Goed om te weten. Ik ga in ieder geval regelmatige updates geven over zijn welbevinden.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:33 schreef summer2bird het volgende:
Hou er rekening mee dat er een grote kans is dat je kat al inwendige bloedingen heeft veroorzaakt en de muis alsnog dood gaat, wat je ook doet.
Dus hecht je er de komende 48 uur niet teveel aan
Valt wel wat mee.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:30 schreef einzeinz het volgende:
Hoe gaat het intussen met de muis? Kans is groot dat ie morgenochtend weg is.
Van zodra jij uit het zicht bent, begint de ontsnapping.
Chester leek ook niet bang, totdat hij weer weg kon rennen. Het is een wild dier, niet vergeten en vrij laten als hij dit overleeft.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:41 schreef stavromulabeta het volgende:
Dank @:thefreshprince ! Inmiddels heb ik ook wat kooiverrijking aangebracht, het moet natuurlijk een 3-sterren Beter Leven-muis worden. En nog altijd actief (en kennelijk niet bang voor mij), dus ik heb hoop dat deze het haalt.
[ afbeelding ]
Als dat pootje goed heelt zal dat wel lukken denk ik, anders wordt het wel pittig om te overleven.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Chester leek ook niet bang, totdat hij weer weg kon rennen. Het is een wild dier, niet vergeten en vrij laten als hij dit overleeft.
even bijlezenquote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
Kaas is sowieso geen geschikt muizenvoer (in tegenstelling tot wat je in tekenfilms ziet).
Melk ook niet.
Water uit een schaaltje of dopje gaat prima.
Die vlokken zijn op zich ook niet erg.
Stukje ongezouten noot of pinda's gaat ook prima.
Wortel, aardbei, erwten, broccoli, lusten ze hier ook wel.
En als hij (of zij) het overleeft, dan gewoon muizenvoer.
De muis heeft z'n oogjes open maar is niet heel groot, dus minimaal 12 en maximaal 16 dagen oud denk ik.
Aan het pootje valt weinig te doen denk ik, als het echt gebroken is. Hopelijk is het alleen een kneuzing.
Wat goed werkt als tijdelijke kooi is een plastic opbergbox en een deksel met veel kleine gaatjes (zoek op "bin cage").
Dat hoeft nu niet zo groot te zijn, aangezien hij in z'n huidige situatie toch geen grote afstanden zal lopen.
Muizen hebben graag schuilplaatsen, lege keukenrol / toiletrol kan prima dienst doen.
En verder een stukje stof (oud shirt bijvoorbeeld) om in weg te kruipen.
1 mei kreeg ik 9 wilde muisjes met de ogen nog dicht aangeboden, die wonen hier ook alle 9 nu![]()
F&F / Muizenissen
Oké, het zal ook afhankelijk zijn van de leeftijd. Ik vond het in elk geval niet koosjer om Chester als wild diertje opgesloten te houden. Ze zijn op zo'n ander leven ingesteld dat me dat niet leuk lijkt. Maar het kan best zijn dat Chester niet lang heeft mogen genieten van zijn vrijheid. Zo gaat dat vaak bij muizen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als dat pootje goed heelt zal dat wel lukken denk ik, anders wordt het wel pittig om te overleven.
De muizen hier kreeg ik toen ze ongeveer 8 dagen oud waren, oogjes nog dicht, met penseeltje gevoed.
Die zijn niet echt bang voor me. Ook niet handtam, ze gaan niet op m'n hand zitten, maar ze snuffelen er wel aan en pakken wel eten aan (als het lekker genoeg is) en blijven lekker in hun wiel rennen als ik voorbij loop.
Uitzetten ga ik niet doen, als ze bij een kat ook gaan zitten wachten op een lekker hapje dan worden ze dat zelf
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |