abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209738881
Tot nu toe merk ik er nog niets van :'(
Eerlijk gezegd begin ik GVE behoorlijk zat te worden, alles duurt eindeloos...
pi_209741205
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 19:07 schreef KrekelJapie het volgende:
Is de ervaring dat de processen bij gve echt sneller gaat nu ze werken met vooraf betalen?
Het project waar ik in geinvesteerd heb was 10 juni volgeboekt en 22 juni rond en lopend. Dat is 12 dagen en best snel.
Maar de eerste betaling komt pas 15 augustus dat duurt wel weer heel erg lang. Bij Collin duurt het een maand dat zou bij GvE ook moeten kunnen lijkt mij.
  maandag 3 juli 2023 @ 06:26:35 #153
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_209741616
GVE Project Herfinanciering Dammers Vastgoed II
> Gisteren middag: Project is niet tot stand gekomen
> Nu Project op 95,58 met nog 1 dag te gaan.

Enige tijd geleden: Project Exotifruit EU
> 4-6-2023 Project is niet tot stand gekomen
> 6-6-2023 Bedrag is aangepast project VOL geboekt.

Zo weet ik niet meer waar ik aan toe ben
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_209741705
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2023 19:07 schreef KrekelJapie het volgende:
Is de ervaring dat de processen bij gve echt sneller gaat nu ze werken met vooraf betalen?
Bij La L*gne valt het mij op dat de eerste termijn hoger is en dat daar een hogere rente wordt uitbetaald. Is volgens mij iets meer dan een week extra. Echter was dit project nog zo dat het betaalbaar was na een betaalverzoek... dus nog lastig te zeggen aangezien ik nog geen project heb lopen waarbij je meteen moest afrekenen. Maar ik verwacht dan eigenlijk ook zoiets dus kan wel even duren voor we de mail krijgen dat het project loopt en dan een hogere eerste uitbetaling omdat daar dan extra rente wordt betaald.
pi_209741744
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 00:17 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Het project waar ik in geinvesteerd heb was 10 juni volgeboekt en 22 juni rond en lopend. Dat is 12 dagen en best snel.
Maar de eerste betaling komt pas 15 augustus dat duurt wel weer heel erg lang. Bij Collin duurt het een maand dat zou bij GvE ook moeten kunnen lijkt mij.
Zou met een wallet ook een maand na totstandkoming verwachten.
pi_209741754
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 07:07 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Bij La L*gne valt het mij op dat de eerste termijn hoger is en dat daar een hogere rente wordt uitbetaald. Is volgens mij iets meer dan een week extra.
En hoger bedrag is eerste maand kost wel weer meer administratietijd. Als ze nu eens goed kijken hoe Collin dit doet. Gelijk betalen, direct een betaalschema, binnen 7-14 dagen rentedragend. Maandelijks op vast moment in wallet.
pi_209743125
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 07:17 schreef KrekelJapie het volgende:
ment in walle
Dit is precies de reden waarom CCF nu GVE inhaalt. Op alle vlakken.
pi_209743396
Het saldo loopt op bij SIG van de rentebetalingen, maar er verschijnen geen boekingsregels ?
pi_209743758
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 10:29 schreef zeeland6 het volgende:
Het saldo loopt op bij SIG van de rentebetalingen, maar er verschijnen geen boekingsregels ?
even wat geduld ;) Ze zijn vast druk bezig met de maandelijkse boekingen + de afwikkeling van Nick v S
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_209744039
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 10:11 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Dit is precies de reden waarom CCF nu GVE inhaalt. Op alle vlakken.
Inhalen? :) Als het een touretappe was dan gingen ze nu al met de handjes omhoog de finish over :)
Pecunia non olet
pi_209745653
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 07:17 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
En hoger bedrag is eerste maand kost wel weer meer administratietijd. Als ze nu eens goed kijken hoe Collin dit doet. Gelijk betalen, direct een betaalschema, binnen 7-14 dagen rentedragend. Maandelijks op vast moment in wallet.
Het systeem van GVE is in hun eigen ogen natuurlijk het beste...
pi_209746922
4 openstaande investeringskansen bij NLI, rentes tot bijna 11%

https://www.nlinvesteert.nl/investeren-bedrijven
pi_209747402
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 14:34 schreef Jaco078 het volgende:
4 openstaande investeringskansen bij NLI, rentes tot bijna 11%

https://www.nlinvesteert.nl/investeren-bedrijven
3 van de 4 zijn ondanks een goede rentevergoeding voor mij te risicovol. Fundamenteel kunnen het oke leningen zijn (obv. bedrijfsresultaten - al vind ik dat al discutabel). Alleen het gebrek aan harde zekerheden is voor mij een grotere factor dan 1 a 2% extra rente, en dan wel het risico moeten lopen op een volledige afschrijving. De 4e heeft weer een te lage nettorente (door hoge kosten NLI) waardoor deze voor mij ook niet interessant is. Zelf sla ik deze ronde dus over.

Morgen gaat er als het goed is een nieuwe lening live bij MC, met hypothecaire zekerheid en 8% netto (ipv 7,3% netto bij vastgoedlening NLI - met nog eens een minder courant object).

[ Bericht 4% gewijzigd door JP01 op 03-07-2023 15:23:19 ]
pi_209747679
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 15:11 schreef JP01 het volgende:

[..]
3 van de 4 zijn ondanks een goede rentevergoeding voor mij te risicovol. Fundamenteel kunnen het oke leningen zijn (obv. bedrijfsresultaten - al vind ik dat al discutabel). Alleen het gebrek aan harde zekerheden is voor mij een grotere factor dan 1 a 2% extra rente, en dan wel het risico moeten lopen op een volledige afschrijving. De 4e heeft weer een te lage nettorente (door hoge kosten NLI) waardoor deze voor mij ook niet interessant is. Zelf sla ik deze ronde dus over.

Morgen gaat er als het goed is een nieuwe lening live bij MC, met hypothecaire zekerheid en 8% netto (ipv 7,3% netto bij vastgoedlening NLI - met nog eens een minder courant object).
Met dat verschil dat bij MC de instap 5k is.
pi_209748267
Kapper wvjg
quote:
Onlangs heeft u een toezegging gedaan in project Martennic Quality Hair VOF. Inmiddels staat dit project al enige tijd open en kunnen wij ons voorstellen dat u zich afvraagt wat er achter de schermen gebeurt om dit project vol te krijgen. Momenteel zijn wij in gesprek met meerdere grote investeerders over de mogelijkheid om in één keer een groot deel van het overige bedrag toe te zeggen. We houden u verder op de hoogte.

Wij gaan er in ieder geval van uit, dat dit project ook volgeschreven gaat worden, en daar werken we hard aan.

Mocht u overigens zelf nog in uw omgeving mensen weten, die wellicht geïnteresseerd zijn, schroom dan niet om ze met ons in contact te brengen.
pi_209748618
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 15:41 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Met dat verschil dat bij MC de instap 5k is.
Akkoord, maar als MC geen optie is zou ik op dit moment alsnog niet investeren in de 4 open proposities bij NLI.

Mocht je geen box 3 belasting hoeven betalen dan is de NLI vastgoedlening (winkelcentrum) tegen 7,3% netto op zich nog wel aardig, maar misschien dat er in dat geval ook betere proposities bij SIG (wel enkel 1A) of CCF te vinden zijn.
pi_209749155
Iemand ervaring met het toelaten tot investeerder op MC?
pi_209750604
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:57 schreef JP01 het volgende:

[..]
Akkoord, maar als MC geen optie is zou ik op dit moment alsnog niet investeren in de 4 open proposities bij NLI.

Mocht je geen box 3 belasting hoeven betalen dan is de NLI vastgoedlening (winkelcentrum) tegen 7,3% netto op zich nog wel aardig, maar misschien dat er in dat geval ook betere proposities bij SIG (wel enkel 1A) of CCF te vinden zijn.
Als ik mag kiezen tussen 7,3% netto met een tweede hypotheek op een winkelcentrum of pakweg 6,9% netto voor een schijf 1a bij SIG dan hoef ik niet lang na te denken.
pi_209750682
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 17:47 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
Ja, is een formaliteit. Je hebt geen inloggedeelte met overzicht van je investeringen, investeren kan waarschijnlijk zelfs zonder dat je het formuliertje hebt ingevuld. Je hebt er dus wel wat administratie aan als je een beetje bij wilt houden in welke projecten je zit en of de betalingen een beetje kloppen (bij mij tot nu toe altijd).
pi_209750764
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 17:47 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
Zodra er een project open staat: Vul het bedrag in. klik op investeren. Je krijgt dan een formulier met je NAW en contactgegevens die je eveneens moet invullen. Je betaalt de investering direct per Ideal. Thats it.

Even later krijg je een bevestiging van je investering per email. In deze bevestiging lees je ook het verzoek (alleen bij de eerste investering) om om je id/rijbewijs te uploaden via een aparte link op de website. Bij MC zijn de leningen meestal binnen 3 a 10 dagen al rentedragend.
pi_209750847
quote:
14s.gif Op maandag 3 juli 2023 19:19 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Als ik mag kiezen tussen 7,3% netto met een tweede hypotheek op een winkelcentrum of pakweg 6,9% netto voor een schijf 1a bij SIG dan hoef ik niet lang na te denken.
In dit geval gaat het wel om een tweede hypotheek met alsnog een zeer lage LTV waarde. De dekking van je lening is ondanks de 2e rang alsnog uitstekend. Bij problemen zal het alleen (veel) langer duren om een geschikte koper te vinden dan bij een woonhuis als onderpand. Los daarvan kent 2e hypotheek nog wel specifieke nadelen ten opzichte van de 1e inschrijving. Desondanks zie ik bij deze NLI lening weinig risico, alleen is de rente inderdaad net niet goed genoeg waardoor je alsnog bij andere projecten uitkomt.
pi_209753819
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 19:37 schreef JP01 het volgende:

[..]
In dit geval gaat het wel om een tweede hypotheek met alsnog een zeer lage LTV waarde. De dekking van je lening is ondanks de 2e rang alsnog uitstekend. Bij problemen zal het alleen (veel) langer duren om een geschikte koper te vinden dan bij een woonhuis als onderpand. Los daarvan kent 2e hypotheek nog wel specifieke nadelen ten opzichte van de 1e inschrijving. Desondanks zie ik bij deze NLI lening weinig risico, alleen is de rente inderdaad net niet goed genoeg waardoor je alsnog bij andere projecten uitkomt.
Waar ik soms wat moeite mee heb is dat de beoordeling van een project vaak sec alleen nog gaat over LTV en het netto rendement, waarbij er denk ik nog veel meer aspecten een doorslaggevende rol spelen.

- Wat is het trackrecord van de onderneming/ondernemer. In het geval van het winkelcentrum deel ik de mening dat het moeilijk verkoopbaar zal zijn, maar denk ik wel dat de kans op gedwongen verkoop bijzonder klein is gezien de gezonde winstgevendheid, professionaliteit en het sterke eigen vermogen van de club. Daar hoor ik dan zelden iemand over terwijl dat ook een hele belangrijk aspect is. Soms is men enthousiast over een project vanwege overwaarde en hoge rente terwijl een klein kind nog ziet dat de toko op omvallen staat.

- Wat is het trackrecord van het platform. Ik geloof bijvoorbeeld best dat SIG in veel gevallen qua netto rendement er positief uit springt maar dat wil nog niet zeggen dat ik vol voor SIG ga. Ik wil nog even in herinnering brengen het gedoe rondom de betaaldienst en de website waarvan sommigen hier ernstig buikpijn kregen. Dat zul je bij NLI en CCF niet gauw meemaken. Continuïteit is daar goed op orde en dat mag ook best wat tienden van procenten rendement kosten.

- Wat is de verdeling van de porto over de platformen. Ik ben sterk overwogen in CCF (die hebben nu eenmaal het grootste aanbod), dus als ik een sterk project zie op een ander platform dan pak ik dat al gauw mee, dat kleine beetje minder rendement neem ik dan voor lief.
Pecunia non olet
pi_209753823
Wederom een stemronde voor Kind*rOutl*t (3e keer in iets meer dan 3 jaar).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar weer Eens gestemd, lijkt me het beste om het nog openstaande bedrag nog terug te krijgen. Verder is nu al ruim 81% van het oorspronkelijk bedrag afgelost. En als ik de ontvangen aflossingen en rente optel heb ik al 98,5% van mijn investering terug, dus eventuele schade bij default valt mee. Maar we doen dit om rendement te halen en dat gaat nu nog langer duren. Looptijd gaat zo van de oorspronkelijke 60 maanden naar 115 maanden.
pi_209753943
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 00:17 schreef obligataire het volgende:

[..]
Waar ik soms wat moeite mee heb is dat de beoordeling van een project vaak sec alleen nog gaat over LTV en het netto rendement, waarbij er denk ik nog veel meer aspecten een doorslaggevende rol spelen.
Helemaal eens met je punten in het algemeen en je analyse van deze NLI lening specifiek. Goede vooruitzichten mbt. continuïteit (zowel het platform als de onderneming) zijn voor mij fundamenteel, en ik benoem het alleen specifiek als ik het idee heb dat het juist niet goed zit.

Als ik denk dat een onderneming het niet gaat redden, of als ik daaraan twijfel, dan maakt het mij niet uit wat de LTV is of hoe hoog de rente is want dan doe ik gewoon niet mee. Want zelfs met uitstekende zekerheden ben je maanden, soms jaren, verder voordat je geld terugkrijgt. Op rente na vond ik de NLI lening wel een aardige propositie, voor mij impliceert dat gelijk dat ik vertrouwen heb in deze ondernemer.

[ Bericht 2% gewijzigd door JP01 op 04-07-2023 01:38:14 ]
pi_209755392
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 00:17 schreef obligataire het volgende:

- Wat is het trackrecord van de onderneming/ondernemer. In het geval van het winkelcentrum deel ik de mening dat het moeilijk verkoopbaar zal zijn, maar denk ik wel dat de kans op gedwongen verkoop bijzonder klein is gezien de gezonde winstgevendheid, professionaliteit en het sterke eigen vermogen van de club. Daar hoor ik dan zelden iemand over terwijl dat ook een hele belangrijk aspect is.
In algemene zin ben ik het wel met je eens, maar het inschatten van (toekomstige) winstgevendheid en de kwaliteit van het EV is voor mij een stuk lastiger dan het kwantificeren en kwalificeren van een LTV.
In het geval van de woonboulevard zie ik in ieder geval nog wel wat gevaren, los van de imo niet heel sterke zekerheden.

- Volksbank was kennelijk niet bereid om meer dan 5mio te lenen voor dit onderpand met 2 jaar aflossingsvrij, terwijl je mag aannemen dat zij toch ook wel wat onderzoek zullen hebben gedaan. Dat geeft mij wat vraagtekens bij de sterkte van de taxatie en daarmee ook bij de kwaliteit van het eigen vermogen.
- In absolute zin draaien ze een leuke winst, als percentage van het EV (ca. 7.5mio) vind ik het niet comfortabel hoog (7% in 2020/2021, 3,25% gemiddeld in 22/23). Als je moet lenen tegen een hoger percentage dan het rendement op eigen vermogen dan is er toch ergens iets mis imo.

Nu geldt dat laatste voor SIG leningen meestal ook hoor, maar daar weet je dat de meesten gokken op stijgende huizenprijzen. Dat is ook niet zonder risico, maar de onderpanden zijn in elk geval courant(-er) en executie/verkoop hoeft geen jaren te duren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')