abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8436367
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het heeft er alles mee te maken, wat schiet je er mee op om te zeggen dat "ze" niet allemaal "zo" zijn? Niets dus.

Wat schiet je er mee op om te zeggen dat "ze" wel allemaal "zo" zijn? Nogmaals, ik heb er geen enkel probleem mee dat je zegt dat een Marokkaanse groep jongeren de veroorzaker is van de rellen. Ik heb er wel een probleem als vervolgens 300.000 inwoners van dit land de zwarte piet toe wordt gespeeld.
pi_8436428
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Die steekpartij van afgelopen weekend met 9 slachtoffers, de dader was ook een Marokkaan. 2 grote incidenten in een paar dagen tijd. Gewoon even een normale steekproef?

Sjees ga je nu alle Nederlanders ervoor aankijken omdat een mafkees zijn huis in de fik steekt en zo 6 kinderen om brengt? Zomaar een brandende vraag?? Omdat op jouw manier te formuleren.
pi_8436448
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:00 schreef rroloff het volgende:

[..]

Is een andere topic.

Ik hoop trouwens dat Kozzmic en [herstel] Jernaut nog wel mijn vragen willen beantwoorden..... :-)

Nee, ik word geen portier. En voor de zoveelste keer, ik heb er geen probleem mee dat figuren die structureel onrust trappen met hardere straffen te maken krijgen dan een bioscoopverbod. Maar hoe denk jij de problemen op te lossen door de schuld bij 'de Marokkanen' te leggen?
pi_8436455
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 13:29 schreef Strolie75 het volgende:

Als er een samenscholing van 80 man plaats vind waar een dreigende sfeer van uitgaat mag de ME volgens mij gewoon ingrijpen.

Bijna elk jaar is er de nacht van het offerfeest wel een opstootje, net zoals bij een voetbalwedstrijd van Ajax.
Het offerfeest is 1 keer per jaar, en wanneer er dan in het hele land gezien 1 opstootje ontstaat, waar gaat dit dan over?
Vorig jaar was er vrijwel hetzelfde bericht, eveneens in de bioscoop.

Dus geen samenscholing oid, gewoon een feestje van uitgelaten jongeren.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_8436463
quote:
Noem eens 1 goede reden om te generaliseren? En sla deze opmerking nou niet over. Ik heb zo het gevoel dat je hem gaat negeren. Noem 1 goede reden om te generaliseren.
Ik denk dat dit precies het probleem is. Generaliseren hoeft niet, is niet nodig, lost niets op er IS ook geen reden om te generaliseren.

Maar daar hoort deze hele discussie dus helemaal niet over te gaan!

Ik zeg alleen maar dat dat dus niet de kern van het probleem is.

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 12 februari 2003 @ 15:05:44 #81
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8436493
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:04 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik denk dat dit precies het probleem is. Generaliseren hoeft niet, is niet nodig, lost niets op er IS ook geen reden om te generaliseren.

Maar daar hoort deze hele discussie dus helemaal niet over te gaan!

Ik zeg alleen maar dat dat dus niet de kern van het probleem is.

He nou spreek je jezelf toch tegen. Net was generaliseren nog goed om het probleem bespreekbaar te maken.
  woensdag 12 februari 2003 @ 15:06:53 #82
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_8436527
Het was vast een vreselijke kutfilm.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 12 februari 2003 @ 15:07:12 #83
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8436536
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Die steekpartij van afgelopen weekend met 9 slachtoffers, de dader was ook een Marokkaan. 2 grote incidenten in een paar dagen tijd. Gewoon even een normale steekproef?

Dat is geen steekproef, dat is een zorgvuldig uitgekozen voorbeeld. Voor wat je met voorbeelden wel en niet kan: zie mijn sig
pi_8436623
quote:
He nou spreek je jezelf toch tegen. Net was generaliseren nog goed om het probleem bespreekbaar te maken.
*zucht* ok, je hebt gelijk, en nu? Wat zijn we er mee opgeschoten.

Ik bedoelde dus dat het niet het generaliseren opzich is wat zo erg is en dat door bij het bespreekbaar maken er OOK gegeneraliseerd kan worden...

En dat dat allemaal zo'n ramp niet is..

Get woke, go broke!
pi_8436638
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:06 schreef robh het volgende:
Het was vast een vreselijke kutfilm.
Zeg dan gelijk dat je Gangs of New York bedoeld!

pi_8436722
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:10 schreef GEsTOoRD het volgende:

[..]

Zeg dan gelijk dat je Gangs of New York bedoeld!

Het was die film van Eminem...

http://www.parool.nl/1045029773630.html

pi_8436760
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte kan je dus WEL alle Marokkanen dit aanrekenen.

Moet dus de gehele Marokkaanse gemeenschap openlijk door het slijk worden gehaald omdat 80 raddraaiers zijn die zichzelf niet gedragen??
Ik weet niet welke logica je hanteert, maar dat wil ongeveer hetzelfde zeggen als wanneer er een aantal duizend Nederlandse supporters zich niet gedragen in het buitenland, heel Nederland door het slijk moet worden gehaald.
  woensdag 12 februari 2003 @ 15:17:30 #88
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_8436818
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:15 schreef schatje het volgende:

[..]

Laat maar schatje. Heatwave heeft al ruiterlijk erkend dat hij helemaal fout zat.
pi_8436834
Na een leuk feestje van Nederlanders:
quote:
(koninginnedag):Helikopters, traangas, politie te paard, ME-ers met busjes, helmen en schilden, het blijkt chaos op het station. Even verderop probeert een groepje woeste jongens een bushokje te slopen. De ME grijpt in, maar mist daardoor een andere stel dat met straatstenen gooit.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_8436846
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:17 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Laat maar schatje. Heatwave heeft al ruiterlijk erkend dat hij helemaal fout zat.

pi_8436875
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]

*zucht* ok, je hebt gelijk, en nu? Wat zijn we er mee opgeschoten.

Ik bedoelde dus dat het niet het generaliseren opzich is wat zo erg is en dat door bij het bespreekbaar maken er OOK gegeneraliseerd kan worden...

En dat dat allemaal zo'n ramp niet is..

En toch vind ik dit een aardige discussie. Het gaat tenminste eens wat verder dan de normale "ze, ze, ze...", "zie je wel" en "kut-marokkanen" reacties in dit soort topics.
  woensdag 12 februari 2003 @ 15:26:31 #92
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_8437037
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 12:02 schreef Strolie75 het volgende:

Maar wederom, waarom grijpt de politie niet harder in?

Omdat de-escalatie het toverwoord is bij de politie.

Bang dat ze klappen krijgen zeker.

Tsja .....
pi_8437076
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:17 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Mwaah, alleen dat het een andere manier van bekijken is. Maar goed. Het is toch een erg lastige kwestie.

En ik heb nergens beweerd dat ik het GOEDKEUR, alleen dat ik het lang niet zo erg vind. Als men zegt: "die klote Nederlanders ook altijd" zal me dat worst zijn. Ik heb duitse vrienden (een gemengd huwelijk NL/DLD) en daar wordt ook vaak zo gereageerd, nou en? Ik leef nog steeds!! En die Nederlandse vriendin van me ook. Op persoonlijk niveau worden mensen toch op individu beoordeeld.

Ik ben Ajacied, heb een (sportieve) hekel aan f'noord supporters (nee ik rel niet, nog nooit gedaan ook) roep in VBL topics genoeg over "die f'noorders" etc. En toch heb ik LoekB in mijn MSN en we kleppen regelmatig over van alles en ook voetbal. Hij is f'noorder, ik Ajacied, we "haten" elkaar en toch niet.....

En ja, het is een redelijke discussie kozzmic

Get woke, go broke!
pi_8437196
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:26 schreef ghettoman het volgende:

[..]

Omdat de-escalatie het toverwoord is bij de politie.

Bang dat ze klappen krijgen zeker.

Er is wel degelijk ingegrepen...
quote:
Leden van die laatste groep zorgden vervolgens rond de Munt en op het Rembrandtplein voor problemen. Ze gooiden met stenen en rotzooi naar de agenten die hen in bedwang trachtten te houden - onder meer met motoren en te paard. Eén relschopper is opgepakt omdat hij bevelen van de politie negeerde. Hij is inmiddels heengezonden.

(..)

Voor de deur en in de omgeving van de bioscoop ontstonden meerdere opstootjes, waarna extra agenten werden opgeroepen, die de groep met een korte charge uiteenjoegen. Agenten te paard voorkwamen dat de 'zeer recalcitrante' jongens weer naar binnen gingen.

http://www.parool.nl/1045029773630.html

Verder is Pathé aan het bekijken wat ze verder kunnen doen om dit in de toekomst te voorkomen.
pi_8437219
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 14:48 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Klopt. Zeker op uitgaansavonden kun je de bioscoop tegenwoordig beter vermijden, als je tenminste iets van de film wilt volgen. Ik snap de lol er ook niet van, om te betalen puur om vervolgens voor veel andere mensen de film te verzieken.

Van mij mogen bioscopen gewoon een ligitimatieplicht invoeren en een zwarte lijst bijhouden.

Wat, denk ik, ook wel zou kunnen werken is een actiever 'verhaal'-beleid van de bioscopen. Dus niet alleen de probleemfiguren verwijderen, maar ook meteen aangifte doen wegens lokaalvredebreuk en een inkomstenderving verhalen op de raddraaiers.
[..]

akkoord, maar ik zou die legitimatieplicht graag doorgevoerd zien in alle openbare gelegenheden, alle horeca-zaken ... overal eigenlijk waar meerdere mensen samen in een ruimte zijn.
pi_8437243
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:33 schreef realist_ik het volgende:

[..]

akkoord, maar ik zou die legitimatieplicht graag doorgevoerd zien in alle openbare gelegenheden, alle horeca-zaken ... overal eigenlijk waar meerdere mensen samen in een ruimte zijn.

Tja is ook een moeilijk punt, maar ik zou er niet zoveel moeite mee hebben eerlijk gezegd. Maar ja, dan verplaats je de problemen alleen maar.
Get woke, go broke!
  woensdag 12 februari 2003 @ 15:41:26 #97
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_8437381
Je kan er in ieder geval zelf voor kiezen om niet op plaatsen te komen waar veel Marokkanen naar toegaan. Horeca gelegenheden zonder deurbeleid bijvoorbeeld.
Het blijft uiteraard triest dat het moet op die manier maar het is voorlopig even niet anders.
Plaats hier een Engelse quote die duidelijk maakt dat je een miskende intellectueel bent met een boeiende en diepgaande gedachtengang
pi_8437702
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:03 schreef Kozzmic het
volgende:
Nee, ik word geen portier
En ik word ook geen portier. En straks wordt niemand meer portier,
want het is gewoon te link, en dan gaat de bioscoop dicht.
En de supermarkt was al dicht[1]. Etcetera, etcetera.
quote:
Kozzmic: Maar hoe denk jij de problemen op te lossen door de schuld bij 'de Marokkanen' te leggen?
Eh, ik geloof niet dat ik de schuld bij 'de Marokkanen' heb gelegd. Mogelijk verwar je mij met iemand anders.

Maar om je vraag te beantwoorden. Er bestaat denk ik geen oplossing voor dit probleem - er is al zoveel geprobeerd. Zolang jongeren in Nederland in een van Nederland zeer afwijkende cultuur opgevoed worden, bovendien niet-Nederlandstalig worden opgevoed, zal een deel ontsporen zoals een deel van de Marokkaanse jongeren dat doet. En hoe meer Marokkanen er zijn, des te groter de spraak- en cultuurkloof
omdat de tijd dat men met 'Nederlanders' contact heeft gemiddeld geringer wordt.

Maar wat te doen als er geen oplossing bestaat? Voorkomen dat er nieuwe problemen laten ontstaan, lijkt me. Dus, huwelijksmigratie [momenteel haalt 75% van de in Nederland geboren Marokkanen zijn/haar partner uit Marokko] tot een minimum beperken / alleen toestaan aan diegenen die hun kinderen in eerste instantie Nederlandstalig en 'als Nederlander' opvoeden. Waardoor de Marokkaanse gemeenschap - en andere gemeenschappen trouwens ook want zo'n maatregel zul je voor iedereen moeten nemen - zal vernederlandsen. En daarmee verdwijnt de taal en cultuurkloof en daarmee de problemen. Dat zal echter pas over 15 jaar effect hebben.

En in de tussentijd is het gewoon uitzitten geblazen, en hopen dat iedereen geduld heeft, en hopen dat traditionele Nederlanders in de tussentijd niet zo zat worden dat ze rigoreuzere maatregelen gaan eisen. En bidden dat internationale conflicten niet al te zeer overslaan.....

Geen kinderachtige maatregel, maar naar mijn idee de enige manier om op lange termijn radicalisering en uiteindelijk burgeroorlog in Nederland te voorkomen.

[1] http://www.volkskrant.nl/economie/1043042127124.html

[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 12-02-2003 16:06]

woensdag 12 februari 2003 @ 15:57:00 #99
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_8437711
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:32 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Er is wel degelijk ingegrepen...

Zo er is er een opgepakt.

Noemen ze dat tegenwoordig optreden bij de politie.

Gewoon helemaal lens slaan of traangas gebruiken en afvoeren.

quote:
[..]

Verder is Pathé aan het bekijken wat ze verder kunnen doen om dit in de toekomst te voorkomen.

Zolang ze niemand mogen weigeren valt er weinig aan te doen.

[Dit bericht is gewijzigd door ghettoman op 13-02-2003 02:23]

Tsja .....
  woensdag 12 februari 2003 @ 15:57:35 #100
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_8437723
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:33 schreef realist_ik het volgende:

[..]

En dan?
Tsja .....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')