abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210313404
Gefeliciteerd!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_210449638
Hoe gaat het met alle dreumessen hier?

Bij purk heeft de laatste kies hier gisteren of vandaag het daglicht gezien. Haar melk gebit is nu compleet. Die laatste kies heeft voor mn gevoel wel af en aan een paar weken zitten etteren. Regelmatig rode billen, zure luiers en kwijl. Afgewisseld met normale dagen.

Langzaam komen hier en daar wat nieuwe woordjes erbij. Opa, dag en hallo zijn gehoord. Het begip gaat met sprongen vooruit. Vandaag vroeg ik of ze een bakje wou pakken en kwam ze het goede item brengen. Dit wordt afgewisseld met voldoende momenten van oost-indisch doof.

Over 1,5 maand wordt ze al weer twee. Het gaat veel te hard!
  zondag 27 augustus 2023 @ 20:47:28 #78
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210449881
Eigenwijze bijna-peuter, check! Owee als ze dr zin niet krijgt :')

Maar gaat hartstikke goed hier. Ze gaat echt in sneltreinvaart met haar taalontwikkeling. De vierwoordzinnen hebben hun intrede gedaan; "waar is de felefoon?" werd vandaag regelmatig gevraagd. Die krijgt ze overigens nooit maar ze had die van papa vandaag te pakken en die hadden we weer vakkundig weggewerkt :+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_210451021
Het gaat hier prima met de bijna-peuter.
Hij begint nu “mama” te zeggen: nog niet gericht. Maar ik zie hem wel telkens verwonderd kijken als ik reageer op zijn “mama-mama”, dus ik denk dat het een kwestie van tijd is voor hij het gericht tegen mij zegt. Verder zegt hij “dag” en zwaait erbij. Nog geen andere woordjes.
Maar begrijpt wel volledige zinnen, dus ik vraag hem gewoon dingen (zoals: wil je je bordje naar de keuken brengen).

Verder ook vaak oostindisch doof, wat voor hem heel makkelijk is aangezien hij bijna geen woord zegt.

Zindelijkheid lijkt hij nog niet aan toe.
Stond vandaag naast me en begon te poepen (te oordelen aan zijn gezichtje). Toen ik vroeg of hij moest poepen gaf hij geen antwoord en wandelde weg.

J moet nog 2 hoektanden en de 2e set kiezen. Dus die is nog niet klaar met zijn gebit. Maar eten en lopen gaat als de beste. Eten: uiteraard alleen wat hij zelf wil. Want het blijft een beroerde eter

Wat eet hij wel:
Pap
Melk
Fruit
Tomaatjes
Brood
Broodbeleg (kipfilet, ei, appelstroop, pindakaas, kaas)
Tomatensoep

Wat eet hij onder geen beding:
Alle andere groenten behalve tomaatjes
Aardappel
Rijst
Pasta
Als andere soep behalve tomatensoep
Alle soorten vlees (behalve broodbeleg)

Dus avondeten: nope
pi_210451907
Blij dat er meer bijna peuters flink eigenwijs zijn.
Vandaag in de supermarkt met haar eigen karretje kreeg ze een compliment van een medeklant dat ze zo goed luisterde. Dus ik zei al dat het lang niet altijd zo gaat. Dat bewees ze binnen 20 meter door mijn verzoek om even te wachten compleet te negeren. 😂

Avondeten gaat hier met ups en downs. Een tijd langs at ze mee van mij bord omdat ze alles wil wat ik ook eet. Momenteel is prikken van haar eigen bord weer helemaal de bom. Dus we bewegen soepel mee. Madams lievelingseten is aardappels, valess of vlees en bloemkool of doperwten.
  maandag 28 augustus 2023 @ 05:37:51 #81
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210453098
Avondeten gaat hier over het algemeen prima. Ze eet graag zelf (en durf het niet om haar te voeren!). Haar favoriet is couscous (met brocolli, courgette en paprika). Dus als ze weer even moeilijk doet met avondeten maken we weer couscous (of we halen een portie uit de vriezer voor haar) en eet ze gewoon lekker mee O+

En hier inderdaad ook over het algemeen dat ze wil eten wat ik eet. Soms probeer ik 'stiekem' te eten wanneer zij lekker aan het spelen is, maar zodra ik een hap neem komt ze eraan rennen "Bambi is happen?". Wel supercute O+

Oh en ze wil het liefst 10 bananen per dag _O- Als ze er net een op heeft "Nog een banaan?".
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_210453629
Eigenwijs, check! De stervende zwaan wordt hier ook al flink geoefend. En heeeeeel hoog gillen als ze haar zin niet krijgt.
Eten gaat redelijk, Maggie leeft voor vlees. Groenten gaan meestal tegen de grond. Dat merken we soms ook aan de luiers :X
Praten nog niets. Ze lijkt wel alles te begrijpen maar zelf iets zeggen ho maar. Ze maakt wel duidelijk wat ze wil maar dat is meestal niet zo subtiel. Bv als ze honger heeft neemt ze een plastic schaaltje uit de kast en komt ons ermee slaan :D
Ze heeft al een tijdje haar hoektanden, dus ik verwacht ook voor haar verjaardag een compleet gebit.
Favoriete bezigheid: haar broer irriteren. En niemand kan haar laten lachen zoals hij, mooi om te zien O+
pi_210454964
Hier een dreumes die me nu al zeker 10 jaar van mijn leven kost geloof ik, meine liebe :'). Ze is de hele dag aan het opboksen tegen haar grote broer en zus en wordt heel boos als dat niet kan. Sidenote, die broer en zus zijn ruim 5,5 :'). Ze wil ook niet meer in de kinderstoel (moet wel), ook fietsen op 14 of 16inch fietsen. Dat is echt gewoon kak.

Opsomming O+:
Avondeten is Russisch roulette, of ze gooit ons vorken om de oren en mikt brood of avondeten 3 meter verderop of het gaat goed. Aardappels-groente-vlees gaan hier het beste.

Gebit: laatste kiezen zijn aan het etteren, veel kwijl en zure luiers

Praten: zegt zelf wel woordjes maar heel veel volstaat ook met “DIE! “DIE!!1” of “IK!1!1”. Ze zegt wel veel na, het nieuwste is “oppepop” (opperdepop) en koekkoek O+

Ze is op goede dagen ook heel leuk verder maar oh boy wat een temperament zit er in dit meisje :')

We hebben wel echt een hele blondie O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 12% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 28-08-2023 12:09:24 ]
pi_210455098
Mijn dreumes is over een week of 6 een peuter en ze is alvast begonnen om zich naar haar nieuwe leeftijd te gedragen. Een van de favoriete zinnen momenteel is "nee echt niet!" als ze haar zin niet krijgt. En in het kader van je zin niet krijgen, het is ook natuurlijk leuk dat als je boos bent, je moeder te knijpen gevolgd door boos kijken en auw te roepen.

Voor de opsom :P
Avondeten gaat hier eigenlijk altijd goed, tenzij teveel groen. Voeren of helpen is uit den boze, tenzij grote broer het doet want O+ grote broer O+

Praten: ik ben blij dat ze nu even slaapt want dan is het eindelijk even stil en rustig. Ze kletst en zingt de HELE dag en ook vaak op een volume dat wij elkaar en Bas ook niet meer kunnen horen. Dansen behoort ook tot de nieuwe skill sinds ze eindelijk goed los loopt dus nu staat ze vaak te zingen en te dansen.

Gebit: veel kwijl, van het weekend zo flink gevallen dat er een tand volledig door de lip ging. Tand is nog ok, lip is weer mooi aan het genezen.

Ze is echt dol op haar grote broer en wilt graag alles samen doen, maar vooral haar grote broer zit daar lang niet altijd op te wachten. Dus ik ben inmiddels ook al een tijdje gepromoveerd tot scheidsrechter/politieagent *) *)
pi_210459013
Oh, nu ik jullie opsom lees, doe ik ook nog mee, al mag het officieel niet meer.

Nu 12 dagen twee, pohhhhh, dat peutergedrag was er al een aantal maanden, maar nu... Wacht maar tot ze echt twee zijn. :D Madame wil A tot Z alles zelf doen en je krijgt commentaar waar je zelf bij staat. 'Mama niet doen, Foof wil zelf doen' (x1000). 'Foof niet in kar zitten, mama mee'. 'Foof au, mama wil kusje seven?'. Zelf doen is leuk als je de tijd hebt, maar niet als je moet gaan werken... Daar moeten we nog een modus in vinden. Tot nu toe lukt het nog niet om haar mee te krijgen om een keuze te maken tussen twee dingen, zeer eigenwijs ding hebben we. Temperamentvol: check.

Praten: veel (lees: continu als ze wakker is, net als bij d-e), hard en alles benoemen wat er gebeurt. Ze stelt heel veel vragen. Die beginnen allemaal met 'mag', ook als ze 'wil' of 'kan' bedoelt. :D Ze is verbaal wel echt duidelijk. De gastouder en de leidsters op de voorschool kunnen haar ook goed volgen, maar ook omdat ze alles vaak een paar keer herhaalt. :D

Eten: goed, vooral ontbijt en lunch vliegt erin. Fruit is niet aan te slepen, gele kiwi's zijn de nieuwe hit (en lekker duur). Drinken ook prima, drinkt graag halfvolle melk en water ook. Avondeten wisselt, ze is niet van de AGV. Pasta en rijstgerechten gaan goed. Vooral spaghetti met kipgehakt, kofta met rundergehakt en curry madras gaan als een malle die mond in. Bij friet likt ze de mayonaise van het frietje en het liefst tot alle mayo op is.

Tanden: 16 tanden, alleen laatste kiezen moeten nog komen. Ik denk nu, want er wordt weer veel gekwijld, veel gepoept en billen zijn vuurrood.

Goed, en nu ga ik weer weg.
pi_210460000
Ik heb sinds tweeënhalve week ook een dreumes in huis O+. Een peuterpuber hebben we al, dus ik ben blij dat onze dreumes gewoon lekker dreumes is. En ze eet eigenlijk alles. We genieten echt enorm van dr O+.
pi_210531149
Mijnes heeft ook ineens sprongen gemaakt. Ik liep even naar de woonkamer en paar seconden later zat hij aan tafel op de tripptrapp stoel van grote broer _O- Ik wist niet dat hij al zo goed kon klimmen :D Maar lopen ho maar :')
Shine bright like a diamond.
pi_210562531
We zijn deze week een midweek weg. Geweldige timing qua weer.

Ik denk dat mn dochter water ipv bloed door de aderen heeft stromen. Zwembad, meertje of gewoon een grote wasmand. In het water spelen is haar favoriete bezig. Vandaag heeft ze 3x in het water gezeten.

Inslapen gaat matig bij dit weer.

Het echte ‘opvoeden’ lijkt hier begonnen. Ze heeft al aantal kregen op de grond gezeten aan de kant omdat ze blijft smijten, slaan of met dringen sproeien en dat soort dingen. Herkenbaar?

Hoe verteren de andere dreumessen het warme weer?
pi_210578417
Mijn dreumes kan het weer goed hebben. Merk niks aan hem.
J heeft een eigen willetje en geen greintje geduld. Als hij iets niet wil wacht hij niet maar smijt alles weg en gooit zichzelf op de grond. Heb al 2x dat ik hem krijsend onder m’n arm had in het winkelcentrum

En gister stond ik in een speelgoedwinkel en griste hij een speeltje uit het schap en holde naar buiten met speeltje de straat op.
Ik erachteraan racen (met m’n handtas die onbeheerd achterbleef). Dat soort fratsen.

Dat gezegd hebbende is hij nog redelijk timide vergeleken met sommige verhaaltjes die ik lees.
Hij praat niet dus geeft niet aan wat hij wil haha. Gelukkig huilt hij ook niet veel dus blijkbaar heeft hij nog geen last van onuitgesproken wensen. Zelf doen is ook nog een beetje next level voor hem.

Hij wordt 2 over een maand maar is in gedrag nog wel een dreumes vind ik
pi_210581059
Wij zijn met onze dreumes op vakantie maar hij maakt het ons goed lastig :')
Veel huilen, en dan is het alleen goed met de speen, eten of tablet. Speen kreeg hij thuis niet veel maar nu dus wel een stuk vaker. Wat weer bij ons leidt tot frustratie :P
Ik probeer maar er het beste van te maken en te accepteren dat hij vaker de speen krijgt, als dat betekent dat wij daardoor ook vakantie kunnen houden. Maar soms is het wel lastig om te zien dat andere kinderen bij bijv het zwembad makkelijk kunnen spelen en hij er na een tijdje al klaar mee is. Maar goed, dit zal de pre-peuterpuberteit zijn hou ik me maar voor. :X
Oh en de eenkennigheid richting mij ging voor de vakantie nog wel oké maar gaat nu ook weer de verkeerde kant op. Om het makkelijk te maken _O-
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_210582133
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 september 2023 16:33 schreef KaBuf het volgende:
Wij zijn met onze dreumes op vakantie maar hij maakt het ons goed lastig :')
Veel huilen, en dan is het alleen goed met de speen, eten of tablet. Speen kreeg hij thuis niet veel maar nu dus wel een stuk vaker. Wat weer bij ons leidt tot frustratie :P
Ik probeer maar er het beste van te maken en te accepteren dat hij vaker de speen krijgt, als dat betekent dat wij daardoor ook vakantie kunnen houden. Maar soms is het wel lastig om te zien dat andere kinderen bij bijv het zwembad makkelijk kunnen spelen en hij er na een tijdje al klaar mee is. Maar goed, dit zal de pre-peuterpuberteit zijn hou ik me maar voor. :X
Oh en de eenkennigheid richting mij ging voor de vakantie nog wel oké maar gaat nu ook weer de verkeerde kant op. Om het makkelijk te maken _O-
Hij is uit zijn vertrouwde omgeving
Vakantie tegenwoordig is een heel nieuw level van ongemak haha
pi_210605228
Wij gaan het eerste weekend van oktober een nachtje weg met twee dagen pretpark erbij. Kunnen pas na 16:00 in onze accommodatie en de dag erna voor 11:00 ofzo uitchecken. Ben benieuwd hoe dat gaat met dreumes die haar middagslaapje echt nog nodig heeft en weigert te slapen in de wagen |:)
  dinsdag 12 september 2023 @ 08:22:53 #93
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210609718
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 19:33 schreef eponine het volgende:
Wij gaan het eerste weekend van oktober een nachtje weg met twee dagen pretpark erbij. Kunnen pas na 16:00 in onze accommodatie en de dag erna voor 11:00 ofzo uitchecken. Ben benieuwd hoe dat gaat met dreumes die haar middagslaapje echt nog nodig heeft en weigert te slapen in de wagen |:)
Die van ons slaapt ook zelden in de wagen, maar wel in de draagzak op m'n rug. Zou dat nog een optie zijn?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210610262
Nee, de draagzak is altijd reden tot drama geweest, dus die heb ik een tijd geleden goed kunnen verkopen gelukkig. En ik vond het ook altijd vet veel gedoe, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan mij dan aan de draagzak.
Komt vast wel goed, man maakt zich er drukker om dan ik iig.
pi_210624686
Kunnen dreumesen van 15 maanden ook al in de peuterpuberteit belanden? Mijn hemel, de hoeveelheid stervende zwaan scenario's zijn niet te tellen deze week ;( :')
pi_210624783
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 19:33 schreef eponine het volgende:
En blijft ze dan wel redelijk vrolijk als ze in de wagen zit? Met wat afleiding of eten? Dan zou je gewoon het slaapje kunnen overslaan en zien wat er gebeurd. En dan op tijd naar bed in het huisje, hebben jullie ook nog wat aan de avond samen ;) En misschien de volgende dag ergens in de middag weer naar huis rijden, slaapt ze wel in de auto?

Dreumes heeft hier de ogen dan op z'n broek hangen en wordt heel mat, maar slapen ho maar :D Gelukkig is hij dan niet vervelend als hij wat te zien heeft, als hij uit de wagen moet wordt het anders.
pi_210626878
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 17:01 schreef June. het volgende:

[..]
En blijft ze dan wel redelijk vrolijk als ze in de wagen zit? Met wat afleiding of eten? Dan zou je gewoon het slaapje kunnen overslaan en zien wat er gebeurd. En dan op tijd naar bed in het huisje, hebben jullie ook nog wat aan de avond samen ;) En misschien de volgende dag ergens in de middag weer naar huis rijden, slaapt ze wel in de auto?

Dreumes heeft hier de ogen dan op z'n broek hangen en wordt heel mat, maar slapen ho maar :D Gelukkig is hij dan niet vervelend als hij wat te zien heeft, als hij uit de wagen moet wordt het anders.
Zolang er eten is, is ze over het algemeen in haar nopjes. Vanochtend was ze met haar vader op pad en sliep ze wel ineens in de wagen :'), dus er is nog hoop! En anders idd in de auto, daar lukt het vaak wel als ze moe genoeg is.
pi_210630436
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 16:54 schreef June. het volgende:
Kunnen dreumesen van 15 maanden ook al in de peuterpuberteit belanden? Mijn hemel, de hoeveelheid stervende zwaan scenario's zijn niet te tellen deze week ;( :')
Ja, dat kan want dat was hier ook zo. En het wordt niet beter, alleen erger. Met bijna 19 maanden is het heel hard en hoog gillen als er ook maar iets niet helemaal naar haar zin gaat. Zich huilend laten vallen. En vooral alles zelf willen doen (maar het dan niet kunnen). Sterkte!
  donderdag 14 september 2023 @ 09:16:29 #99
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210630469
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 16:54 schreef June. het volgende:
Het is een faaaaaaaase
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210632828
hier wordt er met n maand of 19 dierlijk gebruld als iets m niet zint, echt vanuit zn teentjes een hele boze grom :D

en inderdaad krijsend ter aarde storten, gillen en "nee, nee, NEEEEJJJ! :( " roepen incl heel wild hoofdgeschud (wat er stiekem heel grappig uit ziet omdat ie lange haartjes heeft, het doet me altijd aan zo'n borstel in de wasstraat denken :@ )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')