Goed om te weten. Ik ga in ieder geval regelmatige updates geven over zijn welbevinden.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:33 schreef summer2bird het volgende:
Hou er rekening mee dat er een grote kans is dat je kat al inwendige bloedingen heeft veroorzaakt en de muis alsnog dood gaat, wat je ook doet.
Dus hecht je er de komende 48 uur niet teveel aan
Valt wel wat mee.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:30 schreef einzeinz het volgende:
Hoe gaat het intussen met de muis? Kans is groot dat ie morgenochtend weg is.
Van zodra jij uit het zicht bent, begint de ontsnapping.
Chester leek ook niet bang, totdat hij weer weg kon rennen. Het is een wild dier, niet vergeten en vrij laten als hij dit overleeft.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:41 schreef stavromulabeta het volgende:
Dank @:thefreshprince ! Inmiddels heb ik ook wat kooiverrijking aangebracht, het moet natuurlijk een 3-sterren Beter Leven-muis worden. En nog altijd actief (en kennelijk niet bang voor mij), dus ik heb hoop dat deze het haalt.
[ afbeelding ]
Als dat pootje goed heelt zal dat wel lukken denk ik, anders wordt het wel pittig om te overleven.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Chester leek ook niet bang, totdat hij weer weg kon rennen. Het is een wild dier, niet vergeten en vrij laten als hij dit overleeft.
even bijlezenquote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
Kaas is sowieso geen geschikt muizenvoer (in tegenstelling tot wat je in tekenfilms ziet).
Melk ook niet.
Water uit een schaaltje of dopje gaat prima.
Die vlokken zijn op zich ook niet erg.
Stukje ongezouten noot of pinda's gaat ook prima.
Wortel, aardbei, erwten, broccoli, lusten ze hier ook wel.
En als hij (of zij) het overleeft, dan gewoon muizenvoer.
De muis heeft z'n oogjes open maar is niet heel groot, dus minimaal 12 en maximaal 16 dagen oud denk ik.
Aan het pootje valt weinig te doen denk ik, als het echt gebroken is. Hopelijk is het alleen een kneuzing.
Wat goed werkt als tijdelijke kooi is een plastic opbergbox en een deksel met veel kleine gaatjes (zoek op "bin cage").
Dat hoeft nu niet zo groot te zijn, aangezien hij in z'n huidige situatie toch geen grote afstanden zal lopen.
Muizen hebben graag schuilplaatsen, lege keukenrol / toiletrol kan prima dienst doen.
En verder een stukje stof (oud shirt bijvoorbeeld) om in weg te kruipen.
1 mei kreeg ik 9 wilde muisjes met de ogen nog dicht aangeboden, die wonen hier ook alle 9 nu![]()
F&F / Muizenissen
Oké, het zal ook afhankelijk zijn van de leeftijd. Ik vond het in elk geval niet koosjer om Chester als wild diertje opgesloten te houden. Ze zijn op zo'n ander leven ingesteld dat me dat niet leuk lijkt. Maar het kan best zijn dat Chester niet lang heeft mogen genieten van zijn vrijheid. Zo gaat dat vaak bij muizen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als dat pootje goed heelt zal dat wel lukken denk ik, anders wordt het wel pittig om te overleven.
De muizen hier kreeg ik toen ze ongeveer 8 dagen oud waren, oogjes nog dicht, met penseeltje gevoed.
Die zijn niet echt bang voor me. Ook niet handtam, ze gaan niet op m'n hand zitten, maar ze snuffelen er wel aan en pakken wel eten aan (als het lekker genoeg is) en blijven lekker in hun wiel rennen als ik voorbij loop.
Uitzetten ga ik niet doen, als ze bij een kat ook gaan zitten wachten op een lekker hapje dan worden ze dat zelf
Dat is ook een dilemma.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Oké, het zal ook afhankelijk zijn van de leeftijd. Ik vond het in elk geval niet koosjer om Chester als wild diertje opgesloten te houden. Ze zijn op zo'n ander leven ingesteld dat me dat niet leuk lijkt. Maar het kan best zijn dat Chester niet lang heeft mogen genieten van zijn vrijheid. Zo gaat dat vaak bij muizen.
Lekkere hapjesquote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:29 schreef loveli het volgende:
Veldmuisjes eten ook spinnen, slakken, wormen. krijgen ze meteen vocht binnen
Je weet dat knaagdieren ook door plastic heen kunnen knagen?quote:Op woensdag 5 juli 2023 20:42 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Het gaat nog steeds goed en steeds beter. Mickey loopt nou ook weg van mij. Ook even aan het interieurdesignen geweest, grotere doos, met een kleine doos er in als huisje. En dat alles in een plastic krat, mocht Mickey zich er uit knagen.
Springen of klimmen gaat het echt niet worden. Die achterpoot hangt er op een rare manier bij. Enigszins hobbelend lopen gaat aan redelijk goed.
Hoef je niet bang voor te zijn.quote:Op woensdag 5 juli 2023 20:54 schreef Ama het volgende:
[..]
Je weet dat knaagdieren ook door plastic heen kunnen knagen?
Leuk leuk leuk!quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:41 schreef stavromulabeta het volgende:
Mickey leeft nog steeds en maakt het goed. Dus ik ben naar de Action geweest om huisvesting en wat caviaspullen te kopen. Ik kwam met de boormachine al nauwelijks door het deksel om ventilatiegaten te maken, dus met dat doorknagen zal het ook niet zo'n vaart lopen. En kattenbakvulling als bodembedekking. Ethisch nogal dubieus maar hij zal het er maar mee moeten doen.
[ afbeelding ]
Tot mijn verbazing werd het kartonnen huisje ook gelijk ingericht. Ineens lag er allemaal hooi en eten in en is er zelfs een poging tot het schilderen van de muren in tomatenkleur ondernomen.
[ afbeelding ]
Haha, ja, er wordt heel wat afgesleept met nestmateriaal.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 20:41 schreef stavromulabeta het volgende:
Mickey leeft nog steeds en maakt het goed. Dus ik ben naar de Action geweest om huisvesting en wat caviaspullen te kopen. Ik kwam met de boormachine al nauwelijks door het deksel om ventilatiegaten te maken, dus met dat doorknagen zal het ook niet zo'n vaart lopen. En kattenbakvulling als bodembedekking. Ethisch nogal dubieus maar hij zal het er maar mee moeten doen.
[ afbeelding ]
Tot mijn verbazing werd het kartonnen huisje ook gelijk ingericht. Ineens lag er allemaal hooi en eten in en is er zelfs een poging tot het schilderen van de muren in tomatenkleur ondernomen.
[ afbeelding ]
quote:
quote:
Overdags zie ze soms heel even als ik een drinkbak verschoon of wat lekkers in de kooi verstop / verspreid.quote:Op donderdag 13 juli 2023 20:55 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Weer tijd voor een muizenkiekje.
Het gaat nog steeds prima, lopen gaat ook weer best goed. Ik moet alleen op zoek naar een nieuw huisje. Zijn favoriete Huawei-doosje was smerig, dus dat heb ik vervangen door een pasta-doosje maar dat bevalt een stuk minder.
@:thefreshprince: is het normaal dat muizen enorm veel slapen, ook 's nachts?
Moest je nou die link delen? Ik ben bang dat ik straks een tweede hypotheek op mijn huis moet afsluitenquote:Op donderdag 13 juli 2023 21:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Overdags zie ze soms heel even als ik een drinkbak verschoon of wat lekkers in de kooi verstop / verspreid.
Er loopt er bijvoorbeeld nu 1 sinds 10 minuten op een wiel te klooien maar de overige 8 zitten in hun kurktunnels.
Maar 's nacht zou er wel actie moet zijn. Het kan wel zijn dat hij zich wat verveelt.
Als hij zich wat beter voelt, zou je een loopwiel kunnen proberen.
Wel een beetje een fatsoenlijke grootte, minimaal 20cm doorsnede aanhouden zodat hij z'n rug goed kan strekken.
Ik heb de iets grotere versie van deze maar ik heb dan ook 5 / 4 muizen per kooi en die willen er allemaal tegelijktertijd in![]()
https://www.drdknaagdierwinkel.nl/nl/trixie-looprad-20-cm.html
Sowieso een fijne webshop, al paar keer wat besteld, hebben ook veel lekkere hapjes voor muizen en andere knaagdieren.
Herkenbaar, herkenbaarquote:Op donderdag 13 juli 2023 21:06 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Moest je nou die link delen? Ik ben bang dat ik straks een tweede hypotheek op mijn huis moet afsluiten
Niet zo goed helaas. Hij lag vorige week dinsdag ineens vanuit het niets dood in het hokje.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 21:06 schreef sigme het volgende:
Hoe is het met de muis? En met de rare poot? En met de hypotheek?
Achgos wat sneu ...quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 05:42 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Niet zo goed helaas. Hij lag vorige week dinsdag ineens vanuit het niets dood in het hokje.![]()
Terwijl ik de dag ervoor nog het idee had dat die prima opgeknapt was en ook wat minder bang werd voor mij.
Geen idee waar het aan lag, toch nog wat opgelopen schade, gezondheidsproblemen of dat er toch iets ontbrak aan mijn verzorging.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |