Het gaat niet om die paar tropische dagen meer of minder, het gaat om de lange termijn trendquote:Op woensdag 12 juli 2023 13:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jawel, het valt wel mee. Een paar tropische dagen meer in het jaar is echt geen reden tot paniek.
Jij met je hysterie.quote:Op woensdag 12 juli 2023 13:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we het dus al, 'een probleem onder de aandacht brengen'. Dat is precies die hysterie waar ik het over had. Als er normaal minder aandacht was voor records, terwijl nu alle records voorpaginanieuws zijn is dat met een reden, en dat is zendingsdrang richting de lezer.
Je mag het je afvragen, maar er is geen bewijs voor, terwijl er genoeg bewijs voor is dat je huidige opwarming voornamelijk komt door CO2 toename.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:03 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat niet gewoon golven zijn die eens in 10k jaar op en neer gaan?
Dit geeft als resultaat dat er meer tropische dagen komen en dat is geen reden tot paniek. Daarnaast wordt er tegelijkertijd, op een globale schaal, echt van alles aan gedaan om klimaatverandering aan te pakken. En als je met dit laatste bedoelt dat je mij niet zult gaan overtuigen van een heel specifieke tunnelvisie-narratief met betrekking tot klimaatverandering, dat klopt.quote:Op woensdag 12 juli 2023 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het gaat niet om die paar tropische dagen meer of minder, het gaat om de lange termijn trend
[ afbeelding ]
Maar goed, ik denk niet dat je het ooit zult begrijpen..
Inderdaad, het is zeker zonde van sommigen hun tijd dat zij hier zo paniekerig mee bezig zijn en vervolgens ook nog anderen op vermoeiende wijze proberen te overtuigen van hun vermeende gelijk. Accepteer gewoon dat je eigen orthodoxie niet door iedereen wordt gedeeld. Tevens is 'hysterie' een passende term:quote:Op woensdag 12 juli 2023 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jij met je hysterie.
Meer aandacht staat niet gelijk aan hysterie.
[..]
Dik gedrukte vooral ja, zonde van onze tijd zo.
Laat dit nu precies zijn wat we zien als het over klimaatverandering gaat. En dit is merkbaar zowel onder sommige gewone burgers als media en helaas zelfs wetenschappers. En dit geeft als resultaat dat elke vorm van dissent wordt weggezet als het ontkennen van het probleem. Zelfs het opperen van de noodzaak voor kernenergie is weggezet als 'climate denialism'. Ja, veel succes met die cult, mij niet gezien en dat geldt voor heel veel meer mensen.quote:Met het woord hysterie wordt een gemoedstoestand aangeduid waarbij mensen hun zelfbeheersing verliezen, bijvoorbeeld door angst, paniek of intense bewondering. Ook komt de term voor in de term massahysterie, een vorm van angst of paniek die bij een groep mensen optreedt.
Waarom staat het delen van informatie en de ernst van de situatie (waar het draait om feiten - zelfs jij geeft toe dat er klimaatverandering plaats vind) meteen gelijk aan hysterie? Je strooit met het woord; je wil het ook gewoon zien in elke artikel en in elke reactie die geplaatst word over klimaatverandering. Om lekker verontwaardigt te doen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit geeft als resultaat dat er meer tropische dagen komen en dat is geen reden tot paniek. Daarnaast wordt er tegelijkertijd, op een globale schaal, echt van alles aan gedaan om klimaatverandering aan te pakken. En als je met dit laatste bedoelt dat je mij niet zult gaan overtuigen van een heel specifieke tunnelvisie-narratief met betrekking tot klimaatverandering, dat klopt.
[..]
Inderdaad, het is zeker zonde van sommigen hun tijd dat zij hier zo paniekerig mee bezig zijn en vervolgens ook nog anderen op vermoeiende wijze proberen te overtuigen van hun vermeende gelijk. Accepteer gewoon dat je eigen orthodoxie niet door iedereen wordt gedeeld. Tevens is 'hysterie' een passende term:
[..]
Laat dit nu precies zijn wat we zien als het over klimaatverandering gaat. En dit is merkbaar zowel onder sommige gewone burgers als media en helaas zelfs wetenschappers. En dit geeft als resultaat dat elke vorm van dissent wordt weggezet als het ontkennen van het probleem. Zelfs het opperen van de noodzaak voor kernenergie is weggezet als 'climate denialism'. Ja, veel succes met die cult, mij niet gezien en dat geldt voor heel veel meer mensen.
Ik snap het ook niet hoor, klimaatverandering bestaat wel, maar als je het al over klimaatverandering hebt of zelfs hoge temperaturen of een warmte record dan is het hysterisch, angst en paniek. Dus de media mag nooit meer artikelen plaatsen over weer en klimaat moet bewust dat soort feitjes en records achterhouden van het publiek?quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarom staat het delen van informatie en de ernst van de situatie (waar het draait om feiten - zelfs jij geeft toe dat er klimaatverandering plaats vind) meteen gelijk aan hysterie? Je strooit met het woord; je wil het ook gewoon zien in elke artikel en in elke reactie die geplaatst word over klimaatverandering. Om lekker verontwaardigt te doen.
Overigens vind ik het prima dat er mensen zijn die klimaatverandering niet serieus nemen, of er niet in geloven hoor. Of de ernst er niet van in zien. Moeten ze zelf weten. Maar dat betekent niet dat ik niet ga reageren als ik onzin tegen kom op het internet. Ook jij kan dan accepteren dat er mensen zijn die het niet met je eens zijn; zonder die mensen meteen massaal weg te zetten als hysterisch.
En hier laat ik het bij, alles is wel zo'n beetje gezegdFijne dag!
Precies. Het komt vooral over als ''ik weet dat er klimaat verandering is, MAAAAAR'', waarna hij enkel omschrijft waarom het niet zo is en dat er overdreven word.quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet hoor, klimaatverandering bestaat wel, maar als je het al over klimaatverandering hebt of zelfs hoge temperaturen of een warmte record dan is het hysterisch, angst en paniek. Dus de media mag nooit meer artikelen plaatsen over weer en klimaat moet bewust dat soort feitjes en records achterhouden van het publiek?
Kijk, hier zit dus het verschil. Ik denk bijvoorbeeld niet dat jij onzin aan het verspreiden bent, ik denk alleen dat jij je te druk maakt om een bestaand probleem en te veel meegaat in doemdenken. Jij daarentegen denkt dat ik eigenlijk het probleem zit te ontkennen. Jouw hele houding hier bewijst mijn punt.quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarom staat het delen van informatie en de ernst van de situatie (waar het draait om feiten - zelfs jij geeft toe dat er klimaatverandering plaats vind) meteen gelijk aan hysterie? Je strooit met het woord; je wil het ook gewoon zien in elke artikel en in elke reactie die geplaatst word over klimaatverandering. Om lekker verontwaardigt te doen.
Overigens vind ik het prima dat er mensen zijn die klimaatverandering niet serieus nemen, of er niet in geloven hoor. Of de ernst er niet van in zien. Moeten ze zelf weten. Maar dat betekent niet dat ik niet ga reageren als ik onzin tegen kom op het internet. Ook jij kan dan accepteren dat er mensen zijn die het niet met je eens zijn; zonder die mensen meteen massaal weg te zetten als hysterisch.
En hier laat ik het bij, alles is wel zo'n beetje gezegdFijne dag!
Er is een verschil tussen soms een record in het nieuws brengen (zoals voorheen het geval was) en op obsessieve wijze bijna alle records voorpaginanieuws maken (wat nu het geval is), waarbij dan ook nog bijna alle afwijkingen of natuurfenomenen worden gelinkt aan klimaatverandering. Ik heb dit hier nu ook meermaals haarfijn uitgelegd.quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet hoor, klimaatverandering bestaat wel, maar als je het al over klimaatverandering hebt of zelfs hoge temperaturen of een warmte record dan is het hysterisch, angst en paniek. Dus de media mag nooit meer artikelen plaatsen over weer en klimaat moet bewust dat soort feitjes en records achterhouden van het publiek?
En weer. Waar heb ik omschreven dat er geen klimaatverandering zou zijn? Laat maar zien ...quote:Op woensdag 12 juli 2023 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Precies. Het komt vooral over als ''ik weet dat er klimaat verandering is, MAAAAAR'', waarna hij enkel omschrijft waarom het niet zo is en dat er overdreven word.
@Momo verdraait hier niks. Je zegt dat er best artikelen mogen zijn waarin het gaat over de gevolgen van klimaatverandering, maar je gedrag spreekt je tegen. Er hoeft hier maar één artikel gedeeld te worden en je springt er bijna obsessief en hysterisch (ik gebruik even je eigen veel gebruikte woorden) op om wederom te roepen dat het allemaal wel mee valt en dat het vroeger ook wel eens warm was. Als je het inderdaad prima vind dat er artikelen geplaatst worden dan zou je er niet elke keer op duiken. Over obsessief gedrag gesproken.quote:Op woensdag 12 juli 2023 15:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kijk, hier zit dus het verschil. Ik denk bijvoorbeeld niet dat jij onzin aan het verspreiden bent, ik denk alleen dat jij je te druk maakt om een bestaand probleem en te veel meegaat in doemdenken. Jij daarentegen denkt dat ik eigenlijk het probleem zit te ontkennen. Jouw hele houding hier bewijst mijn punt.
[..]
Er is een verschil tussen soms een record in het nieuws brengen (zoals voorheen het geval was) en op obsessieve wijze bijna alle records voorpaginanieuws maken (wat nu het geval is), waarbij dan ook nog bijna alle afwijkingen of natuurfenomenen worden gelinkt aan klimaatverandering. Ik heb dit hier nu ook meermaals haarfijn uitgelegd.
Waarom moet je dit nu verdraaien naar dat de media nooit meer artikelen zou mogen plaatsen over het klimaat en zelfs bewust dit soort feitjes zou moeten achterhouden? Dat argument heb ik toch nergens gemaakt?
[..]
En weer. Waar heb ik omschreven dat er geen klimaatverandering zou zijn? Laat maar zien ...
Dit weten we toch inmiddels? Klimaatverandering is al decennialang uitgebreid in het nieuws, helemaal de laatste tien jaar. Wat is nu concreet de meerwaarde van dit blijven te herhalen en steeds meer aandacht aan dit onderwerp te besteden? En dan komen we dus weer uit bij de zendingsdrang waar ik het al eerder over had.quote:Op woensdag 12 juli 2023 17:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
@:Momo verdraait hier niks. Je zegt dat er best artikelen mogen zijn waarin het gaat over de gevolgen van klimaatverandering, maar je gedrag spreekt je tegen. Er hoeft hier maar één artikel gedeeld te worden en je springt er bijna obsessief en hysterisch (ik gebruik even je eigen veel gebruikte woorden) op om wederom te roepen dat het allemaal wel mee valt en dat het vroeger ook wel eens warm was. Als je het inderdaad prima vind dat er artikelen geplaatst worden dan zou je er niet elke keer op duiken. Over obsessief gedrag gesproken.
Je zegt dat je in klimaat verandering gelooft, om je zo in te dekken wanneer wij aan geven de indruk te hebben dat je het probleem ontkent; maar vervolgens is het enkel hysterie dit, en hysterie dat. Prima verder hoor, moet je zelf weten, maar niet verrast zijn als mensen daar door heen kijkenHelemaal met jouw post historie.
Het is gewoon een feit dat het klimaat opwarmt en dat warme temperaturen/mildere winters en records steeds vaker voorkomen. Dat mag benoemd worden; het is immers nieuwswaardig. Excuses als jij er helemaal van streek van raakt elke keer, dat lijkt me lastig. Als ik kijk hoeveel het klimaat is veranderd in 30 jaar tijd dan schrik ik daar wel van ja; helemaal denkende aan volgende generaties. Dat heeft weinig te maken met doemdenken, maar meer met het kijken naar de feiten. Schaam ik me ook niet voor of zo als je dat denkt.
Omdat er elke keer nieuwe record worden verbroken/hogere temperaturen zijn?quote:Op woensdag 12 juli 2023 18:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit weten we toch inmiddels? Klimaatverandering is al decennialang uitgebreid in het nieuws, helemaal de laatste tien jaar. Wat is nu concreet de meerwaarde van dit blijven te herhalen en steeds meer aandacht aan dit onderwerp te besteden? En dan komen we dus weer uit bij de zendingsdrang waar ik het al eerder over had.
Het klopt op zich wel dat extremere temperaturen mensen die ziek, zwak en misselijk zijn over het randje duwen. Overigens geldt dat meer voor kou dan voor hitte, dus in die zin is het aannemelijk dat global warming zorgt voor minder doden, dan meer.quote:Op woensdag 12 juli 2023 19:18 schreef epicbeardman het volgende:
[ twitter ]
Is dit het? The new current thing? we gaan allemaal doooooooood
Tot je een kritiek punt in de opwarming van de oceaan bereikt en het leven daar in de loop van een paar jaar het loodje legt en de mensheid vervolgens gedecimeerd raakt.quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het klopt op zich wel dat extremere temperaturen mensen die ziek, zwak en misselijk zijn over het randje duwen. Overigens geldt dat meer voor kou dan voor hitte, dus in die zin is het aannemelijk dat global warming zorgt voor minder doden, dan meer.
Deze doden zitten ook in de oversterfte en worden in zijn algemeenheid voor het overgrote deel 'teruggewonnen' met ondersterfte daarna. Je moet het meer zien als doden ten gevolge van fijnstof. Dat zijn gecumuleerde doden afgemeten aan dat mensen dan vanwege fijnstof 2 weken eerder doodgaan.
Net even wat anders dan wanneer bij een Tsunami op 1 dag 11.324 doden vallen.
Bij plaatje 1 had ik beter kunnen schrijven: "als je het water langzaam opwarmt doen ze helemaal niks! HOE DOM!?"quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:03 schreef Poolbal het volgende:
Ik had inspiratie, ff snel gepend.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat jij wel en niet waarschijnlijk vindt is niet relevant. Het gaat om wat de wetenschappers ontdekt hebben en dat is niet wat jij hierboven beschrijft.quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:11 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Tot je een kritiek punt in de opwarming van de oceaan bereikt en het leven daar in de loop van een paar jaar het loodje legt en de mensheid vervolgens gedecimeerd raakt.
Of wereldwijd mislukken oogsten een paar jaar door extreme hitte en een miljard mensen leiden plots hongersnood.
Dat zijn scenario's die in mijn ogen waarschijnlijk worden. Dan is de tsunami peanuts in vergelijking.
Het is al eens getest. Wanneer je water langzaam opwarmt springen de kikkers eruit.quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:22 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Bij plaatje 1 had ik beter kunnen schrijven: "als je het water langzaam opwarmt doen ze helemaal niks! HOE DOM!?"
https://www.theguardian.c(...)tinction-marine-lifequote:Op donderdag 13 juli 2023 00:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat jij wel en niet waarschijnlijk vindt is niet relevant. Het gaat om wat de wetenschappers ontdekt hebben en dat is niet wat jij hierboven beschrijft.
Weet ik, maar het is een cartoon.quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het is al eens getest. Wanneer je water langzaam opwarmt springen de kikkers eruit.
Sterker, ook als je het water niet opwarmt springen ze er op zeker moment uit.quote:Op donderdag 13 juli 2023 00:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het is al eens getest. Wanneer je water langzaam opwarmt springen de kikkers eruit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |