quote:Op zaterdag 11 november 2023 11:04 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Mooi hoor, lavendel heb ik ook eens gehaakt, zijn leuk om te doen en zien er ook nog eens leuk uitMooi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja en in verhouding ook erg makkelijk
Die lavendel is aan 1 stuk en niet allemaal aparte onderdeeltjes
Haha ja ik haak normaal ook meer met haaknaald 4 of 4,5quote:Op zaterdag 11 november 2023 11:16 schreef Serinde het volgende:
[..]
Wow![]()
![]()
Ik krijg zin om het om te proberen maar ik heb al jaren niet gepriegeld met een haaknaald. Ik haak vooral met 5.0 en groter: dekens en sjaals.
Nu met 1,5 of zelfs 1,25
Maar het went wel vrij snel moet ik zeggen
[ Bericht 3% gewijzigd door essnhills op 11-11-2023 14:46:28 ]"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
Die hortensia wel, dat is echt een hoop werk. Veel onderdelen voor dat bloemstukquote:Op zaterdag 11 november 2023 14:38 schreef essnhills het volgende:
[..]
Mooi!
Ja en in verhouding ook erg makkelijk
Die lavendel is aan 1 stuk en niet allemaal aparte onderdeeltjes
[..]
Haha ja ik haak normaal ook meer met haaknaald 4 of 4,5
Nu met 1,5 of zelfs 1,25
Maar het went wel vrij snel moet ik zeggen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
quote:Op zaterdag 11 november 2023 14:56 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Die hortensia wel, dat is echt een hoop werk. Veel onderdelen voor dat bloemstukJa dat geloof ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net als deze, alle losse bloemetjes en knopjes voor de vingerhoedskruid.
En dan heb ik hier tenminste wel al de bloemetjes zelf in elkaar gezetwant daar heb je een klokje, rozetje, meeldraadjes, ijzerdraadje en daar bloemistentape omheen
En daarna moet je alles nog vasttapen op de steel en in de juiste positie buigen
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
quote:Op zaterdag 11 november 2023 15:11 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja dat geloof ikKlopt is veel werkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net als deze, alle losse bloemetjes en knopjes voor de vingerhoedskruid.
En dan heb ik hier tenminste wel al de bloemetjes zelf in elkaar gezetwant daar heb je een klokje, rozetje, meeldraadjes, ijzerdraadje en daar bloemistentape omheen
En daarna moet je alles nog vasttapen op de steel en in de juiste positie buigen
Heb ook fresia's en rozen gehaaktWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
Wat apart, leuk hoorquote:Op zaterdag 11 november 2023 15:56 schreef Patapon het volgende:
Begonnen met bead crochet. Eerst oefenen met goedkope kraaltjes. Merkte meteen al het eerste probleem. Goedkope kraaltjes hebben niet allemaal dezelfde maat gat...
1 meter kraaltjes rijgen
[ afbeelding ]
Middagje priegelen verder
[ afbeelding ]
Probleem 2 met goedkope kraaltjes....de gouden zijn inmiddels doorzichtig
Je moet goed opletten dat je de kraal goed plat drukt voordat je de volgende erop haakt anders staan ze ineens rechtop.
Maar ik krijg het eindelijk een beetje in de vingers.
[ afbeelding ]
Gaafquote:Op zaterdag 11 november 2023 15:56 schreef Patapon het volgende:
Begonnen met bead crochet. Eerst oefenen met goedkope kraaltjes. Merkte meteen al het eerste probleem. Goedkope kraaltjes hebben niet allemaal dezelfde maat gat...
1 meter kraaltjes rijgen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je moet goed opletten dat je de kraal goed plat drukt voordat je de volgende erop haakt anders staan ze ineens rechtop.
[ afbeelding ]
Yup, ik heb al myuki kralen gekocht.quote:Op zondag 12 november 2023 14:21 schreef essnhills het volgende:
[..]
Gaaf
Als je het goed onder de knie hebt ga je dan met minder goedkope kraaltjes aan de gang?
Wauw mooi! En wat een geduldquote:Op zaterdag 11 november 2023 15:56 schreef Patapon het volgende:
1 meter kraaltjes rijgen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 12 november 2023 16:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wauw mooi! En wat een geduld
Nou! Ik doe het je niet na hoorquote:Op zondag 12 november 2023 16:47 schreef Patapon het volgende:
[..]dank je. Ik vind het zelf nog heel lelijk. Maar ik blijf oefenen. Dan moet het toch een keer beter worden.
Nu eerst weer verder met de kerststal en de virussjaal.
Leuk, patapon! een heel gepriegel, lijkt me! Ik heb wel eens met kraaltjes gehaakt, maar dat was dan meer van 'af en toe een kraaltje ertussen schuiven. Dit is wel even andere koek.quote:Op zaterdag 11 november 2023 15:56 schreef Patapon het volgende:
1 meter kraaltjes rijgen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
was van dit patroon. Ik vond 't garen dat ik gebruikt had achteraf toch niet zo geschikt daarvoor. (iets te doffig).quote:
Prachtige sjaal! Dat armbandje is ook leuk.quote:Op maandag 13 november 2023 21:18 schreef trui het volgende:
[..]
was van dit patroon. Ik vond 't garen dat ik gebruikt had achteraf toch niet zo geschikt daarvoor. (iets te doffig).
Volgens mij blijft dan alleen acryl garen over, maar ik weet niet of dat geschikt is voor je. Ik weet niet in hoeverre het ademt, volgens mij ademt dat niet maar wellicht verschilt het per steek/hand van haken of dat ook echt een probleem is.quote:Op vrijdag 1 december 2023 17:04 schreef _flore het volgende:
Hoi, ik ben even op zoek naar tips van ervaren haakmensjes!
Vorig jaar had ik een muts gehaakt, van wol want dat is lekker warm dacht ik. Maar die heeft inmiddels allemaal gaten door beestjesNu wil ik dus een nieuwe haken, maar welk materiaal kan ik dan het best gebruiken? Ik wil graag haaknaald 6 ongeveer gebruiken en hou er ook wel van als het heel zacht aanvoelt. Maar belangrijkste is warm maar wel ademend.
Tips en ervaringen welkom!
ls het motten zijn heeft een plasticzak geen zin die bijten daar doorheen.quote:Op zaterdag 2 december 2023 01:34 schreef trui het volgende:
Wat jammer zeg, van die gaatjes! Wol is misschien wel iets gevoeliger voor motten dan ander garen, maar om op basis daarvan nou nooit meer iets met wol te maken is ook wel jammer. Waar had je de muts bewaard? Er zijn bijv. van die cederhouten ballen te koop die goed kunnen werken om motten tegen te houden. En in een goed afgesloten zak bewaren is misschien ook een idee. Je kunt natuurlijk inderdaad ook wel acryl gebruiken, maar ik vind dat toch minder prettig aanvoelen dan wol, en de vezels houden warmte wat minder goed vast.
Verder zijn er ook nog mix-garens van bijv. wol met acryl, of wol met katoen. Voor naald 6 zie ik bij wolplein bijv. deze garens
Wel jammer dat daar geen Drops garens bij zitten, kennelijk zijn die er niet specifiek voor een naald van 6 mm. Drops Air en Drops Big Merino zijn allebei voor naald 5 officieel, maar misschien kun je die ook wel met een wat dikkere naald gebruiken.
het maakt het iets minder kwetsbaar, heb ik 't idee. Ik vind cotton-merino van drops echt heel erg fijn aanvoelen voor baby-truitjes en - dekentjes. Katoen alleen is wat zwaar en wordt wat hard na wassen. in deze 50-50% mix heb je 't goede van allebei.quote:Op zaterdag 2 december 2023 11:40 schreef _flore het volgende:
Stomme vraag misschien, maar wat is het voordeel van die mixgarens, zoals wol met katoen of wol met acryl? Waarom zou je dat willen gebruiken? Is dat minder aantrekkelijk voor beestjes, of een andere reden?
ja, een afsluitbare plastic bak is nog beter inderdaad. met zo'n balletje erin voor de zekerheid.quote:Op zaterdag 2 december 2023 08:10 schreef Dotteke het volgende:
[..]
ls het motten zijn heeft een plasticzak geen zin die bijten daar doorheen.
Die cederballen of ringen is wel een goed idee.
Ik heb een voedselmottenplaag gehad om gek van te worden.
Van alles geprobeerd maar kreeg ze niet weg. Kreeg toen een tip in cederballen te gebruiken en uiteindelijk zijn ze wel weg. Ik heb welalles in de keuken nu in die plastic bakken staan omdat ze gewoon door het karton en het plastic waar het in zat door heen gingen
Ik heb ze nu overliggen en in de kleren kast heb ik van die houten ringen om om de kapstokjes te doen.quote:Op zaterdag 2 december 2023 12:30 schreef trui het volgende:
[..]
ja, een afsluitbare plastic bak is nog beter inderdaad. met zo'n balletje erin voor de zekerheid.![]()
Thanks!!quote:Op zaterdag 2 december 2023 12:27 schreef trui het volgende:
[..]
het maakt het iets minder kwetsbaar, heb ik 't idee. Ik vind cotton-merino van drops echt heel erg fijn aanvoelen voor baby-truitjes en - dekentjes. Katoen alleen is wat zwaar en wordt wat hard na wassen. in deze 50-50% mix heb je 't goede van allebei.
Wol-acryl combinatie heb ik wel eens gebruikt (voor deze deken bijv), met phildar partner 6 (dus ook geschikt voor naald 6). Die deken is nog steeds mooi en wordt nog dagelijks door mijn moeder gebruikt (is al meer dan 10 jaar geleden).
Maar acryl is soms ook echt prima hoor, voordeel is dat je 't makkelijk in de wasmachine en zelfs droger kunt gooien. En een stuk betaalbaarder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |