abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209753345
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 22:52 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Stalingrid is niet echt vergelijkbaar. Dat is echt een ongekend bloedbad geweest. Russische last stand en Duitsers die er 'bijna waren'.
Dit is anders ook een ongekend bloedbad. En dan te bedenken dat Rusland nog een algehele mobilisatie kan doen eventueel.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 3 juli 2023 @ 22:55:09 #102
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_209753346
Het zou best kunnen dat dit kherson redux wordt. Dus; geen spetterende offensieven, maar langszaam slopen, tot ze echt geen andere keuze hebben dan terugtrekken.

Het nadeel daarvan is dat je geen mooie beelden van eindeloze rijen met POWs hebt, voordeel is dat je maximaal levens bespaard.
pi_209753356
quote:
7s.gif Op maandag 3 juli 2023 22:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Waarom Oekraiene nog in lijkt te houden weet ik niet, heb het gevoel dat hun inschatting is dat zij sneller aansterken dan de Russen. Bovendien kan door af te wachten kun je ook hopen op interne verdeeldheid..
Het kan natuurlijk ook gewoon dat ze het heel moeilijk hebben. Als ik de mensen hier moet geloven had Oekraïne Rusland er allang uitgetrapt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 3 juli 2023 @ 22:58:40 #104
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209753368
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 22:54 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dit is anders ook een ongekend bloedbad. En dan te bedenken dat Rusland nog een algehele mobilisatie kan doen eventueel.
Zeker wel. Maar ter vergelijk: strijd om Bakhmut geschat op 65.000 dode Russen (tot nu toe). Soviet unie in Stalingrad 1.1 miljoen doden, geschat!
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator maandag 3 juli 2023 @ 23:02:10 #105
236264 crew  capricia
pi_209753390
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 22:52 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Stalingrid is niet echt vergelijkbaar. Dat is echt een ongekend bloedbad geweest. Russische last stand en Duitsers die er 'bijna waren'.
Ja.
De slag om de Dnjepr ging bijv om 4 miljoen soldaten. Dat zijn dan ook echt andere cijfers dan nu.

Ik kijk daar ook graag naar, die WW2 slagen, als referentie. Maar ben met je eens dat het niet zo 1 op 1 vergelijkbaar is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209753391
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 22:54 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ze hebben nu al nauwelijks wapens en uitrusting voor de huidige soldaten. Een algehele mobilisatie gaat het hem niet worden. Er worden wapens en ammunitie van WW1/WW2 in gezet. En tanks van net na de oorlog.
  Moderator maandag 3 juli 2023 @ 23:03:12 #107
236264 crew  capricia
pi_209753395
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 22:53 schreef Discombobulate het volgende:
Dat luchtsupport gaat er voorlopig niet komen. En het is ook nog maar de vraag of F16's een gamechanger gaan zijn.

Dit wordt nog ontzettend bloederig. Tering. En dan ook nog steeds een patstelling hebben...
Die F16s zijn geen gamechanger. Niet zonder al onze navo software.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 3 juli 2023 @ 23:03:58 #108
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_209753401
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 22:53 schreef Discombobulate het volgende:
Dat luchtsupport gaat er voorlopig niet komen. En het is ook nog maar de vraag of F16's een gamechanger gaan zijn.

Dit wordt nog ontzettend bloederig. Tering. En dan ook nog steeds een patstelling hebben...
Nee hoor, er gaan massa's Russen dood. Zeker geen patstelling.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator maandag 3 juli 2023 @ 23:05:30 #109
236264 crew  capricia
pi_209753414
quote:
7s.gif Op maandag 3 juli 2023 23:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Maar ze respawnen gewoon eindeloos. Lijkt wel.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209753426
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 22:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het kan natuurlijk ook gewoon dat ze het heel moeilijk hebben. Als ik de mensen hier moet geloven had Oekraïne Rusland er allang uitgetrapt.
Natuurlijk hebben ze het niet gemakkelijk. Maar Oekraïne zijn hoofddoel is het behoud van mensen levens, de soldaten terwijl ze Rusland zo veel mogelijk schade toebrengen (alle artillerie en zo die kapot worden geschoten).

Terwijl Rusland het niet kan schelen hoeveel soldaten er gedood worden. Bij hun is de overwinning het belangrijkste. Al is de overwinning bij hun een rekbaar begrip.

Het ging van het innemen van Oekraïne binnen een week naar, de huidige regio's behouden tot wat wij niet kunnen hebben mogen hun ook niet hebben.

Zelfs nu ze aan het aanvallen zijn brengen ze Rusland grotere schade toe dan dat ze zelf lijden. Vooral wat betreft manschappen.
  maandag 3 juli 2023 @ 23:08:32 #111
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209753427
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 22:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Mensen die denken dat de Russen -zeker na hun fortificaties- makkelijk zijn te ontzetten zijn hopeloos naïef, ik ken trouwens niemand hier die dat beweert.

De Russen zijn meedogenloos t.o.v. hun eigen infanteristen (kanonnenvoer), zijn in staat om enorme verdedigingslinies (complimenten daarvoor) op te zetten, en beschikken over enorme artillerie. Hoewel dat laatste zoals het zich laat aanzien wel afneemt.

Oekraiene kan niet anders dan gestaag opbouwen en wachten tot er weer leveranties komen, tegelijkertijd kleine strategische manoeuvres ontplooien om te kijken waar je tegen "lage kosten" een doorbraak kan forceren.

Grote slagen met tanks, heroïsche vechtende infanteristen is iets dat ik ook graag zie icm enorme artillerie. Maar ik denk dat dat niet gebeurt omdat Oekraiene zich dat niet kan veroorloven en het daarom onverstandig is.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_209753439
Laten we hopen dat offensieve successen van Oekraïne uiteindelijk gaan samenvallen met gedonder in Belarus of Moskou, dat lijkt mij nog altijd de beste kans om de Russen op redelijk korte termijn volledig Oekraïne uit te trappen.

Maar Oekraïne heeft me strategisch en qua vechtlust keer op keer verbaasd deze oorlog, dus wie weet lukt het zonder gedonder in het regime in Moskou ook al
  maandag 3 juli 2023 @ 23:14:02 #113
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 3 juli 2023 @ 23:15:25 #114
pi_209753457
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 23:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar ze respawnen gewoon eindeloos. Lijkt wel.
Tot Rusland geen arbeiders meer over heeft :Y
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 3 juli 2023 @ 23:16:38 #115
pi_209753461
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 23:14 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Escaleren! De Russen zijn nog niet eens begonnen _O-
pi_209753672
quote:
7s.gif Op maandag 3 juli 2023 23:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik ben niet zo optimistisch. Er moet gewoon meer steun, en ook gewoon veel meer geproduceerd worden. Heeft het westen nu eens de wapenindustrie geactiveerd, ik hoor zo weinig daarover.
  dinsdag 4 juli 2023 @ 00:06:35 #118
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209753761
quote:
7s.gif Op maandag 3 juli 2023 23:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mensen die denken dat de Russen -zeker na hun fortificaties- makkelijk zijn te ontzetten zijn hopeloos naïef, ik ken trouwens niemand hier die dat beweert.

De Russen zijn meedogenloos t.o.v. hun eigen infanteristen (kanonnenvoer), zijn in staat om enorme verdedigingslinies (complimenten daarvoor) op te zetten, en beschikken over enorme artillerie. Hoewel dat laatste zoals het zich laat aanzien wel afneemt.

Oekraiene kan niet anders dan gestaag opbouwen en wachten tot er weer leveranties komen, tegelijkertijd kleine strategische manoeuvres ontplooien om te kijken waar je tegen "lage kosten" een doorbraak kan forceren.

Grote slagen met tanks, heroïsche vechtende infanteristen is iets dat ik ook graag zie icm enorme artillerie. Maar ik denk dat dat niet gebeurt omdat Oekraiene zich dat niet kan veroorloven en het daarom onverstandig is.
Dan kom je hier niet vaak genoeg.
Dit offensief zou maar even duren waarna de Oekraïners aan de zee van azov zouden staan. Westerse wapens zouden over de Russen heen walsen. Russen die zouden rennen bij de eerste vallende granaten. Russen die geen reserves meer zouden hebben omdat alles erdoor zou zijn gejast.

Afijn, ondertussen hoor ik die geluiden niet meer nee.
pi_209753784
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 00:06 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dit offensief zou maar even duren waarna de Oekraïners aan de zee van azov zouden staan. Westerse wapens zouden over de Russen heen walsen. Russen die zouden rennen bij de eerste vallende granaten. Russen die geen reserves meer zouden hebben omdat alles erdoor zou zijn gejast.

Leuke fantasie maar dat heeft niemand hier zo beweerd.
pi_209753792
quote:

[..]

Rusland zou aanvankelijk Oekraïne helemaal overlopen, over geluiden waar we niets meer van horen gesproken.
  dinsdag 4 juli 2023 @ 00:14:44 #121
117098 Hathor
Effe niet
pi_209753806
quote:

[..]

De Russen zouden Oekraine ook wel even binnen 3 dagen oprollen.....niet dus. Dit gaat gewoon nog jaren duren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_209753811
quote:
7s.gif Op maandag 3 juli 2023 23:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Tot Rusland geen arbeiders meer over heeft :Y
Zou het?

Ik weet niet of Rusland gaat winnen. Maar lastig wordt het wel voor Oekraïne. Rusland kan nog steeds redelijk vrij olie en grondstoffen exporteren, en zodoende een defensiebudget van 80mrd /jaar realiseren. Kun je genoeg van maken, ook al is het niet state-of-the-art.

Mankrachten, ja, met geld zijn er genoeg mensen te ronselen, en anders recruteren ze van die halve gaten uit de centraal-Aziatische landen.

Diplomatiek heeft het westen toch ook wel gefaald omdat menig land de sancties tegen Rusland niet steunt.

Ik weet het niet, zo positief zie ik het niet meer.
  dinsdag 4 juli 2023 @ 00:16:16 #123
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209753815
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 00:10 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Leuke fantasie maar dat heeft niemand hier zo beweerd.
Man, ik heb hele discussies gevoerd hier.
  dinsdag 4 juli 2023 @ 00:17:33 #124
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209753820
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 00:12 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Rusland zou aanvankelijk Oekraïne helemaal overlopen, over geluiden waar we niets meer van horen gesproken.
Daar was niet iedereen van overtuigd, maar zowel de Oekraïners als de Russen hebben toch de meeste mensen wel aardig verrast dacht ik zo.
pi_209753827
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 00:17 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Daar was niet iedereen van overtuigd, maar zowel de Oekraïners als de Russen hebben toch de meeste mensen wel aardig verrast dacht ik zo.
De Russen hebben mij eigenlijk, militair en ethisch gezien, uitsluitend in negatieve zin verrast.

Of bedoel je dat ook?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')