SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Wow!!!! En in hele korte tijd weten de dieren en insecten dit dus al te vindenquote:
Kun je daar niet een apart topic over openen in F&F?quote:
Ja ik ook.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd naar het potentiële onweer van zondag(avond). Wordt lekker broeierig denk ik.
Vanaf 14-15u moet het zuid Nederland bereiken (beginnen te borrelen).quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:20 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Ja ik ook.
Heb een BBQ met vrienden hier thuis![]()
Iemand die er al iets meer over kan zien in de kaarten/beelden? Of is het nog te ver weg?
Ik vind dit zó vet. Waar ik woon ken ik een aantal stroken landbouwgrond die, als ze zouden worden teruggegeven aan de natuur, enkele flinke bestaande natuurgebieden zouden linken. Is een droom van me om dat te kunnen kopen en te doen. En dan zelf in het carréboerderijtje middenin te gaan wonen.quote:
Zou ongunstig zijn.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanaf 14-15u moet het zuid Nederland bereiken (beginnen te borrelen).
Denk wel dat het pittige onweersbuien kunnen zijn ja. Zeker gezien de temperaturen vanaf morgen (28-30 graden) en zaterdag (32-34 graden).quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:40 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Zou ongunstig zijn.
Het plaatje ziet er ook "rood" uit. In de zin van dat we zwaar noodweer kunnen verwachten. Of hoeft dat niet?
Hmmm.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Denk wel dat het pittige onweersbuien kunnen zijn ja. Zeker gezien de temperaturen vanaf morgen (28-30 graden) en zaterdag (32-34 graden).
Schitterend ja. Helaas zit de propaganda van het mooi groene en natuurlijke weiland er bij veel mensen diep ingebakken.quote:
SevillaGod. Wil ik graag eens heenquote:Op donderdag 6 juli 2023 14:29 schreef Elan het volgende:
45 graden volgende week in Sevilla, wellicht gaat ergens het all time record van 47,7 er aan.
Je zult er wonenquote:Op donderdag 6 juli 2023 14:29 schreef Elan het volgende:
45 graden volgende week in Sevilla, wellicht gaat ergens het all time record van 47,7 er aan.
Heerlijke stad zou alleen wel vroeg in het voorjaar gaan of in het najaar. Wij waren er vorig jaar in juni en toen was het elke dag 38 graden waardoor je in een soort permanente siësta terecht komt en amper nog dingen gaat bekijken.quote:
Mwa extreme warmte is daar op zich wel vrij normaal. En de luchtvochtigheid is over het algemeen heel laag dat scheelt echt enorm met bijvoorbeeld steden in Azië en Zuid Amerika..quote:
Hebben wij gehad op vakantie naar Rhodos, jaaaaren terug. Twee weken lang 35-38 graden. Zelfs de locals waren steen en been aan het klagen. Dan weet je dat het echt erg isquote:Op donderdag 6 juli 2023 14:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Heerlijke stad zou alleen wel vroeg in het voorjaar gaan of in het najaar. Wij waren er vorig jaar in juni en toen was het elke dag 38 graden waardoor je in een soort permanente siësta terecht komt en amper nog dingen gaat bekijken.
Ook met lage luchtvochtigheid is 45 graden natuurlijk hels warm. Zeker in een binnenstad.quote:Op donderdag 6 juli 2023 14:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa extreme warmte is daar op zich wel vrij normaal. En de luchtvochtigheid is over het algemeen heel laag dat scheelt echt enorm met bijvoorbeeld steden in Azië en Zuid Amerika..
Pohhh wat zou ik dit graag zien hier in de buurt, deels die suffe uienvelden omvormen tot dit soort moois.quote:
Uiteraard en ook lekkere nachttemperaturen er bij van 27 graden als minimumquote:Op donderdag 6 juli 2023 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ook met lage luchtvochtigheid is 45 graden natuurlijk hels warm. Zeker in een binnenstad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |