Daar heb ik denk ik net ff overheen geskipped. Verklaart wel wat ja.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:53 schreef mark1969 het volgende:
Hij laad zijn EV iedere dag helemaal op
Plus dat zijn energierekening $ 0 is door de accu's, niet door salderen, dus hij verbruikt maximaal wat er in zijn accu's zit als de zon niet schijnt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:57 schreef Kreator het volgende:
[..]
Daar heb ik denk ik net ff overheen geskipped. Verklaart wel wat ja..
Die man wekt soms per dag op wat ik in een maand heb en hij had maar net genoeg om op 0 uit te komen.
Ik moet zeggen dat ik niet álles even goed heb onthouden, maar er was wel iets van saldering bij hem, want hij zei dat als hij meer opwekte dat dit dan als -xxx op de rekening kwam en dat dit in de mindere maanden weer werd afgeroomd naar de 0.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:04 schreef Leandra het volgende:
Plus dat zijn energierekening $ 0 is door de accu's, niet door salderen, dus hij verbruikt maximaal wat er in zijn accu's zit als de zon niet schijnt.
Ja, hij stelt dat afhankelijk van waar je woont, het vaak/meestal zo is dat er gekeken wordt naar het netto verbruik. Er wordt dus wel degelijk iets tegen elkaar weg gestreept. Maar ze betalen daar volgens mij per maand over het algemeen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:06 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik niet álles even goed heb onthouden, maar er was wel iets van saldering bij hem, want hij zei dat als hij meer opwekte dat dit dan als -xxx op de rekening kwam en dat dit in de mindere maanden weer werd afgeroomd naar de 0.
Temperaturen zijn daar wat extremer, Airco..quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:11 schreef Leandra het volgende:
Gemiddeld huishouden in de VS verbruikt 10.417 kWh per jaar, dat is 868 kWh per maand...
Dat gebruik ik niet eens in een wintermaand als de warmtepomp volle bak draait.
https://shrinkthatfootpri(...)tricity-consumption/
Over het gehele jaar kwam hij uit op -255 kWh. Dus hij betaald wel per maand, maar er wordt wel degelijk ook gekeken naar een totaal jaar.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:16 schreef Leandra het volgende:
Hij stelt idd dat er plekken zijn waar je kunt salderen, maar volgens mij heeft hij zijn opstelling juist omdat dat bij hem niet zo is.
Verder zal hij best een terugleververgoeding krijgen als hij überhaupt nog op het net zit.
Dat kan het saldo ook 0 maken.
Als een kWh 60 cent kost en je terugleververgoeding is 6 cent dan kom je ook nog op 0 uit als je 100 kWh hebt afgenomen maar ook 1.000 kWh hebt teruggeleverd.
En waar ging het over?quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 20:45 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vanavond bij Kassa heel verhaal over zonnepanelen en installatie
Hoe kies je een betrouwbare partij voor je zonnepanelen?quote:
Ah, de open deuren.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 20:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Hoe kies je een betrouwbare partij voor je zonnepanelen?
https://www.bnnvara.nl/ka(...)voor-je-zonnepanelen
Blijft lastig, ik denk dat de aansprakelijkheid voor ondeugdelijk aanleggen beter geregeld moet worden. Als ik de panelen er zelf op leg en het ondeugdelijk uitvoer dan komt de verzekering ook bij mij verhaal halen.quote:Op zondag 6 augustus 2023 00:38 schreef Leandra het volgende:
Als ze nou eens alleen subsidies verstrekken als panelen gelegd zijn door erkende installateurs dan scheelt dat al een stuk, wat dat betreft bijna jammer dat de BTW eraf is, de teruggaaf BTW hadden ze daar ook prima aan kunnen koppelen.
De kaart met erkende installateurs is wel ernstig leeg trouwens.
Punt met die cowboys is dat het bedrijf waarschijnlijk niet eens meer bestaat tegen de tijd dat ze ergens aansprakelijk voor gesteld worden.quote:Op zondag 6 augustus 2023 01:16 schreef zalkc het volgende:
[..]
Blijft lastig, ik denk dat de aansprakelijkheid voor ondeugdelijk aanleggen beter geregeld moet worden. Als ik de panelen er zelf op leg en het ondeugdelijk uitvoer dan komt de verzekering ook bij mij verhaal halen.
Hoe weet je dat nou als consument?quote:Op zondag 6 augustus 2023 00:38 schreef Leandra het volgende:
Als ze nou eens alleen subsidies verstrekken als panelen gelegd zijn door erkende installateurs dan scheelt dat al een stuk, wat dat betreft bijna jammer dat de BTW eraf is, de teruggaaf BTW hadden ze daar ook prima aan kunnen koppelen.
De kaart met erkende installateurs is wel ernstig leeg trouwens.
Wat bizarquote:Op zondag 6 augustus 2023 01:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou als consument?
Wij hebben het via VEH laten leggen. Alles prima. Maar het oplever-document ging naar VEH, en hoe ik ook mailde/belde, niet naar ons.
Wij hebben dat wel ontvangen,ook via veh.quote:Op zondag 6 augustus 2023 01:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou als consument?
Wij hebben het via VEH laten leggen. Alles prima. Maar het oplever-document ging naar VEH, en hoe ik ook mailde/belde, niet naar ons.
Ik vertrouw er maar op dat wat er ligt is wat we afgesproken hebben, en een beetje veilig aangesloten qua hun elektricien.quote:
Ja. Die fotos heb ik wel. Via die jongen. Maar niet het document.quote:Op zondag 6 augustus 2023 01:52 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Wij hebben dat wel ontvangen,ook via veh.
Zou er nogmaals achteraan gaan want stonden wel goede dingen in ook voor de verzekering (fotos ed)
Wat denk je zelf?quote:Op zondag 6 augustus 2023 02:01 schreef Sport_Life het volgende:
En veh dan, daar al geprobeerd?
Het is toch jouw huis ?
Vind het wel vreemd, lijkt alsof ze iets achterhouden? Ik zou juist alleen maar meer nieuwsgierig zijn naar dat rapport als ze er moeilijk over doenquote:Op zondag 6 augustus 2023 02:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
Tuurlijk al geprobeerd.
'alles conform offerte'
Ja het is allemaal al betaald.quote:Op zondag 6 augustus 2023 12:49 schreef FlyingFish het volgende:
Heb je al betaald capricia? Want anders zou ik aangeven dat ze dan daarvoor ook bij VEH kunnen aankloppen, en jij pas betaalt met opleverdocument. Heeft VEH geen geschillencommissie oid hiervoor om te bemiddelen bij problemen?
Wij hebben ook via VEH laten leggen, maar kregen wel zelf alle erg gedetailleerde opleverdocumenten, zowel van de meterkast-aanpassing als van het leggen zelf.
Ik weet niet hoe VEH dat doet, of anderen. Maar bij ons krijg je ook geen opleverdocument.quote:Op zondag 6 augustus 2023 12:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja het is allemaal al betaald.
Overigens is dit zo bij iedereen in de straat die het door VEH heeft laten leggen, afgelopen maand. Heb het zojuist nog even in de wijk app gegooid.
Je hebt de beschrijving van alles wat er geleverd is op de offerte. En de meterkast aanpassingen ook. Maar geen documentatie of opleverdocument of what ever.
Netjes, het leest alsof je ze rondom hebt gelegd.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 15:47 schreef laziness het volgende:
Er zijn net 17 panelen bijgelegd![]()
We hebben nu 8*395Wp ZW 37°, 7*415Wp W 37°, 9*415Wp W 10° en 1*415Wp O 10°
Totaal 10215Wp, daarmee zouden we het toch wel moeten redden
Gewoon hier en daar een paneeltjequote:Op vrijdag 11 augustus 2023 11:00 schreef zalkc het volgende:
[..]
Netjes, het leest alsof je ze rondom hebt gelegd.
Ik ben het met je eens, maar aan de andere kant, ik ben 98% aurtark in Augustus, slechts 3,6 kWh gekocht deze maand. Had 100% moeten zijn, maar goed.quote:Op maandag 14 augustus 2023 13:06 schreef CoolGuy het volgende:
Echt een slechte maand tot nu toe, als je naar het totaal kijkt. Ik zit nu op 400 kWh voor deze maand, terwijl het de helft van de maand is, en ik normaal in augustus de 1+ kWh haal. Nu komen er een paar prachtige dagen aan, maar ik gok zomaar dat dit de slechtste augustus gaat worden sinds de panelen liggen.
Nooit bij stilgestaan of micro-omvormers ook relais hebben.quote:Op maandag 14 augustus 2023 17:19 schreef 111210 het volgende:
Is het normaal dat micro omvormers de hele dag een tikkend geluid maken? Ik begreep dat dit enkel is bij het opstarten begin van de dag zodra de zon op komt.
50,40 kWh met 24 Panelen.quote:Op maandag 14 augustus 2023 19:04 schreef capricia het volgende:
Vandaag 1,97 kWh, per paneel.
Is dat een beetje normaal?
400Wp panelen.
2,1 kWh per paneel. Dat is wel beter dan wij hebben.quote:
met 420 Wp zitten wij net iets hoger, maar helling en ligging zijn vast verschillend. als je twijfelt kun je het de installateur vragen, die kunnen meestal wel online meekijken.quote:Op maandag 14 augustus 2023 19:04 schreef capricia het volgende:
Vandaag 1,97 kWh, per paneel.
Is dat een beetje normaal?
400Wp panelen.
Geen idee hoe ik dit kan zien? Heb ze vanuit de bouw gekregen, geen app of iets.quote:Op maandag 14 augustus 2023 18:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nooit bij stilgestaan of micro-omvormers ook relais hebben.
Netspanning niet te hoog zodat ze uitgaan (en later weer aan)?
Zonder data / grafieken wordt het wel lastig.quote:Op maandag 14 augustus 2023 21:41 schreef 111210 het volgende:
[..]
Geen idee hoe ik dit kan zien? Heb ze vanuit de bouw gekregen, geen app of iets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |