abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 februari 2003 @ 11:49:47 #1
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_8431879
Pathé De Munt aan de Vijzelstraat heeft
dinsdagavond een groep van 80 mensen op
straat gezet omdat zij zich misdroegen.

De jongeren schreeuwden en gooiden
voorwerpen de zaal in. Daarop werd de
film gestopt en werden de mensen buiten
de deur gezet. De groep hing daarna
twee uur rond bij de bioscoop. De
politie zette tientallen agenten in.

De raddraaiers probeerden op straat een
gevecht met de politie uit te lokken.
Het ging volgens de politie waarschijn-
lijk om een groep Marokkaanse jongeren,
die naar de film gingen ter gelegenheid
van het offerfeest. De politie hield
een 15-jarige jongen aan.

bron www.at5.nl

gezellig weer die marokkanen

Die waren toch zo leuk

Ik ben inmiddels overleden
pi_8431913
Marokkanen of niet, ik begrijp niet dat iemand 8,50 euro betaald om te gaan rellen.

Vanmorgen op het nieuws was te zien dat die groep de politie buiten nog enkele uren heeft lopen uitdagen. Ik snap niet dat er dan niet ingegrepen wordt.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_8431920
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 11:49 schreef Enchanter het volgende:

gezellig weer die marokkanen

Die waren toch zo leuk

Volgens Raymtzer waren ze kut..
::::::::::Vul hier je bankrekeningnr. in : |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Uw tegoed wordt ZSM afgeschreven. ::::::::::
pi_8431923
Topic numero 3 hierover...
Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
  woensdag 12 februari 2003 @ 11:52:54 #5
22614 kikkerlikker
aloha welcome to don ho
pi_8431945
wie zegtr nou weer dat et marokannen ware dat staat nerges
L00k 4d m3, dr1n1dy, A'm in 31337 hix0r. a 0wn j00! A g0d r3wd on ill j00r box0rs
pi_8431948
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 11:51 schreef Strolie75 het volgende:
Ik snap niet dat er dan niet ingegrepen wordt.
Hier kan ik ook niet bij! je hoort het wel vaker. een grote groep loopt te klooien en dan worden er 2 of 3 mensen aangehouden
pi_8431953
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 11:51 schreef Driekeerniks.com het volgende:

[..]

Volgens Raymtzer waren ze kut..

Volgens raymtzer willen de nederlands die mensen ook zomaar haten zonder enige reden daarvoor.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
pi_8431963
Moesten ze geen schaap slachten dan? Of ben ik nou helemaal verkeerd geinformeerd? Ik dacht dat het Ash-Ma-Gallem of Gammalagammele was...
Gefeliciteerd Jack!
pi_8431966
quote:
Marokkanen of niet, ik begrijp niet dat iemand 8,50 euro betaald om te gaan rellen.
Moet je eens bij de Metropolis in A'pen gaan kijken ...
leuk avondje film ... not ... lekker rellen met jeugdig Borgerhout en familie
pi_8431969
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 11:52 schreef kikkerlikker het volgende:
dat stond notabene op nu.nl en ik meen zelfs op fok op de frontpage.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
pi_8431983
quote:
jij gaat nooit naar de bios in Amsterdam
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 12 februari 2003 @ 11:55:05 #12
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_8431989
quote:
quote:
lijk om een groep Marokkaanse jongeren, ...

[Dit bericht is gewijzigd door Enchanter op 12-02-2003 11:55]

pi_8431990
quote:
quote:
lijk om een groep Marokkaanse jongeren,
die naar de film gingen ter gelegenheid
van het offerfeest
Leese gek !
pi_8432035
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 11:53 schreef realist_ik het volgende:
Moet je eens bij de Metropolis in A'pen gaan kijken ...
leuk avondje film ... not ... lekker rellen met jeugdig Borgerhout en familie
Ik vind het in België reuze meevallen. Ik ga meestal naar Lanaken en Maasmechelen, en daar gedraagt het publiek zich in het algemeen netter dan in Nederland.

Maar de laatste tijd ga ik alleen nog naar de bioscoop als ik een film echt wil zien. Anders is het leuker achter mijn eigen thuisbioscoop.

pi_8432072
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 11:53 schreef daburnd88 het volgende:
Volgens raymtzer willen de nederlands die mensen ook zomaar haten zonder enige reden daarvoor.
Ik denk dat de mensen die bij die groep in de zaal zaten nu wel een goede reden hebben.

Het is al jaren bekend dat je aan het einde van het offerfeest of tijdens het suikerfeest bioscopen in de grote steden beter niet kunt bezoeken. Triest maar waar.

pi_8432081
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 11:53 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Volgens Raymtzer wordt een bevolkingsgroep zwart gemaakt op basis van het gedrag van een minderheid uit die bevolkingsgroep. Terechte waarneming, niet "de Marokkanen" zijn hier schuldig aan, maar die 80 kut-Marokkanen die gisteren de boel op stelten hebben gezet in die bioscoop. Ik ben als Nederlander ook niet schuldig aan het gedrag van Nederlandse hooligans in een voetbalstadion.
  woensdag 12 februari 2003 @ 12:00:59 #17
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_8432128
Kunnen die 80 niet als mensenlijk schild naar Irak dan ?
pi_8432153
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 11:59 schreef Kozzmic het volgende:
Terechte waarneming, niet "de Marokkanen" zijn hier schuldig aan, maar die 80 kut-Marokkanen die gisteren de boel op stelten hebben gezet in die bioscoop. Ik ben als Nederlander ook niet schuldig aan het gedrag van Nederlandse hooligans in een voetbalstadion.
Met als nuancering dat het in voetbalstadions meestal dezelfde groep is die voor rotzooi zorgt terwijl dit bij Marokkanen niet zo is. Of er moet een harde kern zijn van 80 a-sociale Marokkanen die landelijk opereert.

Maar wederom, waarom grijpt de politie niet harder in? Ik hoop dat die gasten op z'n minst een bioscoop-verbod hebben gekregen. Ik kan me niet voorstellen dat Pathé blij is met zulke publiciteit.

pi_8432202
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 12:02 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Met als nuancering dat het in voetbalstadions meestal dezelfde groep is die voor rotzooi zorgt terwijl dit bij Marokkanen niet zo is. Of er moet een harde kern zijn van 80 a-sociale Marokkanen die landelijk opereert.

Ja, vorig weekend waren ze "on tour" in Antwerpen...
pi_8432222
quote:

[..]

Het is ook een harde kern van veelplegers van delicten, dat is bij de politie in amsterdam wel bekend.
quote:
Maar wederom, waarom grijpt de politie niet harder in? Ik hoop dat die gasten op z'n minst een bioscoop-verbod hebben gekregen. Ik kan me niet voorstellen dat Pathé blij is met zulke publiciteit.
Als de politie had ingegrepen (dat hebben ze trouwens wel gedaan door de situatie onder controle te houden) was de zaak verder geëscaleerd. En dat lijkt me niet handig in het centrum.
  woensdag 12 februari 2003 @ 12:08:35 #21
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_8432295
quote:
Interesting point.....

Ik heb nog wel een stukkie grond waar we voor ¤8.50 pp. heel wat raddraaiers op los kunnen laten om elkaars leven zuur te maken....

Vrijwilligers?? Vereist natuurlijk wel wat begeleiding, zo mogen deelnemers nooit meer het terrein af enzo....

Afijn, binnenkort ook uitsmijters in de bioscopen???

ziek!

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_8432308
Vreemd bericht toch weer. En binnenkort staan mensen weer vreemd te kijken als er een deurbeleid is .....

Een vriend van me gaat al niet meer naar de bioscoop. Niet omdat hij bang is, maar dat hij geen zin heeft om voor dat geld een film NIET te kunnen zien. En hij is WEL bang dat hij een van die gasten iets aandoet....

maar goed....klepjes op en verder leven maar weer

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_8432316
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
  woensdag 12 februari 2003 @ 12:10:10 #24
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_8432330
* probeerd niks te zeggen....

het zullen eens een keer....
blegh... ik zeg het gewoon niet... geen zin om een ban te krijgen

Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_8432338
quote:

[..]

Zie o.m. http://www.parool.nl/1045029773630.html

Er is in Amsterdam wel degelijk een harde kern van veelplegers die gedreigd wordt met een bioscoopverbod. Dit is denk ik alleen wat moeilijker aan te tonen dan bij voetbalhooligans, die elk weekend in dezelfde samenstelling in dezelfde stadions zitten.

woensdag 12 februari 2003 @ 12:17:36 #26
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_8432484
En wat zullen de Marokkanen morgen weer uitvreten?
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_8432656
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 12:17 schreef chocolatemoeze het volgende:
En wat zullen de Marokkanen morgen weer uitvreten?
eerst schaap eten
  FOK!fotograaf woensdag 12 februari 2003 @ 12:35:12 #28
18921 freud
Who's John Galt?
pi_8432808
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 11:59 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Volgens Raymtzer wordt een bevolkingsgroep zwart gemaakt op basis van het gedrag van een minderheid uit die bevolkingsgroep. Terechte waarneming, niet "de Marokkanen" zijn hier schuldig aan, maar die 80 kut-Marokkanen die gisteren de boel op stelten hebben gezet in die bioscoop. Ik ben als Nederlander ook niet schuldig aan het gedrag van Nederlandse hooligans in een voetbalstadion.

Het is toch zo dat voor de supporters die zich misdragen men ze is gaan weren uit stadions. Als men op deze basis criminele allochtonen gaat weren uit bioscopen, discotheken of andere gelegenheden schreeuwen ze discriminatie. Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat de marokkaanse cultuur in nederland niets doet aan deze rotte appels. Imams zouden zich wel eens negatief mogen uitspreken tegen deze idioten.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_8432901
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 12:05 schreef gelly het volgende:
Het is ook een harde kern van veelplegers van delicten, dat is bij de politie in amsterdam wel bekend.
Als dat zo is lijkt me een registratiebeleid gecombineerd met een o.a. een bioscoopverbod toch wel een goede zaak. Als de de raaddraaiers aanpakt voorkom je naar mijn idee eerder een negatieve beeldvorming dan wanneer je niks doet ("Ow, het is die groep Marokkanen" in tegenstelling tot "Ow, het zijn weer Marokkanen").
quote:
Als de politie had ingegrepen (dat hebben ze trouwens wel gedaan door de situatie onder controle te houden) was de zaak verder geëscaleerd. En dat lijkt me niet handig in het centrum.
Bij voetbalrellen wordt er toch ook ingegrepen? Hiermee geef je mijn inziens een verkeerd signaal af. Niet alleen het misdragen wordt getolereert maar ook het urenlang provoceren van de politie en het zorgen voor een dreigende sfeer in het centrum. Die jongens hebben in elk geval hun lolletje gehad en er is niks gedaan om herhaling te voorkomen.
  woensdag 12 februari 2003 @ 13:02:04 #30
3542 Gia
User under construction
pi_8433289
Ik las de topictitel en dacht: Zullen wel 80 jongeren zijn die een beetje de zaak op stelten hebben gezet. Eigen schuld. Eigenlijk dacht ik, eerlijk gezegd, in eerste instantie aan een groep rijke, verwende balletjes die menen dat de bioscoop van hun is.

Maar nee, het waren weer eens Marokkanen.

woensdag 12 februari 2003 @ 13:02:55 #31
3542 Gia
User under construction
pi_8433310
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 12:26 schreef Chadi het volgende:

[..]

eerst schaap eten

Kun je toch het hele jaar door eten. Ligt gewoon in het vak bij de slager.
pi_8433387
quote:
Ik snap niet dat er dan niet ingegrepen wordt.
Wat moet je doen? ME inzetten? Zolang ze geen strafbare feiten plegen begin je weinig. Het was hooguit verstoring van de openbare orde, daar op straat. Uitdagen is niet strafbaar.
pi_8433403
Nog zo'n leuk moment, zondag avond naar Gang of New York, Pathe Arena, 3 Marokaantjes de rij voor ons.

Dan komt 'r 1 TIET, KUT of de tepel van Leonardo DiCaprio in beeld en ze weten al weer niet waar ze moeten kijken, beginnen te schreeuwen dat hij/zij lelijk is, een vieze hoer is of dat allah het niet zo gewild heeft. Dat zijn dan gasten van een jaartje of 20, fuck hey!! Get a life

pi_8433972
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 13:06 schreef Sphere het volgende:
Wat moet je doen? ME inzetten? Zolang ze geen strafbare feiten plegen begin je weinig. Het was hooguit verstoring van de openbare orde, daar op straat. Uitdagen is niet strafbaar.
Als er een samenscholing van 80 man plaats vind waar een dreigende sfeer van uitgaat mag de ME volgens mij gewoon ingrijpen.
pi_8434154
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 13:06 schreef Sphere het volgende:Wat moet je doen? ME inzetten? Zolang ze geen strafbare feiten plegen begin je weinig. Het was hooguit verstoring van de openbare orde, daar op straat. Uitdagen is niet strafbaar.
quote:
Ze gooiden met stenen en rotzooi naar de agenten die hen in bedwang trachtten te houden [...]
Met stenen en rotzooi naar personen gooien lijkt mij strafbaar (wat zou dat 'rotzooi' trouwens zijn?).
pi_8434203
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 13:06 schreef $tranger het volgende:
Nog zo'n leuk moment, zondag avond naar Gang of New York, Pathe Arena, 3 Marokaantjes de rij voor ons.

Dan komt 'r 1 TIET, KUT of de tepel van Leonardo DiCaprio in beeld en ze weten al weer niet waar ze moeten kijken, beginnen te schreeuwen dat hij/zij lelijk is, een vieze hoer is of dat allah het niet zo gewild heeft. Dat zijn dan gasten van een jaartje of 20, fuck hey!! Get a life

Bijna iedereen kent deze voorbeelden uit zijn eigen omgeving, maar NOG zijn er mensen die alles ontkennen.......
Get woke, go broke!
  woensdag 12 februari 2003 @ 13:39:36 #37
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_8434262
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 13:06 schreef Sphere het volgende:

[..]

Bij verstoring van de openbare orde kan gewoon de ME ingezet worden ...
er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
pi_8434366
In Dordrecht is het ook zo erg! Zitten ze heel de avond te gallen worden ze eruit gezet door de politie, maar iets ondernemen ho maar!!

Das klote

Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_8434442
Dit probleem krijg je steeds meer in bioscopen, mensen lijken het niet meer voor elkaar te kunnen opbrengen om de andere rustig naar een film te laten kijken...
Er mag wat mij betreft wel wat vaker iemand uit de bios gehaald worden, liefst zonder daarvoor de film te onderbreken.

Ze er gewoon uitzetten leidt bijna automatisch tot het blijven rondhangen op de bios van de jongeren... Ze zouden best een wat hogere straf mogen opleggen dan alleen maar uit de zaal zetten.

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_8434461
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 13:29 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Als er een samenscholing van 80 man plaats vind waar een dreigende sfeer van uitgaat mag MOET de ME volgens mij gewoon ingrijpen.

De tijd van gedogen en in de doofpot steken moet maar eens afgelopen zijn!

Luisteren en je gedragen of de knuppel erover!

GVD ik heb nog nooit een matpartij uitgelokt of de openbare orde verstoord. Ik ben een brave burger en IK ben hier de dupe van!! Ik kan niet meer normaal naar de bioscoop etc.

OPTIEFEN NU! En NEE moraalridders, daarmee bedoel ik niet, allemaal het land uit, voor jullie weer "discriminatie" etc blaten.

Ik wil gewoon maatregelen....

Get woke, go broke!
pi_8434561
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 13:47 schreef HeatWave het volgende:
GVD ik heb nog nooit een matpartij uitgelokt of de openbare orde verstoord. Ik ben een brave burger en IK ben hier de dupe van!! Ik kan niet meer normaal naar de bioscoop etc.
Ik vind het ook zo raar dat de bioscopen geen hardere maatregelen nemen (deurbeleid bijvoorbeeld), zo schrik je verdomme toch al je klanten af! Het lijkt erop dat wat hun betreft de kous af is wanneer mensen hun kaartje hebben gekocht! Of zijn ze bang voor racisten te worden uitgemaakt wanneer ze grote groepen jeugd van een bepaalde afkomst weigeren?

woensdag 12 februari 2003 @ 13:56:47 #42
3542 Gia
User under construction
pi_8434700
Als ik in een bioscoop zit en een aantal jochies verpesten mijn plezier door dit soort gedrag, dan ga ik meteen klagen.

Doet de bioscoop er niets aan, dan verlaat ik de zaal en eis ik mijn geld terug.

Wordt hier niet op gereageerd dan stuur ik een officiele klaagbrief naar de directie.

Als iedereen dat nou zou doen, dan zal zo'n bioscoop heus wel maatregelen gaan nemen.

We moeten het gewoon niet pikken!

pi_8434711
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 13:51 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik vind het ook zo raar dat de bioscopen geen hardere maatregelen nemen (deurbeleid bijvoorbeeld), zo schrik je verdomme toch al je klanten af! Het lijkt erop dat wat hun betreft de kous af is wanneer mensen hun kaartje hebben gekocht! Of zijn ze bang voor racisten te worden uitgemaakt wanneer ze grote groepen jeugd van een bepaalde afkomst weigeren?

Ja dat zijn ze, en die angst is gegrond natuurlijk. Want je mag WEL voor problemen zorgen in Nederland, maar je mag niet NIETS aan doen.....

tenminste, zo komt het over....

Get woke, go broke!
pi_8434871
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 13:35 schreef rroloff het volgende:
(wat zou dat 'rotzooi' trouwens zijn?).
Die smerige longnecks Heineken die ze je in de bios aan smeren als zijnde bier denk ik.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  woensdag 12 februari 2003 @ 14:03:34 #45
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_8434893
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 13:06 schreef $tranger het volgende:
Dan komt 'r 1 TIET, KUT of de tepel van Leonardo DiCaprio in beeld
Hmmm, de kut van Leonardo DiCaprio...
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 12 februari 2003 @ 14:04:15 #46
3542 Gia
User under construction
pi_8434909
Het gevolg van dit gedrag is dat straks Marokkanen geweigerd worden bij de bioscoop. En dan is Nederland weer intolerant. Want er zijn ook wel Marokkanen die geen herrie schoppen in de bioscoop!
pi_8435044
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 13:51 schreef Strolie75 het volgende:Ik vind het ook zo raar dat de bioscopen geen hardere maatregelen nemen (deurbeleid bijvoorbeeld), zo schrik je verdomme toch al je klanten af! Het lijkt erop dat wat hun betreft de kous af is wanneer mensen hun kaartje hebben gekocht! Of zijn ze bang voor racisten te worden uitgemaakt wanneer ze grote groepen jeugd van een bepaalde afkomst weigeren?
Ik denk dat men bang voor geweld is:
quote:
Vanwege aanhoudende problemen met vooral Marokkaanse jongeren sluit discotheek Get Down Café aan de Potterstraat in Utrecht haar deuren. [...]"Als er één moet worden verwijderd door de portier, dan gaat de hele groep zich ermee bemoeien. [...] Volgens Burger is een goed deurbeleid bij Get Down momenteel onmogelijk. "Als je ze er níet inlaat heb je ellende voor de deur. Laat je ze wél binnen dan ontstaan er dikwijls problemen in de zaak. Zet je zo iemand eruit dan krijg je klachten over discriminatie en heb je een maand lang groepjes vrienden van zo'n jongen aan de deur die de portier bedreigen [...] "We hebben in een jaar tijd 34 portiers versleten. Niemand wil hier nog voor de deur staan". (Bron.)
pi_8435083
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:04 schreef Gia het volgende:
Het gevolg van dit gedrag is dat straks Marokkanen geweigerd worden bij de bioscoop. En dan is Nederland weer intolerant. Want er zijn ook wel Marokkanen die geen herrie schoppen in de bioscoop!
Tja dat krijg je dan inderdaad en het IS niet netjes en het IS niet zoals het hoort te zijn. Maar wat moet je dan als je nog wel klanten wil krijgen als bioscoop zijde?

Bewaking in elke zaal? Schietstoelen? Camera toezicht? Verplichte passpoort controle? Borgsom eisen?

"ze" maken het erzelf naar. Dan moeten "ze" maar ingrijpen bij hun kinderen etc.

Mijn ouders hebben me namelijk goed opgevoed en zouden me zo aangepakt hebben dat ik dit uit pijn in mijn leier niet meer zou hebben KUNNEN posten. Maar de Marokkaanse gemeenschap laat toe dat er een harde kern van relschoppers kan bestaan.

Tot op zekere hoogte kan je dus WEL alle Marokkanen dit aanrekenen.

Maar ik zal wel weer een -10 krijgen

Get woke, go broke!
pi_8435138
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:09 schreef rroloff het volgende:

[..]

Ik denk dat men bang voor geweld is:
[..]

Nee DIT is de manier op problemen op te lossen!??

Dit is de zaak omdraaien in Nederland, als je als horeca ondernemer niet kan functioneren door een bepaalde groep, dan moet je die groep gewoon kunnen weigeren. En je zou natuurlijk niet dicht hoeven gaan.

Dit is dus precies de kant waar we heen gaan en dat is een ZEER kwaliijke zaak in mijn ogen..

Get woke, go broke!
pi_8435243
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:11 schreef HeatWave het volgende:

Mijn ouders hebben me namelijk goed opgevoed en zouden me zo aangepakt hebben dat ik dit uit pijn in mijn leier niet meer zou hebben KUNNEN posten. Maar de Marokkaanse gemeenschap laat toe dat er een harde kern van relschoppers kan bestaan.

Nederlanders misdragen zich bijvoorbeeld in voetbalstadions of bij studentenverenigingen, maar je kan mij (of jou) het gedrag van een hooligan of corpsbal toch niet aanrekenen? Wat een flauwekulargument. Zorg dat je de raddraaiers oppakt, zorg dat ze een bioscoopverbod krijgen, maar ga niet zeggen dat het ook de schuld is van die 90% Marokkanen die zich wel normaal gedraagt.
quote:
Maar ik zal wel weer een -10 krijgen
pi_8435256
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:12 schreef HeatWave het volgende:En je zou natuurlijk niet dicht hoeven gaan.
Nou, lees dat stuk dan eens helemaal. Dan zie je dat die eigenaar gewoon geen keus heeft.
pi_8435302
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:16 schreef rroloff het volgende:

[..]

Nou, lees dat stuk dan eens helemaal. Dan zie je dat die eigenaar gewoon geen keus heeft.

Nee dat bedoel ik dus! Het zou niet moeten KUNNEN, maar het GEBEURT dus wel...trieste zaak.
Get woke, go broke!
pi_8435369
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:16 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Nederlanders misdragen zich bijvoorbeeld in voetbalstadions of bij studentenverenigingen, maar je kan mij (of jou) het gedrag van een hooligan of corpsbal toch niet aanrekenen? Wat een flauwekulargument. Zorg dat je de raddraaiers oppakt, zorg dat ze een bioscoopverbod krijgen, maar ga niet zeggen dat het ook de schuld is van die 90% Marokkanen die zich wel normaal gedraagt.
[..]

Voetbal supporters worden dan ook KEIHARD aangepakt door de ME! En ten dele is het natuurlijk ook een opvoedingsprobleem.

En ik zeg dus ook dat het TEN DELE ligt aan de Marokkaanse gemeenschap en niet aan ALLE en ook niet VOLLEDIG.

right back @ you, oogklepje

Get woke, go broke!
pi_8435447
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Voetbal supporters worden dan ook KEIHARD aangepakt door de ME!

Gisteren zijn er ook charges uitgevoerd. En ik heb geen enkel probleem met een lik-op-stukbeleid voor deze raddraaiers. Gewoon bannen. Uhhh... weren!
quote:
En ten dele is het natuurlijk ook een opvoedingsprobleem.

En ik zeg dus ook dat het TEN DELE ligt aan de Marokkaanse gemeenschap en niet aan ALLE en ook niet VOLLEDIG.

Je zegt: Tot op zekere hoogte kan je dus WEL alle Marokkanen dit aanrekenen.

Ik vind van niet.

Ik vind het trouwens geen punt dat 'problemen benoemd worden'. De nationaliteit hoeft hier niet verborgen te blijven, mede omdat het natuurlijk door het groepsgedrag relevant is. Waar ik wel een probleem mee heb is het "ze, ze, ze..." en het beschuldigend vingertje naar Marokkanen in zijn algemeenheid. Dit leidt denk ik tot onnodige polarisatie, wat weer eerder tot een verergering van de problemen leidt, dan tot een oplossing.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 12-02-2003 14:31]

pi_8435519
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:24 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Gisteren zijn er ook charges uitgevoerd. En ik heb geen enkel probleem met een lik-op-stukbeleid voor deze raddraaiers. Gewoon bannen. Uhhh... weren!
[..]

Je zegt: Tot op zekere hoogte kan je dus WEL alle Marokkanen dit aanrekenen.

Ik vind van niet.

Nee, dat heet een meningsverschil, dat hebben mensen op fok! weleens

Ach ik weet ook wel dat het niet kan, maar het moet gewoon eens afgelopen zijn, en zolang veel Marokkaanse ouders niet geintegreerd zijn etc hebben ze moeite hun jeugd in het gareel te houden blijkbaar.

Er zijn ook zat Nederlandse foute jongeren, maar dat percentage ligt gewoon veel lager.

Get woke, go broke!
pi_8435530
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:18 schreef HeatWave het volgende:Nee dat bedoel ik dus! Het zou niet moeten KUNNEN, maar het GEBEURT dus wel...trieste zaak.
Als het percentage "kut-Marokkanen" onder Marokkaanse jongeren niet snel gaat dalen komen er alleen nog maar meer problemen: want ik neem aan dat het totale aantal Marokkaanse jongeren flink zal stijgen - gewoon uit demografische redenen (huwelijksmigratie gevolgd door gemiddeld vier kinderen per gezin).

Om terug te gaan naar het topic: Ik zou er dan ook niet over piekeren mijn geld in een bioscoop (of andere 'brede' vermaaksindustrie) te steken.

[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 12-02-2003 14:43]

pi_8435618
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:28 schreef rroloff het volgende:

[..]

Als het percentage "kut-Marokkanen" onder Marokkaanse jongeren niet snel gaat dalen komen er alleen nog maar meer problemen: want ik neem aan dat het totale aantal Marokkaanse jongeren flink zal stijgen - gewoon uit demografische redenen (huwelijksmigratie gevolgd door gemiddeld vier kinderen per gezin).

Tja, maar dat mag je dus niet inzien van "links"

Het is een eindeloze discussie op fok! tussen mensen die niets anders meemaken dan ellende en mensen die nooit wat meemaken en alles ontkennen lijkt wel. Lekker bedekken met de mantel der liefde hoor, vooral doen! En dat gaat het vanzelf wel over

Get woke, go broke!
  woensdag 12 februari 2003 @ 14:33:50 #58
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8435664
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:32 schreef HeatWave het volgende:
Zullen we links en rechts buiten deze discussie houden?
quote:
Lekker bedekken met de mantel der liefde hoor, vooral doen! En dat gaat het vanzelf wel over
Ik zou zeggen: doe er iets aan, in plaats van constant hierover zeiken. Of denk je serieus dat er ook maar iemand gebaat is bij generalisatie?
pi_8435812
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het is een eindeloze discussie op fok! tussen mensen die niets anders meemaken dan ellende en mensen die nooit wat meemaken en alles ontkennen lijkt wel. Lekker bedekken met de mantel der liefde hoor, vooral doen! En dat gaat het vanzelf wel over

OK, wijs maar eens aan wie dit wil bedekken met de 'mantel der liefde'. Ik ben dit soort insinuaties goed zat.

Gewoon degenen die de boel verstieren aanpakken, daar heb ik geen enkel probleem mee.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 12-02-2003 14:40]

pi_8435818
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:33 schreef Farzin het volgende:

[..]

Zullen we links en rechts buiten deze discussie houden?
[..]

Ik zou zeggen: doe er iets aan, in plaats van constant hierover zeiken. Of denk je serieus dat er ook maar iemand gebaat is bij generalisatie?

Wat jij wil

Nee, niemand is gebaat bij generalisatie, maar door generaliseren raken minder mensen gewond dan door iemand die 9 mensen neersteekt. En is eigenlijk helemaal niet belangrijk in de hele discussie. Wat kan mij het nou schelen dat er wat mensen over 1 kan geschoren worden als we daar mee IN IEDER GEVAL het probleem bespreekbaar maken.

Zodra er geen reden meer is tot generalisatie zal er niet meer gegeneraliseerd worden.

Dus EERST de problemen die generalisatie veroorzaken oplossen en DAARNA (als nog nodig) generalisatie aanpakken. En dus niet andersom.

Get woke, go broke!
pi_8435840
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:16 schreef Kozzmic het volgende:
van die 90% Marokkanen die zich wel normaal gedraagt.
Beetje te optimistisch is mijn ervaring.
pi_8435900
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:39 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

OK, wijs maar eens aan wie dit wil bedekken met de 'mantel der liefde'. Ik ben dit soort insinuaties goed zat.

Gewoon degenen die de boel verstieren aanpakken, daar heb ik geen enkel probleem mee.

En IK ben het goed zat dat bij iedereen die maar IETS negatiefs over bv Marokkanen roept door een hele groep wordt aangevallen met de opmerking dat niet alle Marokkanen zo zijn. Dat IS ook zo, maar wat doet dat er op dat moment toe? Wat schieten we daarmee op met die wijsheid? Er wordt teveel tijd besteed aan politiek correct zijn en oppassen met wat je zegt ipv aan oplossingen verzinnen en in de praktijk brengen.
Get woke, go broke!
pi_8435991
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wat jij wil

Nee, niemand is gebaat bij generalisatie, maar door generaliseren raken minder mensen gewond dan door iemand die 9 mensen neersteekt. En is eigenlijk helemaal niet belangrijk in de hele discussie. Wat kan mij het nou schelen dat er wat mensen over 1 kan geschoren worden als we daar mee IN IEDER GEVAL het probleem bespreekbaar maken.

Zodra er geen reden meer is tot generalisatie zal er niet meer gegeneraliseerd worden.

Dus EERST de problemen die generalisatie veroorzaken oplossen en DAARNA (als nog nodig) generalisatie aanpakken. En dus niet andersom.

Door 'wat mensen' over 1 kam te scheren maak je het probleem niet meer bespreekbaar. Door het beschuldigend vingertje naar een hele bevolkingsgroep werk je mee aan een onnodige polarisatie, en veroorzaak je waarschijnlijk eerder problemen dan dat je er aan meewerkt. In een maatschappij zul je de problemen met elkaar, SAMEN moeten oplossen. Het zijn dan wel Marokkaanse jongeren, maar ook onze jongeren, ongetwijfeld vrijwel allemaal in Nederland geboren. Nogmaals degenen die de onrust veroorzaken hard aanpakken, niet door gevangenisstraffen, maar door lik op stukbeleid als bioscoop- of kroegverbod, laten betalen wat ze vernielen, eventueel werkstraffen. En zien te voorkomen dat de jongere broertjes in dezelfde fouten vervallen.
pi_8435998
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:40 schreef GEsTOoRD het volgende:

[..]

Beetje te optimistisch is mijn ervaring.

Is ook niet relevant, maar raken de marokkanen die onterecht beschuldigd worden, of verantwoordelijk gehouden worden levensgevaarlijk gewond? Nee, maar de mensen die slachtoffer worden van de slechte groep wel. Als de mensen die de hele tijd mensen willen beschermen tegen discriminatie etc nou eens meewerken aan een oplossing ipv alleen maar mensen te verdedigen die dat helemaal niet nodig hebben.

Schelden doet geen pijn, iemand neersteken wel.

Get woke, go broke!
pi_8436056
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En IK ben het goed zat dat bij iedereen die maar IETS negatiefs over bv Marokkanen roept door een hele groep wordt aangevallen met de opmerking dat niet alle Marokkanen zo zijn. Dat IS ook zo, maar wat doet dat er op dat moment toe? Wat schieten we daarmee op met die wijsheid? Er wordt teveel tijd besteed aan politiek correct zijn en oppassen met wat je zegt ipv aan oplossingen verzinnen en in de praktijk brengen.

Dat heeft geen flikker te maken met politiek correct zijn. En ik zie jou trouwens met geen enkele oplossing komen. De problemen op de Marokkaanse gemeenschap afwentelen vind ik in ieder geval geen oplossing.
pi_8436071
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 13:51 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik vind het ook zo raar dat de bioscopen geen hardere maatregelen nemen (deurbeleid bijvoorbeeld), zo schrik je verdomme toch al je klanten af!

Klopt. Zeker op uitgaansavonden kun je de bioscoop tegenwoordig beter vermijden, als je tenminste iets van de film wilt volgen. Ik snap de lol er ook niet van, om te betalen puur om vervolgens voor veel andere mensen de film te verzieken.

Van mij mogen bioscopen gewoon een ligitimatieplicht invoeren en een zwarte lijst bijhouden.

Wat, denk ik, ook wel zou kunnen werken is een actiever 'verhaal'-beleid van de bioscopen. Dus niet alleen de probleemfiguren verwijderen, maar ook meteen aangifte doen wegens lokaalvredebreuk en een inkomstenderving verhalen op de raddraaiers.

quote:
Het lijkt erop dat wat hun betreft de kous af is wanneer mensen hun kaartje hebben gekocht! Of zijn ze bang voor racisten te worden uitgemaakt wanneer ze grote groepen jeugd van een bepaalde afkomst weigeren?
Ja, en terecht . Het gaat er ook niet om om 'grote groepen van een bepaalde afkomst' te weren, maar om probleem-figuren te weren.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_8436102
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:45 schreef Kozzmic het volgende:Nogmaals degenen die de onrust veroorzaken hard aanpakken, niet door gevangenisstraffen, maar door lik op stukbeleid als bioscoop- of kroegverbod, laten betalen wat ze vernielen, eventueel werkstraffen.
Bioscoopverbod.... Kroegverbod....
quote:
Uit het artikel hierboven: "We hebben in een jaar tijd 34 portiers versleten. Niemand wil hier nog voor de deur staan."
Word jij portier, Kozzmic?

[Aanvulling]

quote:
Jernau.Morat.Gurgeh: Van mij mogen bioscopen gewoon een ligitimatieplicht invoeren en een zwarte lijst bijhouden.
Houd jij de zwarte lijst bij Jernau? En houd jij die jongens tegen die er niet meer in mogen?

[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 12-02-2003 14:57]

pi_8436112
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:47 schreef Kozzmic het volgende:
De problemen op de Marokkaanse gemeenschap afwentelen vind ik in ieder geval geen oplossing.
Waarom niet? Daar komen de problemen toch vandaan.
pi_8436142
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:45 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Schelden doet geen pijn, iemand neersteken wel.

Wie is er neergestoken?
pi_8436203
quote:
Inderdaad, dat kunnen ze thuis helemaal gratis doen!
pi_8436242
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:47 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Dat heeft geen flikker te maken met politiek correct zijn. En ik zie jou trouwens met geen enkele oplossing komen. De problemen op de Marokkaanse gemeenschap afwentelen vind ik in ieder geval geen oplossing.

Het heeft er alles mee te maken, wat schiet je er mee op om te zeggen dat "ze" niet allemaal "zo" zijn? Niets dus.

En dat ik hier niet met oplossingen kom is irrelevant, want je kan op fok! tikken wat je wil op straat heeft dat niet zoveel effect. Het gaat om de discussie, dit is niet de 2de kamer waar alles wat je bedenkt meteen ingevoerd kan worden.

En ik vind dat je de problemen zeker voor een DEEL op de Marokkaanse gemeenschap kan afwentelen, waar anders op? Een (groot?) gedeelte van HUN gemeenschap zorgt voor problemen toch? Wie moet het dan oplossen? Natuurlijk WIJ als maatschappij, erg leuk verwoord maar hoe werkt dat in de praktijk??

Het enige wat ik wil zeggen is dat men niet zo moet mekkeren als er gegeneraliseerd wordt. Dat is echt niet het allererergste wat er kan gebeuren hoor.

Get woke, go broke!
pi_8436291
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:51 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Wie is er neergestoken?

Die steekpartij van afgelopen weekend met 9 slachtoffers, de dader was ook een Marokkaan. 2 grote incidenten in een paar dagen tijd. Gewoon even een normale steekproef?
Get woke, go broke!
pi_8436342
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:57 schreef HeatWave het volgende:Die steekpartij van afgelopen weekend met 9 slachtoffers, de dader was ook een Marokkaan. 2 grote incidenten in een paar dagen tijd. Gewoon even een normale steekproef?
Is een andere topic.

Ik hoop trouwens dat Kozzmic en [herstel] Jernaut nog wel mijn vragen willen beantwoorden..... :-)

[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 12-02-2003 15:01]

woensdag 12 februari 2003 @ 15:00:38 #74
3542 Gia
User under construction
pi_8436354
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Die steekpartij van afgelopen weekend met 9 slachtoffers, de dader was ook een Marokkaan. 2 grote incidenten in een paar dagen tijd. Gewoon even een normale steekproef?

Daders waren 4 Irakezen! Geen marokkanen.
  woensdag 12 februari 2003 @ 15:00:41 #75
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8436357
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wat jij wil

Nee, niemand is gebaat bij generalisatie, maar door generaliseren raken minder mensen gewond dan door iemand die 9 mensen neersteekt.

Dat betwijfel ik, generalisaties zijn een bron van ruzie. Er vallen doden door.
quote:
En is eigenlijk helemaal niet belangrijk in de hele discussie. Wat kan mij het nou schelen dat er wat mensen over 1 kan geschoren worden als we daar mee IN IEDER GEVAL het probleem bespreekbaar maken.
Spijker op zijn kop, alleen de verkeerde conclusie. Door generalisaties vertroebel je je juist de discussie. Dat is juist een belemmering voor het bespreekbaar maken van het probleem. Als je generaliseert heb je het juist niet over de relschoppers, maar over de groep waar ze bijhoren.
quote:
Noem eens 1 goede reden om te generaliseren? En sla deze opmerking nou niet over. Ik heb zo het gevoel dat je hem gaat negeren. Noem 1 goede reden om te generaliseren.
quote:
Volgens mij is het een kip en ei verhaal. (Negatieve)generalisatie stigmatiseert. (Negatieve) generalisatie vergroot de kloof tussen bevolkingsgroepen En ja, ik maai het gras voor je voeten weg: integratie is ook nodig, maar als jij wil dat mensen integreren, moet je niet de afstand vergroten door te gaan generaliseren.
pi_8436367
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het heeft er alles mee te maken, wat schiet je er mee op om te zeggen dat "ze" niet allemaal "zo" zijn? Niets dus.

Wat schiet je er mee op om te zeggen dat "ze" wel allemaal "zo" zijn? Nogmaals, ik heb er geen enkel probleem mee dat je zegt dat een Marokkaanse groep jongeren de veroorzaker is van de rellen. Ik heb er wel een probleem als vervolgens 300.000 inwoners van dit land de zwarte piet toe wordt gespeeld.
pi_8436428
quote:

[..]

Sjees ga je nu alle Nederlanders ervoor aankijken omdat een mafkees zijn huis in de fik steekt en zo 6 kinderen om brengt? Zomaar een brandende vraag?? Omdat op jouw manier te formuleren.
pi_8436448
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:00 schreef rroloff het volgende:

[..]

Is een andere topic.

Ik hoop trouwens dat Kozzmic en [herstel] Jernaut nog wel mijn vragen willen beantwoorden..... :-)

Nee, ik word geen portier. En voor de zoveelste keer, ik heb er geen probleem mee dat figuren die structureel onrust trappen met hardere straffen te maken krijgen dan een bioscoopverbod. Maar hoe denk jij de problemen op te lossen door de schuld bij 'de Marokkanen' te leggen?
pi_8436455
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 13:29 schreef Strolie75 het volgende:

Als er een samenscholing van 80 man plaats vind waar een dreigende sfeer van uitgaat mag de ME volgens mij gewoon ingrijpen.

Bijna elk jaar is er de nacht van het offerfeest wel een opstootje, net zoals bij een voetbalwedstrijd van Ajax.
Het offerfeest is 1 keer per jaar, en wanneer er dan in het hele land gezien 1 opstootje ontstaat, waar gaat dit dan over?
Vorig jaar was er vrijwel hetzelfde bericht, eveneens in de bioscoop.

Dus geen samenscholing oid, gewoon een feestje van uitgelaten jongeren.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_8436463
quote:
Noem eens 1 goede reden om te generaliseren? En sla deze opmerking nou niet over. Ik heb zo het gevoel dat je hem gaat negeren. Noem 1 goede reden om te generaliseren.
Ik denk dat dit precies het probleem is. Generaliseren hoeft niet, is niet nodig, lost niets op er IS ook geen reden om te generaliseren.

Maar daar hoort deze hele discussie dus helemaal niet over te gaan!

Ik zeg alleen maar dat dat dus niet de kern van het probleem is.

Get woke, go broke!
  woensdag 12 februari 2003 @ 15:05:44 #81
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8436493
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:04 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik denk dat dit precies het probleem is. Generaliseren hoeft niet, is niet nodig, lost niets op er IS ook geen reden om te generaliseren.

Maar daar hoort deze hele discussie dus helemaal niet over te gaan!

Ik zeg alleen maar dat dat dus niet de kern van het probleem is.

He nou spreek je jezelf toch tegen. Net was generaliseren nog goed om het probleem bespreekbaar te maken.
  woensdag 12 februari 2003 @ 15:06:53 #82
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_8436527
Het was vast een vreselijke kutfilm.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 12 februari 2003 @ 15:07:12 #83
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8436536
quote:

[..]

Dat is geen steekproef, dat is een zorgvuldig uitgekozen voorbeeld. Voor wat je met voorbeelden wel en niet kan: zie mijn sig
pi_8436623
quote:
He nou spreek je jezelf toch tegen. Net was generaliseren nog goed om het probleem bespreekbaar te maken.
*zucht* ok, je hebt gelijk, en nu? Wat zijn we er mee opgeschoten.

Ik bedoelde dus dat het niet het generaliseren opzich is wat zo erg is en dat door bij het bespreekbaar maken er OOK gegeneraliseerd kan worden...

En dat dat allemaal zo'n ramp niet is..

Get woke, go broke!
pi_8436638
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:06 schreef robh het volgende:
Het was vast een vreselijke kutfilm.
Zeg dan gelijk dat je Gangs of New York bedoeld!

pi_8436722
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:10 schreef GEsTOoRD het volgende:

[..]

Zeg dan gelijk dat je Gangs of New York bedoeld!

Het was die film van Eminem...

http://www.parool.nl/1045029773630.html

pi_8436760
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Moet dus de gehele Marokkaanse gemeenschap openlijk door het slijk worden gehaald omdat 80 raddraaiers zijn die zichzelf niet gedragen??
Ik weet niet welke logica je hanteert, maar dat wil ongeveer hetzelfde zeggen als wanneer er een aantal duizend Nederlandse supporters zich niet gedragen in het buitenland, heel Nederland door het slijk moet worden gehaald.
  woensdag 12 februari 2003 @ 15:17:30 #88
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8436818
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:15 schreef schatje het volgende:

[..]

Laat maar schatje. Heatwave heeft al ruiterlijk erkend dat hij helemaal fout zat.
pi_8436834
Na een leuk feestje van Nederlanders:
quote:
(koninginnedag):Helikopters, traangas, politie te paard, ME-ers met busjes, helmen en schilden, het blijkt chaos op het station. Even verderop probeert een groepje woeste jongens een bushokje te slopen. De ME grijpt in, maar mist daardoor een andere stel dat met straatstenen gooit.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_8436846
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:17 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Laat maar schatje. Heatwave heeft al ruiterlijk erkend dat hij helemaal fout zat.

pi_8436875
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]

*zucht* ok, je hebt gelijk, en nu? Wat zijn we er mee opgeschoten.

Ik bedoelde dus dat het niet het generaliseren opzich is wat zo erg is en dat door bij het bespreekbaar maken er OOK gegeneraliseerd kan worden...

En dat dat allemaal zo'n ramp niet is..

En toch vind ik dit een aardige discussie. Het gaat tenminste eens wat verder dan de normale "ze, ze, ze...", "zie je wel" en "kut-marokkanen" reacties in dit soort topics.
  woensdag 12 februari 2003 @ 15:26:31 #92
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_8437037
quote:

Maar wederom, waarom grijpt de politie niet harder in?

Omdat de-escalatie het toverwoord is bij de politie.

Bang dat ze klappen krijgen zeker.

Tsja .....
pi_8437076
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:17 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Mwaah, alleen dat het een andere manier van bekijken is. Maar goed. Het is toch een erg lastige kwestie.

En ik heb nergens beweerd dat ik het GOEDKEUR, alleen dat ik het lang niet zo erg vind. Als men zegt: "die klote Nederlanders ook altijd" zal me dat worst zijn. Ik heb duitse vrienden (een gemengd huwelijk NL/DLD) en daar wordt ook vaak zo gereageerd, nou en? Ik leef nog steeds!! En die Nederlandse vriendin van me ook. Op persoonlijk niveau worden mensen toch op individu beoordeeld.

Ik ben Ajacied, heb een (sportieve) hekel aan f'noord supporters (nee ik rel niet, nog nooit gedaan ook) roep in VBL topics genoeg over "die f'noorders" etc. En toch heb ik LoekB in mijn MSN en we kleppen regelmatig over van alles en ook voetbal. Hij is f'noorder, ik Ajacied, we "haten" elkaar en toch niet.....

En ja, het is een redelijke discussie kozzmic

Get woke, go broke!
pi_8437196
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:26 schreef ghettoman het volgende:

[..]

Omdat de-escalatie het toverwoord is bij de politie.

Bang dat ze klappen krijgen zeker.

Er is wel degelijk ingegrepen...
quote:
Leden van die laatste groep zorgden vervolgens rond de Munt en op het Rembrandtplein voor problemen. Ze gooiden met stenen en rotzooi naar de agenten die hen in bedwang trachtten te houden - onder meer met motoren en te paard. Eén relschopper is opgepakt omdat hij bevelen van de politie negeerde. Hij is inmiddels heengezonden.

(..)

Voor de deur en in de omgeving van de bioscoop ontstonden meerdere opstootjes, waarna extra agenten werden opgeroepen, die de groep met een korte charge uiteenjoegen. Agenten te paard voorkwamen dat de 'zeer recalcitrante' jongens weer naar binnen gingen.

http://www.parool.nl/1045029773630.html

Verder is Pathé aan het bekijken wat ze verder kunnen doen om dit in de toekomst te voorkomen.
pi_8437219
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:48 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Klopt. Zeker op uitgaansavonden kun je de bioscoop tegenwoordig beter vermijden, als je tenminste iets van de film wilt volgen. Ik snap de lol er ook niet van, om te betalen puur om vervolgens voor veel andere mensen de film te verzieken.

Van mij mogen bioscopen gewoon een ligitimatieplicht invoeren en een zwarte lijst bijhouden.

Wat, denk ik, ook wel zou kunnen werken is een actiever 'verhaal'-beleid van de bioscopen. Dus niet alleen de probleemfiguren verwijderen, maar ook meteen aangifte doen wegens lokaalvredebreuk en een inkomstenderving verhalen op de raddraaiers.
[..]

akkoord, maar ik zou die legitimatieplicht graag doorgevoerd zien in alle openbare gelegenheden, alle horeca-zaken ... overal eigenlijk waar meerdere mensen samen in een ruimte zijn.
pi_8437243
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:33 schreef realist_ik het volgende:

[..]

akkoord, maar ik zou die legitimatieplicht graag doorgevoerd zien in alle openbare gelegenheden, alle horeca-zaken ... overal eigenlijk waar meerdere mensen samen in een ruimte zijn.

Tja is ook een moeilijk punt, maar ik zou er niet zoveel moeite mee hebben eerlijk gezegd. Maar ja, dan verplaats je de problemen alleen maar.
Get woke, go broke!
  woensdag 12 februari 2003 @ 15:41:26 #97
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_8437381
Je kan er in ieder geval zelf voor kiezen om niet op plaatsen te komen waar veel Marokkanen naar toegaan. Horeca gelegenheden zonder deurbeleid bijvoorbeeld.
Het blijft uiteraard triest dat het moet op die manier maar het is voorlopig even niet anders.
Plaats hier een Engelse quote die duidelijk maakt dat je een miskende intellectueel bent met een boeiende en diepgaande gedachtengang
pi_8437702
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:03 schreef Kozzmic het
volgende:
Nee, ik word geen portier
En ik word ook geen portier. En straks wordt niemand meer portier,
want het is gewoon te link, en dan gaat de bioscoop dicht.
En de supermarkt was al dicht[1]. Etcetera, etcetera.
quote:
Kozzmic: Maar hoe denk jij de problemen op te lossen door de schuld bij 'de Marokkanen' te leggen?
Eh, ik geloof niet dat ik de schuld bij 'de Marokkanen' heb gelegd. Mogelijk verwar je mij met iemand anders.

Maar om je vraag te beantwoorden. Er bestaat denk ik geen oplossing voor dit probleem - er is al zoveel geprobeerd. Zolang jongeren in Nederland in een van Nederland zeer afwijkende cultuur opgevoed worden, bovendien niet-Nederlandstalig worden opgevoed, zal een deel ontsporen zoals een deel van de Marokkaanse jongeren dat doet. En hoe meer Marokkanen er zijn, des te groter de spraak- en cultuurkloof
omdat de tijd dat men met 'Nederlanders' contact heeft gemiddeld geringer wordt.

Maar wat te doen als er geen oplossing bestaat? Voorkomen dat er nieuwe problemen laten ontstaan, lijkt me. Dus, huwelijksmigratie [momenteel haalt 75% van de in Nederland geboren Marokkanen zijn/haar partner uit Marokko] tot een minimum beperken / alleen toestaan aan diegenen die hun kinderen in eerste instantie Nederlandstalig en 'als Nederlander' opvoeden. Waardoor de Marokkaanse gemeenschap - en andere gemeenschappen trouwens ook want zo'n maatregel zul je voor iedereen moeten nemen - zal vernederlandsen. En daarmee verdwijnt de taal en cultuurkloof en daarmee de problemen. Dat zal echter pas over 15 jaar effect hebben.

En in de tussentijd is het gewoon uitzitten geblazen, en hopen dat iedereen geduld heeft, en hopen dat traditionele Nederlanders in de tussentijd niet zo zat worden dat ze rigoreuzere maatregelen gaan eisen. En bidden dat internationale conflicten niet al te zeer overslaan.....

Geen kinderachtige maatregel, maar naar mijn idee de enige manier om op lange termijn radicalisering en uiteindelijk burgeroorlog in Nederland te voorkomen.

[1] http://www.volkskrant.nl/economie/1043042127124.html

[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 12-02-2003 16:06]

woensdag 12 februari 2003 @ 15:57:00 #99
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_8437711
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:32 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Er is wel degelijk ingegrepen...

Zo er is er een opgepakt.

Noemen ze dat tegenwoordig optreden bij de politie.

Gewoon helemaal lens slaan of traangas gebruiken en afvoeren.

quote:
[..]

Verder is Pathé aan het bekijken wat ze verder kunnen doen om dit in de toekomst te voorkomen.

Zolang ze niemand mogen weigeren valt er weinig aan te doen.

[Dit bericht is gewijzigd door ghettoman op 13-02-2003 02:23]

Tsja .....
  woensdag 12 februari 2003 @ 15:57:35 #100
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_8437723
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:33 schreef realist_ik het volgende:

[..]

En dan?
Tsja .....
  woensdag 12 februari 2003 @ 16:00:11 #101
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_8437778
offtopic: een beetje GOED quoten zou alles een stuk beter leesbaar maken

En dat er geen oplossing IS is ook wel een beetje erg negatief. Maar makkelijk zal het niet worden nee...

Get woke, go broke!
pi_8437781
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:41 schreef Baas het volgende:
Je kan er in ieder geval zelf voor kiezen om niet op plaatsen te komen waar veel Marokkanen naar toegaan. Horeca gelegenheden zonder deurbeleid bijvoorbeeld.
Het blijft uiteraard triest dat het moet op die manier maar het is voorlopig even niet anders.
Triest maar het is even niet anders. Gemeenten moeten zich ook niet meer bemoeien dan met het deurbeleid van horeca-gelegenheden. Dat mag iedere gelegenheid voor zich weten vind ik!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 12 februari 2003 @ 16:03:07 #103
46787 Supaplex
mi stima sanka grandi
pi_8437844
Ik heb een hekel aan alle mensen die generaliseren
voorwaarts is de enige weg
pi_8437887
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:03 schreef Supaplex het volgende:
dat is mooi.
  woensdag 12 februari 2003 @ 16:05:09 #105
46707 brotherlordacid
Turn on Tune in Drop out
pi_8437893
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:41 schreef Baas het volgende:
dat is niet erg bevorderend voor de integratie
  woensdag 12 februari 2003 @ 16:06:25 #106
15717 Festen
or is just me?
pi_8437920
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:15 schreef schatje het volgende:
Moet dus de gehele Marokkaanse gemeenschap openlijk door het slijk worden gehaald omdat 80 raddraaiers zijn die zichzelf niet gedragen??
Ik weet niet welke logica je hanteert, maar dat wil ongeveer hetzelfde zeggen als wanneer er een aantal duizend Nederlandse supporters zich niet gedragen in het buitenland, heel Nederland door het slijk moet worden gehaald.
Bij iedere arrestatie in Europa van drugssmokkelaars duikt wel de Nederlandse nationaliteit op, en het zou geen kwaad kunnen als Nederland wat vaker aan de schandpaal werd genageld voor onze bloeiende handel in pillen. Dat zou ons corrupte drugsbeleid alleen maar ten goede komen.

Het gaat bij dit alles om de proportionaliteit: Nederlanders smokkelen in Europa meer dan gemiddeld drugs, Marokkaanse jongeren zorgen in Nederland voor meer dan gemiddelde problemen. Terwijl Nederlandse hooligans bijvoorbeeld niet vaker voorkomen dan Belgische of Engelse.

Trouwens, rekenden de altijd voorzichtige en correcte Nederlandse allochtonen "bepaalde" groepen maar meer hun schandelijke gedrag aan. Zeker als gast in een land moet je je gewoon beter gedragen dan de gastheren en -vrouwen.

"Gentlemen! You can't fight in here, this is the War Room!"
  woensdag 12 februari 2003 @ 16:07:40 #107
15717 Festen
or is just me?
pi_8437948
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:03 schreef Supaplex het volgende:
Maar in elke generalisatie zit wel een kern van waarheid.
  woensdag 12 februari 2003 @ 16:07:45 #108
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_8437949
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:05 schreef brotherlordacid het volgende:

[..]

dat is niet erg bevorderend voor de integratie

True.

Integratie komt van 2 kanten. Ze hebben alle kansen gehad hier en weigeren om er iets mee te doen. Ik ga iig mezelf en mijn vriendin niet in gevaar brengen door me willens en weten onder tuig te mengen als ik een avondje ga stappen.

Plaats hier een Engelse quote die duidelijk maakt dat je een miskende intellectueel bent met een boeiende en diepgaande gedachtengang
pi_8437969
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:06 schreef Festen het volgende:

[..]

Bij iedere arrestatie in Europa van drugssmokkelaars duikt wel de Nederlandse nationaliteit op, en het zou geen kwaad kunnen als Nederland wat vaker aan de schandpaal werd genageld voor onze bloeiende handel in pillen. Dat zou ons corrupte drugsbeleid alleen maar ten goede komen.

Het gaat bij dit alles om de proportionaliteit: Nederlanders smokkelen in Europa meer dan gemiddeld drugs, Marokkaanse jongeren zorgen in Nederland voor meer dan gemiddelde problemen. Terwijl Nederlandse hooligans bijvoorbeeld niet vaker voorkomen dan Belgische of Engelse.

Trouwens, rekenden de altijd voorzichtige en correcte Nederlandse allochtonen "bepaalde" groepen maar meer hun schandelijke gedrag aan. Zeker als gast in een land moet je je gewoon beter gedragen dan de gastheren en -vrouwen.

Heel leuk allemaal maar ze zijn geen gasten
  woensdag 12 februari 2003 @ 16:11:14 #110
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8438050
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:07 schreef Festen het volgende:

[..]

Maar in elke generalisatie zit wel een kern van waarheid.

Nee, niet waar. Bovendien zijn deze generalisaties negatief beeldvormend. Dat vergroot de kloof tussen bevolkingsgroepen alleen maar. Ik hoor zo vaak van mensen die generaliseren dat "de Marokkanen" niet willen integreren. Awel, ik heb een verrassing voor je: Als je wil dat bepaalde bevolkingsgroepen integreren moet je niet de kloof verbreden door zelf te gaan generaliseren.
  woensdag 12 februari 2003 @ 16:11:16 #111
46787 Supaplex
mi stima sanka grandi
pi_8438052
Je verwacht juist van iemand waarmee je samenleeft, dattie zich goed gedraagt. Want: van een gast heb je maar tijdelijk last.
  woensdag 12 februari 2003 @ 16:11:24 #112
41593 Ab_Normaal
Schunnig konijn
pi_8438057
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:08 schreef Chadi het volgende:

[..]

Gastarbeiders, familie en nakomelingen hebben we het over. Gewoon aan de regels houden dus!
...'s avonds ligt het stelletje in bed. De man heeft wel zin om even te olie te peilen en begint wat te friemelen........ [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/233937][Klik hier voor leuke grappen!!][/url]
pi_8438130
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:11 schreef Ab_Normaal het volgende:

[..]

Gastarbeiders, familie en nakomelingen hebben we het over. Gewoon aan de regels houden dus!

Geen gasten dus
  woensdag 12 februari 2003 @ 16:15:36 #114
41593 Ab_Normaal
Schunnig konijn
pi_8438156
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:14 schreef Chadi het volgende:

[..]

Geen gasten dus

Gewoon aan de regels houden dus!
...'s avonds ligt het stelletje in bed. De man heeft wel zin om even te olie te peilen en begint wat te friemelen........ [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/233937][Klik hier voor leuke grappen!!][/url]
  woensdag 12 februari 2003 @ 16:17:23 #115
15717 Festen
or is just me?
pi_8438200
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:08 schreef Chadi het volgende:
Tja, zo voelen ze zich wel. Zeker met een dubbele nationaltieit, en sterke binding binnen de eigen groep, is het flauw om steeds te roepen dat je afkomst er niet toe doet. Bepaalde problemen zijn wèl specifiek voor bepaalde minderheden.

Ik ben trouwens ook "gast" (dubbele nationaliteit), maar ga niet steeds zeuren hoe racistisch of generaliserend Nederlandse autochtonen zijn geworden.

pi_8438244
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:11 schreef Ab_Normaal het volgende:

[..]

Gewoon aan de regels houden dus!

Wie zegt dat Marokkaanse Nederlanders zich niet aan de regels moeten houden?
pi_8438279
quote:
Extra beveiliging in Amsterdamse bioscoop

AMSTERDAM - De Amsterdamse bioscoop Pathé De Munt aan de Vijzelstraat zet extra beveiliging in om rellen als dinsdagavond te voorkomen. Niet een, zoals gebruikelijk, maar zes bewakers houden woensdag een oogje in het zeil. Volgens theatermanager C. Verschuuren hanteert de bioscoop ook een tijdelijk deurbeleid. Als jongeren te uitbunding bij de ingang verschijnen, kan de portier hen weigeren.

Lees hier verder

Nou, we zullen zien of dat helpt. Ik vind het trouwens nogal triest dat er al structureel een bewaker in die bioscoop nodig is.....

[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 12-02-2003 16:29]

woensdag 12 februari 2003 @ 16:21:24 #118
41593 Ab_Normaal
Schunnig konijn
pi_8438314
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:19 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Wie zegt dat Marokkaanse Nederlanders zich niet aan de regels moeten houden?

Pathé De Munt onder andere.
  woensdag 12 februari 2003 @ 16:21:26 #119
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_8438315
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:20 schreef rroloff het volgende:

[..]

Nou, we zullen zien of dat helpt.

Leuk man! Echt een goeie situatie dat je in bioscopen bewaking nodig hebt......
Get woke, go broke!
  woensdag 12 februari 2003 @ 16:21:54 #120
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8438322
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:21 schreef Ab_Normaal het volgende:
  woensdag 12 februari 2003 @ 16:22:47 #121
46707 brotherlordacid
Turn on Tune in Drop out
pi_8438343
[
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:07 schreef Baas het volgende:

[..]

True.

Integratie komt van 2 kanten. Ze hebben alle kansen gehad hier en weigeren om er iets mee te doen. Ik ga iig mezelf en mijn vriendin niet in gevaar brengen door me willens en weten onder tuig te mengen als ik een avondje ga stappen.

Nou, we zijn het over 1 punt volledig eens : Integratie komt van 2 kanten.

Het huidige maatschappelijke probleem is niet de laatste jaren ontstaan, het is al veel eerder fout gegaan (jaren 70/80). Toen bestond integratie namelijk uit een LOI cursus nederlands (op geheel vrijwillige basis).

Hetr is eigenlijk de aloude vraag : gebruik je de wortel of de stok methode? Ga je mensen dwingen om zich aan te passen (met alle problemen van dien) of ga je mensen de voordelen van onze maatschappij en de daarbijbehorende culturele normen en waarden laten zien in de wetenschap dat "onze" manier van leven zoveel meer mogelijkheden biedt dat mensen vanzelf zich gaan aanpassen ? (een fatsoenlijke begeleiding is dan wel een vereiste).

De fouten die in het verleden gemaakt zijn vormen de kern van de problematiek waar we nu mee zitten. De zogenaamde zwarte wijken hadden bijvoorbeeld nooit mogen ontstaan in de eerste plaats. Op die manier, door "natuurlijke spreiding" had men ondertussen veel meer voor de integratie bewerkstelligd dan honderden verplichte inburgeringscursussen ooit zullen bereiken.

Verder hadden er nooit "zwarte scholen" mogen ontstaan (hoewel dat door de spreiding ook al ten dele voorkomen was ). Sterker nog, ik ben van mening dat onderwijs en Godsdienst volstrekt gescheiden dienen te zijn. Godsdienst is een persoonlijk iets en moet overgedragen worden door de ouders. Onderwijs dient onafhankelijk te zijn (let wel dit geldt dus ook voor christelijke scholen) en bij te dragen aan je maatschappelijke ontwikkeling, niet aan je persoonlijke levensovertuigingen.

Ik pretendeer niet dat ik wel over goede oplossingen beschik, maar ik kan me irriteren aan mensen die ongefundeerde uitspraken doen over "buitenlanders" zonder te onderkennen dat het probleem ook door ons veroorzaakt is.

[Dit bericht is gewijzigd door brotherlordacid op 12-02-2003 16:41]

pi_8438405
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:17 schreef Festen het volgende:

[..]

Tja, zo voelen ze zich wel. Zeker met een dubbele nationaltieit, en sterke binding binnen de eigen groep, is het flauw om steeds te roepen dat je afkomst er niet toe doet. Bepaalde problemen zijn wèl specifiek voor bepaalde minderheden.

Ik ben trouwens ook "gast" (dubbele nationaliteit), maar ga niet steeds zeuren hoe racistisch of generaliserend Nederlandse autochtonen zijn geworden.

Ik ga daar wel over zeuren als ik word aangekeken voor iets waar ik niks mee te maken heb of word aangekeken omdat de persoon die iets doet overeenkomsten vertoont met mijn achtergrond.
  woensdag 12 februari 2003 @ 16:25:45 #123
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_8438421
En nu is het de schuld van de regering!!!

Als ik naar Australie verhuis pas ik me wel aan hoor, geen regering voor nodig!

Get woke, go broke!
pi_8438436
-zelf edit-

[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 12-02-2003 16:28]

woensdag 12 februari 2003 @ 16:27:08 #125
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_8438452
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:26 schreef rroloff het volgende:

[..]

Éxtra bewaking. Men had al structureel twee man bewaking.... :-(

En dat was NIET voor mij en mijn vrienden
Get woke, go broke!
  woensdag 12 februari 2003 @ 16:28:10 #126
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8438478
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:25 schreef HeatWave het volgende:
Als ik naar Australie verhuis pas ik me wel aan hoor, geen regering voor nodig!
Ja, omdat je nu al de taal kent. Dat is van een heel andere orde. Bovendien zijn de verschillen tussen de Marokkaanse en de Nederlandse cultuur veel groter.
pi_8438490
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:07 schreef Baas het volgende:

[..]

True.

Ze zijn volledig geintegreerd hoor alleen een klein deel van ze heeft maling aan wat jij en ik denken. Ze beheersen de Taal ,ze weten wat ze wel en niet mogen doen maar ze vertikken het. Dat heeft niks met integratie te maken.
  woensdag 12 februari 2003 @ 16:29:16 #128
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8438501
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:21 schreef Ab_Normaal het volgende:

[..]

Je liegt
  woensdag 12 februari 2003 @ 16:29:26 #129
15717 Festen
or is just me?
pi_8438503
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:11 schreef Leonardo1504 het volgende:
Nee, niet waar. Bovendien zijn deze generalisaties negatief beeldvormend. Dat vergroot de kloof tussen bevolkingsgroepen alleen maar. Ik hoor zo vaak van mensen die generaliseren dat "de Marokkanen" niet willen integreren. Awel, ik heb een verrassing voor je: Als je wil dat bepaalde bevolkingsgroepen integreren moet je niet de kloof verbreden door zelf te gaan generaliseren.
Nederland heeft de afgelopen jaren veel meer last gehad van positieve generalisaties: er werd maar vanuit gegaan dat iedere migrant een heilige was (maar ook weer zielig) die het beste met de Nederlandse samenleving voorhad. Awel, het was een kleine verrassing, maar het grootste deel van de migranten verhuisd om er zelf beter van te worden. Naast een groep die migreert voor bijv. de liefde (Canadese die met een Nederlander trouwt).
Zeker als je je als migrant niet verantwoordelijk voelt voor de samenleving waarin je woont, als je die ziet als een graaibak waar je vooral zelf beter van kan worden, gaat het fout.

Het gaat erom dat je bepaalde groepen gewoon op hun verantwoordelijk moet aanspreken, omdat problemen binnen die groep veel te vaak voorkomen. Als Nederlanders in Australië of Amerika zich massaal zouden misdragen, verdienen die Nederlanders ook een retourtje naar de polder.

pi_8438542
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:28 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ze beheersen de Taal ,ze weten wat ze wel en niet mogen doen maar ze vertikken het. Dat heeft niks met integratie te maken.

kutmentaliteit dus.
  woensdag 12 februari 2003 @ 16:31:13 #131
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8438549
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:29 schreef Festen het volgende:
Het gaat erom dat je bepaalde groepen gewoon op hun verantwoordelijk moet aanspreken, omdat problemen binnen die groep veel te vaak voorkomen. Als Nederlanders in Australië of Amerika zich massaal zouden misdragen, verdienen die Nederlanders ook een retourtje naar de polder.
Het gaat nu om Nederlanders met een Marokkaans paspoort, en die in Nederland geboren zijn. Dat is een heel andere zaak dan toeristen die zich in Australië misdragen.
pi_8438568
Tachtig mensen uit bios gezet na misdragingen
quote:
Bioscoop extra beveiligd na rellen

Uitgegeven: 12 februari 2003 15:25
Laatst gewijzigd: 12 februari 2003 15:26

AMSTERDAM - De Amsterdamse bioscoop Pathé De Munt aan de Vijzelstraat zet extra beveiliging in om rellen als dinsdagavond te voorkomen. Niet een, zoals gebruikelijk, maar zes bewakers houden woensdag een oogje in het zeil. Volgens theatermanager C. Verschuuren hanteert de bioscoop ook een tijdelijk deurbeleid. Als jongeren te uitbunding bij de ingang verschijnen, kan de portier hen weigeren.

De maatregelen zijn nodig nadat dinsdagavond tachtig raddraaiers de bioscoop op stelten zetten tijdens de film 8 Mile met de Amerikaanse rapper Eminem.

Offerfeest

Het waren voornamelijk Marokkaanse jongeren die met zijn allen naar de film gingen ter gelegenheid van het offerfeest. De bioscoop handhaaft de extra beveiliging in ieder geval tot donderdag, de laatste dag van het feest.

De jongeren schreeuwden en gooiden volgens de politie vanaf de achterste rij voorwerpen de zaal in. Enkelen rendende zaal uit, omdat zij door anderen achterna werden gezeten. De directie heeft daarop de film gestopt en de mensen buiten de deur gezet.

De politie moest eraan te pas komen omdat een aantal jongeren weigerde het pand te verlaten. Vervolgens bleven ze nog twee uur in de buurt van de Pathé onrust zaaien.

I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_8438590
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:31 schreef Farzin het volgende:

[..]

Het gaat nu om Nederlanders met een Marokkaans paspoort, en die in Nederland geboren zijn. Dat is een heel andere zaak dan toeristen die zich in Australië misdragen.

Jij beschouwt ze als Nederlanders met een Marokkaans paspoort, maar zij beschouwen zichzelf als Marokkanen die indien nodig beroep doen op hun Nederlands burgerschap.
pi_8438641
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:30 schreef realist_ik het volgende:

[..]

kutmentaliteit dus.

Degenen die zich misdragen hebben idd een kutmentaliteit en dienen te worden aangepakt. Of het nu Marokkaanse jongeren, voetbalsupporters, corpsballen of boeren die op Koninginnedag Amsterdam op stelten zetten zijn.

De problemen oplossen doe je niet door te stellen dat het de fout is van de Marokkanen of de voetbalsupporters of de boeren.

woensdag 12 februari 2003 @ 16:35:30 #135
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8438665
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:32 schreef realist_ik het volgende:
Jij beschouwt ze als Nederlanders met een Marokkaans paspoort, maar zij beschouwen zichzelf als Marokkanen die indien nodig beroep doen op hun Nederlands burgerschap.
Geen wonder, als ze zien dat derdegeneratie 'Marokkanen' nog steeds 'Marokkaan' worden genoemd. Toch? Zoals gezegd, integratie komt van twee kanten.
  woensdag 12 februari 2003 @ 16:37:00 #136
15717 Festen
or is just me?
pi_8438701
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:31 schreef Farzin het volgende:
Er wonen ook veel Nederlandse migranten in Australië, het ging om die groep.

Dat Marokkaanse paspoort vormt inderdaad een probleem, zolang het aangeeft dat ze zich vooral Marokkaan voelen. Bovendien kan je als gewone sterveling nooit je Marokkaanse nationaliteit opgeven (nog een probleem wat maar niet opgelost kan worden door de slappe houding van Europa).

woensdag 12 februari 2003 @ 16:39:57 #137
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8438779
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:37 schreef Festen het volgende:
Er wonen ook veel Nederlandse migranten in Australië, het ging om die groep.
Dat zijn ook allemaal mensen met een Australisch paspoort. De regering kan ze dus helemaal niet deporteren, tenzij ze van plan zijn veel internationale regels te schenden.
quote:
Dat Marokkaanse paspoort vormt inderdaad een probleem, zolang het aangeeft dat ze zich vooral Marokkaan voelen.
Zoals gezegd vind ik dat niet echt verwonderlijk, als ze zien dat derdegeneratie 'Marokkanen' die geen fluit met het land te maken hebben nog steeds 'Marokkaan' worden genoemd. Bovendien heeft dat een negatieve ondertoon.
quote:
Bovendien kan je als gewone sterveling nooit je Marokkaanse nationaliteit opgeven (nog een probleem wat maar niet opgelost kan worden door de slappe houding van Europa).
En toch zeg je dat mensen die een Marokkaans paspoort hebben zich vooral Marokkaans voelen?
  woensdag 12 februari 2003 @ 16:40:01 #138
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_8438782
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:28 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ze zijn volledig geintegreerd hoor alleen een klein deel van ze heeft maling aan wat jij en ik denken. Ze beheersen de Taal ,ze weten wat ze wel en niet mogen doen maar ze vertikken het. Dat heeft niks met integratie te maken.

Ik heb niet het idee dat het om een klein deel gaat.
  woensdag 12 februari 2003 @ 16:41:17 #139
30560 2Mini
Official Logo
pi_8438821
shit.... slechte voorbeeld van marokkanen!
Camera 1... 1!
pi_8438842
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:40 schreef Baas het volgende:

[..]

Ideeën zijn leuk, maar soms zijn bronnen veel beter Kom maar op met de cijfers
pi_8438875
quote:

[..]

Al zou het 75% zijn, dan nog moet je de 75% aanpakken die de problemen veroorzaakt en moet je geen oordelen uitspreken over de 100%.
  woensdag 12 februari 2003 @ 16:44:14 #142
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8438921
quote:
Ja, dat is jouw idee. Stigmatiserng en generalisatie zijn erg slechte zaken, bijvoorbeeld: Marokkanen zijn vaak crimineel, joden zijn rijk, enz.
pi_8438941
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:39 schreef Farzin het volgende:

[..]Zoals gezegd vind ik dat niet echt verwonderlijk, als ze zien dat derdegeneratie 'Marokkanen' die geen fluit met het land te maken hebben nog steeds 'Marokkaan' worden genoemd. Bovendien heeft dat een negatieve ondertoon.
[..]

die negatieve ondertoon is niet uit de lucht komen vallen hé!
Ze noemen zichzelf trouwens Marokkaan. Dus hou ajb op met dat ook nog eens op de autochtoon te schuiven.
Gisteren nog gehoord toen ik m'n kleine broertje op ging halen van school... "Oprotten vuile witte, wij Marokkanen zijn hier de baas."
en dat waren dan "spelende kinderen" van een jaar of 12
pi_8438988
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:42 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Al zou het 75% zijn, dan nog moet je de 75% aanpakken die de problemen veroorzaakt en moet je geen oordelen uitspreken over de 100%.

Ok, maar het is tergend dat er toch steeds wordt gesproken over een hele kleine groep ... en het IS geen kleine groep.
  woensdag 12 februari 2003 @ 16:47:52 #145
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8439016
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:45 schreef realist_ik het volgende:
die negatieve ondertoon is niet uit de lucht komen vallen hé!
Dat is heel goed mogelijk hoor. Bijvoorbeeld in Duitsland, jaren 30.
quote:
Ze noemen zichzelf trouwens Marokkaan. Dus hou ajb op met dat ook nog eens op de autochtoon te schuiven.
Ja, omdat ze Marokkaan genoemd worden. En ik 'schuif niets af' op niemand, ik geef mijn visie.
quote:
Gisteren nog gehoord toen ik m'n kleine broertje op ging halen van school... "Oprotten vuile witte, wij Marokkanen zijn hier de baas."
en dat waren dan "spelende kinderen" van een jaar of 12
Ja, en? Er zijn meer dan genoeg 12-jarigen die zeggen dat alle joden aan het gas moeten, dat Marokkanen vies en crimineel zijn, en dat witte mensen superieur zijn. Bijvoorbeeld. Maar wat wil je bereiken met dit voorbeeld?
  woensdag 12 februari 2003 @ 16:48:16 #146
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8439029
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:46 schreef realist_ik het volgende:
Ok, maar het is tergend dat er toch steeds wordt gesproken over een hele kleine groep ... en het IS geen kleine groep.
Bron?
pi_8439240
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:46 schreef realist_ik het volgende:

[..]

Het maakt niet uit. Het gaat er om dat je niet onnodig moet polariseren en generaliseren door die 100% in het beklaagdenbankje te pleuren.

Ik heb er niets tegen dat je de problemen benoemd. Maar je moet wel de veroorzakers aanpakken en niet de hele bevolkingsgroep beschuldigen. Daarbij zijn Nederlandse jongeren ook geen lieverdjes, zie voetbalhooligans (Coolsingel-, Leidsepleinrellen), zie rellen bij studentendemonstraties in het verleden, zie de brandstichting op het Binnenhof na de moord op Fortuyn. Je moet het kaf van het koren scheiden en aanpakken.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 12-02-2003 16:57]

woensdag 12 februari 2003 @ 16:57:03 #148
572 Sniper
Gull Catcher
pi_8439260
quote:

Vanmorgen op het nieuws was te zien dat die groep de politie buiten nog enkele uren heeft lopen uitdagen. Ik snap niet dat er dan niet ingegrepen wordt.

De stad van Knuffelkonijn Cohen he? Alles mag alles kan -ook hakenkruizen op de Dam- als "de vrede" maar bewaard blijft. GOdzijdank kan die mislukking alleen Amsterdam verzieken, stel je voor dat hij premier was geworden.
pi_8439269
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:47 schreef Farzin het volgende:

Ja, omdat ze Marokkaan genoemd worden. En ik 'schuif niets af' op niemand, ik geef mijn visie.
[..]

Ja, en? Er zijn meer dan genoeg 12-jarigen die zeggen dat alle joden aan het gas moeten, dat Marokkanen vies en crimineel zijn, en dat witte mensen superieur zijn. Bijvoorbeeld. Maar wat wil je bereiken met dit voorbeeld?

Die "kids" komen zelf niet met die dingen, het gedrag wat ik nu bij die kleine ettertjes zie, is identiek aan dat van de so called steamers van een tiental jaar geleden toen ik nog naar school ging. Want ze kijken oh zo op naar hun grote broers die ook tegen iedereen een grote bek hebben en terloops vermelden dat de Marokkanen hier de baas zijn.
  woensdag 12 februari 2003 @ 16:57:47 #150
15717 Festen
or is just me?
pi_8439274
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:39 schreef Farzin het volgende:
Dat zijn ook allemaal mensen met een Australisch paspoort. De regering kan ze dus helemaal niet deporteren, tenzij ze van plan zijn veel internationale regels te schenden.
Met Australië is een dubbele nationaliteit ook mogelijk.

Marokko schendt trouwens ook veel internationale regels doordat het niet mogelijk is om die nationaliteit op te geven, dus dat lijkt me geen sterk argument.

quote:
Zoals gezegd vind ik dat niet echt verwonderlijk, als ze zien dat derdegeneratie 'Marokkanen' die geen fluit met het land te maken hebben nog steeds 'Marokkaan' worden genoemd. Bovendien heeft dat een negatieve ondertoon.
Die negatieve ondertoon komt niet door vermeend racisme of xenofobie van allochtonen, maar door jarenlange praktijk. Die ook nog met de mantel der liefde werd bedekt, dus over kansen in Nederland kan niemand klagen.

Als "Libanees" een minder negatieve klank heeft, komt dat vooral doordat Libanezen voor minder overlast zorgen, niet doordat de Libanese cultuur meer op de Nederlandse lijkt.

quote:
En toch zeg je dat mensen die een Marokkaans paspoort hebben zich vooral Marokkaans voelen?
Veel Marokkanen vinden de huidige status prima, er zijn in ieder geval niet veel protesten vanuit de Marokkkaanse bevolking tegen de regel.
  woensdag 12 februari 2003 @ 17:00:11 #151
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8439335
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:57 schreef realist_ik het volgende:
Die "kids" komen zelf niet met die dingen, het gedrag wat ik nu bij die kleine ettertjes zie, is identiek aan dat van de so called steamers van een tiental jaar geleden toen ik nog naar school ging. Want ze kijken oh zo op naar hun grote broers die ook tegen iedereen een grote bek hebben en terloops vermelden dat de Marokkanen hier de baas zijn.
Is dat dan relevant? Zoals ik al heb gezegd, zijn er ook veel mensen die bijvoorbeeld de joden liever naar Polen zien verdwijnen. Dat moet aangepakt worden, maar ga dan niet moord en brand schreeuwen alsof de wereld vergaat. Bovendien is het de 'slechte' 1% die het meest opvalt.
  woensdag 12 februari 2003 @ 17:03:54 #152
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8439413
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:57 schreef Festen het volgende:
Met Australië is een dubbele nationaliteit ook mogelijk.

Marokko schendt trouwens ook veel internationale regels doordat het niet mogelijk is om die nationaliteit op te geven, dus dat lijkt me geen sterk argument.

Ah, dus Nederland moet zich verlagen naar het niveau naar een (volgens jou) 'achterlijk' land als Marokko? Het argument van "hij springt in de sloot, dus ik doe dat ook" gaat hier niet op.
quote:
Die negatieve ondertoon komt niet door vermeend racisme of xenofobie van allochtonen, maar door jarenlange praktijk. Die ook nog met de mantel der liefde werd bedekt, dus over kansen in Nederland kan niemand klagen.
Dat neemt niet weg dat het onterecht is. 95 tot 98% van de Marokkanen gedraagt zich behoorlijk.
quote:
Als "Libanees" een minder negatieve klank heeft, komt dat vooral doordat Libanezen voor minder overlast zorgen, niet doordat de Libanese cultuur meer op de Nederlandse lijkt.
Of omdat ze minder zijn gedemoniseerd door mensen als Nawijn & Co. Bovendien zijn er veel minder Libanezen in Nederland.
quote:
Veel Marokkanen vinden de huidige status prima, er zijn in ieder geval niet veel protesten vanuit de Marokkkaanse bevolking tegen de regel.
Vind je het gek? Mensen kunnen daar maar beter niet protesteren.

Bovendien zitten de mensen die er last van hebben hier, en hebben protesten in Nederland tegen het beleid van Marokko weinig zin.

pi_8439645
Kozzmic, je vroeg me:
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:03 schreef Kozzmic het volgende: Maar hoe denk jij de problemen op te lossen door de schuld bij 'de Marokkanen' te leggen?
Ik heb hier antwoord gegeven. Beantwoordt dit je vraag?
  woensdag 12 februari 2003 @ 17:20:21 #154
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_8439748
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 17:03 schreef Farzin het volgende:
Dat neemt niet weg dat het onterecht is. 95 tot 98% van de Marokkanen gedraagt zich behoorlijk.
Ga eens een keer de straat op vanonder je glazen stolp vandaan.
  woensdag 12 februari 2003 @ 17:30:10 #155
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8439909
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 17:20 schreef Baas het volgende:
Ga eens een keer de straat op vanonder je glazen stolp vandaan.
Dat doe ik al, ik heb nog nooit een Marokkaan zich zien misdragen. Dus wat is je punt?

Bovendien vallen de 'slechten' meer op dan de 'goede'.

pi_8439930
De titel van dit topic (en de bron) klopt niet, dat had moeten zijn: Bioscoop zet 80 Marokkanen uit
Maar dat kan natuurlijk niet, want dan krijgt het bericht ineens een generaliserende lading en dat zou weleens verkeerd kunnen aflopen...
pi_8439995
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 17:32 schreef ilona-scuderia het volgende:
De titel van dit topic (en de bron) klopt niet, dat had moeten zijn: Bioscoop zet 80 Marokkanen uit
Maar dat kan natuurlijk niet, want dan krijgt het bericht ineens een generaliserende lading en dat zou weleens verkeerd kunnen aflopen...
En zeggen waar het op staat ook niet. Dan gooien ze er een slotje op
pi_8440115
Marokkanen eisen geld terug bij Pathé

Woensdag is opnieuw enige onrust bij Pathé De Munt ontstaan, toen een aantal jongeren hun geld kwam opeisen. Volgens theatermanager Verschuuren krijgen ze geen geld terug omdat ze van tevoren duidelijk zijn gewaarschuwd voor hun ontoelaatbare gedrag.
De bezoekers die niets te maken hadden met de ongeregeldheden van dinsdagavond kregen overigens wel hun geld terug en een aantal van hen zelfs nog een extra vrijkaartje voor het ongemak.
De bioscoop overlegt nu met gemeente en politie over hoe ze in de toekomst kan omgaan met dit soort incidenten en welke maatregelen er moeten komen. (www.at5.nl)

Geen commentaar...

pi_8440141
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 17:00 schreef Farzin het volgende:

[..]

Is dat dan relevant? Zoals ik al heb gezegd, zijn er ook veel mensen die bijvoorbeeld de joden liever naar Polen zien verdwijnen. Dat moet aangepakt worden, maar ga dan niet moord en brand schreeuwen alsof de wereld vergaat. Bovendien is het de 'slechte' 1% die het meest opvalt.

flikker op met je 1% ...
of moet ik nou ook met "bron? bron?" beginnen?
Ja, dat is relevant.
Jij zegt dat ze zich Marokkaan noemen omdat de autochtonen dat doen. Ik zeg dat ze dat zelf doen, maar nee ... dat is niet relevant....
pi_8440166
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 17:14 schreef rroloff het volgende:
Kozzmic, je vroeg me:
[..]

Ik heb hier antwoord gegeven. Beantwoordt dit je vraag?

Ja, hoewel ik het niet helemaal met je eens ben.

Je zult personen die problemen veroorzaken moeten aanpakken. Lik-op-stukbeleid, laten opdraaien voor financiële gevolgen, desnoods bij de onverbeterlijke gevallen werkkamp of internaat. En bij regelrechte misdaden gevangenisstraf. Door een hele bevolkingsgroep maar het verdomhoekje in te trappen en eisen op te leggen creeer je juist problemen. Verder moet je ook niet van elke scheet een pistoolschot maken.

Daarnaast moet je wat doen aan preventie. Bijtijds inzien waar het mis gaat op school. Wat doen aan schoolverzuimen en vroegtijdige schoolverlaters. Praten met (vaak welwillende) ouders en begeleiders. De bezem halen door het hele welzijns- en jongerenwerkerscircuit, het wordt tijd dat daar eens wat resultaten worden gehaald.

Overigens is het wel een maatschappelijk probleem, zie de volgende berichten in de media...
http://nu.nl/news.jsp?n=108844&c=10
http://nu.nl/news.jsp?n=108851&c=13
http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.maanden.turkse.apeldoorn.html
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=26123

Of het nu Turken, Marokkanen, Brabanders of voetbalsupporters zijn; de veroorzakers moeten aangepakt worden, niet de groep.

pi_8440167
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 17:30 schreef Farzin het volgende:

[..]

ik heb nog nooit een Marokkaan zich zien misdragen.

en dat noemen ze nou met oogkleppen ronddartelen...
pi_8440178
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 17:43 schreef ilona-scuderia het volgende:
Marokkanen eisen geld terug bij Pathé

Woensdag is opnieuw enige onrust bij Pathé De Munt ontstaan, toen een aantal jongeren hun geld kwam opeisen. Volgens theatermanager Verschuuren krijgen ze geen geld terug omdat ze van tevoren duidelijk zijn gewaarschuwd voor hun ontoelaatbare gedrag.
De bezoekers die niets te maken hadden met de ongeregeldheden van dinsdagavond kregen overigens wel hun geld terug en een aantal van hen zelfs nog een extra vrijkaartje voor het ongemak.
De bioscoop overlegt nu met gemeente en politie over hoe ze in de toekomst kan omgaan met dit soort incidenten en welke maatregelen er moeten komen. (www.at5.nl)

Geen commentaar...

Prima actie toch van de bioscoop? Hoezo geen commentaar?
pi_8440254
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:11 schreef Supaplex het volgende:
Je verwacht juist van iemand waarmee je samenleeft, dattie zich goed gedraagt. Want: van een gast heb je maar tijdelijk last.
Jij generaliseert !!!
pi_8440256
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 17:47 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

geen commentaar ...
waarschijnlijk op die rotzakjes die na het verneuken van de hele zooi het lef nog hebben om hun geld terug te komen vragen....
pi_8440268
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 17:36 schreef DimeBag het volgende:

[..]

En zeggen waar het op staat ook niet. Dan gooien ze er een slotje op

Je mag op Fok! vrij ver gaan met wat je zegt, heb ik in ieder geval geen moeite mee, zie ook dit topic. Discussieren doe je echter wel op basis van inhoudelijke argumenten en niet op basis van dom geblaat.
pi_8440281
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 17:47 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Het feit dat ze hun geld komen terugvragen is nogal lachwekkend toch?
pi_8440294
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 17:51 schreef realist_ik het volgende:

[..]

geen commentaar ...
waarschijnlijk op die rotzakjes die na het verneuken van de hele zooi het lef nog hebben om hun geld terug te komen vragen....

We waren het er toch al over eens dat het rotzakjes zijn? Als Pathé ze het geld had teruggegeven had je een punt.
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 17:53 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Het feit dat ze hun geld komen terugvragen is nogal lachwekkend toch?

Maar kan de 'Nederlandse maatschappij' of de 'Marokkaanse gemeenschap' daar iets aan doen? Het zijn behalve rotzakjes brutale lefgozertjes, het lijken wel Amsterdammers!
pi_8440338
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 17:53 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

We waren het er toch al over eens dat het rotzakjes zijn? Als Pathé ze het geld had teruggegeven had je een punt.

je begrijpt me verkeerd...
Hij zegt "geen commentaar" omdat het te gek voor woorden is dat ze het lef hebben om geld terug te vragen.

pi_8440420
Dank voor je reactie, Kozzmic.
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 17:46 schreef Kozzmic het volgende:Je zult personen die problemen veroorzaken moeten aanpakken. Lik-op-stukbeleid, laten opdraaien voor financiële gevolgen, desnoods bij de onverbeterlijke gevallen werkkamp of internaat.En bij regelrechte misdaden gevangenisstraf.
Maar dat werkt dus blijkbaar niet. Leraren vertrekken van scholen wegens bedreigingen. Conducteurs controleren niet meer op de trein - zijn bang. Supermarkten trekken weg. Zwembad personeel wordt bedreigd. Politie is zelfs bang.

Blijbaar werken de dingen die jij voorstelt niet, want dat wordt al 15 jaar gedaan. En het wordt alleen nog maar erger, gezien de demografische onwikkeling, en slechtere integratie door grotere percentages immigranten(kinderen).

quote:
Door een hele bevolkingsgroep maar het verdomhoekje in te trappen en eisen op te leggen creeer je juist problemen.
Een 'red herring'. Ik trap helemaal geen bevolkingsgroep in een verdomhoekje. Ik weet écht niet hoe je daarbij komt.
quote:
Verder moet je ook niet van elke scheet een pistoolschot maken.
Nou, zo lang hang ik nog niet op dit forum rond dat je mij dit verwijt kunt maken.
quote:
Daarnaast moet je wat doen aan preventie. Bijtijds inzien waar het mis gaat op school. Wat doen aan schoolverzuimen en vroegtijdige schoolverlaters. Praten met (vaak welwillende) ouders en begeleiders. De bezem halen door het hele welzijns- en jongerenwerkerscircuit, het wordt tijd dat daar eens wat resultaten worden gehaald.
Kozzmic, denk je echt dat het beter wordt de komende jaren? En waarop is dat optimisme gebaseerd? Ik denk van niet. Anders had men natuurlijk al lang de passende maatregelen al lang genomen - ze laten het toch niet voor hun plezier zo uit de hand lopen?

[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 12-02-2003 18:18]

woensdag 12 februari 2003 @ 18:02:39 #170
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8440448
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 17:56 schreef realist_ik het volgende:

je begrijpt me verkeerd...
Hij zegt "geen commentaar" omdat het te gek voor woorden is dat ze het lef hebben om geld terug te vragen.

Waarschijnlijk zitten er een hoop onschuldige mensen tussen. Ik had in hun geval hetzelfde gedaan.
  woensdag 12 februari 2003 @ 18:11:23 #171
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8440604
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 17:32 schreef ilona-scuderia het volgende:
Zijn Marokkanen geen mensen dan?
pi_8440746
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:28 schreef Farzin het volgende:

[..]

Ja, omdat je nu al de taal kent. Dat is van een heel andere orde. Bovendien zijn de verschillen tussen de Marokkaanse en de Nederlandse cultuur veel groter.

Op dit moment wonen er 284.124 mensen van Marokkaanse en 402.663 mensen van Indonesische afkomst in Nederland. Waarom hoor je over Marokkanen zeer vaak slechte dingen in de media en over Indonesiërs vrijwel nooit? En dat terwijl het cultuurverschil tussen Nederland en Indonesië ook groot is. Waarom kunnen die het wel?
It's easier to get forgiveness than permission.
  woensdag 12 februari 2003 @ 18:25:46 #173
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8440832
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 18:19 schreef Glacius het volgende:

[..]

Op dit moment wonen er 284.124 mensen van Marokkaanse en 402.663 mensen van Indonesische afkomst in Nederland. Waarom hoor je over Marokkanen zeer vaak slechte dingen in de media en over Indonesiërs vrijwel nooit? En dat terwijl het cultuurverschil tussen Nederland en Indonesië ook groot is. Waarom kunnen die het wel?

Zucht, dat is de discussie niet. Het zal allemaal best dat er relatief veel Marokkaanse probleemjongeren zijn (want het gaat vrijwel altijd over jongens tussen de 14 en de 25). De discussie wordt echter ernstig vertroebeld, het zicht op de kern van het probleem wordt belemmerd, door de generalisaties die je hier en daar (en veel op Fok!) ziet. Op die manier los je het probleem nooit op. Overigens los je het ook niet op door te beweren dat de mensen die je hier op wijzen linkse knuffelsocialisten zijn die fout gedrag met een aai over de bol wegpoetsen als het om een allochtoon gaat. Dat wordt regelmatig beweerd, en ik heb het nog nooit gezien.
Een verder ongewenst effect van dit soort generalisaties is dat je de kloof tussen twee culturen (de Nederlandse en de Marokkaanse in dit geval) alleen maar vergroot. Toch gek als je ziet dat bijna iedereen het over eens is dat die kloof juist kleiner moet worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Leonardo1504 op 12-02-2003 18:26]

pi_8440836
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 18:01 schreef rroloff het volgende:
Kozzmic, denk je echt dat het beter wordt de komende jaren? En waarop is dat optimisme gebaseerd? Ik denk van niet. Anders had men natuurlijk al lang de passende maatregelen al lang genomen - ze laten het toch niet voor hun plezier zo uit de hand lopen?
Ik zeg niet dat het beter wordt, ik zeg dat er daadwerkelijk eens wat moet worden gedaan aan hetgeen wat de problemen veroorzaakt, zonder dat je meteen een hele bevolkingsgroep criminaliseert.

En ik zeg niet dat jij generaliseert, ik onthoud niet altijd welke post bij welke poster hoort. Maar het is momenteel wel heel erg in om maar te roepen Zie je wel, Marokkanen of Het zullen wel die Marokkanen zijn, daar probeer ik tegenin te gaan.

pi_8440874
Oh god..krijgen we deze discussie weer!

Het is heel simpel. Deze marokkaanse kutjochies zijn niet de norm voor de in Nederland wonende marokkanen. Het probleem is dat ze blijkbaar niet goed opgevoed zijn. Daarvoor moet je niet bij hun zijn, maar bij hun ouders. Als de ouders grote boetes krijgen en hun kinderen een goede pakslaag krijgen dan is alles opgelost.

En de schaap was erg lekker gister

woensdag 12 februari 2003 @ 18:29:02 #176
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8440903
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 18:27 schreef xman het volgende:
....

En de schaap was erg lekker gister

[offtopicvoorzoverdatnogkan]
Welke shoarmatent ben jij geweest ?
[/offtopicvoorzoverdatnogkan]
pi_8440913
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 18:25 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Zucht, dat is de discussie niet. Het zal allemaal best dat er relatief veel Marokkaanse probleemjongeren zijn (want het gaat vrijwel altijd over jongens tussen de 14 en de 25). De discussie wordt echter ernstig vertroebeld, het zicht op de kern van het probleem wordt belemmerd, door de generalisaties die je hier en daar (en veel op Fok!) ziet. Op die manier los je het probleem nooit op. Overigens los je het ook niet op door te beweren dat de mensen die je hier op wijzen linkse knuffelsocialisten zijn die fout gedrag met een aai over de bol wegpoetsen als het om een allochtoon gaat. Dat wordt regelmatig beweerd, en ik heb het nog nooit gezien.
Een verder ongewenst effect van dit soort generalisaties is dat je de kloof tussen twee culturen (de Nederlandse en de Marokkaanse in dit geval) alleen maar vergroot. Toch gek als je ziet dat bijna iedereen het over eens is dat die kloof juist kleiner moet worden.

Je haalt me de woorden uit de mond.

En nogmaals, of het nu 2% is of 80% van de Marokkanen die problemen veroorzaakt, je moet niet de volle 100% aansprakelijk stellen. Als voetbalfans de Coolsingel of het Leidseplein verbouwen of demonstranten het Binnenhof wordt er toch ook niet gesproken over die Nederlanders?

pi_8440944
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 18:29 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

[offtopicvoorzoverdatnogkan]
Welke shoarmatent ben jij geweest ?
[/offtopicvoorzoverdatnogkan]

Shoarmatent: Moeders Keuken. Beste shoarmatent van het land!
pi_8440958
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 18:26 schreef Kozzmic het volgende:Ik zeg niet dat het beter wordt, ik zeg dat er daadwerkelijk eens wat moet worden gedaan aan hetgeen wat de problemen veroorzaakt, zonder dat je meteen een hele bevolkingsgroep criminaliseert.
Ik kan hier niet op reageren zonder te herhalen wat ik eerder geschreven heb.
quote:
En ik zeg niet dat jij generaliseert, ik onthoud niet altijd welke post bij welke poster hoort.
Accoord.
pi_8441099
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 18:29 schreef Kozzmic het volgende:En nogmaals, of het nu 2% is of 80% van de Marokkanen die problemen veroorzaakt, je moet niet de volle 100% aansprakelijk stellen.
Maar wie doet dat dan? En misschien kun je je met dit advies expliciet aan hen richten? Dan hoef je het ook niet vijf keer te herhalen.
pi_8441134
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 18:38 schreef rroloff het volgende:

[..]

Maar wie doet dat dan? En misschien kun je je met dit advies expliciet aan hen richten? Dan hoef je het ook niet vijf keer te herhalen.

Ondanks dat ik het al vier keer gezegd had komt Glacius met een post die opnieuw de schuld bij 'de Marokkanen' legt.
pi_8441250
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 18:25 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Nou, de PvdA heeft al openlijk erkend dat ze dergelijke problemen liever niet besproken etc. Maar jij hebt dat blijkbaar allemaal gemist.
quote:
Die kloof is helemaal niet belangrijk, er wordt alleen maar gevraagd dat ze zich gedragen. Wat aan iedereen gevraagd wordt, dus we moeten niet doen alsof de lat uitzonderlijk hoog wordt gelegd. In tegendeel, gedurende 3 generaties is er meer dan begrip getoond, en heeft dat zoveel geholpen ? Niet echt, als je bijvoorbeeld ziet dat sommigen van de derde generatie ineens in een chador willen rondlopen.

Maar toon maar eens aan waarom de meerderheid zich moet aanpassen aan de minderheid, en dat die minderheid zich dan ineens beter gaat gedragen. Tot dan beschouw ik die hele generalisatie-discussie als een drogargument.

pi_8441365
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 18:40 schreef Kozzmic het volgende:Ondanks dat ik het al vier keer gezegd had komt Glacius met een post die opnieuw de schuld bij 'de Marokkanen' legt.
quote:
Glacius: "Op dit moment wonen er 284.124 mensen van Marokkaanse en 402.663 mensen van Indonesische afkomst in Nederland. Waarom hoor je over Marokkanen zeer vaak slechte dingen in de media en over Indonesiërs vrijwel nooit? En dat terwijl het cultuurverschil tussen Nederland en Indonesië ook groot is. Waarom kunnen die het wel?"
Glacius legt hier 'de schuld bij de Marokkanen'? Dan begrijp ik je niet (sorry, ik doe echt mijn best). Of bedoel je een andere bijdrage van Glacius?
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:06:53 #184
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8441567
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 18:47 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Nou, de PvdA heeft al openlijk erkend dat ze dergelijke problemen liever niet besproken etc. Maar jij hebt dat blijkbaar allemaal gemist.

Ik spreek niet namens de PvdA, ik heb een eigen mening. Overigens geloof ik er niets van dat de PvdA deze problematiek niet zou willen bespreken, dus vertel maar waar dat staat.
quote:
[..]
Die kloof is helemaal niet belangrijk, er wordt alleen maar gevraagd dat ze zich gedragen.
Ik denk dat onbegrip over elkaars cultuur voor een heleboel problemen zorgt. Je kan niet verwachten van mensen dat ze zich aanpassen als je voortdurend aan het generaliseren bent. Dat is een contradictie.
quote:
Wat aan iedereen gevraagd wordt, dus we moeten niet doen alsof de lat uitzonderlijk hoog wordt gelegd. In tegendeel, gedurende 3 generaties is er meer dan begrip getoond, en heeft dat zoveel geholpen ? Niet echt, als je bijvoorbeeld ziet dat sommigen van de derde generatie ineens in een chador willen rondlopen.
Nou doe je het weer: een enkeling wil een chador dragen, er is mij op dit moment in heel Nederland precies 1 persoon bekend die zo ver gaat dat ze het dragen van de chador via de rechter wil afdwingen. Grote larie dus om dat als bewijs of argument te gebruiken. Je maakt jezelf er volkomen belachelijk mee.
quote:
Maar toon maar eens aan waarom de meerderheid zich moet aanpassen aan de minderheid,
Dat zeg ik niet. Het gaat niet om je aanpassen. Het gaat er om dat je hele bevolkingsgroepen negatief afschildert (of zo je wilt demoniseert of zwart maakt) als je het eigenlijk over individuen moet hebben. Dat moet je niet doen. Dat heeft niets met aanpassen aan een minderheid te maken, maar gewoon met goed fatsoen.
quote:
en dat die minderheid zich dan ineens beter gaat gedragen. Tot dan beschouw ik die hele generalisatie-discussie als een drogargument.
Een discussie is nou eenmaal geen argument. Een discussie is een discussie en een argument is een argument. Het is wel belangrijk dat je zorgvuldig bent in je woordkeus:

1. Jij sleept de PvdA er met de haren bij, ik heb mijn eigen mening
2. Omdat 1 persoon koste wat kost een chador wil dragen is volgens jou de aanpak van de laatste drie generaties mislukt.
3. Niemand beweert dat de meerderheid zich aan de minderheid moet aanpassen

Ik wil best met je discussieren, maar hou je dan wel aan de feiten en ga geen dingen lopen verzinnen.

pi_8441704
Ik zou bijna zeggen "zie je wel"... maar ik zeg het lekker niet.
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:16:22 #186
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_8441740
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:14 schreef Allan24 het volgende:
Ik zou bijna zeggen "zie je wel"... maar ik zeg het lekker niet.
Heel verstandig van je.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_8442705
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 18:40 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ondanks dat ik het al vier keer gezegd had komt Glacius met een post die opnieuw de schuld bij 'de Marokkanen' legt.

Ik leg de schuld helemaal niet bij 'de Marokkanen'.
pi_8444476
Het is onze eigen schuld.. we tolereren teveel..
[i]Sperma kan voor kunstmatige inseminatie diepgevroren jarenlang worden bewaard (zie spermabank).[/i]
  donderdag 13 februari 2003 @ 00:19:41 #189
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8448930
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:23 schreef JoostW het volgende:
Het is onze eigen schuld.. we tolereren teveel..
Wat dan?
  donderdag 13 februari 2003 @ 02:39:29 #190
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_8449854
quote:

[..]

Dat doe ik al, ik heb nog nooit een Marokkaan zich zien misdragen. Dus wat is je punt?

Bovendien vallen de 'slechten' meer op dan de 'goede'.

Ga eens naar het stratum op zaterdagavond, kun je zelf zien hoe leuk ze zijn.
Tsja .....
  donderdag 13 februari 2003 @ 02:40:56 #191
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_8449858
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 17:43 schreef ilona-scuderia het volgende:

De bioscoop overlegt nu met gemeente en politie over hoe ze in de toekomst kan omgaan met dit soort incidenten en welke maatregelen er moeten komen.

Wat dachten ze van eens een keer oppakken en berechten.
Tsja .....
  donderdag 13 februari 2003 @ 02:55:15 #192
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_8449884
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:06 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Ik spreek niet namens de PvdA, ik heb een eigen mening. Overigens geloof ik er niets van dat de PvdA deze problematiek niet zou willen bespreken, dus vertel maar waar dat staat.

Volgens mij kwanm het toch rechtstreeks,bijna letterlijk, uit de mond van Melkert (als ik me niet vergis).
Tsja .....
pi_8451125
quote:
Gewoon een beetje keten in de bioscoop bij Eminem

AMSTERDAM - Een tachtigtal voornamelijk Marokkaanse jongeren vierde uitbundig het offerfeest in de Amsterdamse bioscoop Pathé de Munt. Het liep uit op vechten en de bioscoopzaal moest worden ontruimd. Pathé ontwerpt nu een zero tolerancebeleid.

Vaak schieten ze met popcorn, soms belanden ze vechtend tussen de theaterstoelen. Pubers in de bioscoop verstoren met regelmaat de film. Bioscoopketen Pathé investeerde de afgelopen jaren fors in ordehandhaving: extra bewakers, camera's en nauw contact met de Marokkaanse buurtvaders. Deze week waren er toch weer rellen in een bioscoop. Nu kondigt Pathé een zero tolerancebeleid aan.
Een jochie van dertien snapte er dinsdagavond niets van. 'We waren gewoon een beetje aan het keten en nu staan we op straat.' De agent begreep het beter: 'Die snotapies van twaalf kunnen zich gewoon niet gedragen in de bioscoop.' Tegenover hen was de Amsterdamse bioscoop De Munt volledig afgegrendeld, acht politiebussen en vier agenten te paard hielden stenen gooiende jeugd tegen.

Zowel 's middags als 's avonds moest de directie van de bioscoop de filmzalen ontruimen wegens schermutselingen tijdens de film 8 mile van rapper Eminem. De bezoekers waren volgens de politie naar de bioscoop gekomen om het offerfeest te vieren. Bij de avondvoorstelling werden tachtig jongeren luidruchtig en begonnen met popcorn en andere voorwerpen te gooien. Vervolgens brak er een gevecht uit waarop de directie besloot de zaal te ontruimen. De politie hielp.

Al vaker kwam het tot rellen in Amsterdamse bioscopen. Twee jaar geleden moest een bioscoop in West de deuren sluiten wegens onveiligheid. Omdat veel rellen vallen op islamitische feestdagen, schakelde Pathé eerder de Marokkaanse buurtvaders in.

Theatermanager Verschuren van Pathé De Munt zegt dat hij geen problemen verwachtte tijdens het offerfeest. 'Daarom hebben we de buurtvaders niet ingeschakeld. Achteraf dom.' Hij wil de problemen overigens niet op één groep afschuiven. 'Vroeger als ik een feestje had was ik ook weleens jolig in de bioscoop.'

Het zijn vooral actiefilms die regelmatig luidruchtige jongeren trekken, erkent hij. 'We hebben bij zulke films vaker problemen, maar dan vooral met kleinere groepjes jongeren.' Vandaar dat in zijn bioscoop in het weekend twee beveiligingsmedewerkers staan in plaats van één. Maar die kunnen natuurlijk niet alle dertien zalen in de gaten houden. 'Hoe groter het pand, hoe moeilijker te beveiligen.'

Pathé overlegt met de gemeente en de politie over een bioscoopverbod voor relschoppers, of dat haalbaar is, en over de mogelijkheid van schadeclaims. De extra beveiliging, camera's en stewards die het concern afgelopen jaren invoerde, blijken immers onvoldoende. Manager Verschuren wil nu nog meer camera's omdat de bewaking niet alles in de gaten kan houden.

Regiomanager Stain van Pathé wil net zo'n toegangsverbod als de dertien Amsterdamse zwembaden vorig jaar invoerden vanwege seksuele intimidaties en mishandelingen. Wim Stolwerk van de Nederlandse Verenigingen van Bioscoopexploitanten noemt de overlast in de bios een randstedelijk verschijnsel. 'In Assen en Hoogeveen weten ze niet wat ze horen als het over onveiligheid in filmzalen gaat.'

Herrie heb je nogal eens bij actiefilms, zegt ook Stolwerk. 'Films als 8 mile hebben nou eenmaal een risicofactor voor rumoerig publiek. Je mag ook best je emoties tonen bij zo'n film, zolang die maar niet baldadig zijn.'

De grootste ergernissen in de bioscoop zijn volgens hem mobiel telefoneren en meiden die door de film heen kletsen. 'En dan heb je nog de jongens die zonodig met popcorn moeten schieten.'

Hoewel het dinsdag ernstig uit de hand liep, ziet Stolwerk geen reden om als branche-organisatie maatregelen te nemen. 'Maar mocht het vaker voorkomen dan moet de branche toch maar eens met de overheid rond de tafel gaan zitten.'

http://www.volkskrant.nl/binnenland/1045030149486.html

pi_8451748
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 02:40 schreef ghettoman het volgende:
Wat dachten ze van eens een keer oppakken en berechten.
Inderdaad, duidelijk maken dat dit soort zaken niet getolereerd worden.
Een boete uitdelen is toch niet zo moeilijk?
pi_8452039
Wat mij betreft komen ze er nooit meer in. Slopen ze de Moskee ook tijdens de Rammadam het dat offerfeest
pi_8452196
Jezus zeg, asociale lui!!

Hup boete en pijnigen !!!

pi_8452551
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 10:53 schreef Marloekoe het volgende:
Jezus zeg, asociale lui!!

Hup boete en pijnigen !!!

Pijnigen? Uit wat voor achterlijke cultuur ben jij afkomstig?
pi_8453032
Ik heb gisteren AT5 gezien en ik moet zeggen dat ze zichzelf verdacht maken door zo uitdagend te lopen. Ze steken hun middelvinger op, en zitten voortdurend weg te duiken voor de camera. En een kleine jongen komt zijn geld terugvragen. Terecht dat Pathe dat niet doet.

Beste oplossing is dat de marokkaanse ouderen even naar buiten gaan en even zien wat hun jongen(s) doen op straat en een beetje meer fatsoen geven.

...
  donderdag 13 februari 2003 @ 11:27:06 #199
46787 Supaplex
mi stima sanka grandi
pi_8453109
quote:
Jij generaliseert !!!
ik heb ook een hekel aan mijzelf
pi_8461465
quote:

[..]

Ook niet op tv?
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_8466086
Ik ben vorige week ook even naar 8 Mile geweest in een randstedelijke bioscoop - en het was me er een kabaal en gedoe. Het waren vooral blanke Nederlandse meisjes van een jaar of 15 die de boel op zijn kop zetten en overal doorheen gilden. En blanke Nederlandse jongetjes van 14 die met popcorn gooiden enz.

Of is dit geen interessant verhaal omdat er geen Marokkaan in voorkomt

pi_8466120
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 21:25 schreef SCH het volgende:
Die waren waarschijnlijk niet met z'n 80en uren lang de politie aan het uitdagen. Maar dat soort irritante pubers mogen van mij ook gewoon uit de bioscoop geschopt worden.
pi_8466142
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 21:25 schreef SCH het volgende:
Ik ben vorige week ook even naar 8 Mile geweest in een randstedelijke bioscoop - en het was me er een kabaal en gedoe. Het waren vooral blanke Nederlandse meisjes van een jaar of 15 die de boel op zijn kop zetten en overal doorheen gilden. En blanke Nederlandse jongetjes van 14 die met popcorn gooiden enz.

Werden die ook de zaal uitgetrapt? Probeerden die ook ruzie met de politie uit te lokken op straat door met stenen te gooien?
pi_8466601
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 21:27 schreef Glacius het volgende:

Werden die ook de zaal uitgetrapt?

Helaas niet.
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 21:27 schreef Strolie75 het volgende:
Die waren waarschijnlijk niet met z'n 80en uren lang de politie aan het uitdagen.
MIsschien is het beter geen politie in te schakelen dan jut je de pubers niet zo op. Hier liep het met een sisser af.
pi_8466814
whahaha kwassur ook.. en damnz wat is de politie rasistisch.. ff serieus echt klootsakke.. de politie lokt alles zelf uit

ik stond ook tussen het groepje maar ik zou net naar de film gaan..kende ze ook niet... maar iedereen die dr stond moest weg behalve ik .. waarom? omdat ik dr in een pak stond.. en de rest moet weg.. echt iedereen.. zelfs gewone bezoekers.. was wel lache voor mij maar als ik zag hoe ze die mense weg stuurde d8 ik damn wat een $#%!@

pi_8467918
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 21:53 schreef tjarie het volgende:
whahaha kwassur ook.. en damnz wat is de politie rasistisch.. ff serieus echt klootsakke.. de politie lokt alles zelf uit
Ja vast joh..
  donderdag 13 februari 2003 @ 22:53:22 #207
5260 Stewie
March on down the field !
pi_8468392
@ Kozzmic:

als 80 procent van een groep het verziekt voor de rest, dan heeft 20 procent dus inderdaad pech... De goeden zullen altijd onder de kwaden lijden... pech gehad, als ik er maar geen last van heb...

En integratie komt helemaal niet van 2 kanten,slechts van 1 kant, daarom heet het integratie. Anders is het fusie. Ik fuseer niet met moslims, is dat duidelijk !!!

Marokko voor de Marrokanen !!!

-Fatima Elatik: "Wij zijn hier en wij gaan niet meer weg. Daar moeten jullie maar aan wennen."

pi_8468692
quote:

ik stond ook tussen het groepje maar ik zou net naar de film gaan..kende ze ook niet... maar iedereen die dr stond moest weg behalve ik .. waarom? omdat ik dr in een pak stond.. en de rest moet weg.. echt iedereen.. zelfs gewone bezoekers.. was wel lache voor mij maar als ik zag hoe ze die mense weg stuurde d8 ik damn wat een $#%!@

Stoere jongen achter de pc
[url=http://www.schandknaapje.nl]Farzin[/url]
pi_8468816
Genoeg aso's in Amsterdam, niet alleen Marokkanen, ook Turken, Antillianen, Surinamers en zo nu en dan ook 'autochtonen'. En dan vooral de jongere, mannelijke variant ervan. Laat ze iets nuttigs gaan doen! Fokken ofzo!
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  † In Memoriam † donderdag 13 februari 2003 @ 23:34:02 #210
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8469577
quote:

Goed voorbeeld doet goed volgen...
Nederlandse voetbalsupporters geven ook geld uit om vervolgens te gaan rellen
  † In Memoriam † donderdag 13 februari 2003 @ 23:35:57 #211
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8469636
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 22:53 schreef Stewie het volgende:
@ Kozzmic:

als 80 procent van een groep het verziekt voor de rest, dan heeft 20 procent dus inderdaad pech... De goeden zullen altijd onder de kwaden lijden... pech gehad, als ik er maar geen last van heb...

En integratie komt helemaal niet van 2 kanten,slechts van 1 kant, daarom heet het integratie. Anders is het fusie. Ik fuseer niet met moslims, is dat duidelijk !!!

Marokko voor de Marrokanen !!!

-Fatima Elatik: "Wij zijn hier en wij gaan niet meer weg. Daar moeten jullie maar aan wennen."

80 jongeren = 80%

pi_8471704
quote:

Hard optreden is de ENIGE optie. Als je nix met de zaak te maken hebt, ga er dan ook niet met je neus op staan. De politie heeft geen scanner om te kijken of je goed of slecht bent. En als je er wel iets mee te maken hebt, moet je keihard aangepakt worden. Jammer voor je, moet je maar geen grote bek hebben tegen te politie
pi_8474075
Omdat je steeds meer van dit soort "incidenten" krijgt ga ik niet meer naar de bioscoop. Ik heb er gewoon geen zin meer in.
Een filmtheather gaat nog wel, maar de bioscoop nee, zeker in de grote steden niet meer. Jammer, maar weer wat verpest door jonge makakken.
  vrijdag 14 februari 2003 @ 11:55:09 #214
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_8475345
Dinsdag probeerden een stuk of vijftien Marokkaantjes Catch Me If You Can te verzieken, en gisteren was het de beurt aan ongeveer evenveel Bossche snolletjes die anderhalf uur door 8 Mile aan het schreeuwen, lachen en popcorngooien waren.

Was weer een lekkere filmweek....

"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  vrijdag 14 februari 2003 @ 13:17:24 #215
5260 Stewie
March on down the field !
pi_8477231
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 23:35 schreef Loedertje het volgende:

[..]

80 jongeren = 80%

ja duh, maar dat was toeval, ik reageerde op eerdere posts...
pi_14936304
Het gaat weer lekker in Nederland .

Ik was gisteren met een vriend van me in de stad ( Amsterdam ).
Na wat spullen te hebben gekocht gingen we ff naar de Burger king.
Daar boven was het toch een herrie.
Een zooi schreeuwende Marokanen die tegen elke vrouw die naar de wc ging zaten te roepen, Hoer dit Hoer dat .
Best wel ergelijk als je, je wopper zit te eten.
Daarna zouden we terug naar huis gaan, maar ik had wel zin om naar de bios te gaan.

Dus eerst naar de City, maar daar was alleen IDFA.
Toen naar Tuschinsky, daar was een premiere van Kees de jonge en konden er dus niet in .
Daarna gingen we naar de munt, Damnz wat een drukte en geschreeuw daarzo . ( politie stond erbij en keek ernaar ) We moesten daar 2 uur wachten om een film te kijken, dus toen maar naar huis gegaan.

*vindt het raar dat de politie niet sneller ingrijpt*

pi_14942405
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:11 schreef HeatWave het volgende: Tot op zekere hoogte kan je dus WEL alle Marokkanen dit aanrekenen.
Alle Marokkanen? Ik hoop dat je bedoelt die relschoppers en hun ouders. Voor de rest is het de overige Marokkanen niet meer of minder aan te rekenen dan jou of mij.
  FOK!fotograaf woensdag 26 november 2003 @ 14:39:31 #218
18921 freud
Who's John Galt?
pi_14943413
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 01:58 schreef Conflictjeuh het volgende:

[..]

Hard optreden is de ENIGE optie. Als je nix met de zaak te maken hebt, ga er dan ook niet met je neus op staan. De politie heeft geen scanner om te kijken of je goed of slecht bent. En als je er wel iets mee te maken hebt, moet je keihard aangepakt worden. Jammer voor je, moet je maar geen grote bek hebben tegen te politie

Ik vind het ook persoonlijk erg jammer dat ze in nederland die klote crimineeltjes niet het ziekenhuis meer in mogen knuppelen. Kunnen we niet een paar professionele zeehondenjknuppelaars op probleemjongeren zetten? Elke dag hoop ik er weer op dat die sukkeltjes zich doodrijden op een boom of een handje verliezen aan vuurwerk, maar helaas...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')