Bedanktquote:Op zondag 9 juli 2023 08:20 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
In 100g chocola zit +- 50g suiker.
Om aan 50g suiker te komen, mag je 500g aardbeien eten. Dus dat is al deel van de verklaring.
En als je mijn post direct voor jouwe ook had gelezen, weet je ook al waarom @:exode na het eten van haar fruit met kwark niet zo'n high en low in suikerniveau krijgt.
Dus in fruit zit wel suiker, maar veel minder dan in chocolade bv. Daarnaast is de kans dat je fruit eet met kwark een stuk groter dan dat je je KitKat in de kwark doopt
Goede vraagquote:Op zondag 9 juli 2023 08:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ps: vooral hier blijven meekletsen, want dat Slank-topic zag er ook wel erg eenzaam uit. Tenzij sigme je daar gezelschap wil komen houden misschienMaar die is hier ook heel erg welkom uiteraard
![]()
Zeg, @:sigme nu ik je toch noem: wat is eigenlijk je plan? Je beweegt veel, je sport, dus daar valt denk ik niet bijzonder veel winst te halen. Hoe wil je dat qua eten gaan doen?
Ik heb het over 300 gram gekookte rijstquote:Op zondag 9 juli 2023 07:52 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik ga mijn rijst niet afwegen na het koken dus ik ging er vanuit dat het bij deze 300 ook om ongekookte rijst gaat. Ik ken de multiplier ook niet van ongekookt naar gekookte rijst. Zelf doen wij ongeveer 60-75 gr ongekookte rijst per persoon.
Omdat ik soms denk dat ik het toch goed kan inschattenquote:Op zondag 9 juli 2023 08:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als je het niet weegt, waarom noem je dan de gewichten?
Hoe weet je dat nu dan, dat het 300 gram was?quote:Op zondag 9 juli 2023 12:13 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Omdat ik soms denk dat ik het toch goed kan inschattenWat nu toch het geval is. Het ging om gekookte rijst iig.
Het was evenveel als een bakje gekookte nasi van de AH. Had het gecheckt en klopte.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nu dan, dat het 300 gram was?
Een doel zonder plan is een wensquote:Op zondag 9 juli 2023 11:56 schreef sigme het volgende:
Goede vraag
Ik denk dat ik hoop dat ik door hier eetlijstjes te posten, mezelf een iets hogere drempel opleg wanneer ik me wil vergrijpen aan te veel eten. Waarheid gebiedt te zeggen dat ik wel weet dat dat maar beperkt werkt. Maar het werkt wel een beetje.
Qua sport: daar zou eigenlijk wel winst te behalen zijn. Het zou beter zijn als ik het hardlopen weer zou oppakken. Maar het lukt me niet om daar voldoende motivatie voor te vinden.
Eten van gister was ik redelijk tevreden over, twee maaltijden. De laatste werd afgesloten met teveel toet.
* blik linzen met wat ui & feta & mayonaise; 4 krekkers boter & kaas
* blik linzen met komkommer & feta & mayonaise; halve bak kwark met bessen & hagelslag. Meer hagelslag dan had gemoeten
Vandaag wordt qua eten niet geweldig; we gaan straks lekker brood eten. Dat is erg lekker & gezellig eten, maar niet erg goed voor mij. En later vandaag nog een verjaarspartijtje dus dan een stukje taart (huisgemaakt, dus dat sla ik niet af) en altijd lekkere hapjes.
Afgelopen weekend is het in elk geval niet gelukt. Ik zat in België met mijn vader om daar te fietsen, maar we hebben vooral lekker gegeten en gedronken. Daar kon 90km fietsen niet tegenop.quote:Op zondag 9 juli 2023 08:42 schreef Isabeau het volgende:
Zie dit dan als de trigger om weer verder te gaan met dat doel
Je moet dan ook altijd op Maandag beginnen. Ik ben ervaringsdeskundigequote:Op zondag 9 juli 2023 17:16 schreef UIO_AMS het volgende:
Afgelopen weekend is het in elk geval niet gelukt. Ik zat in België met mijn vader om daar te fietsen, maar we hebben vooral lekker gegeten en gedronken. Daar kon 90km fietsen niet tegenop..
Het was erg eenzaam daar.quote:Op zondag 9 juli 2023 08:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ps: vooral hier blijven meekletsen, want dat Slank-topic zag er ook wel erg eenzaam uit. Tenzij sigme je daar gezelschap wil komen houden misschienMaar die is hier ook heel erg welkom uiteraard
![]()
Mja, morgen begint een driedaagse conferentie met alles erop en eraan in de RAI. Dat wordt dus ook niks.quote:Op zondag 9 juli 2023 17:17 schreef Isabeau het volgende:
Je moet dan ook altijd op Maandag beginnen. Ik ben ervaringsdeskundige
Mijn voornaamste reden om niet hard te lopen is dat ik mijn tijd nodig heb voor andere zaken. En waar ik dat vrij kan kiezen, ik mijn eigen gewichtigheid niet de hoogste prioriteit geef. Daar sta ik ook achter; ik vind heel veel dingen belangrijker dan die paar kilo. Dus je hebt wel gelijk: het is meer een wens dan een doel met een plan.quote:Op zondag 9 juli 2023 16:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een doel zonder plan is een wensHeb je een reden waarom je maar niet weer begint met hardlopen? Bij mij is het die verrotte blessure, maar ik weet niet of jij ook een mankement had
En zo niet dan is de tip het in te
plannen in je agenda. Op een bepaald tijdstip. En dan die afspraak met jezelf ook nakomen natuurlijk.
quote:Op zondag 9 juli 2023 21:10 schreef Nanuke het volgende:
En ondanks dat ik opgeef qua kilo's merk ik dat hier posten en lezen wel betere keuzes in de hand werkt dus ik blijf maar een beetje hangen.
Ik ging naar buiten voor een lange wandeling. Was na 15 minuten weer thuis. Wat een naar weer. Heel vochtig/benauwd buiten, niet fijn.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:45 schreef SQ het volgende:
Ik liet een paar dagen de teugels losser en meteen weer oedeem als een malle.
Welkom (terug) UIO en sigme!
Bewegen lukt mij nu ook niet zo. Het is ook te warm ofzo.
Hier deed mijn brein 'wtf die is echt nietquote:Op woensdag 12 juli 2023 21:39 schreef Medusa666 het volgende:
Afgelopen twee dagen echt veel en ongezond gegeten![]()
Maar dat had gelukkig niet al teveel effect gehad. In de sportschool gewogen en ben inderdaad 60.1 kiloMet voor een paar seconden de 5 in beeld gezien.
In april was ik iets van 69 kilo en tegen 70 aanDus ben echt blij.
Mijn streefgewicht is 53
quote:(ben zelf 1.58, en aziatische afkomst en dan gelden er andere grenswaarden vanwege een sneller verhoogd risico op hart en vaatziekten) Heb nu wel veel meer vertrouwen in dat het gaat lukken!
Wa kost dat dan?quote:Op woensdag 12 juli 2023 21:53 schreef SQ het volgende:
Krijg je zulke lijstjes van:
L: leftover beef chimichurri met rijst. Zonder chimichurri... want die was niet leftoveren 2 kleine wilde perziken
T: uit nieuwsgierigheid een zakje gedroogde banaan met blauwe bessen uit de snackautomaat a 50 kcal. Interessant experiment maar het geld niet waard voor zo weinig kcal
D: gestoomde broccoli, gekruide aardappeltjes en een kaasschnitzel. Mango-ijsje toe.
Totaal zo'n 1300 kcal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |