Ja onweersbuien zijn heel lokaal, ze ontstaan en verdwijnen binnen een paar uur. Een paar dorpen verder kan het los gaan terwijl er bij jou geen vuiltje aan de lucht is.quote:Op zondag 9 juli 2023 10:12 schreef stropdaz het volgende:
De voorspellingen waar het precies gaat vallen blijken nog zeer onzeker te zijn in de regio midden Limburg.
Zie site van bospop: https://www.bospop.nl/noodweer/
Men is zich daar aan het buigen of het door kan gaan of afgeblazen moet worden.
Hoe kan het eigenlijk zo onzeker zijn vraag ik me af.
Over een paar uurtjes is het er al.
Maakt het de win die het onzeker maakt?
Ja, dat merk ik hier wel vaker eerlijk gezegd.quote:Op zondag 9 juli 2023 10:19 schreef Perrin het volgende:
Ja onweersbuien zijn heel lokaal, ze ontstaan en verdwijnen binnen een paar uur. Een paar dorpen verder kan het los gaan terwijl er bij jou geen vuiltje aan de lucht is.
Eindelijkquote:Op zondag 9 juli 2023 10:16 schreef TweedeKlum het volgende:
Vanmiddag zijn we live getuige van het einde van Brabant en Limburg.
Denk er de komende herfst maar aan terugquote:Op zondag 9 juli 2023 10:28 schreef Jor_Dii het volgende:
10:30 en we tikken de 30 graden al bijna aan, man man man
Al het spektakel zit echter in het oosten vandaag.quote:Op zondag 9 juli 2023 10:29 schreef Nattekat het volgende:
24,1
@:Haags en ik hebben toch nog ergens geluk mee
Maar de leefbare temperaturen zitten in het westen.quote:Op zondag 9 juli 2023 10:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Al het spektakel zit echter in het oosten vandaag.
Nou nee.. dit weer zal ik nooit missen. Althans, niet in dit land. Leuk als je in Spanje aan het zwembad ligt..quote:Op zondag 9 juli 2023 10:31 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Denk er de komende herfst maar aan terugje gaat het nog missen
![]()
Tot nu toe nog goed uit te houden.
Huhquote:Op zondag 9 juli 2023 10:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ik hoor gerommel en zie een onweerswolk @ Den Haag West.
Kan, boven zee ligt wat onweer.quote:Op zondag 9 juli 2023 10:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:
@dick_laurentquote:Op zondag 9 juli 2023 10:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou nee.. dit weer zal ik nooit missen. Althans, niet in dit land. Leuk als je in Spanje aan het zwembad ligt..
Het spektakel zit in de bios vandaagquote:Op zondag 9 juli 2023 10:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Al het spektakel zit echter in het oosten vandaag.
Terecht, hier wordt de bv Nederland in stand gehoudenquote:Op zondag 9 juli 2023 10:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar de leefbare temperaturen zitten in het westen.
Op de zolderkamer achter het toetsenbord?quote:Op zondag 9 juli 2023 10:35 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Terecht, hier wordt de bv Nederland in stand gehouden
Genieten.quote:Op zondag 9 juli 2023 10:28 schreef Jor_Dii het volgende:
10:30 en we tikken de 30 graden al bijna aan, man man man
Ik zie een bloemkool in de richting van zeequote:Op zondag 9 juli 2023 10:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Haha een boemkool!quote:Op zondag 9 juli 2023 10:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie een bloemkool in de richting van zee
Jawelquote:Op zondag 9 juli 2023 10:58 schreef Nattekat het volgende:
Het gaat toch niet zo zijn dat dit koufront met helemaal geen regen in het westen komt?
Ik heb nog vrij weinig zon gezienquote:Op zondag 9 juli 2023 10:59 schreef Haags het volgende:
[..]
Jawel
Code geel vriend, wij zitten de hele dag in de zon.
We hadden sowieso al niets gehad johquote:Op zondag 9 juli 2023 11:08 schreef kree het volgende:
als het niet nog heel snel gaat opwarmen nu, dan zie ik het voor ons in het westen slecht in qua spektakel met onweer enzo
Met dit soort buien heb je precies helemaal niks aan de voorspellende radar. Nog regen gezien?quote:Op zondag 9 juli 2023 09:28 schreef MissHobje het volgende:
Buienradar geeft een flink rood plukje voor utrecht/De Bilt vanaf 11.15 met 7.8 mm neerslag..eerst maar eens zien dan
Als het hier maar niet te vroeg is. Rond 18:00u is ideaal.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Gebied met zeer zware buien boven Parijs trekt richting ZO Nederland
31,5 hier. Zou volgens weeronline bij 29 graden blijven vandaag.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:15 schreef DemonRage het volgende:
In Volkel stijgt de temperatuur hard. Laatste meting was al bijna 32C
Rond 14u beginnend in het zuiden verwacht ik zo..quote:Op zondag 9 juli 2023 11:28 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Als het hier maar niet te vroeg is. Rond 18:00u is ideaal.
Zou wel heel lullig zijn als onweer nu tegenvalt, maarja krijg die duizenden mensen dan maar van het veld af...quote:Op zondag 9 juli 2023 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Pushmeldingen: Awakenings en Bospop afgelast
Zul je zien dat juist die 2 gebieden bijna niets van dit onweer meekrijgen.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Pushmeldingen: Awakenings en Bospop afgelast
Veels te gevaarlijk joh, onweer, windstoten en potentieel grote hagelstenen.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou wel heel lullig zijn als onweer nu tegenvalt, maarja krijg die duizenden mensen dan maar van het veld af...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |