SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier een videoverslag gepost door @-CRASH- van de 1 na laatste Titan/Titanic expeditie die door technische problemen werd afgeblazen. Dit videoverslag geeft precies weer hoe je die Titan/Titanic expeditie beleefde. Een absolute aanrader als dit onderwerp je interesseert.quote:Alan zat eerder in vermiste onderzeeër: 'Extreem gevaarlijke expeditie'
De Mexicaanse Youtuber Alan Estrada ging in 2022 mee met duikboot Titan op expeditie naar de Titanic. Hij legde alles vast: ook het moment dat de communicatie wegviel. "Als deelnemer aan dit soort expedities kende ik de risico's ervan heel goed."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)evaarlijke-expeditie
Hier de playlist van het videoverslag van Alan van zijn Titan/Titanic expeditie.
Dat kwam van de tante, maar die blijkt al een paar jaar geen of weinig contact te hebben met de rest van de familie en wist in eerste instantie niet eens dat ze aan boord zaten. Kan dat artikel zo snel niet terugvinden, maar lijkt erop dat tante de aandacht nogal prettig vindt.quote:Op maandag 26 juni 2023 10:06 schreef ZanneG het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)vader-zou-dat-filmen
Zijn moeder zegt dat haar zoon er juist veel zin in had, dat hij doodsbang was en eigenlijk niet mee wilde komt meer vd media denk ik,
Om het verhaaltje nog dramatischer te maken, maar dat is niet wat zijn moeder zegt.
Ja, dubieus bericht wat meteen door veel media werd overgenomenquote:Op maandag 26 juni 2023 10:06 schreef ZanneG het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)vader-zou-dat-filmen
Zijn moeder zegt dat haar zoon er juist veel zin in had, dat hij doodsbang was en eigenlijk niet mee wilde komt meer vd media denk ik,
Om het verhaaltje nog dramatischer te maken, maar dat is niet wat zijn moeder zegt.
Sterker nog ik las net dat de Amerikaanse kustwacht gaat pogen om wrakstukken van de duikboot te bergen.quote:
Hij komt gewoon met sterke argumenten dus dat vind ik wel meevallen.quote:Op maandag 26 juni 2023 09:53 schreef PzKpfw het volgende:
Die James Cameron is ook wel een smerige Captain Hindsight.
Klinkt als een goede titel for de sequal: Titanic II - Captain Hindsight to the rescue.quote:Op maandag 26 juni 2023 09:53 schreef PzKpfw het volgende:
Die James Cameron is ook wel een smerige Captain Hindsight.
quote:
Natuurlijk niet, maar de media is sensatie belust he, kliks + views = money. Je ziet dit heel vaak ook bij andere onderwerpen, jammer dat ze niet de feiten kunnen weergeven want we krijgen wat onzin voor de kiezen en hoe kun je nog een mening vormen als sensatie gebracht wordt ipv. feiten. Buiten dat blijft het tragisch en gun je dit een moeder ook niet natuurlijk, of hij nu wel of geen angst had om mee te gaan, gewoon tragisch voor een achtergebleven ouder.quote:Op maandag 26 juni 2023 11:43 schreef ZanneG het volgende:
Verhaal 1 heeft tante die verder geen contact met de familie had de wereld in gebracht om het allemaal extra dramatisch te maken en omdat ze eindelijk zelfs eens in de belangstelling staat.
Ik geloof meer dat het hele gezin van 4 met het moederschip mee ging en dat op het laatste moment de beslissing is gemaakt wie er van de 4 mee gingen?
Dat was verder allemaal niet zo dramatisch als de media het brengt.
Zijn argumenten zijn mogelijk* goed maar hoe hij ze hier gebruikt over de dood rug van een concullega, vind ik misplaatst. Hij relativeert de aanpak niet. Wellicht omdat hij ook in het vaarwater zit van "dood door schuld" waarbij het dan kennelijk niet meer uitmaakt wat de (gebruiks)omstandigheden waren.quote:Op maandag 26 juni 2023 10:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij komt gewoon met sterke argumenten dus dat vind ik wel meevallen.
Als je alleen maar koppen leest kan ik mij dat voorstellen. Eerst kwam de tante aanzetten met dat die jongen zo bang zou zijn. Deze mevrouw woont in Nederland, omdat ze hier 'medicinale wiet' kon krijgen en daar was haar broer op tegen. En zodoende heeft ze die kant van de familie al meerdere jaren niet gesproken.quote:Op maandag 26 juni 2023 11:48 schreef ZanneG het volgende:
Idd de media is sensatie belust en dat zag je hier in dit topic ook.
Het bericht dat de zoon doodsbang zou zijn geweest en bijna gedwongen was om mee te gaan is hier en overal uitvoerig bericht en besproken.
Achteraf was dat dus niet eens waar.
De berichten zijn er, maar worden blijkbaar veel minder gelezen en zijn niet gesprek van de dag. Het gebeurt ook veel vaker. En zo kunnen we echt al het nieuws scharen onder 'ja, maar ander nieuws krijgt meer aandacht, boehoe!'quote:Op maandag 26 juni 2023 12:22 schreef quirina het volgende:
De media geeft hier meer aandacht aan dan aan de omgekomen bootvluchtelingen.
De media geeft ook minder aandacht aan de vermissing van bolle Jos.quote:Op maandag 26 juni 2023 12:22 schreef quirina het volgende:
Obama was je voorquote:Op maandag 26 juni 2023 12:22 schreef quirina het volgende:
Ook Obama kan de plank wel een smis slaan. Moreel gezien begrijp ik de opmerking, maar een duikboot, die toeristen meeneemt naar de Titanic met een gamecontroller, gaat zoek. Het verhaal hoe dat dinge gemaakt is, wat voor mensen met zoiets meegaan, de angst van in zo'n klein kutding vastzitten, het sprak ons allemaal aan.quote:
Dat was mijn punt nietquote:Op maandag 26 juni 2023 12:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ook Obama kan de plank wel een smis slaan. Moreel gezien begrijp ik de opmerking, maar een duikboot, die toeristen meeneemt naar de Titanic met een gamecontroller, gaat zoek. Het verhaal hoe dat dinge gemaakt is, wat voor mensen met zoiets meegaan, de angst van in zo'n klein kutding vastzitten, het sprak ons allemaal aan.
En helaas maar waar, de berichten over omgevallen boten met vluchtelingen interesseert ons blijkbaar minder. Misschien iedereen maar dwingen dat soort berichten meer te lezen?
Uit video (op 8:11) in post #17quote:Op maandag 26 juni 2023 10:38 schreef PzKpfw het volgende:
Sterker nog ik las net dat de Amerikaanse kustwacht gaat pogen om wrakstukken van de duikboot te bergen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |