abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209676977
De noodopvang op het schip de River Diamond in de haven van Harlingen gaat starten met een pilot om asielzoekers eerder aan het werk te krijgen. Momenteel verblijven er 150, hoofdzakelijk mannelijke, asielzoekers aan boord van het schip.
De asielzoekers in Harlingen mogen momenteel niet werken vanwege de lopende asielprocedure, maar een pilot genaamd M.O.P. (Maatschappelijke Oriëntatie Plek) biedt ze de mogelijkheid om zich te oriënteren op de arbeidsmarkt.

Snuffelstage
"Noem het een snuffelstage", zegt Seine van der Velde, verantwoordelijk voor de noodopvang op het schip in Harlingen namens de veiligheidsregio Fryslân. "Officieel mag je het eerste halfjaar dat je in Nederland bent niet werken, en daar hebben we nu een oplossing voor gevonden."
Het kan soms lang duren voordat mensen officieel aan het werk mogen. Deze pilot biedt een uitkomst om de wachttijd nuttig te besteden.

"Grote motivatie"
Harlingen is de eerste plaats in Nederland waar deze pilot van start gaat. Volgens Van der Velde levert de opvang in de stad geen problemen op. "We hebben ervaren dat de asielzoekers op het schip een grote motivatie hebben om deel te nemen aan de maatschappij. Deze pilot stelt de mensen in staat om zich nuttig te maken en vaardigheden te ontwikkelen."

Gedurende de pilot zullen de asielzoekers op de River Diamond de kans krijgen om verschillende beroepen en sectoren te verkennen, zodat ze een beter beeld krijgen van de mogelijkheden op de arbeidsmarkt.
De pilot M.O.P. is een primeur in Nederland. De betrokken partijen willen hiermee de integratie van asielzoekers bevorderen. e ontwikkelingen en uitkomsten van de pilot worden nauwlettend in de gaten gehouden en als het goed loopt, wordt het ook op andere plekken in Nederland uitgerold.

Mooi initiatief! Fijn om te zien dat er ook asielzoekers zijn met een grote motivatie om deel te nemen aan de maatschappij en ook hun steentje willen bijdragen.
pi_209677008
Wat is dat voor achterlijks dat je eerst een half jaar niet mag werken.

Laat werk een vereiste zijn voor toelating.
blablablabla
  woensdag 28 juni 2023 @ 11:17:21 #3
65846 Bocaj
47th President.
pi_209677018
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:12 schreef SayLWay het volgende:
Mooi initiatief! Fijn om te zien dat er ook asielzoekers zijn met een grote motivatie om deel te nemen aan de maatschappij en ook hun steentje willen bijdragen.
Laten ze dan alleen de asielzoekers nemen die grote kans maken om te mogen blijven...
  woensdag 28 juni 2023 @ 11:17:30 #4
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209677020
Ik wacht wel op het volgende nieuwsbericht dat de bedrijven die meedoen zich terugtrekken omdat de asielzoekers of niet op komen dagen of niet goed meewerken.

Ik ben echt ontzettend pessimistisch geworden over bepaalde dingen merk ik…
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_209677036
Dat wordt dus weer geen loonsverhogingen de komende 20 jaar voor lager opgeleiden.
pi_209677047
Prima, als ze willen werken is dat alleen maar mooi ^O^
pi_209677051
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:16 schreef Elan het volgende:

Omdat ze op dat moment nog illegaal zijn.
pi_209677122
quote:

Ze hebben al geen privacy en leefruimte en dan wil jij dat ze ook nog eens gaan werken? Krommer kan niet.
pi_209677317
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:17 schreef nixxx het volgende:
Ik wacht wel op het volgende nieuwsbericht dat de bedrijven die meedoen zich terugtrekken omdat de asielzoekers of niet op komen dagen of niet goed meewerken.

Realistisch bedoel je.

Dit gaat op helemaal niets uitlopen.

Immers, deze asielzoekers worden waarschijnlijk statushouders, en krijgen dan voorrang op een woning en een uitkering plus alle toeslagen. Dat wordt voor hen allemaal geregeld.

Vervolgens gaan deze mensen achterover leunen en vinden het allemaal wel best. Hooguit wat hosselen in de zwarte economie voor wat extra cash in je handje. Waarom zou je dan nog werken? De overheid zorgt goed voor me.

Een enkeling die wel gemotiveerd is gaat wel aan het werk, en juist die wordt dan uitgelicht in de lokale media van 'kijk deze asielzoeker lekker aan het werk zijn, geweldig!'.
pi_209677380
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:27 schreef torentje het volgende:

[..]
Ze hebben al geen privacy en leefruimte en dan wil jij dat ze ook nog eens gaan werken? Krommer kan niet.
Aghossie.

Ga je eens verdiepen in het gemiddelde onderkomen van reguliere arbeidsmigranten.
blablablabla
pi_209677381
Best mooie cabins.

Suite:

Standard:

Middle deck:

Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_209677387
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:20 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Omdat ze op dat moment nog illegaal zijn.
Daar moet dan wetgeving voor komen.
blablablabla
  woensdag 28 juni 2023 @ 11:57:05 #13
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209677469
quote:
We hebben ervaren dat de asielzoekers op het schip een grote motivatie hebben om deel te nemen aan de maatschappij.
Dat geloof ik ook anders waren ze hier niet naartoe gekomen, maar de vraag is alleen op wat voor manier.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_209677602
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:57 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dat geloof ik ook anders waren ze hier niet naartoe gekomen, maar de vraag is alleen op wat voor manier.
Erg vaag allemaal.

En ook de tekst "we hebben ervaren".

Hoe dan precies?
pi_209677633
Tuk err jerrrrrs
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  Spellchecker woensdag 28 juni 2023 @ 12:41:05 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  woensdag 28 juni 2023 @ 12:43:47 #17
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_209678050
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:11 schreef NaarMensje het volgende:
Tuk err jerrrrrs
Aan de ene kant gaan we de Nederlanders pesten met een kilometerheffing omdat ze alleen aan de andere kant van het land een huis kunnen vinden, en aan de andere kant gaan we wel proberen om asielzoekers aan het werk te krijgen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_209678164
quote:

Tsja, de statistieken wijzen ook niet echt een positieve voorspelling hier over weer...
pi_209678190
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:43 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Aan de ene kant gaan we de Nederlanders pesten met een kilometerheffing omdat ze alleen aan de andere kant van het land een huis kunnen vinden, en aan de andere kant gaan we wel proberen om asielzoekers aan het werk te krijgen.
En toch blijven mensen stemmen op pro-asiel partijen, zowel landelijk als lokaal.

Miljoenen mensen gaan gewoon weer doodleuk een stem uitbrengen op Rutte, Kaag of Klaver.

Tja.
  woensdag 28 juni 2023 @ 13:24:43 #20
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_209678636
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:53 schreef Homey het volgende:

[..]
En toch blijven mensen stemmen op pro-asiel partijen, zowel landelijk als lokaal.

Miljoenen mensen gaan gewoon weer doodleuk een stem uitbrengen op Rutte, Kaag of Klaver.

Tja.
Dat komt omdat de anti-asiel partijen een standpunt hebben wat het alleen maar slechter maakt en niet uitvoerbaar is.

Het idee is niet het probleem, maar de implementatie wel.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_209678839
quote:

Of zet dat half jaartje in voor intensieve taaltraining en hang er een minimaal niveau aan die je moet behalen voor de verblijfsvergunning. Maken ze meteen meer kans op de arbeidsmarkt en maakt het makkelijker om de uitzuigers te filteren..

Nu heb je die taaleis wel bij de inburgering, maar dan hangen ze al jaren aan de staatsruif. (analfabeten hebben 5 jaar de tijd om A2 niveau te halen, de rest 3 jaar). Ter referentie, A2 is het niveau waarop vmbo-BASIS leerlingen afstuderen op Engels.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_209678866
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:27 schreef torentje het volgende:

[..]
Zijn ze toch mooi even uit die ellende voor 8 uur.
Niet iedereen is anti-werk, torentje.
Go hard or go home
pi_209678882
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 13:24 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat komt omdat de anti-asiel partijen een standpunt hebben wat het alleen maar slechter maakt en niet uitvoerbaar is.

Het idee is niet het probleem, maar de implementatie wel.
Onzin.

JA21 heeft een prima plan:

https://ja21.nl/fileadmin/JA21_Wat-Kan-Wel_Asielplan.pdf

Juridisch getoets, het kan prima, je hebt wel wat politieke wil nodig.

Genoeg landen die dit nu uitvoeren; Denemarken, Zweden, Finland, etcetera.

De gedachte dat de pro-asiel partijen de enige partijen kunnen zijn die aan het roer moeten staan, is flagrante onzin.
pi_209678888
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 13:39 schreef Noek het volgende:

[..]
Zijn ze toch mooi even uit die ellende voor 8 uur.
Niet iedereen is anti-werk, torentje.
Die Polen die hier in de buurt werken slapen in aangepaste zeecontainers, als het in Afrika beter stukken geregeld is met de huisvesting zou ik persoonlijk lekker daar blijven.
blablablabla
  woensdag 28 juni 2023 @ 13:46:09 #25
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_209678969
quote:

Dit is ook het eerste wat ik dacht. Ik heb in een grijs grijs verleden een tijdje als vrijwilliger bij vluchtelingen werk gewerkt, puur om mijn CV wat op te leuken. In die hoedanigheid organiseerde ik vooe verschillende AZC's sportevenementen voor hun. Sportverenigingen allemaal enthousiast. Maakten trainers en faciliteiten vrij hiervoor. Maar man man man we moesten hemel en aarde bewegen om die mannen (het waren allemaal jongemannen) zover te krijgen om mee te doen. En zelfs toen hadden we anderhalve kippekop op de been gebracht. De meesten lagen liever tot 2uur 's middags in hun bed te meuren. Gevolg was dat de sportverenigingen het ook al snel gezien hadden. Die dachten ook. Dit was eens maar nooit weer. Ik heb dus vooral ongemotiveerde, ongeïnteresseerde mensen gezien daar. Dat zal niet voor alle asielzoekers gelden natuurlijk. Maar het stemt mij weinig hoopvol.

Ook moet dit niet weer een excuus worden om dan maar weer verblijfsvergunningen uit te delen. Want: Ze werken hier nu, hebben een band met collega's en zijn hier nu geworteld. Die kunnen we niet meer terugsturen. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')