om de rest ook stil te leggen, meer arbeidsmigranten omdat die zo lekker goedkoop op het land willen werken. En daarbovenop kijk ik nu al uit naar de eerste droge zomer als ze hun waterplannen door hebben gevoerd.quote:[..]
Laat ze het maar proberen. Die andere boerenpartij, cda, heeft alle logica de rug toegekeerd in de afgelopen jaren door continu met de leugens van rutte mee te lopen. Nieuwe partijen in de politiek is nodig, welke even geen historie hebben en allerlei verwevenheden met het verleden en daarom hun poppetjes willen beschermen.
En zodra het weer kutter dan kut gaat zijn er weer verkiezingen om het te corrigeren.
Elitaire kutpartij voor veel belasting, maakbaarheidsgedram, policor gejank, meer druk op de maatschappij met asielzoekers. Nee, echt gewoon niet.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:53 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik denk daar anders over. In miijn optiek is D'66 de enige partij met een duidelijk(e) programma/agenda inzake het eea dat toch echt moet gebeuren vroeg of laat. Ontkennen zie ik als uitstel van executie.
Iedereen mag zelf weten waar 'ie op stemt natuurlijk. Volt vind ik nog te klein en GroenLinks wereldvreemd. Rechts is een onmogelijkheid voor mij. D'66 dan maar. Ik zie geen andere optie voor mij en denk maar niet dat ik blij ben met de kopstukken aldaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |