abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 juli 2023 @ 14:40:02 #1
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209746996
quote:
Aziz A., ook wel bekend als de Balie-jihadist, is maandag in hoger beroep veroordeeld tot een celstraf van 6,5 jaar voor deelname aan een terroristische organisatie. Er was 22,5 jaar geëist en de rechtbank van Rotterdam veroordeelde hem eerder tot 15 jaar en 9 maanden cel.

De in Syrië geboren en getogen Aziz A. dook in 2017 ineens op in debatcentrum De Balie in Amsterdam. Daar werd hij herkend als jihadist. Een jaar later werd hij opgepakt.

A. stond in hoger beroep terecht voor onder meer leidinggeven aan de terroristische organisatie Jabhat Al Nusra in Syrië en het voorbereiden van terroristische misdrijven.

De lagere straf komt vooral omdat het hof in Den Haag geen bewijs ziet dat de 37-jarige A. een leidinggevende rol had binnen Jabhat Al Nusra. Die groepering is inmiddels ontbonden en uiteengevallen. "Hij had een gewichtige rol en hij heeft daadwerkelijk deelgenomen aan de gewapende strijd", aldus het hof. "Hij verkeerde in de kringen van leiders, maar er kan niet bewezen worden dat hij daadwerkelijk een leidinggevende rol had."

Volgens het OM verkeerde A. tussen 2011 en 2014 in de hoogste rangen van Jabhat Al Nusra en is hij te linken aan diverse moorden. In september 2021 werd hij door de Rotterdamse rechtbank veroordeeld tot vijftien jaar en negen maanden cel.

De broer van A., Fattah, is ook verdachte in deze strafzaak, maar de behandeling is uitgesteld tot volgend jaar. Ook Fattah wordt verdacht van het leidinggeven aan een terroristische organisatie. De twee broers hebben altijd iedere betrokkenheid ontkend.

Het OM kwam in de jaren na de aanhouding van de broers in 2018 met steeds meer verdenkingen van misdrijven in Syrië, vooral tegen Aziz. Hij zou betrokken zijn geweest bij het doden van zeventien regeringssoldaten tijdens een aanval op een grenspost. Ook werd hij verdacht van het doden van 25 militieleden van het regime van president Bashar Al Assad en van een zelfmoordaanslag op het gebouw van een inlichtingendienst, waarbij 200 doden vielen.

Aziz had relatie met Nederlandse journalist Boersma
Aziz en Fatah arriveerden rond 2014 in Nederland nadat ze waren gevlucht uit het door oorlog verscheurde Syrië. Aziz kwam terecht in Amsterdam, waar hij ging werken in een restaurant en meerdere relaties kreeg, onder meer met de Nederlandse journalist Ans Boersma. Zij werd door de rechtbank in Rotterdam schuldig bevonden aan valsheid in geschrifte. Ze had opzettelijk documenten vals ingevuld had om zo een visum voor Aziz te regelen.

De 44-jarige Fatah kwam met zijn familie terecht in het Brabantse Bergeijk. Hij ging werken in een broodjeszaak in Eindhoven. De twee broers liepen tegen de lamp toen Aziz in 2017 in De Balie door activisten van de groep Raqqa is Being Slaughtered Silently werd herkend tijdens de vertoning van een documentaire over het Syrische Raqqa, de hoofdstad van het zelfverklaarde kalifaat van Islamitische Staat (IS).

Ans Boersma, was o.a. journalist bij Trouw en de Groene Amsterdammer.

IMO jammer dat de straf lager uitvalt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_209747081
Wat voor straf heeft dat kutwijf gekregen?
pi_209747212
quote:
Ook werd hij verdacht van het doden van 25 militieleden van het regime van president Bashar Al Assad en van een zelfmoordaanslag op het gebouw van een inlichtingendienst, waarbij 200 doden vielen.[
Iets doet mij vermoeden dat het uitvoeren van die daad hem niet aangerekend kon worden.
pi_209747235
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 14:47 schreef ReplaR het volgende:
Wat voor straf heeft dat kutwijf gekregen?
https://nos.nl/artikel/23(...)ar-krijgt-geen-straf
pi_209747418
quote:
Thx, maar echt belachelijk imo.
pi_209747568
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 15:13 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Thx, maar echt belachelijk imo.
Ja, dat is echt klassenjustitie van de bovenste plank geweest.
pi_209748345
quote:
Witte vrouwen privilege.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209748386
Mag hij wel zijn verblijfsvergunning houden?
pi_209748431
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:37 schreef superniger het volgende:

[..]
Witte vrouwen privilege.
Linkse figuren privilege.
pi_209748969
Ansgenot
U MAD?
pi_209749156
quote:
Die mag nog wel ff een volkstraf krijgen. Landverraad vind ik
pi_209749227
Maakt wel weer duidelijk hoe stompzinnig het is om Syriërs hier te willen berechten. Gewoon uitleveren aan Assad dit soort terroristen.
pi_209749261
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 17:52 schreef Gehrman het volgende:
Maakt wel weer duidelijk hoe stompzinnig het is om Syriërs hier te willen berechten. Gewoon uitleveren aan Assad dit soort terroristen.
Heeft ook met de strafmaat te maken, hier zijn we er gewoon te slap voor. Allemaal therapieën en ander geneuzel. Terwijl eenzame opsluiting voor dit soort vuil beter zou werken en goedkoper zou zijn.
  maandag 3 juli 2023 @ 18:00:17 #14
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_209749365
Waarom wordt deze man niet uitgezet naar Syrië ?

quote:
Ans Boersma, was o.a. journalist bij Trouw en de Groene Amsterdammer.
Veel linkser krijg je het niet

dat is er zo eentje die loopt mee met onderstaande demonstranten

Totaal van werkelijkheid losgeslagen
Ik ben inmiddels overleden
pi_209749636
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 17:47 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Die mag nog wel ff een volkstraf krijgen. Landverraad vind ik
Kennelijk heeft ze in plaats daarvan zelfs nog een schadevergoeding gekregen:

https://www.volkskrant.nl(...)it-turkije~b87d7e5b/
pi_209749748
quote:
18s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:14 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Kennelijk heeft ze in plaats daarvan zelfs nog een schadevergoeding gekregen:

https://www.volkskrant.nl(...)it-turkije~b87d7e5b/
Walgelijk wijf, inleveren die 'schadevergoeding'.
  maandag 3 juli 2023 @ 19:50:01 #17
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209750919
Nou dit zal Aziz wel ontmoedigen om nog eens een keer actief te worden voor zijn geloof :)
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_209751477
quote:
15s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:00 schreef Enchanter het volgende:
Waarom wordt deze man niet uitgezet naar Syrië ?
[..]
Veel linkser krijg je het niet

dat is er zo eentje die loopt mee met onderstaande demonstranten

[ afbeelding ]

Totaal van werkelijkheid losgeslagen
  maandag 3 juli 2023 @ 21:06:07 #19
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_209751970
Het Al-Nusra Front kreeg steun van Qatar en Saudi Arabië, werkte in Syrië samen met het Free Syrian Army, dat wapens kreeg van de VS, GB, Frankrijk en turkije. Ze hebben tegen ISIL en Hezbollah gevochten.
Tja..
are we infinite or am I alone
pi_209754284
Lagere celstraf want niet te bewijzen snap ik op zich wel

Maar belangrijker, wordt hij nou uitgezet vanwege het verkrijgen van een verblijfsvergunning onder valse voorwendselen of niet, ik lees het namelijk niet terug? (Of ik ben scheel?)

IND is zogenaamd zo streng bij aanvragen met valse documentatie. Nou, laat zien dan. Enkeltje Damascus. :W
  dinsdag 4 juli 2023 @ 07:20:54 #21
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209754307
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 07:15 schreef Drxx het volgende:
Lagere celstraf want niet te bewijzen snap ik op zich wel

Maar belangrijker, wordt hij nou uitgezet vanwege het verkrijgen van een verblijfsvergunning onder valse voorwendselen of niet, ik lees het namelijk niet terug? (Of ik ben scheel?)

IND is zogenaamd zo streng bij aanvragen met valse documentatie. Nou, laat zien dan. Enkeltje Damascus. :W
Ja, vergunning intrekken en uitzetten. Dat hele non-refoulement principe boeit me echt geen ene reet. Als Syrië hem bij aankomst meteen wil executeren, prima. Daar wil ik Nederland niet verantwoordelijk voor houden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')