Ja, ik zal het een paar keer uitproberen. Na 1 keer wat spoelen met die alcohol en water, blaasde ik het vocht eruit. Maar toen proefde ik nog, aarbeien/bananen ijs, lol, dus die was nog niet helemaal schoon.quote:Op zaterdag 30 september 2023 22:53 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Feitelijk laat ik ze 2x drogen, 1x na het spoelen met heet water, en 1x na het liggen in het bakje met alcohol.
Ik leg de coils gewoon op een stukje keukenpapier. Een dag, of een nacht. Ik hou de tijd niet bij eigenlijk.
Als een coil geen goeie damp meer geeft, stop ik em in een doosje. Zo spaar ik steeds wat op. Als het doosje vol is, ga ik ze schoonmaken.
Ook handig als ik niks meer in huis heb
Ik zou het willen doen omdat ik wel geloof dat het gezonder is, en niet zo stinktquote:Op zaterdag 30 september 2023 20:29 schreef Droopie het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik het bij die 5 sigaretten houden dan.
Straks vind je opeens een lekkere smaak of vind je het mega interessant.
Ik gok dat je eerder van die 5 sigaretten afkomt ipv een nieuwe verslaving te creeren.
Maar ik ben geen dokter
Ja, dat is zo ontzettend veel harm reduction en gezondheidswinst. 5 sigaretten per dag is echt al best wel veel.quote:Op zaterdag 30 september 2023 16:54 schreef Ponsai het volgende:
Ik rook een paar sigaretten per dag. Ben flink afgebouwd.
Ik zit nu misschien op 5 sigaretten per dag gemiddeld.
Is het zinvol om over te stappen op een elektronische sigaret en per dag een paar hijsjes te nemen?
Of is het dan juist makkelijker om veel te roken?
Wat voor coils heb je?quote:Op zaterdag 30 september 2023 22:53 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Feitelijk laat ik ze 2x drogen, 1x na het spoelen met heet water, en 1x na het liggen in het bakje met alcohol.
Ik leg de coils gewoon op een stukje keukenpapier. Een dag, of een nacht. Ik hou de tijd niet bij eigenlijk.
Als een coil geen goeie damp meer geeft, stop ik em in een doosje. Zo spaar ik steeds wat op. Als het doosje vol is, ga ik ze schoonmaken.
Ook handig als ik niks meer in huis heb
Ik gebruik JustFog coils (kan ook geen plaatje plakken, maar die kun je googelen)quote:Op zondag 1 oktober 2023 17:46 schreef Cici het volgende:
[..]
Wat voor coils heb je?
Ik kan hier geen plaatjes plakken, maar kun je dit ook doen met de V12 Prince Q4 coils?
( https://eu.smoktech.com/product/advanced_mod/x-priv en dan naar onder scrollen voor het plaatje)
Mijn coils zijn ook wegwerp.quote:Op zondag 1 oktober 2023 20:09 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik gebruik JustFog coils (kan ook geen plaatje plakken, maar die kun je googelen)
Met de coils die jij gebruiktje vervang je zelf het katoen als het niet meer lekker smaakt zie ik. Dus ik denk niet dat het voor jou veel zin heeft. Misschien kun je de coil zelf (zonder het katoen) wel een keer extra reinigen, geen idee.
Mijn coils zijn wegwerpmateriaal in principe.
Fysieke winkel gekocht?quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:29 schreef Droopie het volgende:
Ik heb vandaag een VAPTIO AVOCADO BABY gekocht.
Even zitten kloten met het bijvullen (deed het eerst in de airflow).
Nu wil ik hem dus gebruiken, en er komt allemaal liquid naar boven.
Tip gekregen om even te hijsen met een wc papiertje er tussen.
Maar hij blijft maar vocht uitspugen.
Iemand een goede tip voor mij.
Dan zit midden in het lange buisje wat liquid. Met een keuken/wc-papiertje kan je een dun lang puntje rollen. En dan kan je daarmee de binnenkant van dat lange buisje en je mondstukje droog maken.quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:29 schreef Droopie het volgende:
Ik heb vandaag een VAPTIO AVOCADO BABY gekocht.
Even zitten kloten met het bijvullen (deed het eerst in de airflow).
Nu wil ik hem dus gebruiken, en er komt allemaal liquid naar boven.
Tip gekregen om even te hijsen met een wc papiertje er tussen.
Maar hij blijft maar vocht uitspugen.
Iemand een goede tip voor mij.
Ja, snap ik. Je kunt het altijd proberenquote:Op zondag 1 oktober 2023 20:35 schreef Cici het volgende:
[..]
Mijn coils zijn ook wegwerp.
Dacht ff wat te kunnen besparen haha
Ik heb een paar van die onbruikbare oude Fog coils die cottoncoils van 7,95 , in de isopropanol laten weken en met water goed uitgespoeld en laten drogen.quote:Op zondag 1 oktober 2023 20:09 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik gebruik JustFog coils (kan ook geen plaatje plakken, maar die kun je googelen)
Met de coils die jij gebruiktje vervang je zelf het katoen als het niet meer lekker smaakt zie ik. Dus ik denk niet dat het voor jou veel zin heeft. Misschien kun je de coil zelf (zonder het katoen) wel een keer extra reinigen, geen idee.
Mijn coils zijn wegwerpmateriaal in principe.
Leuk! Lekker een beetje zelf klooien.quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:51 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ik heb een paar van die onbruikbare oude Fog coils die cottoncoils van 7,95 , in de isopropanol laten weken en met water goed uitgespoeld en laten drogen.
Wel 3 keer herhaald, om echt te proberen alle smaak en restjes eruit te krijgen. En dat werkt. Maar er blijft toch een heel klein beetje geur achter.
Ik zal later vertellen hoe lang ze ongeveer dan meegaan, in vergelijking met een nieuwe. Maar het werkt en ze hebben iig een nieuw leven.
Is ook de oplossing niet.quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:45 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Dan zit midden in het lange buisje wat liquid. Met een keuken/wc-papiertje kan je een dun lang puntje rollen. En dan kan je daarmee de binnenkant van dat lange buisje en je mondstukje droog maken.
Ik heb een bijsluiter van een ander vape apparaat gelezen, waarin stond hoe je dat ding schoon kon maken met die schoonmaak alcohol. Daarin stond dat je het niet langer dan een half uur moest weken, want dan gaat het het plastic aantasten.quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:52 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Leuk! Lekker een beetje zelf klooien.
Ik doe eerst water en dan alcohol en dan drogen en opnieuw gebruiken, jij andersom. Zal ik ook eens zo proberen
Volgens mij is dat nog niet bekend. De winkel waar ik koop wist mij alleen te vertellen dat alle tabaksmaken die er nu zijn eruit gaan en dat er dan 'een aantal toegestane' tabaksmaken voor in de plaats komen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 14:19 schreef Q.C.Passed het volgende:
Hoi,
Weet iemand welke smaken eliquid nog wél verkocht gaan worden per 1 Jan?
Lees eigenlijk alleen maar dat tabaksmaken straks nog mogen, maar ik betwijfel of dat betekend dat wanneer je bv Virginia of British Tobacco koopt, dit per definitie "mag" omdat het op het doosje staat
Het zou dan gaan om 7 toegestane smaken, maar zie nergens welke fabrikanten of varianten dat dan zijn.
Ben wel benieuwd, zal vast naar verbrand plastic gaan smaken ofzo. Wel apart dat de overheid even gaat bepalen welke smaken je mag roken straks.quote:Op zondag 15 oktober 2023 15:12 schreef praadje het volgende:
[..]
Volgens mij is dat nog niet bekend. De winkel waar ik koop wist mij alleen te vertellen dat alle tabaksmaken die er nu zijn eruit gaan en dat er dan 'een aantal toegestane' tabaksmaken voor in de plaats komen.
Vanmorgen ging het in het eerste deel van Spraakmakers (Radio1) over vapen. Was wel interessant.quote:Op maandag 16 oktober 2023 07:39 schreef Q.C.Passed het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd, zal vast naar verbrand plastic gaan smaken ofzo. Wel apart dat de overheid even gaat bepalen welke smaken je mag roken straks.
Verbieden is beter.quote:Op maandag 16 oktober 2023 07:39 schreef Q.C.Passed het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd, zal vast naar verbrand plastic gaan smaken ofzo. Wel apart dat de overheid even gaat bepalen welke smaken je mag roken straks.
De overheid wil het verbieden omdat het voor veel jongeren de opstap is naar gewoon roken. En omdat de nicotine kan zorgen dat er bepaalde ontwikkelingen in de hersenen belemmerd worden.quote:
Wil je nu een lolly? Nog altijd troep.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:03 schreef praadje het volgende:
[..]
De overheid wil het verbieden omdat het voor veel jongeren de opstap is naar gewoon roken. En omdat de nicotine kan zorgen dat er bepaalde ontwikkelingen in de hersenen belemmerd worden.
Ik kan me voorstellen dat het voor de jeugd verboden wordt maar laat volwassen mensen het zelf bepalen.
Ik ben door te gaan vapen zeven jaar geleden gestopt met roken en van een longinhoud van 36% naar nu 87% gegaan.
Wat een slechte troll, doe dan in ieder geval je best....quote:Op maandag 16 oktober 2023 14:16 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Wil je nu een lolly? Nog altijd troep.
Kijk voor de maatschappij is het veel beter als jij blijft paffen, want dan lig je gemiddeld ook sneller onder de grond. Dat is goedkoper. Volwassen mensen zijn niet per definitie in staat om juiste keuzes te maken. Daar hebben we een overheid voor om keuzes weg te nemen of te beinvloeden door er een extra belasting aan te hangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |