Niemand ontkent dat klimaat bestaat.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 21:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Klimaatontkenning door het fossiele grootkapitaal nog wat meer. Hoe dan ook, wat heeft Musk die Orwell aanhaalt met klimaatverandering te maken? Lijkt me sterk dat hij daar op doelt, gezien zijn eigen positie daarin.
Nee, vulkaanuitbarstingen stoten niet veel uit (ongeveer 1% van wat mensen uitstoten) en bosbranden leiden ertoe dat het terug kan groeien in dat gebied met CO2 opname na de brand tot gevolg en zijn dus doorgaans onderdeel van de korte koolstofcyclus.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
CO2 percentages over hoeveel duizend jaar?
Na CO2 reconstructies uit sentiment zit de aarde in een erg laag CO2 gehalte, waardes van 800 - 1000ppm waren veel gemiddelder.
Ook is het aannemelijk dat CO2 al veel vaker snel is gestegen met wat 100ppm. Na gigantische bosbranden, grote vulkaan uitbarstingen enz.
Het enige wat er nu gebeurt is dat er massa’s organisch bewaarde CO2 uit de bodem wordt opgestookt. Dit omwoelen van de aarde is denk ik zelfs het nut van de mens voor de aarde.
Alleen door die kring in omloop te houden blijft er voldoende co2, groen en dus zuurstof en leven op aarde.
Deze mag je ook op een respectvolle manier plaatsen-quote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:46 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Niemand ontkent dat klimaat bestaat.
Not cf my understanding.?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
Nee, vulkaanuitbarstingen stoten niet veel
Toename dan?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
Buiten dat kunnen we de afkomst berekenen, omdat fossiele brandstoffen een andere verhouding heeft van 13C vs 12C atomen. 12C wordt makkelijker opgenomen door fotosynthese. Je verwacht dus door de uitstoot van fossiele brandstoffen een verhoudingsgewijze afname van 13C. En dat is ook precies wat we meten en reconstrueren.
Er zijn weleens grote klappers.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is bij mijn weten ongeveer 1% uit van wat wij mensen doen.
Kennelijk moet ik het netter plaatsen dan dat ik net deed. Laat ik het maar doen: als mensen de term klimaatontkenner gebruiken, bedoelen ze niet dat die mensen ontkennen dat klimaat bestaat, maar dat ze ontkennen dat het klimaat verandert door menselijk handelen en/of dat ze ontkennen dat deze door menselijk handelen veroorzaakte veranderingen zorgwekkend zijn.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:46 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Niemand ontkent dat klimaat bestaat.
Ho ho, Yellowstone waarschuwen ze ook al 100 jaar of meer voorquote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er zijn weleens grote klappers.
Dat maken wij nu niet mee, gelukkig.
Het is niet zorgwekkend. We komen uit periodes van grote honger en weet ik veel wat voor narigheid, de fucking builenpest. Nu moeten we bang zijn want het is gemiddeld straks 2 graden warmer op de planeet. Boehoe.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kennelijk moet ik het netter plaatsen dan dat ik net deed. Laat ik het maar doen: als mensen de term klimaatontkenner gebruiken, bedoelen ze niet dat mensen ontkennen dat klimaat bestaat, maar dat ze ontkennen dat het klimaat verandert door menselijk handelen en/of dat ze ontkennen dat het zorgwekkend is.
He wat? De logica ontgaat me hier. Het gaat ook niet om het getal van 2 graden (2 graden valt trouwens nog enigszins mee), maar de gevolgen daarvan uiteraard.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 23:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is niet zorgwekkend. We komen uit periodes van grote honger en weet ik veel wat voor narigheid, de fucking builenpest. Nu moeten we bang zijn want het is gemiddeld straks 2 graden warmer op de planeet. Boehoe.
Kan het zijn dat het een cyclus is? Dat is namelijk wat ik denkquote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kennelijk moet ik het netter plaatsen dan dat ik net deed. Laat ik het maar doen: als mensen de term klimaatontkenner gebruiken, bedoelen ze niet dat mensen ontkennen dat klimaat bestaat, maar dat ze ontkennen dat het klimaat verandert door menselijk handelen en/of dat ze ontkennen dat het zorgwekkend is.
Zorgwekkend, kerel, komop, dit is niet erg. Waar the hell vergelijk je het mee dat je er zorgen over zou moeten hebben?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 23:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
He wat? De logica ontgaat me hier.
De gevolgen zijn hoe dan ook uitermate positief.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 23:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
He wat? De logica ontgaat me hier. Het gaat ook niet om het getal van 2 graden (2 graden valt trouwens nog enigszins mee), maar de gevolgen daarvan uiteraard.
Qua opwarming en afkoeling heb je inderdaad wel cycli, dat is zeker. Je hebt bv. veranderingen in de as en positie van de aarde ten opzichte van de zon, wat leidt tot warme en koude periodes. Die heten Milankovitch cycles. Zie bv. https://en.wikipedia.org/wiki/Milankovitch_cyclesquote:Op dinsdag 18 juli 2023 23:01 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Kan het zijn dat het een cyclus is? Dat is namelijk wat ik denkGolfstroom warmt op etc. etc. En laten we ook nu el Nino niet vergeten die wel het perfecte klimaat heeft nu. Daarbij die hete temperaturen, die hebben we echt al wel eerder gehad.
Niet een beetje ook niet.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 23:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Qua opwarming en afkoeling heb je inderdaad wel cycli, dat is zeker. Je hebt bv. veranderingen in de as en positie van de aarde ten opzichte van de zon, wat leidt tot warme en koude periodes. Die heten Milankovitch cycles. Zie bv. https://en.wikipedia.org/wiki/Milankovitch_cycles
Maar we meten hogere CO2 concentraties.
Wat niet een beetje ook niet?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 23:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Niet een beetje ook niet.
[ afbeelding ]
En? Je lijkt te denken dat ik zeg dat de enige manier om een CO2 toename te krijgen menselijk handelen is. Dat is uiteraard niet wat ik zeg.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 23:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De aarde zit in een rel lage co2 zone.
Dit soort shit haal je dan weer uit je grote teen of van Jan Rotmans o.i.d.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 23:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
. En op globale schaal komt voedselvoorziening in de problemen naar mate het warmer wordt. Het voordeel van meer CO2 is niet eeuwig rekbaar wat dat betreft. Naast dit heb je ook meer overstromingen in bepaalde gebieden
Nee, dat haal ik uit de IPCC rapporten.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 23:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dit soort shit haal je dan weer uit je grote teen of van Jan Rotmans o.i.d.
Dat is dan triest, want dat is niet wetenschappelijk onderbouwd.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 23:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee, dat haal ik uit de IPCC rapporten.
Het boeit niet.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 23:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
En? Je lijkt te denken dat ik zeg dat de enige manier om een CO2 toename te krijgen menselijk handelen is. Dat is uiteraard niet wat ik zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |