Laten ze dan alleen de asielzoekers nemen die grote kans maken om te mogen blijven...quote:Op woensdag 28 juni 2023 11:12 schreef SayLWay het volgende:
Mooi initiatief! Fijn om te zien dat er ook asielzoekers zijn met een grote motivatie om deel te nemen aan de maatschappij en ook hun steentje willen bijdragen.
Omdat ze op dat moment nog illegaal zijn.quote:Op woensdag 28 juni 2023 11:16 schreef Elan het volgende:
Wat is dat voor achterlijks dat je eerst een half jaar niet mag werken.
Laat werk een vereiste zijn voor toelating.
Ze hebben al geen privacy en leefruimte en dan wil jij dat ze ook nog eens gaan werken? Krommer kan niet.quote:Op woensdag 28 juni 2023 11:16 schreef Elan het volgende:
Realistisch bedoel je.quote:Op woensdag 28 juni 2023 11:17 schreef nixxx het volgende:
Ik wacht wel op het volgende nieuwsbericht dat de bedrijven die meedoen zich terugtrekken omdat de asielzoekers of niet op komen dagen of niet goed meewerken.
Ik ben echt ontzettend pessimistisch geworden over bepaalde dingen merk ik…
Aghossie.quote:Op woensdag 28 juni 2023 11:27 schreef torentje het volgende:
[..]
Ze hebben al geen privacy en leefruimte en dan wil jij dat ze ook nog eens gaan werken? Krommer kan niet.
Daar moet dan wetgeving voor komen.quote:Op woensdag 28 juni 2023 11:20 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Omdat ze op dat moment nog illegaal zijn.
Dat geloof ik ook anders waren ze hier niet naartoe gekomen, maar de vraag is alleen op wat voor manier.quote:We hebben ervaren dat de asielzoekers op het schip een grote motivatie hebben om deel te nemen aan de maatschappij.
Erg vaag allemaal.quote:Op woensdag 28 juni 2023 11:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook anders waren ze hier niet naartoe gekomen, maar de vraag is alleen op wat voor manier.
Aan de ene kant gaan we de Nederlanders pesten met een kilometerheffing omdat ze alleen aan de andere kant van het land een huis kunnen vinden, en aan de andere kant gaan we wel proberen om asielzoekers aan het werk te krijgen.quote:
Tsja, de statistieken wijzen ook niet echt een positieve voorspelling hier over weer...quote:Op woensdag 28 juni 2023 11:17 schreef nixxx het volgende:
Ik wacht wel op het volgende nieuwsbericht dat de bedrijven die meedoen zich terugtrekken omdat de asielzoekers of niet op komen dagen of niet goed meewerken.
En toch blijven mensen stemmen op pro-asiel partijen, zowel landelijk als lokaal.quote:Op woensdag 28 juni 2023 12:43 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Aan de ene kant gaan we de Nederlanders pesten met een kilometerheffing omdat ze alleen aan de andere kant van het land een huis kunnen vinden, en aan de andere kant gaan we wel proberen om asielzoekers aan het werk te krijgen.
Dat komt omdat de anti-asiel partijen een standpunt hebben wat het alleen maar slechter maakt en niet uitvoerbaar is.quote:Op woensdag 28 juni 2023 12:53 schreef Homey het volgende:
[..]
En toch blijven mensen stemmen op pro-asiel partijen, zowel landelijk als lokaal.
Miljoenen mensen gaan gewoon weer doodleuk een stem uitbrengen op Rutte, Kaag of Klaver.
Tja.
Of zet dat half jaartje in voor intensieve taaltraining en hang er een minimaal niveau aan die je moet behalen voor de verblijfsvergunning. Maken ze meteen meer kans op de arbeidsmarkt en maakt het makkelijker om de uitzuigers te filteren..quote:Op woensdag 28 juni 2023 11:16 schreef Elan het volgende:
Zijn ze toch mooi even uit die ellende voor 8 uur.quote:Op woensdag 28 juni 2023 11:27 schreef torentje het volgende:
[..]
Ze hebben al geen privacy en leefruimte en dan wil jij dat ze ook nog eens gaan werken? Krommer kan niet.
Onzin.quote:Op woensdag 28 juni 2023 13:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat komt omdat de anti-asiel partijen een standpunt hebben wat het alleen maar slechter maakt en niet uitvoerbaar is.
Het idee is niet het probleem, maar de implementatie wel.
Die Polen die hier in de buurt werken slapen in aangepaste zeecontainers, als het in Afrika beter stukken geregeld is met de huisvesting zou ik persoonlijk lekker daar blijven.quote:Op woensdag 28 juni 2023 13:39 schreef Noek het volgende:
[..]
Zijn ze toch mooi even uit die ellende voor 8 uur.
Niet iedereen is anti-werk, torentje.
Dit is ook het eerste wat ik dacht. Ik heb in een grijs grijs verleden een tijdje als vrijwilliger bij vluchtelingen werk gewerkt, puur om mijn CV wat op te leuken. In die hoedanigheid organiseerde ik vooe verschillende AZC's sportevenementen voor hun. Sportverenigingen allemaal enthousiast. Maakten trainers en faciliteiten vrij hiervoor. Maar man man man we moesten hemel en aarde bewegen om die mannen (het waren allemaal jongemannen) zover te krijgen om mee te doen. En zelfs toen hadden we anderhalve kippekop op de been gebracht. De meesten lagen liever tot 2uur 's middags in hun bed te meuren. Gevolg was dat de sportverenigingen het ook al snel gezien hadden. Die dachten ook. Dit was eens maar nooit weer. Ik heb dus vooral ongemotiveerde, ongeïnteresseerde mensen gezien daar. Dat zal niet voor alle asielzoekers gelden natuurlijk. Maar het stemt mij weinig hoopvol.quote:Op woensdag 28 juni 2023 11:17 schreef nixxx het volgende:
Ik ben niet anti-werk maar ik wil bereiken dat de werkgevers de werknemers een fatsoenlijk salaris gaan geven voor het assembleren of verkoopklaar maken van producten.quote:Op woensdag 28 juni 2023 13:39 schreef Noek het volgende:
[..]
Zijn ze toch mooi even uit die ellende voor 8 uur.
Niet iedereen is anti-werk, torentje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |