https://www.vriendin.nl/culinair/boter-over-datum/quote:Het bewaaradvies van gezouten boter is een maand in de koelkast en zes maanden in de vriezer. Maar als de boter er nog goed uitziet, prima ruikt en normaal proeft en in een gesloten verpakking is bewaard, kun je het tot wel twee maanden (en soms zelfs langer) na de THT-datum eten.
Die zaken (vlees, vis, kip) hebben een niet meer gebruiken na datum. Die andere zaken een ten minste tot datum.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:20 schreef Geerd het volgende:
Ik pleur het meestal weg..met je kijk ruiken proef...(vlees kip vis etc) suiker koffie zout en al die meuk gaat wel goed...
Dat zijn dan ook geen producten met een THT.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:20 schreef Geerd het volgende:
Ik pleur het meestal weg..met je kijk ruiken proef...(vlees kip vis etc) suiker koffie zout en al die meuk gaat wel goed...
Broodbeleg wel..mja dat is natuurlijk al "gaar"vlees...quote:Op dinsdag 4 juli 2023 13:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook geen producten met een THT.
Ik had het ook nog nooit gedaan totdat ik ineens een hele boel pakjes had omdat ik ze voor heel weinig kon scoren (roomboter dus). En toen kwam ik pas op het idee om roomboter in te vriezen zodat het minder de kans kreeg om te gederven (ranzig te worden). En die ervaring was pas dit jaar. Nog niet zo heel lang geleden dusquote:Op donderdag 6 juli 2023 00:41 schreef einzeinz het volgende:
Oooh, ik wist niet eens dat je boter in de diepvries mocht steken. Misschien is dat wel een idee? Toch althans voor die 2 vlootjes die ik nog niet geopend heb.
Die 3de is sinds vanmorgen open.
Op ons werk hebben we een heel pallet boter staan in de diepvries. En om de paar weken halen we een x aantal kilo uit om er gerecht van te makenquote:Op donderdag 6 juli 2023 00:41 schreef einzeinz het volgende:
Oooh, ik wist niet eens dat je boter in de diepvries mocht steken. Misschien is dat wel een idee? Toch althans voor die 2 vlootjes die ik nog niet geopend heb.
Die 3de is sinds vanmorgen open.
Uiteraard. Maar weet ik veel welke ij heeftquote:
Ruiken en gele randjes afsnijdenquote:Op maandag 10 juli 2023 15:37 schreef maily het volgende:
Ik vries het gewoon in.
En kijk eigenlijk nooit naar de datum op het pakje in de koelkast.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |