abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 juli 2023 @ 22:46:14 #26
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_209858566
Ik dacht niet dat het erger kon... Kleine post tussen de pakketjes ;(
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_209859687
Zelfs de altijd sussende TC keek zorgelijk naar de nieuwe efficiënte alles in een bundel. Grapte nog dat dit weer een "verbetering" was, maar zeker niet voor de kwaliteit. Als ze van de post afwillen gaat het perfect..
  woensdag 12 juli 2023 @ 08:53:04 #28
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_209860513
Heb jij nog een zichtbare Tc. Heb de mijne al zeker 1 keer gezien dit jaar.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_209868697
Onze oude teamleider zag ik toen ik begon best regelmatig, maar richting het einde bijna nooit. Hij begon ook oud te worden, heeft een zieke vrouw en is begin dit jaar ook gestopt. Inmiddels hebben wij dus een andere teamleider, die werkte kennelijk eerst bij Voorbereiden, maar die zien wij toch ook wel eens in de zoveel weken.
pi_209870359
People coach! Geen teamleider, teamcoach, TL of TC meer! Vriendelijk bedankt. ;) :')
pi_209870749
En logistiek supervisor… Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk wie dan wat precies gaat doen en in het laatste bericht kregen ze het niet eens voor elkaar om consistent dezelfde naam ervoor te gebruiken
  donderdag 13 juli 2023 @ 01:05:30 #32
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_209872857
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 21:38 schreef wbwb het volgende:
En logistiek supervisor… Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk wie dan wat precies gaat doen en in het laatste bericht kregen ze het niet eens voor elkaar om consistent dezelfde naam ervoor te gebruiken
Dat zag ik ook al gebeuren idd. Zo fijn dat ze zelf niet meer weten waar ze het over hebben. Straks hebben we dus een PC en een LS
Loesje
pi_209874566
Iedere keer als ik wat bestel bij een webshop krijg je de tekst: "De zending kan vertraagd zijn door dat postnl het druk heeft" . Maar eigenlijk komen brievenbuspakketjes en gewone pakketjes normaliter de volgende dag of uiterlijk de dag erna aan. Dat is toch gewoon prima? Laten we wat respect hebben voor jullie als postnl medewerker want jullie doen het ontzettend goed werk
  donderdag 13 juli 2023 @ 15:25:04 #34
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_209879056
Mooi dan zit jij in een regio waar ze nog genoeg personeel hebben. Maar dat is niet overal zo.
pi_209880719
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 22:46 schreef V__L_N het volgende:
Ik dacht niet dat het erger kon... Kleine post tussen de pakketjes ;(
ja het is zo erg dat we het beter kunnen vergeten,zijn ze gek geworden.
pi_209880726
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 08:53 schreef V__L_N het volgende:
Heb jij nog een zichtbare Tc. Heb de mijne al zeker 1 keer gezien dit jaar.
hier was onder de reaguurders ook tc: Dudor nooit meer gezien.
pi_209880736
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 21:38 schreef wbwb het volgende:
ja die namen slaan nergens op,met hun onderbetaalde baantjes.gewoon normaal betalen en normaal nederlandse taal gebruiken,we zijn een nederlands bedrijf.
pi_209880747
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 09:47 schreef Ponsai het volgende:
Iedere keer als ik wat bestel bij een webshop krijg je de tekst: "De zending kan vertraagd zijn door dat postnl het druk heeft" . Maar eigenlijk komen brievenbuspakketjes en gewone pakketjes normaliter de volgende dag of uiterlijk de dag erna aan. Dat is toch gewoon prima? Laten we wat respect hebben voor jullie als postnl medewerker want jullie doen het ontzettend goed werk
thks,gelukkig zijn er een hoop klanten die het begrijpen hoe de vork in de steel zit.
pi_209880766
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 17:48 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja die namen slaan nergens op,met hun onderbetaalde baantjes.gewoon normaal betalen en normaal nederlandse taal gebruiken,we zijn een nederlands bedrijf.
Ja, inderdaad, net zoals de aanpassing van Productie naar Operations, van Administratie naar Service Center Operations, etc. En nu heb je ook bijvoorbeeld geen Pakketten & Logistiek meer, maar dingen als E-Commerce Operations en E-Commerce Commerce.
pi_209881092
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 17:53 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ja, inderdaad, net zoals de aanpassing van Productie naar Operations, van Administratie naar Service Center Operations, etc. En nu heb je ook bijvoorbeeld geen Pakketten & Logistiek meer, maar dingen als E-Commerce Operations en E-Commerce Commerce.
heb liever dat ze de zaken on rails hebben :)
pi_209884040
Ik vind het heel vreemd dat ze op de vacaturesite nog steeds een uurloon van 11,71 hebben staan voor de functie van postbezorger en 11,91 voor voorbereiders. Beide bedragen zijn onder het minimumloon. Hoe verwachten ze dan dat er iemand zo gestoord is om zich te melden voor dit werk?
Ze proberen niet eens meer om het nog enigszins aantrekkelijk te laten lijken om voor postnl te werken. |:(

Voor pakketbezorgers staat een uurloon van 12,58 vermeld.
pi_209886701
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 21:44 schreef Rafierafie het volgende:
Ik vind het heel vreemd dat ze op de vacaturesite nog steeds een uurloon van 11,71 hebben staan voor de functie van postbezorger en 11,91 voor voorbereiders. Beide bedragen zijn onder het minimumloon. Hoe verwachten ze dan dat er iemand zo gestoord is om zich te melden voor dit werk?
Ze proberen niet eens meer om het nog enigszins aantrekkelijk te laten lijken om voor postnl te werken. |:(

Voor pakketbezorgers staat een uurloon van 12,58 vermeld.
deze vond ik gisteren incl. film,waar ook de "superdeluxe" vergoeding genoemd wordt.https://www.omroepzeeland(...)even-nu-op-tijd-zijn
  vrijdag 14 juli 2023 @ 09:47:09 #43
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_209887681
Dat salaris is ook echt een ding waar het bedrijf compleet blind voor is. Als of ze er straks nog aan gaan ontkomen om een aantal schalen een 20% loonsverhoging te gaan geven.
Loesje
pi_209891579
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:47 schreef V__L_N het volgende:
Dat salaris is ook echt een ding waar het bedrijf compleet blind voor is. Als of ze er straks nog aan gaan ontkomen om een aantal schalen een 20% loonsverhoging te gaan geven.
Hoe langer ze een loonsverhoging kunnen uitstellen, hoe beter het voor ze is natuurlijk.
Ik vermoed dat we niet veel meer dan enkele procenten boven minimum hoeven te verwachten. De FNV heeft niet genoeg leden om echt druk te kunnen zetten en de BVPP vindt elke loonsverhoging eigenlijk wel prima, zolang het maar een loonsverhoging is. De CNV hoef ik niet eens te benoemen, die alleen mee voor de vorm.

Ik vraag me af hoe lang ze weer willen gaan wachten met de start van de onderhandelingen. Het lijkt me vooral in deze tijd wenselijk dat er een akkoord ligt vóórdat de lopende cao eindigt.

Ik moet zeggen dat ik nooit had verwacht dat de hoogte van mijn uurloon ooit zou worden ingehaald door het minimumloon.
pi_209895346
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 14:55 schreef Rafierafie het volgende:

[..]
Hoe langer ze een loonsverhoging kunnen uitstellen, hoe beter het voor ze is natuurlijk.
Ik vermoed dat we niet veel meer dan enkele procenten boven minimum hoeven te verwachten. De FNV heeft niet genoeg leden om echt druk te kunnen zetten en de BVPP vindt elke loonsverhoging eigenlijk wel prima, zolang het maar een loonsverhoging is. De CNV hoef ik niet eens te benoemen, die alleen mee voor de vorm.

Ik vraag me af hoe lang ze weer willen gaan wachten met de start van de onderhandelingen. Het lijkt me vooral in deze tijd wenselijk dat er een akkoord ligt vóórdat de lopende cao eindigt.

Ik moet zeggen dat ik nooit had verwacht dat de hoogte van mijn uurloon ooit zou worden ingehaald door het minimumloon.
ja belachelijk idee dat ze het niet goed regelen,erg aantrekkelijk is het niet als je werk zoekt,met die giga aanbieding van 11 en een beetje.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 23:30:23 #46
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_209898397
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 14:55 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Klopt hoor. Vooral omdat ze nu al zeggen dat er geen geld is voor loonsverhogingen. Maar zelfs als ze elke trede 0,15 euro verschil maken, dan nog stijgt het loon voor iemand in de hoogste trede bijna 10%. En dat is er vanuit gaande dat het minimumloon alleen gelijk getrokken wordt en niet verhoogd. De kans is vrij groot dat het wel degelijk 2 a 3% verhoogd wordt. En ze zullen wel iets meer willen doen dan het minimum. Men is zo ontevreden dat ze dat anders wel zullen voelen. 15% is helemaal niet onrealistisch ver weg.
Loesje
pi_209907469
Postbodes, een vraag:
Stel je hebt een brievenbuspakket. Je moet dat deponeren in een brievenbus box die aan de muur is bevestigd.
Moet je er dan voor zorgen dat die deksel nog dicht kan vallen, of mag je een brievenbuspakket/envelop ook 10 cm uit de box laten steken?

Hier laat de postbode het vaak uitsteken.
Ik denk dan: hoort dit zo? heb ik de foute box?

[ Bericht 8% gewijzigd door Ponsai op 15-07-2023 20:04:51 ]
pi_209907805
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 19:59 schreef Ponsai het volgende:
Postbodes, een vraag:
Stel je hebt een brievenbuspakket. Je moet dat deponeren in een brievenbus box die aan de muur is bevestigd.
Moet je er dan voor zorgen dat die deksel nog dicht kan vallen, of mag je een brievenbuspakket/envelop ook 10 cm uit de box laten steken?

het beste zijn bovenladers,die hebben alleen als hij niet goed dicht gaat/gedaan wordt,dat er regen in komt.
Bij de frontladers krijg je amper groot spul in,de allerbeste bussen zijn de groene,welke de Ptt vroeger ook verkocht.Postbodes ja die zijn er niet veel meer,ik ben er wel een.Wat je het meeste ziet rondlopen zijn postbezorgers,in de media wordt dit ook vaak verkeerd gebruikt,neemt niet weg dat die ook keihard werken.
pi_209907873
Ik heb een bovenlader: https://www.bol.com/nl/nl(...)00000083913773/?s2a=
Maar als er dan een te grote envelop in komt, of vooral brievenbuspakket, dan mag hij uit de box steken?
Of moet eigenlijk de bezorger er altijd voor zorgen dat de box goed gesloten kan worden?
pi_209908145
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 19:59 schreef Ponsai het volgende:
Postbodes, een vraag:

Waarschijnlijk is je brievenbus dan te klein. Het is wettelijk verplicht dat deze aan de eisen op https://www.consuwijzer.n(...)or/regels-brievenbus voldoen, echter zijn er helaas veel en veel te veel brievenbussen die hier niet aan voldoen.

Als het pakje niet in je brievenbus past, omdat je brievenbus te klein is of het pakje te groot is, dan hoort de bezorger aan te bellen. Als je niet thuis bent, dan hoort de bezorger bij 2 buren aan te bellen. Als deze ook niet thuis zijn of je pakje niet aan willen nemen, dan hoort de bezorger het naar de retailer te brengen.

Dus nee, dat hoort niet, maar je waarschijnlijk te kleine brievenbus hoort ook niet en op zich snap ik wel dat sommige bezorgers dat dan zo doen, maar zelf zou ik dat nooit zo doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')