Op de Etna is over de 100 graden gemetenquote:Op zondag 16 juli 2023 21:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor. Twee jaar terug was er op Sicilië nog 48.8 gemeten. En op Sardinië schijnt er in 1965 al eens 48.0 te zijn gemeten en in 1957 47.2. Waarom zou de waarneming van 48.0 in Athene van 1977 trouwens dubieus zijn?
Ik woon in Castelo Branco. Wij hadden gelukkig nog regen in Juni, dat verschil zie je wel. Alles is nu later dor en ik heb nog een moeten maaien. Het is niet zo erg als verleden jaar, toen hadden we na begin April geen regen meer.quote:Op zondag 16 juli 2023 20:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waar ik hier meer bang voor ben is de droogte. Er is hier (noord Portugal) in de winter evenveel regen gevallen als normaal, maar dan wel in een kwart van de tijd. De regen spoelt dan gewoon de rivieren in ipv opgenomen te worden in de grond. De bossen ten noorden van Porto en Braga zijn gewoon luciferdozen nu....
Ah, is mooi daarquote:Op maandag 17 juli 2023 20:06 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik woon in Castelo Branco. Wij hadden gelukkig nog regen in Juni, dat verschil zie je wel. Alles is nu later dor en ik heb nog een moeten maaien. Het is niet zo erg als verleden jaar, toen hadden we na begin April geen regen meer.
Het was hier vandaag wel rond de 40 graden, niet te doen. Wij hebben maar een siësta gehouden, komen ze om 16:30 isolatie bezorgen. Met 40 graden vrachtwagen lossen is niet leuk.
Ja, ik had hem gezien. Wij zitten in de deelprovincie Fundão, 40 minuten rijden van de stad Castelo Branco. Dit is wel erg dicht bij de stad, net onder de Zona Industrial.quote:Op maandag 17 juli 2023 20:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ah, is mooi daarMaarre....
https://fogos.pt/fogo/20230862433
Fundão zelf nog nooit geweest. Wel prachtige natuur daar. Hopelijk blijft die belachelijke hitte zoals Italië en Griekenland je bespaard. Bosbranden zijn geen grapje. Vorig jaar augustus was hier voor bijna een week de rook te ruiken, terwijl de eigenlijke brand echt kilometers ver verwijderd was.quote:Op maandag 17 juli 2023 20:34 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ja, ik had hem gezien. Wij zitten in de deelprovincie Fundão, 40 minuten rijden van de stad Castelo Branco. Dit is wel erg dicht bij de stad, net onder de Zona Industrial.
Ja, wij zitten op 40 minuten rijden van de Serra de Estrella af, waar verleden jaar honderden hectares zijn afgebrand. Dat was gewoon eng om te zien, de rookwolk die daar vanaf kwam.quote:Op maandag 17 juli 2023 20:46 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Fundão zelf nog nooit geweest. Wel prachtige natuur daar. Hopelijk blijft die belachelijke hitte zoals Italië en Griekenland je bespaard. Bosbranden zijn geen grapje. Vorig jaar augustus was hier voor bijna een week de rook te ruiken, terwijl de eigenlijke brand echt kilometers ver verwijderd was.
quote:Op maandag 17 juli 2023 20:48 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ja, wij zitten op 40 minuten rijden van de Serra de Estrella af, waar verleden jaar honderden hectares zijn afgebrand. Dat was gewoon eng om te zien, de rookwolk die daar vanaf kwam.
We hadden trouwens een paar weken geleden de rook van de bosbranden in Canada.
Dit was vorig jaar: https://www.euronews.com/(...)-in-the-eu-this-year.quote:Op maandag 17 juli 2023 20:53 schreef cherrycoke het volgende:
Heb het alleen van het zuiden van Portugal mogen genieten net buiten de stad Portimão in Alvor, toen was het ook zo snikheet, sinasappels zo ver het oog rijkt en lekker dat ze waren, succes in de hitte
Je moet je eigen onderzoek doen, wetenschappers hebben er geen verstand vanquote:Op dinsdag 18 juli 2023 11:52 schreef Simmertje het volgende:
Halve wereld staat in brand, maar niets aan de hand jongens, gewoon zelf kritisch blijven nadenken
Vergeet niet de hysterie van wetenschappers te vermelden.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 12:20 schreef Managarm het volgende:
[..]
Je moet je eigen onderzoek doen, wetenschappers hebben er geen verstand van,
We kunnen het beste naar Greta Thunberg luisteren.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 12:20 schreef Managarm het volgende:
[..]
Je moet je eigen onderzoek doen, wetenschappers hebben er geen verstand van,
Thunberg is geen wetenschapper maar ze volgt deze wel en posts die ze doet zal ze ook wel niet uit de losse pols schudden. Daar zit vaak wel een bron achter.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 12:37 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
We kunnen het beste naar Greta Thunberg luisteren.
Inmiddels 46,3°C gemeten op Siciliëquote:Op zondag 16 juli 2023 12:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat het uiteindelijk 40 graden wordt daar zou best kunnen. We zullen het zien. Ik verwacht dat we dat in Malta ook gaan halen, dus dan is dat niet zo gek.
Maar de voorspelling zou eerder 48/49 zijn.
En verder was het tot op heden echt rond de 35 graden op Sicilië en in het artikel wordt dan geroepen 44. Dat klopt in ieder geval niet.
Het is wel des Telegraaf (en andere media) om zaken veel scherper te presenteren dan ze zijn. Daarin meegaan is niet zo verstandig.
De bron die ik heb houdt het toch echt op 36 graden max vandaag op Sicilië. En die is ook accuraat tav de recordmeting in Rome vandaag.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 16:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Inmiddels 46,3°C gemeten op Sicilië
[ afbeelding ]
De bron die ik heb, doe dan niet zo vaag post gewoon je bronquote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De bron die ik heb houdt het toch echt op 36 graden max vandaag op Sicilië. En die is ook accuraat tav de recordmeting in Rome vandaag.
Kaartje lijkt afkomstig te zijn van een officieel Italiaans meteo instantie. Ik weet niet waarom je dit zo nodig moet downplayen zonder enige bron.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De bron die ik heb houdt het toch echt op 36 graden max vandaag op Sicilië. En die is ook accuraat tav de recordmeting in Rome vandaag.
Zit achter een betaalmuur…quote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:58 schreef Momo het volgende:
[..]
De bron die ik heb, doe dan niet zo vaag post gewoon je bron
Heb je ook gezien hoe groot de regionale verschillen zijn tussen de metingen?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:18 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Kaartje lijkt afkomstig te zijn van een officieel Italiaans meteo instantie. Ik weet niet waarom je dit zo nodig moet downplayen zonder enige bron.
Maar ok.
https://www.telegraaf.nl/(...)-in-rome-41-8-gradenquote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:19 schreef Momo het volgende:
[..]
De officiële meteo data van het land Italië dat enkel bestaat achter een betaalmuur? Mwah
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |