Dat je geen fan bent van massa migratie kan ik nog begrijpen, maar moet het echt op deze manier?quote:De Zweedse politie heeft toestemming gegeven voor een protestactie met een koranverbranding. De organisator wil het heilige boek van de moslims in brand steken bij de grootste moskee in Stockholm. Dergelijke acties liggen ook buiten Zweden erg gevoelig en kunnen de pogingen van het land compliceren om lid van de NAVO te worden
“De politie laat de bijeenkomst toe”, want “de veiligheidsrisico’s” gelinkt aan het verbranden van de koran “zijn niet van die aard het te verbieden”, aldus de politie in de beslissing. De Zweedse autoriteiten hebben daarna meerdere koranverbrandingen verboden, maar zijn later teruggefloten door de rechter. Die oordeelde dat de grondwet dergelijke protestacties toestaat.
Een rechtse activist stak in januari al een koran in brand in de hoofdstad. Dat leidde tot woedende reacties in Turkije en andere islamitische landen. De Turkse president Recep Tayyip Erdogan zei daarna dat Zweden niet hoeft te rekenen op de steun van Turkije voor het verkrijgen van het NAVO-lidmaatschap.
De Zweedse premier Ulf Kristersson erkende dat het onduidelijk is op welke termijn zijn land kan toetreden tot het militaire bondgenootschap, dat komende maand een top heeft in Litouwen. “Niemand kan beloven dat het in Vilnius gaat gebeuren of vlak voor Vilnius”, zei Kristersson. “Hoewel dat altijd onze ambitie is geweest.”
Hier gaat Erdogan inderdaad vast niet moeilijk over doen,quote:Dergelijke acties liggen ook buiten Zweden erg gevoelig en kunnen de pogingen van het land compliceren om lid van de NAVO te worden.
Verstandig van de overheid. Als zo'n mafklapper een sprookjesboek wilt verbranden moet dat kunnen in een vrij land, of je het er nou mee eens bent of niet.quote:Op woensdag 28 juni 2023 12:03 schreef Pleun2011 het volgende:
Heb er geen probleem mee maar verstandig lijkt het mij niet.
Wat is er goed aan dat idee?quote:Op woensdag 28 juni 2023 12:06 schreef Nober het volgende:
Was het niet beter geweest om te verbieden moskees te bouwen in Zweden?
Helaas wel. Zolang mensen claimen dat hun religieuze regels, zoals dat je niet je kont mag afvegen met hun boekje, ook voor ongelovigen gelden en dat met geweld moet worden afgedwonen, moet je voor de godsdienstvrijheid staan.quote:Op woensdag 28 juni 2023 11:51 schreef Ali_boo het volgende:
https://www.hln.be/buiten(...)~a1252a4e/232856839/
[..]
Dat je geen fan bent van massa migratie kan ik nog begrijpen, maar moet het echt op deze manier?
Tja, tot dat jij of een van je naaste het slachtoffer wordt van een wraakactie.quote:Op woensdag 28 juni 2023 12:30 schreef Aratanax het volgende:
Moet gewoon kunnen dit, welk boek het ook is. Dat sommige mensen daar helemaal wild van worden is hun probleem.
Oh? Interesseert me echt geen enkele reet. Ik ben zelf christen, maar als iemand vindt dat hij een bijbel moet verbranden, veel plezier. Grill er een worstje boven voor mijn part.quote:Op woensdag 28 juni 2023 11:55 schreef BMW1993 het volgende:
We willen toch immers ook geen groepen Arabieren die bijbels of onze vlaggen gaan verbranden?
Godsdienstvrijheid voor wie dan? De westerling?quote:Op woensdag 28 juni 2023 12:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Helaas wel. Zolang mensen claimen dat hun religieuze regels, zoals dat je niet je kont mag afvegen met hun boekje, ook voor ongelovigen gelden en dat met geweld moet worden afgedwonen, moet je voor de godsdienstvrijheid staan.
Er worden helemaal geen moslims mee beledigd, de heerszucht van de islam wordt beledigd. Het is dus een vraaag of je je onderwerpt aan de islam of niet. 'Nee, dat gaan we niet doen' maakt heel veel moslims boos, teleurgesteld zelfs. Maar ze zullen er aan moeten wennen dat ze niemand aan de islam kunnen onderwerpen. In het Westen kan niemand aan een geloof onderworpen worden, dat is de reden dat er hier uberhaupt moslims vrij rond kunnen lopen. .
Jammer is het natuurlijk wel dat het zo moet, maar dat is toch echt volledig aan de moslims die weigeren hun schouders op te halen.
Het probleem is inderdaad dat in feite de Zweedse autoriteiten hier blijkbaar ook achterstaan. Dat kan wel eens lelijk gaan backfiren, en begrijpelijk dan ook.quote:Op woensdag 28 juni 2023 12:39 schreef Hiddendoe het volgende:
En dat geweld komt er hoor. Slaat de vlam weer in de pan. Nee, we zijn goed bezig zo.
Hoe je het ook went of keert, verstandig is het niet als je NAVO toetreding alleen nog bepaald hoeft te worden door een moslimland....quote:Op woensdag 28 juni 2023 12:06 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Verstandig van de overheid. Als zo'n mafklapper een sprookjesboek wilt verbranden moet dat kunnen in een vrij land, of je het er nou mee eens bent of niet.
Eventuele vergelding van gekkies als erdolf hoort geen onderdeel van de beslissing te zijn.
Lijkt me niet. Moslims komen niet op moskeeen af. Daarnaast mag je in vrijheid je geloof beleven.quote:Op woensdag 28 juni 2023 12:14 schreef Nober het volgende:
[..]
Dan hou je waarschijnlijk een hele hoop moslims buiten de deur.
Achterlijke move dusquote:Op woensdag 28 juni 2023 12:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoe je het ook went of keert, verstandig is het niet als je NAVO toetreding alleen nog bepaald hoeft te worden door een moslimland....
Komt Rusland ook net weer even goed uit allemaal ook.
Zweden wilt het allebei, en heel veel moslims opvangen, en de tolerantie voor lieden die de koran willen verbranden.quote:Op woensdag 28 juni 2023 12:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het probleem is inderdaad dat in feite de Zweedse autoriteiten hier blijkbaar ook achterstaan. Dat kan wel eens lelijk gaan backfiren, en begrijpelijk dan ook.
Zweden heeft net als een boel andere West-Europese landen gewoon decennialang veel te veel niet-westerse migranten binnen gehaald, ze weggestopt in aparte wijken en voorsteden en nu is het daar zo'n teringzooi dat er weinig meer aan te doen valt.quote:Op woensdag 28 juni 2023 12:37 schreef nixxx het volgende:
Het enige dat de Zweedse regering zou moeten doen met betrekking tot dit protest is zorgen dat ze klaar staan om eventueel geweld van tegenstanders kei en keihard de kop in te drukken.
Dat zou wat mij betreft zover moeten gaan dat je mensen zonder de Zweedse nationaliteit die geweld gebruiken bij een tegenprotest meteen zou moeten deporteren en mensen met dubbele nationaliteit de Zweedse nationaliteit zou moeten ontnemen en uitzetten.
Ook voor de moslim. Godsdienstvrijheid betekent niet dat iedereen je religie, met zijn symbolen gebruiken etc op handen draagt en eerbied betoont.quote:Op woensdag 28 juni 2023 12:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Godsdienstvrijheid voor wie dan? De westerling?
quote:
quote:Hoe ver mag je gaan bij een demonstratie? Een koran verbranden of verscheuren is niet strafbaar
Of het in brand steken van een koran wel of niet mag, het feit dat Wagensveld afgelopen weekend een exemplaar verscheurde in Den Haag is in Turkije in ieder geval niet onopgemerkt gebleven. De Nederlandse ambassadeur in Ankara moest gisteren op het matje komen na de protestactie van de Pegida-voorman.
https://eenvandaag.avrotr(...)n-is-niet-strafbaar/
Maar moet dan de koran in de fik? Daar gaan de meeste moslims hun hakken nog meer in het zand zetten.quote:Op woensdag 28 juni 2023 12:50 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ook voor de moslim. Godsdienstvrijheid betekent niet dat iedereen je religie, met zijn symbolen gebruiken etc op handen draagt en eerbied betoont.
Ik nomineer hem alvast voor een Darwin award.quote:Op woensdag 28 juni 2023 12:53 schreef oor80 het volgende:
"De organisator wil het heilige boek van de moslims in brand steken bij de grootste moskee in Stockholm"
Dan spoor je toch voor geen meter ?! Alsof je een nest Hoornaars kaplot slaat en bij het vernietigde nest blijft staan.... Sorry maar dat is toch onmeetbaar dom
Ik denk dat ze juist expres confrontatie zoeken. Vind het maar een vage actie.quote:Op woensdag 28 juni 2023 12:55 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Maar moet dan de koran in de fik? Daar gaan de meeste moslims hun hakken nog meer in het zand zetten.
Of geloof je echt dat de gemiddelde moslim zal zeggen: Oh, is dat de bedoeling? Ja nee, nou begrijp ik helemaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |