Hier lijkt het op uit te draaien en volgens mij is Dilan het beste in staat om een dergelijke coalitie bij elkaar te houden. Pieter is teveel een dossiertijger en Frans wil te graag zijn zin erdoor duwen. Dus dan is het wenselijk dat Dilan het nipt wint, bijvoorbeeld evenveel zetels maar iets meer stemmen.quote:
Boomerfeestje. Misschien een maximumleeftijd instellen om te stemmen?quote:Op donderdag 9 november 2023 11:15 schreef PippenScottie het volgende:
Ik hoorde laatst dat de gemiddelde leeftijd van het Nederlands electoraat 55 is. Toen snapte ik opeens waarom er nooit iets verandert in dit land.
Lijkt me een uit-ste-kend plan. 75 jaar of zoquote:Op donderdag 9 november 2023 11:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Boomerfeestje. Misschien een maximumleeftijd instellen om te stemmen?
Uiteraard; je leven lang gewerkt en belasting afgedragen, maar als onrendabele en vooral opmakende oudere niets meer te zeggen hebben,quote:Op donderdag 9 november 2023 12:53 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Lijkt me een uit-ste-kend plan. 75 jaar of zo
Wellicht omdat de jeugd te belabberd is zich te interesseren in de politiek. Zou daar wat aan doen i.p.v. weer los te gaan op die afschuwelijke boomers.quote:Op donderdag 9 november 2023 11:15 schreef PippenScottie het volgende:
Ik hoorde laatst dat de gemiddelde leeftijd van het Nederlands electoraat 55 is. Toen snapte ik opeens waarom er nooit iets verandert in dit land.
Het is demografie, mijn beste, een meerderheid van de mensen die mogen stemmen in Nederland is 50+ dat is nu eenmaal een feit.quote:Op donderdag 9 november 2023 13:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wellicht omdat de jeugd te belabberd is zich te interesseren in de politiek. Zou daar wat aan doen i.p.v. weer los te gaan op die afschuwelijke boomers.
Wellicht dat even doorgeven aan lieden die graag een leeftijdsbeperking willen stellen aan stemmen.quote:Op donderdag 9 november 2023 13:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is demografie, mijn beste, een meerderheid van de mensen die mogen stemmen in Nederland is 50+ dat is nu eenmaal een feit.
Leeftijdsbeperkingen vind ik sowieso onzin. Ik heb geen idee hoe ik dat verder moet doorgeven.quote:Op donderdag 9 november 2023 13:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wellicht dat even doorgeven aan lieden die graag een leeftijdsbeperking willen stellen aan stemmen.
Het is een kutidee, laten we dat even vooropstellen. Maar ik ben het ook hartgrondig oneens met de stelling van Etto dat de jeugd geen geduld zou hebben, lui zou zijn of onrealistische eisen heeft. Dat is namelijk het punt niet.quote:Op donderdag 9 november 2023 13:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Leeftijdsbeperkingen vind ik sowieso onzin. Ik heb geen idee hoe ik dat verder moet doorgeven.
Na je 75e is het inmiddels wel tijd om de toekomst van het land over te laten aan de generaties na je, toch?quote:Op donderdag 9 november 2023 13:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uiteraard; je leven lang gewerkt en belasting afgedragen, maar als onrendabele en vooral opmakende oudere niets meer te zeggen hebben,
Uitstekend plan? Diabolisch, eerder. Maar symptomatisch voor de kortzichtigheid van velen: "Kijk, die boomers hebben gewoon een eigen huis, en een auto, en vakanties... daar heb ik met mijn 3 werkjaren na 8 jaar studeren ook recht op en wel nu!".
Apathie heeft oorzaken maar ik zie dezelfde apathie ook bij stemmers van andere leeftijden. De oorzaken mogen verschillen maar al dat boomer dit, jongeren dat geneuzel levert helemaal niks op behalve boosheid. Maar goed, er zijn groeperingen die dat mooi vinden.quote:Op donderdag 9 november 2023 13:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is een kutidee, laten we dat even vooropstellen. Maar ik ben het ook hartgrondig oneens met de stelling van Etto dat de jeugd geen geduld zou hebben, lui zou zijn of onrealistische eisen heeft. Dat is namelijk het punt niet.
Het probleem is juist dat het perspectief op de middellange termijn zo slecht is. Met name op de huizenmarkt, maar dat heeft ook allerhande flankerende effecten.
Maar waarom geen 65 dan of de pensioenleeftijd? En als we toch bezig zijn waarom geen test op intelligentie of EQ? Nee, sorry, dit vind ik een heilloze weg.quote:Op donderdag 9 november 2023 13:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Na je 75e is het inmiddels wel tijd om de toekomst van het land over te laten aan de generaties na je, toch?
We hebben ook een minimumleeftijd, waarom geen maximumleeftijd?
1. Wie zegt dat 75+ niet nadenkt over de toekomst?quote:Op donderdag 9 november 2023 13:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Na je 75e is het inmiddels wel tijd om de toekomst van het land over te laten aan de generaties na je, toch?
We hebben ook een minimumleeftijd, waarom geen maximumleeftijd?
75-jarigen stemmen waarschijnlijk ook met de toekomst van hun kinderen en kleinkinderen in het achterhoofd.quote:Op donderdag 9 november 2023 13:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar waarom geen 65 dan of de pensioenleeftijd? En als we toch bezig zijn waarom geen test op intelligentie of EQ? Nee, sorry, dit vind ik een heilloze weg.
75 jarigen zullen best voor eigen belang stemmen maar dat doen 18 jarigen ook, dat is inherent aan democratie en democratie is nu eenmaal niet optimaal maar wel het beste wat we hebben.
Mijn 'stelling' is van dezelfde orde als dat ouderen allemaal zelfzuchtig, egocentrisch en slapend rijk geworden zijn hetgeen een 'maximum leeftijd' voor stemmen zou moeten verdedigen.quote:Op donderdag 9 november 2023 13:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is een kutidee, laten we dat even vooropstellen. Maar ik ben het ook hartgrondig oneens met de stelling van Etto dat de jeugd geen geduld zou hebben, lui zou zijn of onrealistische eisen heeft. Dat is namelijk het punt niet.
Het probleem is juist dat het perspectief op de middellange termijn zo slecht is. Met name op de huizenmarkt, maar dat heeft ook allerhande flankerende effecten.
Ze worden langzamer van geest en leven vaak in het verleden. Over het algemeen zijn ze veel conservatiever.quote:Op donderdag 9 november 2023 13:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mijn 'stelling' is van dezelfde orde als dat ouderen allemaal zelfzuchtig, egocentrisch en slapend rijk geworden zijn hetgeen een 'maximum leeftijd' voor stemmen zou moeten verdedigen.
Frisse ideeën, proest.quote:Op donderdag 9 november 2023 13:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze worden langzamer van geest en leven vaak in het verleden. Over het algemeen zijn ze veel conservatiever.
Op een gegeven moment moet je als bejaarde ook leren plaats te maken voor de frisse ideeën van de jongere generaties.
Kijk naar Rusland, waar al die oude taaien massaal op Poetin stemmen met alle gevolgen van dien. Nee, de toekomst van een land overlaten aan bejaarden is een slecht idee.
Trollen, zou ik nooit doen.quote:Op donderdag 9 november 2023 13:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Frisse ideeën, proest.
Eerder de ideeën die ik twee posts terug heb opgetekend. Egoïsme, zoek het vooral bij jezelf.
Verder staat je reactie zo vol drogredenen dat ik bijna meen dat je aan het trollen bent.
Nou je het zegt, voor je mag stemmen voor een betreffende verkiezing eerst slagen voor een stemexamen waarin actuele kennis rondom de belangrijke thema's voor die verkiezing wordt getest zou ook een verademing zijn.quote:Op donderdag 9 november 2023 13:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar waarom geen 65 dan of de pensioenleeftijd? En als we toch bezig zijn waarom geen test op intelligentie of EQ? Nee, sorry, dit vind ik een heilloze weg.
75 jarigen zullen best voor eigen belang stemmen maar dat doen 18 jarigen ook, dat is inherent aan democratie en democratie is nu eenmaal niet optimaal maar wel het beste wat we hebben.
Heb ik ook al gezegd.quote:Op donderdag 9 november 2023 14:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nou je het zegt, voor je mag stemmen voor een betreffende verkiezing eerst slagen voor een stemexamen waarin actuele kennis rondom de belangrijke thema's voor die verkiezing wordt getest zou ook een verademing zijn.
Je laat mensen tenslotte ook niet zomaar autorijden.
Als je uit een uitkering wil heb je een baan nodig. Dus een partij die arbeidskosten voor bedrijven verlaagd en het het verschil tussen salaris en uitkering in stand houdt.quote:Op donderdag 9 november 2023 16:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Heb ik ook al gezegd.
Ik ken mensen die een uitkering hebben die serieus op Rutte hebben gestemd.
Dan ben je gewoon een debiel.
Dat was niet hun motivatie om op die kerel te stemmen.quote:Op donderdag 9 november 2023 18:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als je uit een uitkering wil heb je een baan nodig. Dus een partij die arbeidskosten voor bedrijven verlaagd en het het verschil tussen salaris en uitkering in stand houdt.
Ik zeg ook niet dat ik er achter sta. Al geloof ik wel degelijk in het principe dat een baan de beste remedie tegen armoede is.quote:Op donderdag 9 november 2023 19:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat was niet hun motivatie om op die kerel te stemmen.
Wat jij beschrijft is trouwens een race to the bottom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |