Maar Oekraïne is corrupt en nazi's dus hoe kun je daar nu misdaden tegen plegen?quote:Op zondag 9 juli 2023 12:15 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Je zou ook vragen kunnen stellen over Russische oorlogsmisdaden misschien?
Tijd dat de EU ongenadig miljoenen boetes gaat uitdelen. En dat zit al in de pijplijn. Australie was daar al mee begonnen.quote:
Ja, en van die haat ben jij zelf de posterchild, is het niet.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:37 schreef HSG het volgende:
Als er een maatschappij is die zichzelf zo haat en zichzelf vernietigd dan is dat het westen wel.
Kremlin-gevoerde desinformatie is idd geen waardevol tegengeluid.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:50 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Je wilt liever in je echo kamer blijven zitten begrijp ik.
Polen vervangt hun oude Russische spul. Dan heb je veel dat je probleemloos kunt doneren. Zo simpel is het.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:41 schreef polderturk het volgende:
Die Polen zijn goed bezig.
https://twitter.com/TheDe(...)H8blkdMqHFyVDWQ&s=19
Dit soort systemen zijn feitelijk varianten van de magnetron in je keuken. Daar kun je je niet tegen verdedigen. Alle onderdelen van je drone worden gewoon binnen een recordrijd gekookt. Enige wat je daar in theorie tegen kan doen, is je drone groter maken, zodat warmte over een groter oppervlak wordt verdeeld, en onderdelen niet op de temperatuur eindigen waar ze stuk gaan. Maar laat het hele idee van drones nou zijn dat ze klein moeten zijn. En je kunt je drone niet verpakken met hittewerend materiaal, want dat maakt meteen je radar signature tig keer zo groot. Ga je indivduele onderdelen hardenen, wordt je drone duurder, groter, zwaarder. Verdwijnen alle voordelen die drones nu hebben.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
Als men een oplossing heeft gevonden tegen deze vorm van verdediging, is meteen je hele systeem nutteloos.
Toch komt het op mij niet over als een onoverkomelijk probleem.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dit soort systemen zijn feitelijk varianten van de magnetron in je keuken. Daar kun je je niet tegen verdedigen. Alle onderdelen van je drone worden gewoon binnen een recordrijd gekookt. Enige wat je daar in theorie tegen kan doen, is je drone groter maken, zodat warmte over een groter oppervlak wordt verdeeld, en onderdelen niet op de temperatuur eindigen waar ze stuk gaan. Maar laat het hele idee van drones nou zijn dat ze klein moeten zijn. En je kunt je drone niet verpakken met hittewerend materiaal, want dat maakt meteen je radar signature tig keer zo groot. Ga je indivduele onderdelen hardenen, wordt je drone duurder, groter, zwaarder. Verdwijnen alle voordelen die drones nu hebben.
Ik zou zeggen, leg je mobieltje maar in de magnetron en laat die 1 minuut op max voormogen draaien. En kijk dan wat er van over blijft.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:42 schreef Nebelwerfer het volgende:
Toch komt het op mij niet over als een onoverkomelijk probleem.
De ballen op die vent zeg!quote:
Ja mijn mobiel. En een drone gemaakt uit nietgeleidende materialen die vast slaat op zijn huidige koers zodra zijn electronica gefrituurd is?quote:Op zondag 9 juli 2023 13:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, leg je mobieltje maar in de magnetron en laat die 1 minuut op max voormogen draaien. En kijk dan wat er van over blijft.
Ik heb geen idee wat het ding verbruikt, dat zal wel te googlen zijn.
Maar zorgen dat je genoeg voormogen hebt om het ding te kunnen gebruiken lijkt me een no brainer.
Heel goed. We moeten niet zoals de bad guys worden.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
NAVO landen als Spanje en het VK hebben het al afgekeurd hoor.
Je weet dat een electromotor een constructie is van koperen spoelen en magneten? Ook die overleven dat niet.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
En een drone gemaakt uit nietgeleidende materialen die vast slaat op zijn huidige koers zodra zijn electronica gefrituurd is?
Je mag volgens het verdrag het gebruik niet aanmoedigen. Dus andere ondertekenaars zullen ook wel zoiets gaan zeggen..quote:Op zondag 9 juli 2023 13:56 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Heel goed. We moeten niet zoals de bad guys worden.
Je gehuichel is te droevig voor woorden.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:56 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Heel goed. We moeten niet zoals de bad guys worden.
Een drone bevat toch evengoed complexe elektronika?quote:Op zondag 9 juli 2023 12:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe heiligmakend een EMP is. Tegen vliegtuigen misschien wel. Die zijn complex. Maar een drone die met basic besturing verder kan lijkt me lastig te stoppen.
Modernere vliegtuigen niet. Een bekend voorbeeld dat dat wel heeft is de A10.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:04 schreef jeroen25 het volgende:
En is daar ook nog eens volledig van afhankelijk, een vliegtuig heeft een vlieger aan boord en vaak een mechanische backup voor de besturing.
Dit schijnt een misvatting te zijn. Dat werd benoemd door die oud generaal hertling in een tweet reeks. Ze zijn te licht om mijnenvelden op te ruimen.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:12 schreef oheng het volgende:
Oekraine gaat de clustermunitie gebruiken om de illegale mijnenvelden van de russische hordes op te ruimen
Anders kost het geld om het te ontmantelen. Dus win winquote:Op zondag 9 juli 2023 13:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Polen vervangt hun oude Russische spul. Dan heb je veel dat je probleemloos kunt doneren. Zo simpel is het.
De klap slaat maar hooguit een centimeter of drie-vier de grond in.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dit schijnt een misvatting te zijn. Dat werd benoemd door die oud generaal hertling in een tweet reeks. Ze zijn te licht om mijnenvelden op te ruimen.
Of op te slaanquote:Op zondag 9 juli 2023 14:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
Anders kost het geld om het te ontmantelen. Dus win win
Kan, maar je hebt 0 garantie dat het ook echt alle mijnen opruimt.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dit schijnt een misvatting te zijn. Dat werd benoemd door die oud generaal hertling in een tweet reeks. Ze zijn te licht om mijnenvelden op te ruimen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |