abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209859122
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 23:38 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Nee, ik heb liever de oncoloog die zegt dat ik morgen sterf dan de oncoloog die me met een paracetamol naar huis stuurt. Nog liever heb ik een goede oncoloog uiteraard. Gelukkig hebben we de IPCC rapporten die we gewoon kunnen lezen om de huidige (ietwat conservatieve) staat van de wetenschap te zien om door de waan van de dag heen te prikken.
Dus jij wil chemo 'voor de zekerheid'?

Wedden van niet?
pi_209859125
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 23:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dus jij wil chemo 'voor de zekerheid'?

Wedden van niet?
Nee, dat gaat uit van het hebben van kanker uiteraard. Maar er is geen echte twijfel over het hebben van "kanker" hier.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_209859127
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 23:39 schreef Dven het volgende:

[..]
Een keer 40°C op de kaart zien is niet gelijk aan 'gewoon zomer'. Overigens ook geen winter in Dubai.

40+ is geen gewoonte op Malta. Dat zou jij met al jouw persoonlijke ervaring al helemaal moeten weten.
Het is in Italië ook niet de hele zomer 40+.
pi_209859132
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 23:41 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Nee, dat gaat uit van het hebben van kanker uiteraard.
Ook als je kanker hebt heb je niet altijd chemo nodig.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 23:42:41 #105
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209859137
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 23:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is in Italië ook niet de hele zomer 40+.
Joh.

Ook daar is het niet 'gewoon zomer'.

Maar zeker op Malta, dat een vrij 'gematigd' klimaat heeft niet.

Iets dat jij echt wel weet.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_209859141
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 23:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ook als je kanker hebt heb je niet altijd chemo nodig.
Ja, maar ik heb wel graag de oncoloog die de kanker ziet dan die de kanker niet ziet. Lekker inzoomen op een analogie die per definitie imperfect is. :')
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_209859152
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 23:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Goh, dat is voor ons in Malta gewoon 'zomer'. In Dubaï noemen ze het zelfs 'winter'. ;)
Ruim 10 jaar op Malta gewoond. 40 graden is niet 'gewoon zomer' daar.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 23:49:31 #108
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209859187
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 23:44 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Hear :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_209859222
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 23:42 schreef Dven het volgende:

[..]
Joh.

Ook daar is het niet 'gewoon zomer'.

Maar zeker op Malta, dat een vrij 'gematigd' klimaat heeft niet.

Iets dat jij echt wel weet.
Nou ja, je begrijpt het echt niet, of je doet alsof. Hoe dan ook: het ga je goed.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 23:56:15 #110
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209859229
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 23:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou ja, je begrijpt het echt niet, of je doet alsof. Hoe dan ook: het ga je goed.
Uh, oke.
pi_209859238
quote:

[..]
De ironie. :+
  dinsdag 11 juli 2023 @ 23:58:18 #112
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209859250
43,8°C als hoogste temperatuur ooit gemeten op Malta maar 40+ is gewoon zomer _O_
pi_209859253
quote:

[..]
Fijne avond!
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_209859255
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 23:44 schreef Barbusse het volgende:

[..]
40 graden is gewoon normaal in de zomer. Misschien niet toen jij er woonde (geen idee wanneer dat was), maar nu wel. Zou zomaar kunnen dat het daar nu de laatste jaren warmer is, net als in Nederland 30+ vaker voorkomt.

Maar kennelijk begrijp jij ook al niet waar mijn opmerking op slaat. Dat is dat er ineens wordt gedaan alsof de toeristen nu een enorm probleem hebben. Terwijl er massa's toeristen gaan naar gebieden met vergelijkbare temperaturen.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 23:59:53 #115
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209859261
De hoogste temperatuur hier is 45,2°C. Maar het wordt echt niet ieder jaar 40+, laat staan dat het 'gewoon zomer' is :)
pi_209859263
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 23:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, maar er zijn genoeg artikelen die zaken uit proportie blazen. En verbanden leggen die er niet (noodzakelijk) zijn, zoals Pakistan (waar we dan ook nog voor zouden moeten betalen... een schurkenstaat waar terroristen worden opgeleid).
Ja, er zijn artikelen die zaken uit proportie plaatsen. Punt was alleen dat sommigen mensen die hysterie wel heeeeeel snel lezen in een artikel. Alsof ze zelf hysterisch op zoek gaan naar woorden in het artikel die ze erbij kunnen pakken om het te verkopen als een hysterisch artikel.

Ik heb liever dat ze een bestaand probleem onder de aandacht brengen; ook als dat heel af en toe gebeurd met sensatie headlines. Heb ik liever dan dat iedereen maar hun kop in het zand steekt. Maar ieder zo zijn ding.
  woensdag 12 juli 2023 @ 00:00:32 #117
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209859266
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 23:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
40 graden is gewoon normaal in de zomer. Misschien niet toen jij er woonde (geen idee wanneer dat was), maar nu wel. Zou zomaar kunnen dat het daar nu de laatste jaren warmer is, net als in Nederland 30+ vaker voorkomt.

Maar kennelijk begrijp jij ook al niet waar mijn opmerking op slaat. Dat is dat er ineens wordt gedaan alsof de toeristen nu een enorm probleem hebben. Terwijl er massa's toeristen gaan naar gebieden met vergelijkbare temperaturen.
:D
  woensdag 12 juli 2023 @ 00:05:55 #118
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209859298
Komende week tussen de 30-35 graden op Malta.

In de zinderende zuid-Europese hittegolf blijft het op Malta gelukkig koel :)
pi_209859308
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 23:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ben 3 jaar geleden vertrokken. En om toeristen geef ik niet zoveel. Langere periodes van 40+ zijn gewoon onleefbaar. En als ze in Italië temperaturen van bijna 50 graden aan gaan tikken in bv Sicilie voor een week, wat voorspeld is, wordt het een dead zone. Vee dat uitdroogt en dood neervalt, landbouwvelden die droog gekookt worden, enorme toename in het aantal hitte gerelateerde sterfgevallen, power cuts omdat iedereen de airco op max zet.

Maar goed, zeg maar dat het meevalt dan hoor. Vind ik ook prima.
pi_209859332
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 00:05 schreef Dven het volgende:
Komende week tussen de 30-35 graden op Malta.

In de zinderende zuid-Europese hittegolf blijft het op Malta gelukkig koel :)
Ja, die zijn niet gelieerd aan elkaar. Eerder dit jaar was het zelfs koud en regenachtig op Malta terwijl er in Zuid-Europa heet was (en ook in Nederland overigens, het is heel lang in Nederland veel beter weer geweest).
  woensdag 12 juli 2023 @ 00:18:10 #121
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209859345
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 00:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, die zijn niet gelieerd aan elkaar. Eerder dit jaar was het zelfs koud en regenachtig op Malta terwijl er in Zuid-Europa heet was (en ook in Nederland overigens, het is heel lang in Nederland veel beter weer geweest).
Ok
pi_209859349
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2023 00:07 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ben 3 jaar geleden vertrokken. En om toeristen geef ik niet zoveel. Langere periodes van 40+ zijn gewoon onleefbaar. En als ze in Italië temperaturen van bijna 50 graden aan gaan tikken in bv Sicilie voor een week, wat voorspeld is, wordt het een dead zone. Vee dat uitdroogt en dood neervalt, landbouwvelden die droog gekookt worden, enorme toename in het aantal hitte gerelateerde sterfgevallen, power cuts omdat iedereen de airco op max zet.

Maar goed, zeg maar dat het meevalt dan hoor. Vind ik ook prima.
Nee, ik had het over het artikel dat deed alsof het een probleem zou zijn voor toeristen. En die liggen in de ochtend hun roes uit te slapen in de hotelkamer, in de middag in een zwembad of in zee, in de avond zuipen ze zich klem en bovendien zorgen ze ervoor dat groente en fruit in de Welbee's 3x zo duur is. Maar dat is een persoonlijke ergernis. ;)

Overigens was het twee jaar terug ook al zo heet op Sicilië. Geen idee wat daar de gevolgen van waren.

Wel apart overigens dat het op Sicilië zo heet wordt en op Malta kennelijk niet. Ik kan gewoon vanaf mijn terres Sicilië zien liggen bij helder weer, zo dichtbij is het.
pi_209859363
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 00:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, ik had het over het artikel dat deed alsof het een probleem zou zijn voor toeristen. En die liggen in de ochtend hun roes uit te slapen in de hotelkamer, in de middag in een zwembad of in zee, in de avond zuipen ze zich klem en bovendien zorgen ze ervoor dat groente en fruit in de Welbee's 3x zo duur is. Maar dat is een persoonlijke ergernis. ;)

Overigens was het twee jaar terug ook al zo heet op Sicilië. Geen idee wat daar de gevolgen van waren.

Wel apart overigens dat het op Sicilië zo heet wordt en op Malta kennelijk niet. Ik kan gewoon vanaf mijn terres Sicilië zien liggen bij helder weer, zo dichtbij is het.
Zoals eerder gezegd, om toeristen geef ik niet zoveel. Waarom niet ingaan op de rest van m'n post? Ik heb ook een leuk uitzicht nu, loop ik ook niet mee te patsen.
pi_209859369
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 00:24 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Zoals eerder gezegd, om toeristen geef ik niet zoveel. Waarom niet ingaan op de rest van m'n post? Ik heb ook een leuk uitzicht nu, loop ik ook niet mee te patsen.
Ik ben daarop ingegaan, in de zin van dat ik je heb gezegd dat ik geen idee heb wat de concrete gevolgen zullen zijn.

Verder was mijn opmerking gewoon bedoeld om te illustreren hoe dichtbij het is. Alsof uitzicht op zee in Malta ongebruikelijk is...
pi_209859387
Heerlijk weertje weer ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')