quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:25 schreef Nober het volgende:
Goh, instagramthreads censuur.
[ twitter ]
[ afbeelding ]
[..]
Wie is wel te vertrouwen?
[ twitter ]
Het is opmerkelijk dat zulke feiten over de menselijke biologie niet mogen worden benoemd. Dan weet je ook wel wie er achter knoppen zitten bij Instagram, maar dat was natuurlijk al langere tijd duidelijk.quote:'No woman has a penis'.
'No man has a vagina'
'There is no such thing as non binary'
'Transitioning children is child profound abuse'
Het is wel zoquote:
Threads wordt opt-in via de instagram app aan je blootgesteld. Een "account" aanmaken is dus niet echt een account aanmaken. Je kan dan imo ook niet echt spreken van "signups" natuurlijk, wat Zuckerberg wel doet omdat dat marketingwaardig klinkt.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 21:07 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ds-boven-verwachting
Mark Zuckerberg: 70 miljoen accounts op Twitterconcurrent Threads ’boven verwachting’
Instagram heeft nou eenmaal een hoop actieve gebruikers. Logisch dat Meta dat inzet om hun nieuwe platform te kickstarten. Of ze allemaal daadwerkelijk blijven is een tweede, maar dat ze het zo aanpakken snap ik wel.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 08:44 schreef Rnie het volgende:
[..]
Threads wordt opt-in via de instagram app aan je blootgesteld. Een "account" aanmaken is dus niet echt een account aanmaken. Je kan dan imo ook niet echt spreken van "signups" natuurlijk, wat Zuckerberg wel doet omdat dat marketingwaardig klinkt.
How do you show you regret the purchase without saying you regret the purchase?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 02:19 schreef Kijkertje het volgende:
Oh nu gaat Musk het advocatenkantoor aanklagen dat ervoor zorgde dat hij zijn initiele bod op Twitter moest nakomen toen hij daar spijt van kreeg.
[ twitter ]
[ twitter ]
Mooi was dat toen, dat voor velen duidelijk was dat hij spijt had en dat volgens de fanbois hij geen spijt had, maar dat twitter gelogen had en Musk er met goede reden onderuit kon komen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:00 schreef Slayage het volgende:
[..]
How do you show you regret the purchase without saying you regret the purchase?
Uiteraard, je zou gek zijn om dat niet op die manier aan te pakken. Alleen komen die berichten van Zuckerberg erg "start-upperig" over. Alsof het een wonder is dat er van de 2,5 miljard insta users een aantal miljoenen converteren. Zou raar zijn als hij dat niet had verwacht natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 12:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Instagram heeft nou eenmaal een hoop actieve gebruikers. Logisch dat Meta dat inzet om hun nieuwe platform te kickstarten. Of ze allemaal daadwerkelijk blijven is een tweede, maar dat ze het zo aanpakken snap ik wel.
[ afbeelding ]
Tuurlijk is er hem alles aan gelegen om na het debacle met Horizon Worlds een keer een succesje te scoren. En het is ook wel echt zo dat wanneer het in de media overkomt alsof Threads populair is, dat dat weer meer mensen aantrekt.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:47 schreef Rnie het volgende:
[..]
Uiteraard, je zou gek zijn om dat niet op die manier aan te pakken. Alleen komen die berichten van Zuckerberg erg "start-upperig" over. Alsof het een wonder is dat er van de 2,5 miljard insta users een aantal miljoenen converteren. Zou raar zijn als hij dat niet had verwacht natuurlijk.
quote:Op zondag 9 juli 2023 10:05 schreef Aether het volgende:
Twitter Blue accounts fuel Ukraine War misinformation
https://www.bbc.com/news/world-europe-66113460
Tja, niet zo gek, toch? Als je er een belang bij hebt dat je tweets bovenaan komen, dan is dat met $8 makkelijk geregeld. Niet vreemd dat dat vooral twijfelachtige figuren aantrekt.quote:
Ik begreep dat de moderatie niet zo laks is als op Twitter, dus dan is het wel leuk vergelijkmateriaal mochten er enkele tientallen miljoenen actieve gebruikers op Threads komen. Dan valt er te zien of Musk gelijk had dat men geen moderatie wil, of dat dat juist een enorme miskleun was.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk is er hem alles aan gelegen om na het debacle met Horizon Worlds een keer een succesje te scoren. En het is ook wel echt zo dat wanneer het in de media overkomt alsof Threads populair is, dat dat weer meer mensen aantrekt.
Of het ook echt een blijvertje is, is moeilijk te zeggen. Maar het is wel een van de succesvolste Twitter-alternatieven tot nu toe wat gebruikersaantallen betreft. Het gaat nu zo hard dat het niet lang duurt voordat er meer mensen op Threads zitten dan op Twitter zelf.
Nou ja, "geen moderatie". Laatst werd opeens de term "cis" verboden, toch? Die free speech mag dan weer niet.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik begreep dat de moderatie niet zo laks is als op Twitter, dus dan is het wel leuk vergelijkmateriaal mochten er enkele tientallen miljoenen actieve gebruikers op Threads komen. Dan valt er te zien of Musk gelijk had dat men geen moderatie wil, of dat dat juist een enorme miskleun was.
Mensen willen geen moderatie, ze willen gewoon hun vijanden de mond kunnen snoeren.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik begreep dat de moderatie niet zo laks is als op Twitter, dus dan is het wel leuk vergelijkmateriaal mochten er enkele tientallen miljoenen actieve gebruikers op Threads komen. Dan valt er te zien of Musk gelijk had dat men geen moderatie wil, of dat dat juist een enorme miskleun was.
Okay, of Musk's visie van free speech is wat mensen willen dan. Mocht Threads qua modereren op de oude Twitter manier gaan werken (en dat denk ik wel, een tweede Twitter is onzin, bovendien EU regels) gaan we het zien. Verder ben ik ook benieuwd of de elonstans, fascisten en wappies dan gaan janken dat er nergens plek is voor hun mening.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, "geen moderatie". Laatst werd opeens de term "cis" verboden, toch? Die free speech mag dan weer niet.
Hij ziet dat schijnbaar als een 'slur'. Maar het kan nog gewoon worden gebruikt, als de zoekfunctie gebruikt komen er zo allerlei tweets op met het woord.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, "geen moderatie". Laatst werd opeens de term "cis" verboden, toch? Die free speech mag dan weer niet.
Het zou me niks verbazen als Threads uiteindelijk meer mainstream appeal heeft dan Twitter. Al willen ze zich ook niet teveel op nieuws & politiek richten, maar meer op lifestyle en hobbies en weet ik wat. Net als Instagram eigenlijk.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Okay, of Musk's visie van free speech is wat mensen willen dan. Mocht Threads qua modereren op de oude Twitter manier gaan werken (en dat denk ik wel, een tweede Twitter is onzin, bovendien EU regels) gaan we het zien. Verder ben ik ook benieuwd of de elonstans, fascisten en wappies dan gaan janken dat er nergens plek is voor hun mening.
Ik denk niet dat Meta Threads gaat positioneren als concurrent van hun eigen Instagram. Dat lijkt me niet heel slim.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen als Threads uiteindelijk meer mainstream appeal heeft dan Twitter. Al willen ze zich ook niet teveel op nieuws & politiek richten, maar meer op lifestyle en hobbies en weet ik wat. Net als Instagram eigenlijk.
Misschien blijft de versplintering van het landschap wel even bestaan. Op zich is er best plek voor meerdere platforms naast elkaar die elk hun eigen focus hebben.
Nou ja, het is sowieso wat anders, omdat Threads om tekst gaat en Instagram om foto's. Maar The Verge heeft een groot artikel waarin ze met Adam Mosseri (de baas van Instagram en Threads) hierover praten, en hij zegt dat politiek & nieuws het gedoe niet waard zijn.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Meta Threads gaat positioneren als concurrent van hun eigen Instagram. Dat lijkt me niet heel slim.
https://www.theverge.com/(...)osseri-meta-facebookquote:Threads isn’t for news and politics, says Instagram’s boss
Adam Mosseri ran Facebook’s News Feed in 2016, and now he tells Alex Heath that politics and hard news aren’t ‘worth the scrutiny, negativity (let’s be honest), or integrity risks.’
Instagram’s new Threads app is “not going to do anything to encourage” politics and “hard news,” Instagram boss Adam Mosseri said in a Threads conversation with The Verge’s Alex Heath.
The additional scrutiny, negativity, and integrity risks that come with politics and hard news aren’t worth the “incremental engagement or revenue,” Mosseri wrote. “There are more than enough amazing communities — sports, music, fashion, beauty, entertainment, etc. — to make a vibrant platform without needing to get into politics or hard news.” (Mosseri’s strong point of view here is likely informed by his time running Facebook’s News Feed.
En hoe wil je dat doen? Het zijn de gebruikers die de content leveren.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, het is sowieso wat anders, omdat Threads om tekst gaat en Instagram om foto's. Maar The Verge heeft een groot artikel waarin ze met Adam Mosseri (de baas van Instagram en Threads) hierover praten, en hij zegt dat politiek & nieuws het gedoe niet waard zijn.
[..]
https://www.theverge.com/(...)osseri-meta-facebook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |