quote:De Franse minister van Binnenlandse Zaken Gérald Darmanin zet donderdagavond en -nacht 40.000 politiemensen in om rellen tegen te gaan. Het is al twee nachten erg onrustig, vooral rond Parijs, nadat een agent een zeventienjarige automobilist had doodgeschoten.
De Franse president Emmanuel Macron benadert de onlusten als een nationale crisis die zonder ingrijpen weken kan duren, zoals bij de onlusten in 2005. Toen was het wekenlang onrustig in Frankrijk na de dood van twee tieners in een voorstad van Parijs. De twee hadden zich voor politieagenten verstopt in een elektriciteitshuisje.
De zeventienjarige Nahel werd dinsdag door een agent doodgeschoten toen de jongen bij een verkeerscontrole in de stad Nanterre wegreed. De minimumleeftijd in Frankrijk om auto te rijden is achttien jaar.
Nahel had meerdere problemen met justitie, meldt de Franse nieuwzender Europe 1. Hij zou in september weer moeten voorkomen.
OM verdenkt agent van doodslag: niet volgens regels
Volgens de Franse justitie in Nanterre heeft de agent niet volgens de richtlijnen geschoten. Hij wordt verdacht van doodslag. De agent is aangehouden en moet in voorlopige hechtenis.
De agent werkt al tien jaar voor de Franse politie. De man is volgens politiebronnen ervaren met een goede staat van dienst.
Over de vraag wanneer een politieagent het vuur mag openen, zijn al geruime tijd politieke en juridische twisten. Volgens critici beschieten Franse agenten steeds vake
https://www.nu.nl/buitenl(...)chieten-tiener.htmlr mensen die stoptekens negeren. Vorig jaar zou dit tot dertien doden hebben geleid.
https://www.hln.be/buiten(...)doodschoot~ae3fc8dd/quote:- Parijs, Marseille, Grenoble, Saint-Etienne en Lyon waren vrijdagavond en -nacht het toneel van plunderingen en van rellen tussen gemaskerde manifestanten en de ordediensten. Het geweld heeft zich zelfs uitgebreid naar enkele overzeese gebiedsdelen.
- Ook in ons land werden vannacht ruim 100 mensen preventief aangehouden in Brussel en zeker 30 in Luik. Voorlopig zijn in ons land geen ernstige incidenten gemeld.
- Er werden vrijdag in Frankrijk zeker 45.000 politieagenten gemobiliseerd.
- De agent die Nahel van dichtbij doodschoot is inmiddels aangeklaagd en in hechtenis genomen. Via zijn advocaat heeft hij zijn excuses aan de familie van de jongen aangeboden.
Korte samenvatting van het hele draadje: het ligt aan de witte mensen.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:17 schreef Slayage het volgende:
Goede thread. Oekrinse guy vraagt "wat gebeurt in Frankrijk?" op naïeve, vooringenomen manier en zijn collega geeft hierop een masterclass. De oekrinse guy had net zo goed een random fokker kunnen zijn![]()
[ twitter ]
Is dat zo?quote:Op maandag 3 juli 2023 12:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Qua schadebedrag allang overtroffen.
Wat een gezever toch.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:17 schreef Slayage het volgende:
Goede thread. Oekrinse guy vraagt "wat gebeurt in Frankrijk?" op naïeve, vooringenomen manier en zijn collega geeft hierop een masterclass. De oekrinse guy had net zo goed een random fokker kunnen zijn![]()
[ twitter ]
Badumtssssssquote:Op maandag 3 juli 2023 12:27 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Korte samenvatting van het hele draadje: het ligt aan de witte mensen.
Omdat de fransozen op deze manier reageren verandert er helemaal niks in Frankrijk en blijft het probleem doorsudderen terwijl de fransozen blijven ijlen over dat ze de minst racistische land in de wereld zijn.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat een gezever toch.
Deze hele 'social justice'-beweging is niets anders dan een excuus voor anarchie, chaos en geweld.
Ja, in 48h zouden er bijv. meer auto's zijn verbrand dan tijdens de 3 weken van 2005.quote:
Als je de thread hierboven klikt kom je ver boven de driequote:Op maandag 3 juli 2023 12:37 schreef Ali_boo het volgende:
Tldr: van de honderden beelden die er gedeeld zijn waren er 3 nep
[ twitter ]
Ten opzichte van Nederlanders zijn Fransen echt heel weinig racistisch. Extreem open en tolerant naar buitenlanders uit allerlei landen, dat is mij echt opgevallen daar. Wat dat betreft hebben wij veel meer vooroordelen en zijn wij veel racistischer en kleiner van geest.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:38 schreef Slayage het volgende:
[..]
Omdat de fransozen op deze manier reageren verandert er helemaal niks in Frankrijk en blijft het probleem doorsudderen terwijl de fransozen blijven ijlen over dat ze de minst racistische land in de wereld zijn.
Das wel een snelle rekensom.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, in 48h zouden er bijv. meer auto's zijn verbrand dan tijdens de 3 weken van 2005.
Op TV heeft iemand er een uitleg van gegeven op basis van de bedragen die bij verzekeringen werden geclaimd, zal kijken of ik het terug kan vinden. 2005 kwam neer op zo'n 200 miljoen, de gele hesjes op zo'n 250 miljoen, en op basis van de inventarisatie van de schade zal het bedrag dit keer veel hoger liggen. Rond een miljard werd over gesproken.
Verder is de imagoschade dit keer veel en veel groter. Die is onberekenbaar door verliezen in toeristeninkomen en dergelijke.
Fransozen zijn minder racistisch dan Nederlanders? I find that hard to believe.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ten opzichte van Nederlanders zijn Fransen echt heel weinig racistisch. Extreem open en tolerant naar buitenlanders uit allerlei landen, dat is mij echt opgevallen daar. Wat dat betreft hebben wij veel meer vooroordelen en zijn wij veel racistischer en kleiner van geest.
Stukken minder ja.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:41 schreef Slayage het volgende:
[..]
Fransozen zijn minder racistisch dan Nederlanders? I find that hard to believe.
Maar die mensen maken er zelf een puinhoop van. Flikkeren alles maar op straat, pissen in de lift, trekken zich nergens wat van aan. Als de politie langskomt, wordt die bekogeld. Er is enorm veel geld gestoken in die wijken. Veel sociale werkers. Heeft allemaal geen zin gehad, die mensen willen helemaal niet vooruit. Beetje uitkering trekken en drugs dealen. Degenen die het willen, doen hun best op school en zorgen dat ze later ergens anders kunnen wonen.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:42 schreef BMW1993 het volgende:
Die rellen horen ook wel bij de jeugdcultuur in Frankrijk.
PNL maakte al eerder dit soort filmpjes waarin je ziet dat men relt met de politie op het einde.
Ik reed enkele weken geleden nog langs Nîmes, opweg naar de Ardeche vanuit Perpignan, en zelfs zo'n stad met
150.000 inwoners heeft verschrikkelijke wijken met van die betonnen flats, die er extreem armoedig uitzien.
De kakkers wonen in het centrum, de verschillen zijn behoorlijk groot in Frankrijk.
Zelfs Rotterdam Zuid is goed onderhouden als je het vergelijkt met een Franse achterstandswijk.
Twee korte vraagjesquote:Op maandag 3 juli 2023 12:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb 15 jaar in Frankrijk gewoond en dit is gewoon tuig van de richel. Dronken en doorgesnoven crimineeltjes die van elke gelegenheid en manifestatie gebruik maken om de straat op te gaan en de boel in de fik te steken en te stelen. Iedereen die dit rechtvaardigt alsof dit een strijd tegen racisme of kapitalisme zou zijn, is niet goed bij zijn hoofd.
Het is ook wel grappig om te zien hoe mensen die eerst nog voor de rellen waren, zoals bepaalde politici en politiek georienteerden, ineens 180 graden zijn gedraaid nadat in hun eigen straat auto's in de fik zijn gezet en winkels zijn geplunderd.
Extreem links probeert de hele beweging te kapen alsof dit een legitieme strijd zou zijn. Zij zijn daarmee medeplichtig aan alle schade en vernieling die voornamelijk normale particulieren lijden als gevolg van deze insurrectie.
Ze hebben volgens mij zaterdag het internet afgesloten in bepaalde delen van steden ja, om te voorkomen dat benden zich konden organiseren.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:46 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Twee korte vraagjes
- De laatste dagen kregen we tegenstrijdig berichten over Macron en dat die sociale media wou bannen. Weet jij hier iets meer vanaf ?
- Betekent dit dat je inmiddels bent verhuisd ?
Daar krijgen de Fransen dan niet veel voor terug. Als je naar die rellen van de afgelopen dagen kijkt.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ten opzichte van Nederlanders zijn Fransen echt heel weinig racistisch. Extreem open en tolerant naar buitenlanders uit allerlei landen, dat is mij echt opgevallen daar. Wat dat betreft hebben wij veel meer vooroordelen en zijn wij veel racistischer en kleiner van geest.
Die mogen de rekening betalen.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:48 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Daar krijgen de Fransen dan niet veel voor terug.
Bannen niet echt, vooral social media aanpakken dus zorgen dat de boel niet escaleert of tot zaken wordt opgeroepen. Daarom zijn ze de laatste dagen ook zo druk bezig geweest alle filmpjes van het internet af te halen, bijkomend leuk gevolg is dat de media daardoor vooral mensen wijs kan maken dat het maar een "protest" is. Ik vraag mi af hoeveel mensen die de NOS volgen weten dat er doden gevallen zijn, dat ze wapens bemachtigd hebben en vooral hoeveel zouden er weten dat je als blanke autochtoon er beter kon wegblijven want je was je leven niet zeker.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:46 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Twee korte vraagjes
- De laatste dagen kregen we tegenstrijdig berichten over Macron en dat die sociale media wou bannen. Weet jij hier iets meer vanaf ?
- Betekent dit dat je inmiddels bent verhuisd ?
Maar hoelang nog voordat wij op dat niveau zitten? Heb mijn eigen wijk zien veranderen de laatste 10 jaar, leuke straat, ouderen en starters. Het was er schoon en geen criminaliteit. Nu hebben ze de laatste jaren alles volgestopt met "asielzoekers", die gooien gewoon hun huisvuil over het balkon, want waarom betalen en opruimen, dat doen anderen wel, de criminaliteit is zwaar gestegen, drugsdealers overal, de joints en zelfs al spuiten kom je geregeld tegen. En dan is er weer eens een akkefietje en staat een groepje van die hynea's de deur in te trappen. Frankrijk ligt wat jaren voor op ons, genoeg reden nu om in te gaan zien dat wij per direct moeten stoppen met die open grenzen en eerst eens wat doen aan dat tuig in onze samenleving voordat het hier net zo'n no go zone wordt als in Frankrijk, die we trouwens al hebben in Nederland.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:42 schreef BMW1993 het volgende:
Die rellen horen ook wel bij de jeugdcultuur in Frankrijk.
PNL maakte al eerder dit soort filmpjes waarin je ziet dat men relt met de politie op het einde.
Ik reed enkele weken geleden nog langs Nîmes, opweg naar de Ardeche vanuit Perpignan, en zelfs zo'n stad met
150.000 inwoners heeft verschrikkelijke wijken met van die betonnen flats, die er extreem armoedig uitzien.
De kakkers wonen in het centrum, de verschillen zijn behoorlijk groot in Frankrijk.
Zelfs Rotterdam Zuid is goed onderhouden als je het vergelijkt met een Franse achterstandswijk.
Dat doen ze ook omdat ze dat gewend zijn. Van dat huisvuil.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:55 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Maar hoelang nog voordat wij op dat niveau zitten? Heb mijn eigen wijk zien veranderen de laatste 10 jaar, leuke straat, ouderen en starters. Het was er schoon en geen criminaliteit. Nu hebben ze de laatste jaren alles volgestopt met "asielzoekers", die gooien gewoon hun huisvuil over het balkon, want waarom betalen en opruimen, dat doen anderen wel, de criminaliteit is zwaar gestegen, drugsdealers overal, de joints en zelfs al spuiten kom je geregeld tegen. En dan is er weer eens een akkefietje en staat een groepje van die hynea's de deur in te trappen. Frankrijk ligt wat jaren voor op ons, genoeg reden nu om in te gaan zien dat wij per direct moeten stoppen met die open grenzen en eerst eens wat doen aan dat tuig in onze samenleving voordat het hier net zo'n no go zone wordt als in Frankrijk, die we trouwens al hebben in Nederland.
Oke duidelijkquote:Op maandag 3 juli 2023 12:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ze hebben volgens mij zaterdag het internet afgesloten in bepaalde delen van steden ja, om te voorkomen dat benden zich konden organiseren.
edit: nu lees ik net weer dat dat niet waar zou zijn.
Volgens mij dus voorlopig niet. Maar sociale media werden wel aangewezen als een factor van belang door de regering inderdaad.
Ik ben inmiddels vertrokken ja.
Welk probleem?quote:Op maandag 3 juli 2023 12:38 schreef Slayage het volgende:
[..]
Omdat de fransozen op deze manier reageren verandert er helemaal niks in Frankrijk en blijft het probleem doorsudderen terwijl de fransozen blijven ijlen over dat ze de minst racistische land in de wereld zijn.
In Georgië aan de Zwarte Zee tussen de Russen en de Turkenquote:Op maandag 3 juli 2023 12:58 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Oke duidelijk
Wil je nog meedelen waar je nu zit of hou je dan liever voor jezelf?
Hou toch op alsjeblieft met het rechtpraten van wat krom is.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat doen ze ook omdat ze dat gewend zijn. Van dat huisvuil.
Mijn broer was getrouwd met een vrouw uit Cuba en die gooide de eierschillen achter het fornuis, want thuis aten de dieren het dan op. Die woonde in Cuba in zo een open hutje.
Maar met mijn broer gewoon in een huis in Nederland
Ik zweer het. Dat bedoel ik niet hatelijk, dat zijn daar de gewoontes.
Hoezo doe ik dat dan? Ik bevestig het juist, maar goed.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hou toch op alsjeblieft met het rechtpraten van wat krom is.
Is maar een klein groepje dat is begonnen Nanterre, toen door de rest van Parijs is getrokken, Lyon, Marseille en heel wat andere Franse steden hebben "verrijkt" vervolgens in de auto naar Brussel en Antwerpen om daar nog even lekker te "shoppen" om vervolgens even te buurten in Zwitserland. Denk dat ze nu inmiddels weer onderweg zijn naar Zweden waar natuurlijk wel nog de kans bestaat dat ze even stoppen in Molenbeek, De Schilderswijk of Amsterdam. Een heel klein groepje dus. Als het een beetje goed weer wordt dit weekend zie je dit groepje ook op het strand van Zandvoort of bij alle openbare zwemgelegenheden. Suikerfeest is net afgelopen dus in de bios kom je dit hele kleine groepje niet tegen.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:07 schreef crystal_meth het volgende:
Zijn er schattingen van het aantal relschoppers te vinden?
Ik zou inderdaad zeggen, je moet ze nu wél sturen. Een perfecte kansen om ze te laten meerellen en demonstreren, wellicht met een BLM-vlag en een Antifa-outfit. Dit moet toch voor menig linksgeoriënteerde docent een uitgelezen kans zijn om je leerlingen tot echte activisten te smeden.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:03 schreef Tekaschi het volgende:
Haags lyceum stelt schoolreis naar Lille uit vanwege rellen
Jammer, Gymnasium, atheneum en havo, die zouden vooral nu moeten gaan, zien ze de echte wereld eens en dan maakt de jeugd zich ook wat minder druk over het klimaat of de agenda van D66/GL en zien ze de echte wereld eens met hun eigen ogen. Een betere les was er niet geweest voor onze jeugd, laat ze de toekomst van Europa maar aanschouwen als we niet snel dit tot een halt roepen.
Het is jammer dat het allemaal wel meevalt.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:29 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
....en de andere kant is dat er op Twitter mensen beweren dat er niets aan de hand is in Frankrijk.
Zo moet je toch steeds een soort van middenweg zoeken, he?
Wie bereikt er niks?quote:Op maandag 3 juli 2023 13:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het is jammer dat het allemaal wel meevalt.
Zo bereik je niets natuurlijk.
Jij hebt tussen Fransen gewoond?quote:Op maandag 3 juli 2023 09:04 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de banlieus, het gaat om alle plekken waar dat volk bij elkaar woont. Brussel is toch ook geen banlieus? Dus ja ik heb tussen dat volk gewoond, en de oorzaak is overal hetzelfde, volk wat onze normen en waarden niet accepteert, wat zich afzet tegen het land waarin ze verblijven terwijl ze de haat met de paplepel wordt ingegeven.
Omdat dat 'gewoon hun cultuur is'.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hoezo doe ik dat dan? Ik bevestig het juist, maar goed.
Never mind.
Nee, ik bedoel ze flikkert het in Cuba achter het fornuis en ze flikkert het hier dus ook achter het fornuis.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat dat 'gewoon hun cultuur is'.
Sorry, misschien heb ik je bericht verkeerd begrepen.
Nee, maar er zijn rellen in meerdere grote steden geweest.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:07 schreef crystal_meth het volgende:
Zijn er schattingen van het aantal relschoppers te vinden?
Mee rellen? Nee die waren bij aankomst meteen belaagd en overvallen, hadden ze zich eens een goed beeld kunnen vormen over zulke praktijken en dat volk. Eens zien hoeveel er nog menen enige kennis te hebben van die sociale onderklasse in de samenleving omdat ze op die school er één hebben rondlopen met een hoofddoekje en daardoor menen dat ze "divers" en "expert" zijn als het gaat om de sociale klassen in de samenleving inclusief alle bijkomende sociale strubbelingen.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou inderdaad zeggen, je moet ze nu wél sturen. Een perfecte kansen om ze te laten meerellen en demonstreren, wellicht met een BLM-vlag en een Antifa-outfit. Dit moet toch voor menig linksgeoriënteerde docent een uitgelezen kans zijn om je leerlingen tot echte activisten te smeden.
Nice my dudequote:Op maandag 3 juli 2023 13:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
In Georgië aan de Zwarte Zee tussen de Russen en de Turken
Je klinkt als een goed geassimileerde Fransmanquote:Op maandag 3 juli 2023 13:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Welk probleem?
Er is geen racismeprobleem, er is een integratieprobleem en een Islam-probleem. Als het land zo racistisch zou zijn. zouden al die mensen er echt niet blijven wonen of erheen trekken om er te profiteren van de verzorgingsstaat en alle vrijheden en rechten die ze er genieten. En de Islam is simpelweg een enorme barrière voor integratie. Zorgt voor een 'wij vs hen'-gevoel.
Dit noem jij een masterclass? Die gast is gewoon het complete BLM narratief aan het uitrollen, inclusief krachttermen als whiteness en anti blackness. Daar moet je net op dit moment mee aan komen kakken bij mensen die voor hun voortbestaan aan het knokken zijn.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:17 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Juist.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:27 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Korte samenvatting van het hele draadje: het ligt aan de witte mensen.
Mooie post.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:23 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ze negeert alleen het belangrijkste aspect. En dat is dat het algemeen bekend is dat er in Frankrijk sprake is van uitsluiting, echt totaal geen egalitaire maatschappij is (zelfs als je kleur wegdenkt), en er nogal sprake is van enorme segregatie op economisch gebied; weinig vermenging tussen kansarmen (onderklasse) en de welgestelden of zelfs gegoede middenklasse. Mengwijken zoals in NL heb je vrijwel niet. Het is dan ook echt totaal niet met Nederland te vergelijken. Eerder met Amerika op heel veel gebieden. En wanneer die segregatie dan langs etnisch lijn is wordt het toxic. Want een deel van de migranten of hun kids komen niet uit die onderklasse en daarmee wordt het een etnisch dingetje, a-la Afro-Americans in Amerika. Zeker met de segregatie op economisch gebied.
Daarnaast is er een nogal vertekend beeld in dit topic over Frankrijk. Heel veel migranten en zeker tweede of derde generatie of vierde voelen zich weldegelijk Frans en omarmen dat ook. Er is meer dan deze relschoppers. Kijk maar als het Franse nationale elftal speelt en hoeveel op straat van buitenlandse afkomst zwaar Frankrijk supporteren, meer dan dat in Nederland het geval is durf ik met zekerheid te zeggen. Maar misschien komt dat omdat Nederland al jaren dramatisch speelt.
En paradoxale is dat Fransen met een migrante afkomst in Frankrijk meer problemen met racisme en uitsluiting ondervinden dan diegenen die in landen als Duitsland, Engeland of Nederland wonen en opgroeien. Maar als je kijkt naar Front National ondanks dat ze extreem-rechts zijn zijn ze op bepaalde punten van migratie en assimilatie gematigder dan de PVV die al jaren de derde partij is in NL![]()
Dat geld voor die moeder wordt nu bij elkaar gestolen door de 'demonstranten' even geduld.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:24 schreef Zorro het volgende:
1 miljoen ingezameld voor de agent. 5 keer meer dan voor de moeder van het "slachtoffer"
https://www.ed.nl/buitenl(...)ilie-nahel~a4be0acc/
En de politici hun hoofd maar in het zand steken dat dat niet kan en schandalig is
De Franse Burger is blijkbaar een andere mening toegedaan.
Inderdaad, Antifa is daar in huizen binnegenvallen en hebben die lui de straat op geduwd....quote:Op maandag 3 juli 2023 10:41 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Dit is gewoon de Franse versie van George Floyd. En het zou me niks verbazen als het net als in de VS is opgestookt door lui als antifa.
It's not about the money, it's about sending a message.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:24 schreef Zorro het volgende:
1 miljoen ingezameld voor de agent. 5 keer meer dan voor de moeder van het "slachtoffer"
En de politici hun hoofd maar in het zand steken dat dat niet kan en schandalig is
Moet inderdaad veel veranderen. En ik geloof niet meer in hervormingen op dat gebied.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:46 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Nazaten. Jongeren van algerijnse afkomst zijn zeer waarschijnlijk derde of vierde generatie. Dan reken ik de harki's niet mee die voor Frankrijk vochten als Algerijnen gedurende de Algerijnse bezetting want zij zijn al vroeg naar Algerije gegaan en veelal geassimileerd vanuit de gedachte zoals indo's dat in Nederland hadden bij hun aankomst hier. De moedertaal van Maghrebijnse jongeren in Frankrijk is Frans, vanuit huis. Vraag het aan elke Marokkaan, algemeen bekend dat de Franse Marokkanen "vrijwel nooit Arabisch of berbers spreken". Ook omdat ze als ze op vakantie zijn in Marokko (of Algerije of Tunesie) met het Frans overal wel uit komen in de Maghreb-landen zoals bij familie maar ook op straat en dit privilege er helemaal toe leidt dat ze het uiteindelijk enkel bij het Frans houden.
Er wordt hier waarschijnlijk met een bepaalde agenda door sommige users een beeld gecreëerd alsof de meerderheid van de Fransen met een Maghrebijnse afkomst Frankrijk haat en voor de daden van dit tuig staat. Dat is echt niet zo. De onderliggende rede van deze explosie heeft te maken met al langere economische segregatie en marginalisatie en dat is een structureel probleem in Frankrijk vanwege allerlei redenen. Vergelijk het maar met de US. En politiegeweld zorgt zeker voor een explosie ja. Niet zeggende dat deze rellen terecht zijn natuurlijk. Maar de uiteindelijke dieper liggende redenen zijn wel iets dat de Franse politiek echt moet proberen aan te pakken. Hoewel ik betwijfel of ze dat gaat lukken. Moet heel veel voor veranderen.
Elke vergelijking met Nederland is een grap.
Als je ons ook nou wat van dat spul geeft kunnen wij ook lachen.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Inderdaad, Antifa is daar in huizen binnegenvallen en hebben die lui de straat op geduwd....
Je klinkt als iemand zonder enige levenservaring.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
Je klinkt als een goed geassimileerde Fransman
Er zitten inmiddels al ook een kleine 3000 van die rellers in de cel als de cijfers allemaal kloppen. Dus ja, dan zal het vanzelf wel een keer rustiger worden.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:00 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
Het feest lijkt langzaam voorbij te zijn.
Dit komend van iemand die zegt "Frankrijk heeft geen racisme probleem" nadat hij jarenlang in Frankrijk heeft gewoond. Petje af.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je klinkt als iemand zonder enige levenservaring.
Dat kan niet hoor! In het vorige deel kwam een user met een heilig lijstje aanzetten waarin Nederland het minst racistische land op aarde was.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ga toch weg man! Elke Fransman (en wannabe Fransman) weet dat Frankrijk de minst racistische land in de wereld is!quote:Op maandag 3 juli 2023 13:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat kan niet hoor! In het vorige deel kwam een user met een heilig lijstje aanzetten waarin Nederland het minst racistische land op aarde was.
Aangehouden, maar zitten ze ook in de cel?quote:Op maandag 3 juli 2023 13:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er zitten inmiddels al ook een kleine 3000 van die rellers in de cel als de cijfers allemaal kloppen. Dus ja, dan zal het vanzelf wel een keer rustiger worden.
quote:Nooit iets van gemerkt. Ben hierheen gevlucht met mijn ouders en zusje, omdat er in mijn geboorteland een genocide gaande was jegens ons volk.
Niet vrijwillig gekozen om in Nederland te belanden. Als Bosniakken met Islamitische origine hebben we alle vier een Islamitische voornaam en een Slavische achternaam.
We hebben nog nooit te maken gehad met discriminatie of racisme. We zijn altijd gebeld of uitgenodigd na het versturen van een CV. We hebben altijd de baan aangeboden gekregen. We kregen alle kansen in Nederland.
We zijn nooit verkeerd of minder behandeling i.v.m. onze Islamitische namen. Ik kan jullie verzekeren dat niemand uit de Bosnische gemeenschap in Europa te maken heeft gehad met racisme of discriminatie.
We zijn nu de best presterende migranten/vluchtelingen groep (na Roemenen) binnen Nederland. Dat is toch een schril contrast met wat @overlistener ons aan het voorschotelen is vanuit haar extreem linkse en verraderlijke bubbel.
Jullie moeten je vooral afvragen waarom Bosnische, Indonesische, Portugese, Maleisische of Japanse migranten geeneen van de problemen ondervinden die
@overlistener hier aan het propageren is.
West-Europa is kansen. West-Europa is veiligheid. West-Europa is vrijheid.
West-Europa is de beste plek om te leven sinds de mens geschiedenis is gaan schrijven.
De genen die deze problemen wél ondervinden moeten in de spiegel kijken. Wat doe je verkeerd? Waarom spreken je ouders na 30 jaar de taal nog niet? Waarom ben je overgerepresenteerd in de criminaliteit? Waarom bungelen je onderaan als het gaat om educatie? Kijk in de spiegel. Europa is je niets verschuldigd.
Moest na het schrijven van deze tweet even denken aan die periode. De laatste trein inspringen terwijl op de achtergrond je huis word afgebrand en je stad gebombardeerd. Hierna een helse reis en aankomst in Nederland. De eerste maanden en jaren hierna. De hulp die we kregen van de Nederlandse samenleving. Met Nederlandse samenleving bedoel ik specifiek Hollanders. In al die jaren is niemand van ons geholpen door een Turkse Emine of een Marokkaanse Fatima. Niemand van ons is geholpen door een Moskee of moslimorganisaties. We zijn altijd, zonder uitzondering geholpen door Henk en Ingrid. Met je 'racistische' samenleving. Schaam je @overlistener
Ik zie niet waarom dat mens ook maar een cent zou moeten krijgen, ze heeft notabene de rellen zelf lopen aanzwengelen. Inplaats van beroerd ouderschap te belonen, presenteer ze liever met de rekening van de afgelopen dagen.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:24 schreef Zorro het volgende:
Dit is allemaal maar half waar.quote:
Gemiddelde leeftijd was 17 jaar, dus die mogen niet de cel in. Denk dat velen gewoon weer naar huis zijn gestuurd dezelfde dag. Liepen gastjes mee van 10 jaar, die kun je niet vastzetten.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:40 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Aangehouden, maar zitten ze ook in de cel?
Dat kan ik me niet voorstellen eigenlijk. Gewoon weer losgelaten met een "wil je het alsjeblieft niet weer doen?"
Ik lees net in het AD dat Franse linkse politici daar erg boos over zijn.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zie niet waarom dat mens ook maar een cent zou moeten krijgen, ze heeft notabene de rellen zelf lopen aanzwengelen. Inplaats van beroerd ouderschap te belonen, presenteer ze liever met de rekening van de afgelopen dagen.
Nederland heeft echt wel een elitaire houding ten opzichte van de hele rest van de wereld en vooral buiten de grote steden zijn racistische gevoelens gewoon sterk aanwezig. Dat wil niet zeggen dat men zich ook racistisch gedraagt.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat kan niet hoor! In het vorige deel kwam een user met een heilig lijstje aanzetten waarin Nederland het minst racistische land op aarde was.
Ook 20.000 of 50.000 zou slechts een kleine fractie zijn van de 6.6 miljoen migranten die buiten Europa geboren zijn, of van de zowat 7.5 miljoen kinderen van migranten.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:13 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Is maar een klein groepje dat is begonnen Nanterre, toen door de rest van Parijs is getrokken, Lyon, Marseille en heel wat andere Franse steden hebben "verrijkt" vervolgens in de auto naar Brussel en Antwerpen om daar nog even lekker te "shoppen" om vervolgens even te buurten in Zwitserland. Denk dat ze nu inmiddels weer onderweg zijn naar Zweden waar natuurlijk wel nog de kans bestaat dat ze even stoppen in Molenbeek, De Schilderswijk of Amsterdam. Een heel klein groepje dus. Als het een beetje goed weer wordt dit weekend zie je dit groepje ook op het strand van Zandvoort of bij alle openbare zwemgelegenheden. Suikerfeest is net afgelopen dus in de bios kom je dit hele kleine groepje niet tegen.
Maar zonder gekheid, nee exacte aantallen zijn er niet want die hoor je om de één of andere reden nooit als er zo'n rellen zijn. Zag ze wel rellen jonger dan 10 jaar, gezichtsbedekking op en losgaan. Denk dat we over heel Frankrijk gezien wel makkelijk boven de 10K+ komen. Ze hebben er inmiddels toch ook al zo'n 2.5k gearresteerd over die dagen, en ze houden nooit 1 op de 4 van die gasten aan, meer dan 95% zal nooit gevolgen ondervinden van het jatten, vernielen en het geweld wat gebruikt is, dat zal ze sterken om het binnenkort weer te doen. Lekker een hoop nieuwe spulletjes en hun straf gaan ze allemaal ontlopen, want zo werkt het in Europa. Hadden ze uit elkaar moeten slaan met bereden paard of het waterkanon erop zoals ze deden tijdens de vreedzame corona protesten.
Dit dus, verhaal klopt als een bus. Het beeld wat de vele wegkijkers maar blijven negeren, want dat past niet in hun bubbel, daarbij wonen ze niet tussen die mensen en iemand heeft ooit eens geroepen dat hoger opgeleiden vooral links stemmen omdat ze slimmer zijn, waarbij ze nog te dom zijn om te snappen dat hoger opgeleiden huizen kunnen kopen en ver weg blijven van de sociale buurten waar dit tuig zit.quote:
Ik zie jou werkelijk geen enkel onderbouwd argument leveren voor wat dan ook. Een beetje uit de hoogte roepen dat er een racismeprobleem is is geen bewijs dat er een racismeprobleem is. Frankrijk is inderdaad extreem tolerant jegens mensen uit allerlei landen.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dit komend van iemand die zegt "Frankrijk heeft geen racisme probleem" nadat hij jarenlang in Frankrijk heeft gewoond. Petje af.
Het is meer iets van 'ons kent ons' of 'wat de boer niet kent, dat vreet ie niet'. Beetje gesloten voor buitenstaanders, maar niet noodzakelijk racistisch. Exact hetzelfde zie je terug bij de Turkse gemeenschap, of de Marokkaanse, of eender welke gemeenschap dan ook. Soort zoekt soort, en daar is op zich niks mis mee.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nederland heeft echt wel een elitaire houding ten opzichte van de hele rest van de wereld en vooral buiten de grote steden zijn racistische gevoelens gewoon sterk aanwezig. Dat wil niet zeggen dat men zich ook racistisch gedraagt.
Het wil niet zeggen dat er sprake is van institutioneel racisme natuurlijk, waar dat lijstje waarschijnlijk over zal gaan.
Ja, dat inderdaad. Maar ook met de nodige vooroordelen.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is meer iets van 'ons kent ons' of 'wat de boer niet kent, dat vreet ie niet'. Beetje gesloten voor buitenstaanders, maar niet noodzakelijk racistisch. Exact hetzelfde zie je terug bij de Turkse gemeenschap, of de Marokkaanse, of eender welke gemeenschap dan ook. Soort zoekt soort, en daar is op zich niks mis mee.
20k of 50k, het zijn er 20k of 50k meer dan die zogenaamde agressieve rechts-extremisten die volgens veel media en gebruikers hier op FOK! dagelijks de straten onveilig maken waarbij ze minderheden aanvallen, gebouwen in de fik steken of plunderen.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ook 20.000 of 50.000 zou slechts een kleine fractie zijn van de 6.6 miljoen migranten die buiten Europa geboren zijn, of van de zowat 7.5 miljoen kinderen van migranten.
twee christenen die zichzelf Ali noemen, hmmmmquote:Op maandag 3 juli 2023 13:36 schreef Aloulu het volgende:
Veel Ali's hier opeens man, nog even en we krijgen Franse toestanden ook op FOKIk vraag de moderators tijdig in te grijpen.
dit zijn mensen die de islam willen pacificerenquote:
In 8 draden heb ik heb ik je nog nul keer het geweld van afgelopen dagen zien afkeuren.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:17 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Die oogkleppen vallen niet af, die worden er af geslagen/gestolenquote:Op maandag 3 juli 2023 13:58 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
20k of 50k, het zijn er 20k of 50k meer dan die zogenaamde agressieve rechts-extremisten die volgens veel media en gebruikers hier op FOK! dagelijks de straten onveilig maken waarbij ze minderheden aanvallen, gebouwen in de fik steken of plunderen.
Het is een fase, jonge leeftijd is afzetten tegen de samenleving dmv. geweld, rellen, misdaad, school boeit niet en werken helemaal niet want ouders werken ook niet etc. Vaders kijken totaal niet om naar hun kroost in die culturen, en dan komt de leeftijd dat ze mee moeten naar de moskee en dan zetten ze zich wel op een andere manier af tegen de samenleving, poepen zelf kinderen uit die dan ook lekker jarenlang losgaan. Het is een cirkel, en generatie na generatie zie je het. Het is een cultuur wat niet past in Europa, zo simpel is het. Maar het is blijkbaar nog niet genoeg geweest om oogklepjes te laten afvallen, maar geen zorgen, het zal nog vele malen erger worden, totdat de eerste moskeeën de fik in vliegen en de pleuris echt uitbreekt, want de mensen die tussen dit volk inwonen en hier dagelijks mee geconfronteerd worden zijn het zat aan het worden, zo ook de politie en reken er maar op niet alleen de politie in Frankijk, maar in elk land en stad wat dagelijks te maken heeft met die excessen. Het Franse leger heeft jaren geleden al gewaarschuwd voor de islamisering van Frankrijk en Europa en de gevolgen wat dat zal hebben. En het enige wat "wij" er dan op te zeggen hebben is "told you so".
Dus het wordt tijd dat de wegkijkers hun oogklepjes gaan laten afvallen en eens zien wat er echt speelt met die bevolkingsgroep, doen ze dat niet dan zullen ze wel wakker geschud worden zodra de bevolking het zat is en ze naar die wijken trapt om hun eigen puinhopen op te ruimen.
Een studie van het Pew Research Center.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bosniërs zijn Europeanen en blank toch? Niet vergelijkbaar met people of colour [/BLM]quote:
Voor SJW-mafklappers en andere verblinde ideologen zijn dat soort nuances al een tijdje zoek: ras, ras, ras!!!quote:Op maandag 3 juli 2023 14:13 schreef wizkays het volgende:
[..]
Bosniërs zijn Europeanen en blank toch? Niet vergelijkbaar met people of colour [/BLM]
De VS zit erachter, ze hebben meer dan 20 jaar een War on Terror gevoerd en moslims gedemoniseerd, dus mensen dienen de context erbij te halen. Frankrijk deed net zo hard mee en ze hebben ook tig anti-islamitische maatregelen genomen, ze hebben zelfs een nieuwe anti-islamitische wet over zogenaamd "separatisme".quote:Op maandag 3 juli 2023 13:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dus wat mij betreft ligt het sterk aan de ouders en ja, ik denk dat de Islam daar ook invloed op heeft. Veel van die andere migranten zijn namelijk Christelijk opgevoed en daar heb je veel minder problemen mee.
"sterk aanwezig".quote:Op maandag 3 juli 2023 13:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nederland heeft echt wel een elitaire houding ten opzichte van de hele rest van de wereld en vooral buiten de grote steden zijn racistische gevoelens gewoon sterk aanwezig. Dat wil niet zeggen dat men zich ook racistisch gedraagt.
Het wil niet zeggen dat er sprake is van institutioneel racisme natuurlijk, waar dat lijstje waarschijnlijk over zal gaan.
Ja, daarom wordt een docent de strot afgesneden op straat en moeten we dat normaal vinden. Natuurlijk.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:17 schreef wizkays het volgende:
[..]
De VS zit erachter, ze hebben meer dan 20 jaar een War on Terror gevoerd en moslims gedemoniseerd, dus mensen dienen de context erbij te halen. Frankrijk deed net zo hard mee en ze hebben ook tig anti-islamitische maatregelen genomen, ze hebben zelfs een nieuwe anti-islamitische wet over zogenaamd "separatisme".
die Bosniër beseft niet dat hij het heeftquote:Op maandag 3 juli 2023 14:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor SJW-mafklappers en andere verblinde ideologen zijn dat soort nuances al een tijdje zoek: ras, ras, ras!!!
Martin Luther King draait zich om in zijn graf.
Wit privilege is een flutconstructie van pseudowetenschappelijke ideologen die, ironisch genoeg, zelf racistisch zijn.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:19 schreef wizkays het volgende:
[..]
die Bosniër beseft niet dat hij het heeft
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wit_privilege
ze zijn vaak ook niet zo religieus
zelfs autochtonen die islamitisch zijn merken iets van "racisme" in Nederland, dus mensen van kleur al helemaal
Dat is geen 'anti-islamitische wet', dat is een wet om te voorkomen dat buitenlandse partijen extremistische bewegingen in Frankrijk kunnen oprichten en financieren. Die wet geldt voor alle religieuze organisaties, ook kerken. Door die extremistische partijen konden wij als kerk bijvoorbeeld geen zaaltje van de gemeente meer huren voor een gezondheidsexpo, omdat de Islamieten alles voor iedereen verpesten met hun extreme en gewelddadige ideologie en praktijken.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:17 schreef wizkays het volgende:
[..]
De VS zit erachter, ze hebben meer dan 20 jaar een War on Terror gevoerd en moslims gedemoniseerd, dus mensen dienen de context erbij te halen. Frankrijk deed net zo hard mee en ze hebben ook tig anti-islamitische maatregelen genomen, ze hebben zelfs een nieuwe anti-islamitische wet over zogenaamd "separatisme".
Wil je jouw slachtoffer kaart ruilen voor mijn wit privilege pas? De mijne is bijna niet gebruikt (ironisch genoeg alleen in het Midden-Oosten).quote:Op maandag 3 juli 2023 14:19 schreef wizkays het volgende:
[..]
die Bosniër beseft niet dat hij het heeft
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wit_privilege
ze zijn vaak ook niet zo religieus
zelfs autochtonen die islamitisch zijn merken iets van "racisme" in Nederland, dus mensen van kleur al helemaal
Terwijl Turken wel zwart zijn.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:13 schreef wizkays het volgende:
[..]
Bosniërs zijn Europeanen en blank toch? Niet vergelijkbaar met people of colour [/BLM]
Ja afgelopen nacht was vrij rustig, gelukkig.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:31 schreef crystal_meth het volgende:
Blijkbaar vallen de rellen wel mee, want er worden nauwelijks nieuwsberichten gepost.
Ja dat herinner ik me nog, ik herinner me ook de duizenden bommen die Frankrijk op islamitische landen had gedropt, van Mali tot aan Syrië.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Frankrijk heeft al een hele rits terroristische aanslagen gehad de afgelopen jaren. Herinner je je de bataclan nog? Dat men met kalashnikovs over straat rende? Of die leraar die zijn hoofd werd afgesneden? De priester die is vermoord? De vrachtwagen die door de kerstmarkt ploegde? Leuk allemaal hoor. Zie je Christenen dat ook doen bij Islamieten of atheïstische Fransen?
islamitische solidariteitquote:De huidige relschoppers komen niet uit oorlogslanden
Dat kan er ook aan liggen dat de media is verzocht om zich er stil over te houden.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:31 schreef crystal_meth het volgende:
Blijkbaar vallen de rellen wel mee, want er worden nauwelijks nieuwsberichten gepost.
Veel opstootjes, plunderingen en dingen die in de fik vliegen worden wel gefilmd en gedeeld via alle socials.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat kan er ook aan liggen dat de media is verzocht om zich er stil over te houden.
Dat rechtvaardigt het plegen van terroristische daden tegen onschuldige burgers niet.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:32 schreef wizkays het volgende:
[..]
Ja dat herinner ik me nog, ik herinner me ook de duizenden bommen die Frankrijk op islamitische landen had gedropt, van Mali tot aan Syrië.
[..]
islamitische solidariteit
stel je voor dat Turkije duizenden bommen dropt op Frankrijkquote:Op maandag 3 juli 2023 14:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat rechtvaardigt het plegen van terroristische daden tegen onschuldige burgers niet.
Laat ik vooropstellen dat ik de oorlogspolitiek van het westen absoluut afkeur en altijd heb afgekeurd.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:38 schreef wizkays het volgende:
[..]
stel je voor dat Turkije duizenden bommen dropt op Frankrijk
mensen janken al als een paar relschoppers ALDI plunderen
Ik heb genoeg posts geplaats waarin de rellen worden afgekeurd ook in dit deel. Je bent niet goed bij je hoofd als je suggereert dat ik de rellen goed zou keuren. Met de rellen hebben de gasten alleen zichzelf. Hun eigen wijk gaat in de fik. Extreem rechts gaat aan de haal met de gebeurtenissen etc. Etc. En indirect slaat het dus ook op mij. Zojuist nog iemand "Frankrijk heeft een moslim probleem".quote:Op maandag 3 juli 2023 14:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In 8 draden heb ik heb ik je nog nul keer het geweld van afgelopen dagen zien afkeuren.
quote:Op maandag 3 juli 2023 14:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat kan er ook aan liggen dat de media is verzocht om zich er stil over te houden.
Daar gaat het mis hè. Dus niet zo janken als de hele groep erop aan wordt gekeken.quote:
Gebruikte je ook dit soort taalgebruik toen de gele hesjes zaten te rellen?quote:Op maandag 3 juli 2023 14:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat ik vooral schokkend vind aan de huidige rellen, is het barbaarse karakter ervan. Men steekt zelfs scholen, voedselbanken en sociale centra in de fik. Er wordt geen enkel onderscheid gemaakt. Dat laat ook zien dat het helemaal niet ideologisch is, maar gewoon tuig.
Iedereen moest vanochtend natuurlijk weer fris en fruitig op het werk verschijnen.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja afgelopen nacht was vrij rustig, gelukkig.
Nou schokkend, het zijn voornamelijk berbers, en berbers komt van barbaren.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat ik vooral schokkend vind aan de huidige rellen, is het barbaarse karakter ervan. Men steekt zelfs scholen, voedselbanken en sociale centra in de fik. Er wordt geen enkel onderscheid gemaakt. Dat laat ook zien dat het helemaal niet ideologisch is, maar gewoon tuig.
Gezien je tendens om de schuld voor alle misere in de schoenen te schuiven van iedereen behalve de relschoppers en je geleur met allerhande SJW-voorbeelden van waarom de in dit geval Franse samenleving niet zou deugen moet je me die vraagstelling niet euvel duiden.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:42 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik heb genoeg posts geplaats waarin de rellen worden afgekeurd ook in dit deel. Je bent niet goed bij je hoofd als je suggereert dat ik de rellen goed zou keuren. Met de rellen hebben de gasten alleen zichzelf. Hun eigen wijk gaat in de fik. Extreem rechts gaat aan de haal met de gebeurtenissen etc. Etc. En indirect slaat het dus ook op mij. Zojuist nog iemand "Frankrijk heeft een moslim probleem".
Heb je trouwens een post van mij gespot waarin ik de rellen goedkeur? Waarom zeg je niet "ik heb je tot nu toe niet 1 keer gezien dat je de rellen goedkeurt".
Is het guilty by association? Moslim migrant ziet moslim migrant rellen dus die zal wel voor zijn?
Verbaast me niks overigens, dat mensen dat soort primitieve conclusies trekken. als moslim ben ik zelfs door mijn collegas erop aangesproken dat ik niet genoeg afstand zou nemen van terroristische aanslagen van moslims. Immers guilty by association.
Je bent een sneu figuur als jij gelooft dat ik deze rellen zou steunen.
De gele hesjes waren van een hele andere orde dan deze bende losgeslagen idioten.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
Gebruikte je ook dit soort taalgebruik toen de gele hesjes zaten te rellen?
"Barbaars"
jij moet niet zo jankenquote:Op maandag 3 juli 2023 14:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Daar gaat het mis hè. Dus niet zo janken als de hele groep erop aan wordt gekeken.
Dan zelfs nog janken dat autochtonen ook racisme ervaren. Duh.
Vragen de de fransozen zich niet af hoe het komt dat de Fransen deze aanslagen voor hun kiezen kregen terwijl een Nederland, dat ook een grote moslim migranten gemeenschap heeft, relatief zonder kleerscheuren van af zijn gekomen?quote:Op maandag 3 juli 2023 14:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is geen 'anti-islamitische wet', dat is een wet om te voorkomen dat buitenlandse partijen extremistische bewegingen in Frankrijk kunnen oprichten en financieren. Die wet geldt voor alle religieuze organisaties, ook kerken. Door die extremistische partijen konden wij als kerk bijvoorbeeld geen zaaltje van de gemeente meer huren voor een gezondheidsexpo, omdat de Islamieten alles voor iedereen verpesten met hun extreme en gewelddadige ideologie en praktijken.
Frankrijk heeft al een hele rits terroristische aanslagen gehad de afgelopen jaren. Herinner je je de bataclan nog? Dat men met kalashnikovs over straat rende? Of die leraar die zijn hoofd werd afgesneden? De priester die is vermoord? De vrachtwagen die door de kerstmarkt ploegde? Leuk allemaal hoor. Zie je Christenen dat ook doen bij Islamieten of atheïstische Fransen?
De huidige relschoppers komen niet uit oorlogslanden, maar zijn kinderen van ouders voornamelijk uit Marokko, Algerije, en Tunesië, West-Afrikaanse landen en de Caraïben. Niet uit Afghanistan, Syrië, enzovoorts. Die groepen komen elkaar tegen in de banlieues en worden verbonden door criminaliteit en drugshandel.
Hier een linkje naar de wet https://nl.wikipedia.org/(...)ublikeinse_principes
Toch typisch dat die solidariteit alleen geldt als er een excuus nodig is om te plunderen, te moorden en de boel in de fik te steken. Maar nooit om iets zinnigs te doen voor de maatschappij.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:50 schreef wizkays het volgende:
[..]
jij moet niet zo janken
hij wilde een verklaring hebben en ik zei dat er sprake is van islamitische solidariteit, dus dat je niet naïef moet gaan denken "wat heeft iemand in Mali te maken met Afghanistan", nou dat dus
Als de politie het al zo formuleert zou je misschien even een moment van zelfreflectie kunnen nemen.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als je je niet Frans voelt ben je ongedierte?
Staken die scholen in de fik dan? Randdebiel...quote:Op maandag 3 juli 2023 14:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
Gebruikte je ook dit soort taalgebruik toen de gele hesjes zaten te rellen?
"Barbaars"
Die waren blank bedoel jequote:Op maandag 3 juli 2023 14:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De gele hesjes waren van een hele andere orde dan deze bende losgeslagen idioten.
ik neem je woorden met een korreltje zout, jij behoort immers tot de concurrentie "het christendom" en probeert islam en moslims zo zwart mogelijk te makenquote:Op maandag 3 juli 2023 14:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Toch typisch dat die solidariteit alleen geldt als er een excuus nodig is om te plunderen, te moorden en de boel in de fik te steken. Maar nooit om iets zinnigs te doen voor de maatschappij.
Steek je kop nog iets dieper in het zand.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:54 schreef wizkays het volgende:
[..]
ik neem je woorden met een korreltje zout, jij behoort immers tot de concurrentie "het christendom" en probeert islam en moslims zo zwart mogelijk te maken
Wij Nederlanders zijn al meermaals door het oog van de naald gekropen hoor, dankzij de aivd.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
Vragen de de fransozen zich niet af hoe het komt dat de Fransen deze aanslagen voor hun kiezen kregen terwijl een Nederland, dat ook een grote moslim migranten gemeenschap heeft, relatief zonder kleerscheuren van af zijn gekomen?
Zou het niet zo zijn dat de Franse maatschappij en dan natuurlijk met name de banlieus vatbaarder zijn voor extremisme? Dat het misschien toch niet zo verstandig is om de banlieus aan hun lot over te laten?
Je leest wat je wilt lezen. Ik kan het niet verhelpen dat je vol zit met vooroordelen in je hoofd die je vervolgens op mij projecteert.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gezien je tendens om de schuld voor alle misere in de schoenen te schuiven van iedereen behalve de relschoppers en je geleur met allerhande SJW-voorbeelden van waarom de in dit geval Franse samenleving niet zou deugen moet je me die vraagstelling niet euvel duiden.
Toch droevig als je niets anders in de wereld kunt zien dan rassen. Het laat wel zien hoe giftig het hele SJW- en BLM-denken is.quote:
100en miljoenen schade meen ik me te herinneren. En ik meen me te herinneren dat hier op fok velen het prachtig vonden wat ze allemaal deden.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Staken die scholen in de fik dan? Randdebiel...
Bovendien kun je maar zoveel buit kwijt in een appartementje, op een gegeven moment is het vol.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Iedereen moest vanochtend natuurlijk weer fris en fruitig op het werk verschijnen.
![]()
lijkt wel de omgekeerde wereldquote:Op maandag 3 juli 2023 14:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Toch droevig als je niets anders in de wereld kunt zien dan rassen.
Dat vroeg ik niet, staken die scholen in brand? En zo ja, toon mij de posts waarin dit gewaardeerd werd.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
100en miljoenen schade meen ik me te herinneren. En ik meen me te herinneren dat hier op fok velen het prachtig vonden wat ze allemaal deden.
Na 3 motors, 5 schappen van de Lidl, 7 flatscreens en een bus ben je voorlopig wel voorzien ja.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bovendien kun je maar zoveel buit kwijt in een appartementje, op een gegeven moment is het vol.
Alles door een rassenbril zien is iig geen onderdeel van de oplossing.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Toch droevig als je niets anders in de wereld kunt zien dan rassen. Het laat wel zien hoe giftig het hele SJW- en BLM-denken is.
Mensen zijn verontwaardigd omdat de dood van een jonge crimineel wordt aangegrepen om grootschalige plundering, brandstichting, vernieling en bedreiging van personen te rechtvaardigen.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:58 schreef wizkays het volgende:
[..]
lijkt wel de omgekeerde wereld
degenen die verontwaardigd zijn over de rellen zijn juist degenen die mensen van keur zien rellen en daarom extra verontwaardigd zijn
Je bent iemand die oprecht gelooft dat Frankrijk minder racistisch is dan Nederland. Over droevig gesproken.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Toch droevig als je niets anders in de wereld kunt zien dan rassen. Het laat wel zien hoe giftig het hele SJW- en BLM-denken is.
Het Franse leger? 20 generaals blijkbaar, en degene die ik opgezocht heb blijken allemaal gepensioneerd te zijn (75 jaar, 82 jaar, ..). Het Franse leger heeft 498 generaals, het aantal gepensioneerde generaals ligt waarschijnlijk veel hoger. Dan kan je makkelijk 20 vinden die zoiets willen ondertekenen.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:58 schreef Tekaschi het volgende:
Het Franse leger heeft jaren geleden al gewaarschuwd voor de islamisering van Frankrijk en Europa en de gevolgen wat dat zal hebben.
Dat geloof ik ja. En je hebt nog steeds helemaal niets ingebracht om het tegendeel daarvan aan te tonen.quote:Op maandag 3 juli 2023 15:00 schreef Slayage het volgende:
[..]
Je bent iemand die oprecht gelooft dat Frankrijk minder racistisch is dan Nederland. Over droevig gesproken.
Zoek functie is makkelijk te spotten ga je gang en geniet. Van de anti overheid lui die de gele hesjes zagen als helden.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat vroeg ik niet, staken die scholen in brand? En zo ja, toon mij de posts waarin dit gewaardeerd werd.
hij was geen jonge crimineelquote:Op maandag 3 juli 2023 15:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Mensen zijn verontwaardigd omdat de dood van een jonge crimineel wordt aangegrepen om grootschalige plundering, brandstichting, vernieling en bedreiging van personen te rechtvaardigen.
Dit ja, eerst even de boel verkopen op de Franse marktplaats en dan kunnen ze weer voorraad inslaan.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bovendien kun je maar zoveel buit kwijt in een appartementje, op een gegeven moment is het vol.
Het was wel een jonge crimineel. Bekend bij de politie. Wat doet een 17-jarige in een dikke mercedes?quote:Op maandag 3 juli 2023 15:02 schreef wizkays het volgende:
[..]
hij was geen jonge crimineel
daarnaast is rellen vanwege een tiener die wordt doodgeschoten nog altijd beter dan rellen om je club feyenooit
Ik kan het niet vinden na gezocht te hebben, dus of jij laat het zien, of je hebt het verzonnen.quote:Op maandag 3 juli 2023 15:01 schreef Slayage het volgende:
[..]
Zoek functie is makkelijk te spotten ga je gang en geniet. Van de anti overheid lui die de gele hesjes zagen als helden.
Etto kwam met een onderzoek waarin Nederland de minst racistische land van de wereld zou zijn. Maar jouw subjectieve beleving dat Frankrijk veel minder racistisch is dan Nederland zal daar helemaal niks mee doen natuurlijk. Immer s Frankrijk is de minst racistische land in de wereld want , egalite fraternite niet waar?quote:Op maandag 3 juli 2023 15:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat geloof ik ja. En je hebt nog steeds helemaal niets ingebracht om het tegendeel daarvan aan te tonen.
Beetje dooddoener dit natuurlijkquote:Op maandag 3 juli 2023 15:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat doet een 17-jarige in een dikke mercedes?
moslim zijnquote:Op maandag 3 juli 2023 15:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het was wel een jonge crimineel. Bekend bij de politie. Wat doet een 17-jarige in een dikke mercedes?
Kom je wel eens in Rotterdam? Redelijk wat jonge mocro's die daar in de duurste auto's rijden al dan niet gehuurd.quote:Op maandag 3 juli 2023 15:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het was wel een jonge crimineel. Bekend bij de politie. Wat doet een 17-jarige in een dikke mercedes?
Zo'n onderzoek is ook maar beperkt.quote:Op maandag 3 juli 2023 15:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
Etto kwam met een onderzoek waarin Nederland de minst racistische land van de wereld zou zijn. Maar jouw subjectieve beleving dat Frankrijk veel minder racistisch is dan Nederland zal daar helemaal niks mee doen natuurlijk. Immer s Frankrijk is de minst racistische land in de wereld want , egalite fraternite niet waar?
Zelden, maar normaal gesproken kan een 17-jarige niet in een auto rijden. Dan ben je per definitie crimineel bezig.quote:Op maandag 3 juli 2023 15:07 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Kom je wel eens in Rotterdam? Redelijk wat jonge mocro's die daar in de duurste auto's rijden al dan niet gehuurd.
Frankrijk voert een actiever anti islam beleid dan Nederland of het VK.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
Vragen de de fransozen zich niet af hoe het komt dat de Fransen deze aanslagen voor hun kiezen kregen terwijl een Nederland, dat ook een grote moslim migranten gemeenschap heeft, relatief zonder kleerscheuren van af zijn gekomen?
Zou het niet zo zijn dat de Franse maatschappij en dan natuurlijk met name de banlieus vatbaarder zijn voor extremisme? Dat het misschien toch niet zo verstandig is om de banlieus aan hun lot over te laten?
Frankrijk is idd veel strenger wat dat betreft.quote:Op maandag 3 juli 2023 15:09 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Frankrijk voert een actiever anti islam beleid dan Nederland of het VK.
Zo heb je een hoofddoekverbod op scholen, en mag je bijvoorbeeld geen kleding of burkini dragen bij zwemgelegenheden, enkel een bikini, badpak, en voor mannen zo'n kleine slip.
Ik denk dat dit een van de redenen is waarom Frankrijk vaker doelwit was, ook gezien veel terroristen oorspronkelijk kwamen uit Brussel, en bewust naar Frankrijk gingen voor een aanval, Zaventem was enkel gepland omdat de Belgische AIVD ze op de hielen zat, want hun eerste keus was een aanval in Frankrijk.
In het VK is een veel radicalere islam aanwezig, denk aan al die Pakistaanse wijken in de textielsteden in het noorden van het land, waar veel vrouwen met een niqab lopen.
Enige waarom het VK minder een doelwit is, omdat dit land de islam nauwelijks beschouwt als een gevaar, en moslims sharia rechtbanken hebben, vrouwen gescheiden op school mogen zitten, en men zonder enig verzet moskeeën kunnen stichten, waar in Frankrijk de procedures voor een nieuwe moskee eindeloos kunnen duren.
Ik lees ook verhalen op internet dat je als praktiserende moslim (lange baard, islamitische kleding) in London nauwelijks word opgemerkt, en in Parijs je al opmerkingen kan krijgen.
quote:Beware of those who offer a simple explanation of the riots that have exploded in multi-racial suburbs across France.
These are not, for the most part, political riots — although they are influenced by, and will dangerously inflame, the poisonously divided politics of France.
They are not religious riots. Many of the very young rioters may have a sense of besieged Muslim identity, but they are driven by anger rather than their religion. This is an insurrection, not an intifada.
They are not, properly speaking, truly race riots. The great majority of the many millions of hard-working residents of the racially mixed suburbs which surround French cities are not involved.
Rather, they are the main victims of the destruction of cars, buses, trams, schools, libraries, shops and social centers which began after a 17-year-old boy was shot dead by a traffic cop in Nanterre, just west of Paris, last Tuesday. Parents and other adults are now beginning (belatedly) to try to contain this explosion of violence by young men and boys as young as 12.
The riots are, in a sense, anti-France; but they are also, in part, mimetically French. Grievances go more rapidly to the street in France than in other countries. The worst excesses of the largely white, provincial Yellow Vests movement in 2018-19 came close in blind violence to what we have seen in the last week.
De "laïcité" (het secularisme) is waarschijnlijk de reden waarom Frankrijk meer dan andere landen getroffen werd door ISIS geïnspireerde aanslagen. Dat was althans het besluit van een aantal onderzoekers.quote:Op maandag 3 juli 2023 15:09 schreef BMW1993 het volgende:
Frankrijk voert een actiever anti islam beleid dan Nederland of het VK.
Ze worden totaal niet gedreven door criminele tendensen om links en rechts de boel te plunderen en te stelen natuurlijk.quote:Op maandag 3 juli 2023 15:19 schreef Slayage het volgende:
Over de gehele hesjes gesproken oa.
This is good
[..]
[ twitter ]
Ze waren een brand in een parkeergarage aan het blussen. Toen er een explosie plaatsvond kreeg de brandweerman een hartaanval.quote:Op maandag 3 juli 2023 15:13 schreef FlippingCoin het volgende:
Brandweerman (24) komt om bij blussen in vijfde relnacht in Frankrijk
[ afbeelding ]
Willen ze door dit soort dingen het internet snel afsluiten in Frankrijk?
Ja die brand zal vast niet veroorzaakt zijn door de rellen zoals al die andere branden.quote:Op maandag 3 juli 2023 15:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ze waren een brand in een parkeergarage aan het blussen. Toen er een explosie plaatsvond kreeg de brandweerman een hartaanval.
https://www.leparisien.fr(...)ERXC6EEDDJB4MJNY.php
De BSPP (Brigade des sapeurs-pompiers de Paris) zei dat er geen verband was met de rellen: "We interveniëren elke week, het hele jaar door, bij een tiental branden van dit type, we mogen gelijktijdigheid en causaliteit niet verwarren"
Blijf het grappig vinden dat mensen die in hun eigen witte ivoren toren wonen ver weg van deze wereld altijd maar menen alle kennis in pacht te hebben over dit soort discussies. Bij die gele hesjes werd ook geplunderd, genoeg beelden waar het volk wat zich nu ook schuldig maakt aan het plunderen toen ook al van de situatie misbruik maakte.quote:Op maandag 3 juli 2023 15:19 schreef Slayage het volgende:
Over de gehele hesjes gesproken oa.
This is good
[..]
[ twitter ]
Hierover ook niets in het nieuws, geen beelden niets:quote:3.200 personen opgepakt tijdens rellen na dood Nahel
De Franse ordediensten hebben in totaal ongeveer 3.200 relschoppers opgepakt na de dood van de 17-jarige Nahel. Dat heeft de Franse minister van Binnenlandse Zaken Gérald Darmanin maandag meegedeeld.
Hun gemiddelde leeftijd was 17 jaar, maar sommigen waren amper 12 of 13 jaar oud.
Darmanin verwees naar de "verantwoordelijkheid van de ouders", "want het is niet aan de politie of gendarmerie of zelfs de staat om het probleem op te lossen wanneer een twaalfjarige een school in brand steekt."
Zestig procent van de relschoppers was niet gekend bij de Franse justitie.
In de nacht van zondag op maandag werd geen enkel groot incident gesignaleerd, wat er volgens Darmanin op wijst dat de "orde zich stilaan aan het herstellen is". Maar ook de komende nachten zal de politie en gendarmerie waakzaam blijven.
Tijdens de rellen werden in totaal 5.000 voertuigen en 10.000 vuilbakken in brand gestoken. Daarnaast werden ook 1.000 gebouwen gevandaliseerd en 250 politiecommissariaten aangevallen. Meer dan 700 ordetroepen raakten gewond.
quote:Fransen komen samen voor gemeentehuizen na aanval op woning burgemeester
Voor gemeentehuizen in heel Frankrijk hebben Fransen maandag om 12 uur verzamelen geblazen om hun steun uit te spreken voor de burgemeester van L'Hay-les-Roses (nabij Parijs). In de nacht van zaterdag op zondag werd met een brandende auto een aanval gepleegd op het huis van de burgemeester. Achter de aanval zaten jongeren die protesteerden tegen de dood van een 17-jarige jongen door een politiekogel.
De voorzitter van de vereniging van Franse burgemeesters (AMF), David Lisnard, had zondag opgeroepen tot een "vreedzame bijeenkomst" voor alle gemeente- en stadhuizen van het land, om het geweld tegen verkozenen te hekelen en een terugkeer naar de republikeinse orde".
Dit is toch helemaal om je kapot te lachen. Wat een chaotische diarree krijg jij uit je toetsenbord.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:49 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dit dus, verhaal klopt als een bus. Het beeld wat de vele wegkijkers maar blijven negeren, want dat past niet in hun bubbel, daarbij wonen ze niet tussen die mensen en iemand heeft ooit eens geroepen dat hoger opgeleiden vooral links stemmen omdat ze slimmer zijn, waarbij ze nog te dom zijn om te snappen dat hoger opgeleiden huizen kunnen kopen en ver weg blijven van de sociale buurten waar dit tuig zit.
Was in onze buurt niet anders, 20% allochtoon, 80% autochtoon. Allemaal in dezelfde buurten en straten, allemaal dezelfde tegenslag, allemaal te maken met dezelfde ellende. Waar alleen allochtonen vroeger al op school de hand boven het hoofd gehouden kregen, want "positieve" discriminatie zijn we al 40 jaar aan het toepassen op die mensen. En het resultaat, 95% van de autochtone bevolking werkte, paste zich aan, probeerde omhoog te klimmen en 95% van de allochtonen vond het wel goed zo, ze hadden hun uitkering en moskee en de jeugd kon lekker los autochtonen vervelen totdat ze oud genoeg waren om met papa mee te gaan naar de moskee. Die er vervolgens zelf weer een rits kinderen uitpoepen en dan begint die hele cirkel weer opnieuw. Racisme riepen ze nog als ze betrapt werden op stelen, het is een excuus om hun eigen falen te camoufleren en dom volk in het westen wat niet tussen die mensen woont gaat er maar keer op keer in mee.
haar t-shirt "girls support girls"quote:
Ah kijk, we hebben hier met een kritische denker te maken.quote:Op maandag 3 juli 2023 16:47 schreef Harvest89 het volgende:
Nahel en bijbehorende rellen natuurlijk.
Politie was bezig de boel te verduisteren. Wat ook gelukt was als er niet was gefilmt.
Allebei niet.quote:
Ja dit is handenknijpen voor Geert. Toch weer een handjevol zetels met debielen die voor populistische polarisatie teksten vallenquote:
Ah, Geertje probeert er weer een slaatje uit te slaan.quote:
Het leuke is dat niemand daar in Australië ook maar één verkiezingspunt van de PVV zal kunnen opnoemen, maar er is ze ingegeven dat Wilders een racist is. En toevallig hadden ze ook allemaal professionele printapparatuur liggen om professionele spandoeken te drukken inclusief protestbordjes, dat alles voor een man welke ze niet kennen.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:07 schreef wizkays het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
onze vrienden uit Australië
assumpties, maar ze hebben alsnog gelijk dat hij een racistische extreemrechtse fascist isquote:Op maandag 3 juli 2023 17:11 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Het leuke is dat niemand daar in Australië ook maar één verkiezingspunt van de PVV zal kunnen opnoemen, maar er is ze ingegeven dat Wilders een racist is. En toevallig hadden ze ook allemaal professionele printapparatuur liggen om professionele spandoeken te drukken inclusief protestbordjes, dat alles voor een man welke ze niet kennen.
Logisch, want er zijn er ook niet meer.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:11 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Het leuke is dat niemand daar in Australië ook maar één verkiezingspunt van de PVV zal kunnen opnoemen, maar er is ze ingegeven dat Wilders een racist is. En toevallig hadden ze ook allemaal professionele printapparatuur liggen om professionele spandoeken te drukken inclusief protestbordjes, dat alles voor een man welke ze niet kennen.
Dat eeuwige gehuil dat "de media" zogenaamd "niets" laten zien mag ook wel een keer kappen. Het is bovendien niet waar.quote:Op maandag 3 juli 2023 16:23 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Hierover ook niets in het nieuws, geen beelden niets:
[..]
Ik denk dat je als persoon beter te pruimen was toen je nog met wat, eeh minderbehaarden… omging..quote:Op maandag 3 juli 2023 16:47 schreef Harvest89 het volgende:
Nahel en bijbehorende rellen natuurlijk.
Politie was bezig de boel te verduisteren. Wat ook gelukt was als er niet was gefilmt.
klopt, de demonstraties in Papoea Nieuw Guinea krijgen pas echt geen aandachtquote:Op maandag 3 juli 2023 17:13 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat eeuwige gehuil dat "de media" zogenaamd "niets" laten zien mag ook wel een keer kappen. Het is bovendien niet waar.
De media schrijft niets over de doden, over het geweld en niets over de wapens waarmee ze lopen, geen beelden of ook maar de melding van blanke mensen die belaagd worden of de media die belaagd wordt, en we weten allemaal hoeveel aandacht de media hieraan had gegeven als het rechts was geweest die zich ook maar 1% schuldig had gemaakt aan deze ellende. Ze schrijven over protesten en elk artikeltje staat meer vol over die jongen dan de rellen. Dit zijn geen protesten, we hebben geen enkel protest gezien, ze rollen vanuit bed de straat op om te rellen en te plunderen. Dit is een EU land op steenworp afstand, het asieldebat is één van de meest besproken onderwerpen in europa, burgers dienen fatsoenlijk ingelicht te worden zodat ze een juiste beslissing kunnen maken in het stemhokje, de bevolking nu wordt niet ingelicht, ze krijgen beetjes aan goedgekeurde halve informatie, en we weten allemaal welke agenda hier achter zit.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:13 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat eeuwige gehuil dat "de media" zogenaamd "niets" laten zien mag ook wel een keer kappen. Het is bovendien niet waar.
Tja, er is daar geen marokaan te bekennen als je goed naar die foto kijkt.quote:
De voorlopige uitslag komt sterk overeen met de verhouding in de financiële steun voor beide partijen.quote:
ze hebben daar hun eigen minderheden, dus klopt niet, Wilders is nu eenmaal niet geliefd bij anti-racistenquote:Op maandag 3 juli 2023 17:20 schreef Tengano het volgende:
[..]
Tja, er is daar geen marokaan te bekennen als je goed naar die foto kijkt.
Die mensen hebben helemaal geen idee wat Wilders voor problematiek aankaart.
STEM OP MIJ! SNEL!quote:
Donder toch op man. Ze coveren die hele heisa echt prima. Vrijwel alles wat je noemt komt aan bod. Maar donder asjeblieft op met je racistische gejank over die arme blanken die zogenaamd het slachtoffer zijn. Daarbij zijn veel etnische Fransen mediterraan en zouden ze in Nederland "lichtgetint" genoemd worden.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:17 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
ook maar de melding van blanke mensen die belaagd worden
Kom is van je zolderkamer af.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:25 schreef recursief het volgende:
[..]
Donder toch op man. Ze coveren die hele heisa echt prima. Vrijwel alles wat je noemt komt aan bod. Maar donder asjeblieft op met je racistische gejank over die arme blanken die zogenaamd het slachtoffer zijn. Daarbij zijn veel etnische Fransen mediterraan en zouden ze in Nederland "lichtgetint" genoemd worden.
Een autochtone Fransman en Algerijn zullen qua uiterlijk inderdaad niet gek veel van elkaar verschillen. Mediterraans uiterlijk. Vooral in het zuiden.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:25 schreef recursief het volgende:
[..]
Donder toch op man. Ze coveren die hele heisa echt prima. Vrijwel alles wat je noemt komt aan bod. Maar donder asjeblieft op met je racistische gejank over die arme blanken die zogenaamd het slachtoffer zijn. Daarbij zijn veel etnische Fransen mediterraan en zouden ze in Nederland "lichtgetint" genoemd worden.
Ik geloof zelf niet dat Wilders de messias is in deze, maar ik kan zijn ideeen niet ontkennen dat de de asielstroom en de islam hier weinig goeds brengen.quote:
Franse moslims nemen Franse eigenschappen over.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:26 schreef Culkin het volgende:
[..]
Heb de indruk dat moslims graag de slechte, gewelddadige culturele eigenschappen overnemen.
Hij wil zetels en doet vervolgens niets.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik geloof zelf niet dat Wilders de messias is in deze, maar ik kan zijn ideeen niet ontkennen dat de de asielstroom en de islam hier weinig goeds brengen.
Dit land is er de laatste jaren niet echt op vooruit gegaan en we gaan alsmaar verder down the drain.
Ik zij al, ik geloof niet dat hij de messias en en kan zijn gedachtegoed minder goed weerleggen.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:31 schreef Harvest89 het volgende:
Hij wil zetels en doet vervolgens niets.
De manier hoe je die uitspraak doet zegt mij genoeg over wat voor een persoon jij bent, arme blanken kunnen immers geen slachtoffers zijn. We praten nog wel eens in de toekomst, want dat is het mooie aan deze hele discussie, keer op keer blijken types zoals jou ongelijk te hebben en hoe langer het duurt hoe vaker zulke types door de waarheid en de realiteit worden ingehaald.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:25 schreef recursief het volgende:
[..]
Hier "een slaatje uit slaan", daar hoeft ie bar weinig voor te doen.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ah, Geertje probeert er weer een slaatje uit te slaan.
Dus klagen dat buitenlanders racistisch zijn naar blanken is racisme. Zo kennen we onze linkse stemmer weer.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:25 schreef recursief het volgende:
[..]
niet echt voorbeeldfigurenquote:Op maandag 3 juli 2023 17:30 schreef wizkays het volgende:
[..]
Franse moslims nemen Franse eigenschappen over.
Nederlandse moslim neemt dit over![]()
Ook totaal geen inhoudelijke reactie hè?quote:Op maandag 3 juli 2023 17:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hij wil zetels en doet vervolgens niets.
quote:Op zondag 2 juli 2023 20:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Triest natuurlijk.
Dat bestempelen als ongedierte en wilde horde in die politieverklaring van gisteren was ook ziek.
Rellen zijn zeer terecht. Krijg je als je als derderangsburger behandeld wordt terwijl je gewoon al generaties lang in het land woont.
Je was geloofwaardiger toen je zelf nog neonazistische teksten uit je toetsenbord wist te persen.quote:Op zondag 2 juli 2023 21:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zal maar niet zeggen waar je dat lijstje kan duwen.
Een stel bergnazi's zijn het.
De bekende tactieken, bij dit soort topics mag Nederland of de rest van Europa niet discussiëren over de ellende, toevoegingen doen of de media informeren over dat hun artikel niet klopt. Dit is censuur, en dat op een continent die vrijheid van meningsuiting zo hoog in het vaandel heeft staan. Maar ja, alle kritiek op racisme gooien werkt al decennia goed. En altijd, werkelijk altijd zijn het zulke artikelen waar ze de comments uitzetten.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:35 schreef 5eurofriet het volgende:
[..]
Dus klagen dat buitenlanders racistisch zijn naar blanken is racisme. Zo kennen we onze linkse stemmer weer.
Je ziet het zo vaak in alle comments waar dan "muratgangster54777" of "africangod" praten over hoe het geweld en de schade gerechtvaardigd is want: "Ja dan hadden die Fransen ons maar niet moeten koloniseren, eigen schuld dikke bult nu is het onze beurt om jullie terug te pakken". Maar nee daar is totaal niks racistisch aan hoor.
En ja de media liegt zo hard als ze kunnen, ik check het jeugdjournaal want kinderen indoctrineren is natuurlijk het belangrijkste voor dat linkse volk en daar is nog niks gezegd over wapens of moorden of over het criminele verleden van die jongen die doodgeschoten is. Ook hebben ze "toevallig" alle comments uitgezet bij dat soort filmpjes zodat mensen die wel de hele waarheid willen vertellen daar geen kans voor krijgen.
Van Wilders? Totaal niet.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:35 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ook totaal geen inhoudelijke reactie hè?
Hetzelfde als boze Pakistani die zelf nauwelijks de naam goed kunnen spellen. Boel poppenkast.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:11 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Je bent al de hele reeks feitenvrij aan het jammeren over media die zogenaamd niets laten zien en over blanken die worden aangevallen. Steeds maar weer die nadruk op blanken en hun superieure normen en waarden. Gadverdamme. En wat "types zoals jou" zijn is me een raadsel want volgens mij ken je me helemaal niet, en dat wil ik graag zo houden.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:32 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
De manier hoe je die uitspraak doet zegt mij genoeg over wat voor een persoon jij bent, arme blanken kunnen immers geen slachtoffers zijn. We praten nog wel eens in de toekomst, want dat is het mooie aan deze hele discussie, keer op keer blijken types zoals jou ongelijk te hebben en hoe langer het duurt hoe vaker zulke types door de waarheid en de realiteit worden ingehaald.
Ordinaire straatrovers gelijk stellen met de Franse Revolutie. De man maakt zich belachelijk.quote:
Dat maak jij er van. Stoer hoor om mensen woorden in de mond te leggen. Steeds maar weer gillen dat alle geweld gericht zou zijn op blanken en hun vermeend superieure cultuur is racistisch.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:35 schreef 5eurofriet het volgende:
[..]
Dus klagen dat buitenlanders racistisch zijn naar blanken is racisme.
"Feitenvrij"? Hoe voelt het om je achter zo'n woord te verschuilen beseffende dat hetgeen waar ik over val het gebrek aan feiten is in de media?quote:Op maandag 3 juli 2023 17:48 schreef recursief het volgende:
[..]
Je bent al de hele reeks feitenvrij aan het jammeren over media die zogenaamd niets laten zien en over blanken die worden aangevallen. Steeds maar weer die nadruk op blanken en hun superieure normen en waarden. Gadverdamme. En wat "types zoals jou" zijn is me een raadsel want volgens mij ken je me helemaal niet, en dat wil ik graag zo houden.
quote:Op maandag 3 juli 2023 18:05 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De dader:
[ afbeelding ]
https://en.wikipedia.org/wiki/Killing_of_Lola_Daviet
de nazi die dit getweet heeft, jij en alle mensen in de comments die aan het juichen zijnquote:
Het moest wel een deuger zijn, want mensen die tussen dat volk inwonen of er dagelijks mee geconfronteerd worden weten dat als dat volk losgaat je je beter in huis kan opsluiten.quote:
dan ook kerken, synagoges en tempels denk ikquote:Op maandag 3 juli 2023 18:07 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Eens zien hoe de stemming gaat zijn zodra er moskeeën in brand vliegen
Dat is dus weer dat figuur van Britain First.quote:Op maandag 3 juli 2023 18:09 schreef wizkays het volgende:
[..]
de nazi die dit getweet heeft, jij en alle mensen in de comments die aan het juichen zijn
zijn zogenaamd tegen geweld, maar tonen jullie ware aard weer eens
De nazi's lopen al dagen te rellen door de Franse straten beste wizkays, en de nsb'ers zitten o.a op FOK de boel goed te praten of de aanval te openen op critici.quote:Op maandag 3 juli 2023 18:09 schreef wizkays het volgende:
[..]
de nazi die dit getweet heeft, jij en alle mensen in de comments die aan het juichen zijn
Jank harderquote:Op maandag 3 juli 2023 18:09 schreef wizkays het volgende:
[..]
Hou toch eens op man.quote:Op maandag 3 juli 2023 18:09 schreef wizkays het volgende:
[..]
Ik ben je act een beetje beu aan het wordenquote:Op maandag 3 juli 2023 18:09 schreef wizkays het volgende:
[..]
nee, jij bent net als Hitler een hetze aan het voeren tegen minderheden in Europaquote:Op maandag 3 juli 2023 18:12 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
De nazi's lopen al dagen te rellen door de Franse straten beste wizkays, en de nsb'ers zitten o.a op FOK de boel goed te praten of de aanval te openen op critici.
Ow die vliegen al steeds meer in de fik in Frankrijk beste wizkays, maar ik vergeef het je, dat zijn weer feiten die "media" zoals de NOS graag niet vermelden.quote:Op maandag 3 juli 2023 18:11 schreef wizkays het volgende:
[..]
dan ook kerken, synagoges en tempels denk ik
Mooi voorbeeld. Dat door jou vermeende gebrek aan feiten in de media is er niet. Als je jammert dat er geen aandacht wordt besteed aan een omgekomen brandweerman en meer dan 3000 arrestanten dan lepel ik in twee tellen wat Nederlandse media op die dat gewoon keurig vertellen. Maar negeer dat vooral.quote:Op maandag 3 juli 2023 18:07 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
"Feitenvrij"? Hoe voelt het om je achter zo'n woord te verschuilen beseffende dat hetgeen waar ik over val het gebrek aan feiten is in de media?
selectieve moderatie, geen haar beter dan nu.nl, ban mij maar dan vertrek ik weer voor een jaarquote:Op maandag 3 juli 2023 18:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben je act een beetje beu aan het worden
Ah nu ben ik weer Hitler, vanaf moment één geweld afgezworen en een andere mening voor de oorzaak van deze ellende, en dat maakt mij Hitler. Dankjewel trouwens! Want zodra mensen met zulke termen gaan gooien weet ik dat hun argumentjes op zijn.quote:Op maandag 3 juli 2023 18:13 schreef wizkays het volgende:
[..]
nee, jij bent net als Hitler een hetze aan het voeren tegen minderheden in Europa
Echt een hele goede vergelijking , de Joden waren overal aan het rellen in Europa en moslims worden op de treinen gezet.quote:Op maandag 3 juli 2023 18:13 schreef wizkays het volgende:
[..]
nee, jij bent net als Hitler een hetze aan het voeren tegen minderheden in Europa
Ik weet genoegquote:Op maandag 3 juli 2023 18:14 schreef wizkays het volgende:
[..]
selectieve moderatie, geen haar beter dan nu.nl, ban mij maar dan vertrek ik weer voor een jaar
Ja dus?quote:Op maandag 3 juli 2023 18:05 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De dader:
[ afbeelding ]
https://en.wikipedia.org/wiki/Killing_of_Lola_Daviet
Tja. De prioriteiten van de achterban van Kamp Nahel liggen vooral bij plunderen.quote:
1 miljoen alweerquote:
Waarom? Die agent is onschuldig tot het tegendeel is bewezen, hij zit nu in de bak niet omdat hij gevaarlijk is maar omdat het volk wat op hem jaagt gevaarlijk is. Hij zou geen loon meer krijgen en heeft ook een gezin, een gezin wat is moeten onderduiken. Dit gaat niet om het geld, het gaat om de boodschap dat veel mensen wel degelijk beseffen met wat voor een volk de politie dagelijks te maken heeft.quote:Op maandag 3 juli 2023 18:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
1 miljoen alweerwat een fucked up wereld
Dat is een hoge beloning voor een standrechtelijke executie.quote:
Die go fund me is opgezet door iemand van extreem rechts. Dat wordt nog wel meer.quote:Op maandag 3 juli 2023 18:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
1 miljoen alweerwat een fucked up wereld
Kleine aanpassing.quote:Op maandag 3 juli 2023 18:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die go fund me is opgezet door iemand, die volgens de media, van extreem rechts is. Dat wordt nog wel meer.
Dat is om die advocaat van die politie-agent te betalen.
Jeetje. Tis toch wat. De overheid zou hem moeten bedanken dat hij een crimineel heeft geruimd van de straat, maar nee hij moet als een crimineel behandeld worden. Het is toch van de zotte, dat je tegenwoordig niet meer zo makkelijk weg kan komen wanneer je een bruine liquideert.quote:Op maandag 3 juli 2023 18:54 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Waarom? Die agent is onschuldig tot het tegendeel is bewezen, hij zit nu in de bak niet omdat hij gevaarlijk is maar omdat het volk wat op hem jaagt gevaarlijk is. Hij zou geen loon meer krijgen en heeft ook een gezin, een gezin wat is moeten onderduiken. Dit gaat niet om het geld, het gaat om de boodschap dat veel mensen wel degelijk beseffen met wat voor een volk de politie dagelijks te maken heeft.
Ah die advocaat die zei, "het is legaal om racist te zijn in Frankrijk"quote:Op maandag 3 juli 2023 18:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die go fund me is opgezet door iemand van extreem rechts. Dat wordt nog wel meer.
Het is niet illegaal om racist te zijn, dacht ik Advocaten zijn echt goed in kleine woordspelingen he?quote:Op maandag 3 juli 2023 19:00 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ah die advocaat die zei, "het is legaal om racist te zijn in Frankrijk"
Zo betuigen de fatsoenlijke mensen steun.quote:Op maandag 3 juli 2023 18:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die go fund me is opgezet door iemand van extreem rechts. Dat wordt nog wel meer.
Zover ik weet is de regelgeving aangepast in Frankrijk waardoor ze mogen schieten. Niemand hier weet nog iets, werkelijk niemand, dus moeten we maar hopen dat de agent correct gehandeld heeft want teveel mensen baseren weer hun hele mening op een filmpje van 20 seconden. Gelukkig leven wij in een rechtsstaat, en als een agent een kogel vuurt hoeft hij niet een cel in maar geschorst totdat ze het onderzoek hebben afgerond. Daarbij had die agent een brandschone staat van dienst wat blijkbaar niks betekend in zo'n situaties, dat joch niet.quote:Op maandag 3 juli 2023 18:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
Jeetje. Tis toch wat. De overheid zou hem moeten bedanken dat hij een crimineel heeft geruimd van de straat, maar nee hij moet als een crimineel behandeld worden. Het is toch van de zotte, dat je tegenwoordig niet meer zo makkelijk weg kan komen wanneer je een bruine liquideert.
Nooit van gehoord, maar ik weet wel dat als media iemand als extreem rechts wegzet het niet klopt en het vaak doodnormale mensen zijn met een andere mening dan de algemene stemming bij de media.quote:Op maandag 3 juli 2023 18:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik weet niet wie het is, eigenlijk. Weet jij dat?
Tsja, volgens die logica was het ook terecht dat landen als Spanje en Frankrijk heel Noord Afrika naar de tyfus hadden geholpen, met al die rooftochten waarbij enorme aantallen Europeanen ontvoerd en tot slaaf gemaakt werden door Noord Afrikanen, wat voor de kolonisaties plaatsvond.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:35 schreef 5eurofriet het volgende:
[..]
Je ziet het zo vaak in alle comments waar dan "muratgangster54777" of "africangod" praten over hoe het geweld en de schade gerechtvaardigd is want: "Ja dan hadden die Fransen ons maar niet moeten koloniseren, eigen schuld dikke bult nu is het onze beurt om jullie terug te pakken". Maar nee daar is totaal niks racistisch aan hoor.
Las toenstraks een artikel dat duizenden kinderen niet naar school konden want die waren afgebrand. Het relschoppers tuig is vooral jeugd dus die hebben kunnen uitslapen.quote:Op maandag 3 juli 2023 19:05 schreef StateOfMind het volgende:
Doordeweekse dag, dus werkdag.
Dus nul arrestaties, want iedereen ligt vroeg op bed.
![]()
Zat bij het clubje van Le Pen.quote:Op maandag 3 juli 2023 18:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik weet niet wie het is, eigenlijk. Weet jij dat?
Gewoon lekker alleen nog maar naar Ongehoord Nieuws kijken. Wat Kremlin propaganda opzuigen en zo.quote:Op maandag 3 juli 2023 19:04 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nooit van gehoord, maar ik weet wel dat als media iemand als extreem rechts wegzet het niet klopt en het vaak doodnormale mensen zijn met een andere mening dan de algemene stemming bij de media.
Klopt. Nog niet afgerond, en ze geven ook geen commentaar.quote:Op maandag 3 juli 2023 19:07 schreef tesssssssss het volgende:
Volgens mij staat hier dat het onderzoek nog niet is afgerond, maar mijn Frans is slecht.
[ twitter ]
En dit filmpje ontkracht dus het verhaal van die gevluchte gast dat ze netjes gestopt waren, ze hadden zich klem gereden waarna de politie hem dus verzocht, na een achtervolging, om de motor uit te zetten. Zodra die auto weg was trok hij ook weer op.quote:
...en volgens dat filmpje had Nahel 25 juni nog voor de rechter gestaan.quote:Op maandag 3 juli 2023 19:17 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
En dit filmpje ontkracht dus het verhaal van die gevluchte gast dat ze netjes gestopt waren, ze hadden zich klem gereden waarna de politie hem dus verzocht na een achtervolging om de motor uit te zetten. Zodra die auto weg was trok hij ook weer op.
Nee, hij moest nog voor de rechter verschijnen, voor roekeloos rijden zonder rijbewijs als ik het me goed herinner.quote:Op maandag 3 juli 2023 19:18 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
...en volgens dat filmpje had Nahel 25 juni nog voor de rechter gestaan.
Huh? Wanneer was het ook alweer gebeurd?
Dat was in september pas, of niet?quote:Op maandag 3 juli 2023 19:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, hij moest nog voor de rechter verschijnen, voor roekeloos rijden zonder rijbewijs als ik het me goed herinner.
Zal wel juli zijn, las ergens anders in september. Dus gewoon weer op dezelfde voet verder terwijl hij nog moest voorkomen voor het andere vergrijp, goed motief om weg te rijden. Als hij de rechtbank had gehaald hadden zo'n types weer krokodillentranen gehuild dat het ze speet waarna ze weer gierend van het brullen om de naïviteit zonder straf buiten hadden gestaan.quote:Op maandag 3 juli 2023 19:18 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
...en volgens dat filmpje had Nahel 25 juni nog voor de rechter gestaan.
Huh? Wanneer was het ook alweer gebeurd?
Die agent kan straks lekker met pensioen en naar een beter land verhuizen.quote:Op maandag 3 juli 2023 19:17 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
En dit filmpje ontkracht dus het verhaal van die gevluchte gast dat ze netjes gestopt waren, ze hadden zich klem gereden waarna de politie hem dus verzocht, na een achtervolging, om de motor uit te zetten. Zodra die auto weg was trok hij ook weer op.
Als ik het filmpje goed begrijp zat hij twee dagen nadat hij voor de rechter had gestaan (25 juni) weer in die gehuurde gele Mercedes met dat Poolse kenteken.quote:Op maandag 3 juli 2023 19:23 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Zal wel juli zijn, las ergens anders in september. Dus gewoon weer op dezelfde voet verder terwijl hij nog moest voorkomen voor het andere vergrijp, goed motief om weg te rijden. Als hij de rechtbank had gehaald hadden zo'n types weer krokodillentranen gehuild dat het ze speet waarna ze weer gierend van het brullen om de naïviteit zonder straf buiten hadden gestaan.
Natuurlijk is het geen lieve jongen, zo'n types hebben vaak ook meer op hun geweten, want hoe kan zo'n jochie zo'n auto huren en betalen? Hard gezegd, maar toekomstige slachtoffers van die gast, en die waren er zeker gekomen, die zullen geen traan laten.quote:Op maandag 3 juli 2023 19:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als ik het filmpje goed begrijp zat hij twee dagen nadat hij voor de rechter had gestaan weer in die gehuurde gele Mercedes met dat Poolse kenteken.
Nou tegen zijn moeder had-ie gezegd dat-ie naaar McDonalds ging..
Dus dat hij zo heel lief en aardig was klopt eigenlijk niet als je dat filmpje moet geloven.
Ja want hij zat zonder rijbewijs in die auto dat is voor anderen eigenlijk al gevaarlijk.quote:Op maandag 3 juli 2023 19:28 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Natuurlijk is het geen lieve jongen, zo'n types hebben vaak ook meer op hun geweten, want hoe kan zo'n jochie zo'n auto huren en betalen? Hard gezegd, maar toekomstige slachtoffers van die gast, en die waren er zeker gekomen, die zullen geen traan laten.
Uiteraard, en dat wordt door het PRC ook gretig toegegeven.quote:Op maandag 3 juli 2023 15:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zo'n onderzoek is ook maar beperkt.
Maar we gaan gelukkig nog niet rellen, plunderen of mensen met een andere afkomst op straat belagen.quote:
Nee, dat niet. Nou ja, beetje wel. Alleen wij doen dat op een legale manier. Wel voor iemand anders dan ons trouwens. Al neerkijkende op het rellende plebs.quote:Op maandag 3 juli 2023 19:35 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Maar we gaan gelukkig nog niet rellen, plunderen of mensen met een andere afkomst op straat belagen.
Jean Messiha, koptische christen, zoon van een Egyptische diplomaat, ging in 2016 bij het Front National, noemt zichzelf een "genaturaliseerde ethnische Fransman". en "Arabisch aan de buitenkant, Frans aan de binnenkant".quote:
Ja succes met ze dat uit te leggen. Dat is hetzelfde als met dat slavernijverhaal zelfs al heb je er eentje met het IQ hoog genoeg om te begrijpen dat er wat meer context is en dat iedereen aan slavernij en landjepik deed: het boeit ze nog steeds geen zak want daar gaat het uiteindelijk niet om.quote:Op maandag 3 juli 2023 19:06 schreef Viezig het volgende:
[..]
Tsja, volgens die logica was het ook terecht dat landen als Spanje en Frankrijk heel Noord Afrika naar de tyfus hadden geholpen, met al die rooftochten waarbij enorme aantallen Europeanen ontvoerd en tot slaaf gemaakt werden door Noord Afrikanen, wat voor de kolonisaties plaatsvond.
Het Vlaams Belang zou volgens peilingen de grootste partij van Vlaanderen worden (25.0%). Onder hun vorige naam werden ze vanwege hun partijprogramma veroordeeld voor racisme. De persoon die toen het partijprogramma schreef is nu lid van de N-VA, de partij die op de tweede plaats eindigt (21.6%).quote:Op maandag 3 juli 2023 19:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uiteraard, en dat wordt door het PRC ook gretig toegegeven.
Desalniettemin geeft het een degelijke analyse. Dat, gekoppeld aan het feit dat wat vrijheid, veiligheid, gezondheid, onderwijs, rechten voor vrouwen, homo's en andere minderheden, democratie, welvaart en milieubescherming de West-Europese landen standaard alle lijsten aanvoeren, plus het simpel na te zoeken feit dat in de West-Europese landen geen enkele breedgedragen racistische politieke partijen bestaan
Ben het een keer half met je eens.quote:Op maandag 3 juli 2023 20:19 schreef Mubassie het volgende:
Het vervelende is.. Dit ebt de komende dagen/weken zoetjes aan weg.
Dan laat men weer de boel de boel en is het wachten op een volgende keer
Ze zullen alle rede gehad hebben om hem aan te houden, maar schieten is en blijft belachelijk.quote:Op maandag 3 juli 2023 20:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het filmpje vergat dat Nehal door rood gereden was.
https://www.theguardian.c(...)r-killed-french-teenquote:French law prohibits the “opening of or public announcement of subscriptions whose purpose is to compensate for fines, costs and damages awarded by judicial sentences in criminal and correctional matters”. The law allows for a six-month prison sentence or a ¤45,000 fine if broken.
This law was used in 2019 to close a fund in support of gilets jaunes protester Christophe Dettinger, a former boxer who was convicted of punching two police officers. The platform, Leetchi, deemed the fund contrary to public order after an internal investigation and the ¤146,000 donations were returned to senders.
A spokesperson for GoFundMe told the French magazine Capital that the fund did not break any rules as the money would not go to fund the police officer’s legal fees or defence.
“The money will be directly given to the family, which has been added as a beneficiary,” they said.
Eens, wachten tot de volgende geweldsexplosie, maar dat tuig en die criminele enclaves die blijven en zullen nog meer groeien. Niets zullen ze eraan doen buiten de rechtstaat beïnvloeden om ervoor te zorgen dat die agent niet meer vrijkomt want dat gaat gegarandeerd meer rellen opleveren. De macht ligt bij het tuig, waarvan de overgrote meerderheid lekker gratis heeft mogen shoppen en vernielen en de belastingbetaler betaald wel, inclusief die uitkeringen.quote:Op maandag 3 juli 2023 20:19 schreef Mubassie het volgende:
Het vervelende is.. Dit ebt de komende dagen/weken zoetjes aan weg.
Dan laat men weer de boel de boel en is het wachten op een volgende keer dat er weer een getinte om het leven komt door "geweld" van de politie of elke willekeurige blanke.
Begint het weer opnieuw en hebben we er nog steeds niet van geleerd.
Hopelijk worden er nu spijkers met koppen geslagen.
Hij is nog niet veroordeeld en nu vooralsnog een onschuldige man die een eerlijke rechtszaak verdiend en dan kan dat geld gebruikt worden voor een goeie advocaat, want die zal die wel kunnen gebruiken met die angsthazen in de politiek die capituleren voor die terroristen.quote:Op maandag 3 juli 2023 20:36 schreef crystal_meth het volgende:
Lijkt nog niet zeker of de familie van de agent dat geld ook zal krijgen:
[..]
https://www.theguardian.c(...)r-killed-french-teen
Het is alvast een ongewenst precedent. Als je dit toelaat kan je het moeilijk verbieden voor de familie van een aanslagpleger...
Je bent ook een hele domme "rechts-extremist" als je gofundme nog gebruikt. dat is zo'n corrupte linkse kutorganisatie.quote:Op maandag 3 juli 2023 20:36 schreef crystal_meth het volgende:
Lijkt nog niet zeker of de familie van de agent dat geld ook zal krijgen:
[..]
https://www.theguardian.c(...)r-killed-french-teen
Het is alvast een ongewenst precedent. Als je dit toelaat kan je het moeilijk verbieden voor de familie van een aanslagpleger...
Ergo et sum [red.] [et. all] [sic] die moeder had gewoon moeten koken en dan had er nou geen ellende geweest, en daarom ben ik tegen femisten!quote:Op maandag 3 juli 2023 19:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als ik het filmpje goed begrijp zat hij twee dagen nadat hij voor de rechter had gestaan (25 juni) weer in die gehuurde gele Mercedes met dat Poolse kenteken.
Nou tegen zijn moeder had-ie gezegd dat-ie naaar McDonalds ging..
Dus dat hij zo heel lief en aardig was klopt eigenlijk niet als je dat filmpje moet geloven.
Ik probeer altijd objectief te blijven, maar lief was-ie niet echt.
Dat valt onder "costs", en is dus ook verboden.quote:Op maandag 3 juli 2023 20:40 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Hij is nog niet veroordeeld en nu vooralsnog een onschuldige man die een eerlijke rechtszaak verdiend en dan kan dat geld gebruikt worden voor een goeie advocaat, want die zal die wel kunnen gebruiken met die angsthazen in de politiek die capituleren voor die terroristen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2023 20:51:20 ]
Waarom zou die agent meteen vrij moeten komen?quote:Op maandag 3 juli 2023 20:38 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Eens, wachten tot de volgende geweldsexplosie, maar dat tuig en die criminele enclaves die blijven en zullen nog meer groeien. Niets zullen ze eraan doen buiten de rechtstaat beïnvloeden om ervoor te zorgen dat die agent niet meer vrijkomt want dat gaat gegarandeerd meer rellen opleveren. De macht ligt bij het tuig, waarvan de overgrote meerderheid lekker gratis heeft mogen shoppen en vernielen en de belastingbetaler betaald wel, inclusief die uitkeringen.
quote:Op maandag 3 juli 2023 20:45 schreef Viezig het volgende:
Stelling: Het hardhandig tekeer gaan in Noord-Afrika door de Fransen was volkomen begrijpelijk, als je kijkt naar de geschiedenis, waarin Moren herhaaldelijk Zuid-Europa binnenvielen en en duizenden mensen ontvoerd hebben en tot slaaf gemaakt. Ze hebben zelfs een tijd zuidelijk Europa bezet en daar de dienst uitgemaakt. Dit was lang voordat Frankrijk die gebieden in Noord-Afrika had gekoloniseerd.
@:Harvest89Wat een rare stellingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Het onderzoek afwachten is ook een optie. Dat de agent geschoten heeft is duidelijk, echter wat niet vast staat is of de agent geschoten heeft met het doel om Nehal te doden. Tevens zijn de omstandigheden nog niet vastgesteld. Reed Nehal nou op de agenten in, met het doel ze te verwonden?quote:Op maandag 3 juli 2023 20:33 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ze zullen alle rede gehad hebben om hem aan te houden, maar schieten is en blijft belachelijk.
quote:Op maandag 3 juli 2023 20:45 schreef Viezig het volgende:
Stelling: Het hardhandig tekeer gaan in Noord-Afrika door de Fransen was volkomen begrijpelijk, als je kijkt naar de geschiedenis, waarin Moren herhaaldelijk Zuid-Europa binnenvielen en en duizenden mensen ontvoerd hebben en tot slaaf gemaakt. Ze hebben zelfs een tijd zuidelijk Europa bezet en daar de dienst uitgemaakt. Dit was lang voordat Frankrijk die gebieden in Noord-Afrika had gekoloniseerd.
@:Harvest89Deze stellingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Drink er nog een, mafkees
Waarom? Mensen in dit topic vinden het ook terecht dat mensen Frankrijk slopen omdat Frankrijk in het verleden niet zo netjes was in het buitenland.quote:
en zijn die wel zinnig?quote:Op maandag 3 juli 2023 21:04 schreef Viezig het volgende:
[..]
Waarom? Mensen in dit topic vinden het ook terecht dat mensen Frankrijk slopen omdat Frankrijk in het verleden niet zo netjes was in het buitenland.
De mensen die Frankrijk slopen doen dat vooral omdat Frankrijk ze al generaties lang als shit behandeld terwijl ze al generaties lang Franse burgers zijn. Wat mensen in dit topic vinden zal hen weinig boeien denk ik.quote:Op maandag 3 juli 2023 21:04 schreef Viezig het volgende:
[..]
Waarom? Mensen in dit topic vinden het ook terecht dat mensen Frankrijk slopen omdat Frankrijk in het verleden niet zo netjes was in het buitenland.
Nee. Als je in de spoiler kijkt zie je ook dat ik het zelf niet met die stelling eens ben. Maar iemand als harvest89 moet het er haast wel mee eens zijn, gezien hij dat argument wel gebruikt voor de huidige plunderaars.quote:
Ben ik die mensen? Vandaar die mention?quote:Op maandag 3 juli 2023 21:04 schreef Viezig het volgende:
[..]
Kun je eens wat posts quoten van users die dat vinden, of verzin je dat nou zelf?quote:Op maandag 3 juli 2023 21:04 schreef Viezig het volgende:
[..]
quote:Op maandag 3 juli 2023 21:15 schreef recursief het volgende:
[..]
Kun je eens wat posts quoten van users die dat vinden, of verzin je dat nou zelf?
quote:Op maandag 3 juli 2023 21:15 schreef Harvest89 het volgende:
Armoede, sociaal economische toestanden, als derderangsburger behandeld worden met bijbehorend politiegeweld. Die rellen zijn compleet gerechtvaardigd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |